• 5:34 صباحاً

سؤال عن التريلنج ستوب

موقوف
Star-FX is on a distinguished road
24 - 01 - 2014, 05:52 PM
Star-FX غير متواجد حالياً  
افتراضي سؤال عن التريلنج ستوب
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

منذ فتره و انا احاول استخدام التريلنج ستوب لملاحقة الربح او تقليل الخساره بس انا عندى مشكله و هى حجم التريلنج ستوب احيانا اضعه و يكون عدد صغير من النقاط فيغلق الصفقه على اقل مكسب و احيانا يكون عدد كبير من النقاط قيغلق الصفقه على خساره

ممكن حد يساعدنى و يقول لى افضل نسبه للتريلنج ستوب يعنى مساوى للستوب لوز ولا ضعفه ولا نصفه

شكرا لحضراتكم

الصورة الرمزية علي عبده
مشرف سابق
الصورة الرمزية علي عبده

علي عبده will become famous soon enough
افتراضي رد: سؤال عن التريلنج ستوب
2#
24 - 01 - 2014, 06:29 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Star-FX مشاهدة المشاركة
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

منذ فتره و انا احاول استخدام التريلنج ستوب لملاحقة الربح او تقليل الخساره بس انا عندى مشكله و هى حجم التريلنج ستوب احيانا اضعه و يكون عدد صغير من النقاط فيغلق الصفقه على اقل مكسب و احيانا يكون عدد كبير من النقاط قيغلق الصفقه على خساره

ممكن حد يساعدنى و يقول لى افضل نسبه للتريلنج ستوب يعنى مساوى للستوب لوز ولا ضعفه ولا نصفه

شكرا لحضراتكم

الف هلا

التريلينج ستوب لا يقاس هكذا ,, ولا حتى الاستوب العادي .. فهو لا يكون بشكل ثابت وانما طبقا لمعطيات السوق وطبقا لفريم العمل وكميه الهدف والاستوب في صفقتك الحاليه ..

عموما في الاسواق المتذبذبه ,, اجعل التريلينج اكبر ,,

والاسواق السريعه الحركه اجعل التريلينج فيها اقل ,,

بالتوفيق
علي عبده غير متواجد حالياً  
موقوف

Star-FX is on a distinguished road
افتراضي رد: سؤال عن التريلنج ستوب
3#
24 - 01 - 2014, 08:07 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة علي عبده مشاهدة المشاركة
الف هلا

التريلينج ستوب لا يقاس هكذا ,, ولا حتى الاستوب العادي .. فهو لا يكون بشكل ثابت وانما طبقا لمعطيات السوق وطبقا لفريم العمل وكميه الهدف والاستوب في صفقتك الحاليه ..

عموما في الاسواق المتذبذبه ,, اجعل التريلينج اكبر ,,

والاسواق السريعه الحركه اجعل التريلينج فيها اقل ,,

بالتوفيق
شكرا لردك يا استاذ على و انا اعرف جيدا ان الستوب لوز لا يتم وضعه بهذه الطريقه انا اضرب مثالا فقط فالمفررض ان يوضع الستوب لوز تحت اقرب مستوى دعم او فوق اخر مستوى مقاومه انا فقط كنت اضرب مثال اما بالنسبه لفريم العمل فهو على فريم 4 ساعات
Star-FX غير متواجد حالياً  

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام