• 10:04 صباحاً

رسالة هامة الي الاخوة الرقميين اعتقد ان سر هذة المعادلة هو سر الفوركس فارجو المساعدة

Like Tree7Likes

عضو جديد
corsair is on a distinguished road
06 - 04 - 2012, 01:30 AM
corsair غير متواجد حالياً  
افتراضي رسالة هامة الي الاخوة الرقميين اعتقد ان سر هذة المعادلة هو سر الفوركس فارجو المساعدة
بسم الله الرحمن الرحيم
بصراحة كدا بعد ما طلع عيني في البحث عن جان وخطوط الكماريلا والايشيموكو وديمارك والهارمونيك واليوت وغيرة وغيرة بصراحة كلها طرق جامدة جدا وانا مازلت لسة اعتمد علي الايشيموكو والكماريلا في المتجارة بس حبيت اني اريح نفسي شوية قلت اراجع شوية معلومات من ايام الكلية فبدات امسك كتب الفيزياء والرياضيات وغيرها لاني متاكد ان الشارت دا لة قوانين وبعدين لقيت حاجة مهمة جدا

بالنسبة للهندسة الفراغية لقيت معادلة بتقول البعد بين نقطتين بالصيغة المترية
معلش اعذروني في الطريقة اللي حكتبها بيها بس هو دا اخرى والله العظيم
(x2-x1)2 – (y2-y1)2 بس المعادلة دى تحت الجذر اسمحولي اكتبها بالعربي

جذر ( اكس 2 ناقص اكس 1 ) وبعدين القوس دا علية علامة تربيع - ( واي 2 ناقص واي 1) بردوا القوس دا علية علامة تربيع

طيب المعادلة دى اية بالظبط ؟؟؟
اكس هو محور الزمن واي هو محور السعر فبدات اطبق المعادلة علي شمعتين وليكن الشمعة رقم 5 والشمعة رقم 10 بعد افتتاح اليوم الجديد طبعا انا عارف ان البعد بين الشمعتين 5 ساعات بس حبيت اتاكد من المعادلة بدات باعتبار x مجهول وحليت المعادلة لقيت فعلا ان البعد بينهم 5 ساعات فرحت اوى اوى وقلت هو دا سر الفوركس بس لازم اتاكد اكتر اعتبرت ان y هو المجهول اللي هو السعر وبدات اتعامل علي اساسة طلعلي حاجة غريبة اوى لقيت الرقم دا5.01 جربت المعادلة علي كذا شمعة كل مرة يطلعلي البعد زيادة علية 0.01 او 0.02 قلت يالا مش مهم واعتبرت ان الرقم دا ملغي كانة مطلعش وبدات اطبق المعادلة علي شمعة معلومة وشمعة مجهولة يعني اقول طيب كمان 10 ساعات عايز اجيب y1 اللي هي اوبن الشمعة رقم 10 قيت السعر اللي طلعلي مش هو سعر السوق حبيت اعرف الغلط فين لقيت الغلط اني محطتش 0.01 او 0.02 في المعادلة ولما حطيتها طلع السعر مظبوط بقيت حتجنن من الرقم الاهبل الصغير دا بس هو دا اللي بيظبط الدنيا كلها فياريت حد يعرفلنا اية الرقم دا او في ثابت معين مثلا ممكن نضيفة للمعادلة دى عشان نعرف نوصل للتعديل الصح زى مثلا ثابت بولتزمان او كدا يعني ؟؟؟

والله سبحانة وتعالي الموفق ويكرمني ويكرمكم بالرزق الحلال الوفير ان شاء الله

وبدات اطرح open الشمعة الاولي من open الشمعة التانية باعتبار open هو y

الصورة الرمزية eng_zoom
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية eng_zoom

خبرة السوق: اكثر من 10 سنوات
eng_zoom is on a distinguished road
افتراضي رد: رسالة هامة الي الاخوة الرقميين اعتقد ان سر هذة المعادلة هو سر الفوركس فارجو المساعدة
2#
06 - 04 - 2012, 02:01 AM
((x2 - x1)² - (y2 - y1)²))√
eng_zoom غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية باحث خبره
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية باحث خبره

باحث خبره is on a distinguished road
افتراضي رد: رسالة هامة الي الاخوة الرقميين اعتقد ان سر هذة المعادلة هو سر الفوركس فارجو المساعدة
3#
06 - 04 - 2012, 02:05 AM
سر الفوركس مش فالبرنامج والكل بيجرى وراء وهم الحقيقه اين نو معادلات ربنا يوفئك

التوقيع

بسم الله الرحمن الرحيم
مؤشرات 2 استراتيجية الترليون والتلريار على الرابط بالتوفيق للجميع
http://forum.borsaat.com/uploaded/406576_1332462418.rar
شرح المؤشرات والاستراتيجيتين كامل بالفيديو على اليوتيوب والروابط كالتالى
[عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ]
[عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ] بالتوفيق للجميع
باحث خبره غير متواجد حالياً  
عضو نشيط جدا

خبرة السوق: 1 الى 3 سنوات
kilioo is on a distinguished road
4#
06 - 04 - 2012, 03:36 AM
مش عارف انا تركيزى ضاع علشان سهران شويه .. ولا المعادلة فيها حاجة غلط ( بطريق السهو )
لو المعادلة كده ((x2 - x1)² - (y2 - y1)²)) فاذا كانت العلامة بالناقص يبقى النتيجةهى المجهول الذى نبحث عنه مع الاخذ فى الاعتبار ان عندنا y1 مجهوله وهى ما نبحث عنه فى الاساس
ولا كده ((x2 - x1)² = (y2 - y1)²)) وهى اقرب الى الصحة ولو كانت كده ممكن شرح بسيط عن يوم 3/4/2012 السعر فى شمعة الساعة 5 فتح 1.3347 والهاى 1.3351 واللو 1.3341 وفى شمعة الساعة 21 فتح 1.3338 والهاى 1.3338 واللو 1.3213
تحياتى
kilioo غير متواجد حالياً  
عضو جديد

5#
06 - 04 - 2012, 05:40 AM
علي فكرة eng zoom كتب المعادلة صح
كدا يبقي x2 هو الساعة بتاعة الشمعة الثانية اما x1 هو الساعة بتاعة الشمعة الاولي
y2 هو السعر المطلوب بينما y1 هو السعر للشمعة الحالية وبما ان البعد احنا اصلا عارفينوا يبقوا كدا معادلة في مجهول واحد ودا عادى جدا انها تتحل وهو دا اصل المعادلة الموجودة في مراجع كتير لاني حاولت اتاكد من صحتها بس بالنسبة للفوركس تقريبا كدا تقريبا في ثابت لازم نضيفة لان كل مرة بيطلعلي رقم عشري صغير اوى فانا قولت يمكن يكون في ثابت زى ثابت بولتزمان مثلا او اي ثابت من الثوابت اللي شفناها في الكيمياء فارجو المساعدة وانا فرحان ان في ناس اتجاوبت معايا لان دا طريق كويس اننا نساعد بعض وان شاء الله حنوصل لنتيجة بس ياريت نساعد بعض بجدية مش اللي عارف حاجة يخبيها وانا عن نفسي بدات بنفسي فمثلا احمد زويل لو مكنش معاة كاست علماء مكنش حيعرف يكتشف حاجة فيمكن تكون دى خطوة للمكسب او حل لغز
عضو جديد

6#
06 - 04 - 2012, 05:42 AM
انا اسف يا جماعة في غلطة في اشارة علي فكرة الاشارة بين القوسين موجب مش سالب يعني الاشارات جوا الاقواس سالب انما الاشارة اللي بين اقواس x & y موجب مش سالب
عضو جديد

7#
06 - 04 - 2012, 05:44 AM
نا اسف يا جماعة في غلطة في اشارة علي فكرة الاشارة بين القوسين موجب مش سالب يعني الاشارات جوا الاقواس سالب انما الاشارة اللي بين اقواس x & y موجب مش سالب
عضو نشيط جدا

8#
06 - 04 - 2012, 11:44 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة
علي فكرة eng zoom كتب المعادلة صح
كدا يبقي x2 هو الساعة بتاعة الشمعة الثانية اما x1 هو الساعة بتاعة الشمعة الاولي
y2 هو السعر المطلوب بينما y1 هو السعر للشمعة الحالية وبما ان البعد احنا اصلا عارفينوا يبقوا كدا معادلة في مجهول واحد ودا عادى جدا انها تتحل وهو دا اصل المعادلة الموجودة في مراجع كتير لاني حاولت اتاكد من صحتها بس بالنسبة للفوركس تقريبا كدا تقريبا في ثابت لازم نضيفة لان كل مرة بيطلعلي رقم عشري صغير اوى فانا قولت يمكن يكون في ثابت زى ثابت بولتزمان مثلا او اي ثابت من الثوابت اللي شفناها في الكيمياء فارجو المساعدة وانا فرحان ان في ناس اتجاوبت معايا لان دا طريق كويس اننا نساعد بعض وان شاء الله حنوصل لنتيجة بس ياريت نساعد بعض بجدية مش اللي عارف حاجة يخبيها وانا عن نفسي بدات بنفسي فمثلا احمد زويل لو مكنش معاة كاست علماء مكنش حيعرف يكتشف حاجة فيمكن تكون دى خطوة للمكسب او حل لغز
اقتباس:
انا اسف يا جماعة في غلطة في اشارة علي فكرة الاشارة بين القوسين موجب مش سالب يعني الاشارات جوا الاقواس سالب انما الاشارة اللي بين اقواس x & y موجب مش سالب
شوف يا باشا علشان نساعد بعض بجديه والنقاش يجيب نتيجة لازم تكون المعادلة صحيحة
طيب نراجع المعادلة طبقا للمشاركتين دول
المجهول عندنا هو y2 يساوى x2- x1)²+ (y2 - y1)² )
ده اللى انا فهمته من كلامك
لكن لو المعادلة بالشكل ده ( اللى انا فهمته ) تبقى غير صحيحة لان لازم تكون قيمة اكس 1 واكس 2 و واى 1 صفر وسيسظل واى 2 مجهول
بعد اذنك شويه توضيح اكتر لو انت عاوز تصل الى نتيجة .. واذا كان التوضيح شاق عليك هات مثال على شمعتين واذكر الخطوات اللى انت عملتها مش مهم صحة النتيجة وان شاء الله نصل بتعاون الجميع الى النتيجة المطلوبه
تحياتى
kilioo غير متواجد حالياً  
عضو جديد

9#
06 - 04 - 2012, 03:30 PM
ايوة ياباشا المعادلة كدا صح بالظبط بس المعادلة دى كلها تحت الجذر اتمني ان الفكرة تكون وصلتك
عضو نشيط جدا

10#
06 - 04 - 2012, 05:54 PM
اقتباس:
ايوة ياباشا المعادلة كدا صح بالظبط بس المعادلة دى كلها تحت الجذر اتمني ان الفكرة تكون وصلتك
لو سمحت اختار اى شمعتين لاى يوم كمثال واشرح عليها خطوات المعادلة .. اكون شاكر لك جدا ..
تحياتى
mohamed_eltaweil and ehab08 like this.
kilioo غير متواجد حالياً  

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام