• 9:43 صباحاً

من فضلك استاذ سمير طلب اكسيبرت بسيط

الصورة الرمزية abdalfattah40
عضو جديد
abdalfattah40 is on a distinguished road
31 - 12 - 2013, 09:28 AM
abdalfattah40 غير متواجد حالياً  
افتراضي من فضلك استاذ سمير طلب اكسيبرت بسيط
بسم الله الرحمن الرحيم

بعد اذن حضرتك استاذ سمير انا عاوز اكسيبرت عند وضعه على الشارت يقوم بعمل صفقه باى او سيل (حسب اختيارى من اعدادات الاكسيبرت) مثلا ثوف اضع الهدف 10 نقاط و الاستوب 10 نقاط اريده عند ضرب الاستوب يفتح صفقه معاكسه يعنى لو الصفقه الاولى باى اول ما يضرب الاستوب يعمل صفقه سيل و يفضل يكرر الموضوع ده كل ما صفقه تضرب الاستوب يقوم بعمل صفقه معاكسه

صوره توضيحيه :

نفترض انى اول ما فعلت الاكسيبرت قام بعمل صفقه باى الى هو الخط الاخضر و كان الاستوب 10 نقاط عند ضرب الاستوب قام الاكسيبرت بفتح صفقه سيل اللى هيا الخط الاحمر و عندما يضرب السعر استوب الصفقه السيل يقوم بعمل صفقه باى و هكذا حتى تتضرب صفقه من الصفقات الهدف فعندما تضرب اى صفقه من الصفقات الهدف يقف الاكسيبرت عن العمل

اعدادات الاكسيبرت :

1- اريد هنا اى اختيار لتحديد نوعع الصفقه الاولى اما باى او سيل

2-اريد هنا خيار للتحكم فى استوب جميع الصفقات

3-لوت الصفقه الاولى

4-هدف الصفقه الاولى

5-الاستوب موحد لكل الصفقات

-----------------------------------------------

6-لوت الصفقه الثانيه

7-هدف الصفقه الثانيه

8-الاستوب موحد لكل الصفقات

و هاكذا حتى الصفقه الثلاثين

(انا اسف معلش ده حيتعب حضرتك بس انا عاوز اتحكم فى كل صفقه على حدى لان هدف كل صفقه سوف يختلف عن السفقه السابقه لها)

ملحوظه :انا لا استخدم مؤشرات

التوقيع

عضو جديد

abdalfattah40 is on a distinguished road
افتراضي رد: من فضلك استاذ سمير طلب اكسيبرت بسيط
2#
31 - 12 - 2013, 11:57 AM
ممكن حضرتك بدل متعمل

هدف الصفقه الاولى :

هدف الصفقه التانيه :

لحد تلاتين علشان ده ممكن يعطل حضرتك ممكن تعملى خيار بحيث هدف الصفه الثانيه يزيد عن هدف الصفقه الاولى بمقدار معين

يعنى مثلاا لو خليت هذا الخيار 10

اذا الصفقه الاولى هدفها 10 و الصفقه الثانيه هدفها 20 و الثالثه 30 يعنى كل صفقه تزيد عن الصفقه اللى قبلها بمقدار النقاط التى احددها

التوقيع

abdalfattah40 غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية ghanem_xm
عضو جديد
الصورة الرمزية ghanem_xm

خبرة السوق: 3 الى 5 سنوات
ghanem_xm is on a distinguished road
افتراضي رد: من فضلك استاذ سمير طلب اكسيبرت بسيط
3#
04 - 06 - 2014, 06:34 AM
استاذ عبد الفتاح دائما يقدم المفيد بالاضافة للاستاذ سمير الذى يضع دائما بصمته المميزة فى جميع طلبات المنتدى شكرا لكم
ghanem_xm غير متواجد حالياً  

جديد مواضيع منتدى المؤشرات و الاكسبرتات