• 11:57 مساءاً

تجربة اخري مع شركة exness.com

Like Tree6Likes

عضو فـعّـال
zogota is on a distinguished road
04 - 02 - 2014, 06:42 AM
zogota غير متواجد حالياً  
Thumbs down تجربة اخري مع شركة exness.com
انا كانت حصلت معايا مشاكل من فترة معاها وطبعا لان الشركات اللي بتتعامل بالبنوك الالكترونية مش كتير فا لما بحب اشتغل في بمبلغ صغير علي السريع بشحن فيها كل فين وفين

المهم كان في خبر علي الاسترالي من شوية قولت هدخل عليه بيع وهقفله يدوي لو عكس وزي ما تيجي الخسارة حتي لو خسرت نص الحساب

قفل الخبر تم وقف المنصة تمام وانا طبعا مش حاطط استوب علشان كنت هقفلها يدوي وكنت متابع السعر علي موقع xe بس للاسف السعر جه عكس توقعي وعمال يصعد وانا بحاول افتح المنصة ولا حياة لمن تنادي

علي العموم انا عارف من زمان انها شركة زبالة بس متوصلش لكدا

دا اخر تعامل معاها وتم حذف البرنامج من الجهاز وحذف txt اللي فيه البيانات الخاصة بالشركة وهنبدا ندور علي شركات تانية بدل ما نبقي فريسه لشركات نصابه زي الشركة دي

ملحوظة انا مش كاتب الموضوع علشان ادخل في نقاش انا كاتبه علشان احذر الناس من الشركة دي لان ممكن الاقي الاخ عمر مسئول الشركة داخل يتناقش .. النقاش مبقاش ليه لازمة بالنسبالي

من اسوء الشركات اللي الواحد تعامل معاه ولا انصح بالايداع فيها تمام وكل واحد حر

ومبروك عليكم الـ 230 دولار اللي كانوا في الحساب اللي خدتوهم وحسبي الله ونعم الوكيل

الصورة الرمزية Rock
عضو ذهبي
الصورة الرمزية Rock

خبرة السوق: 5 الى 10 سنوات
Rock will become famous soon enough
افتراضي رد: تجربة اخري مع شركة exness.com
2#
04 - 02 - 2014, 09:13 AM
السلام عليكم
عوضك الله يااخى

بس كما معروف ان المتاجره وقت الاخبار فى تهنيج وبطي بتنفيذ الاوامر من اكبر الشركات الى اصغرها
فيفضل وانا شخصيا بعملها انى اعلق الاوامر مع تحديد هدف واستوب
عشان ابقى فى الامان وافكر بقى بالاغلاق اليدوى
عمر حلاق likes this.

التوقيع

كن عظيماً ودوداً قبل أن تكون عظاماً ودوداً
Rock غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية Samuel-FX
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية Samuel-FX

Samuel-FX is on a distinguished road
3#
04 - 02 - 2014, 10:49 AM
الشركات الكبيره اساسا برضوا فيها نفس الشملكه دي ونا كنت بضارب قبل كده علي خبر قووي في منصه fxdd وعمال احاول اقفل الصفقه ومش عاوزه تتقفل و ده بيحصل في كل الشركات .. اهم حاجه الاستوب لوز
عمر حلاق likes this.

التوقيع

[/SIZE][/CENTER][/COLOR]
[/URL]
لا تعطيني سمكه ولكن علمني كيف اصطادها

في عالم الفوركس ضعها نصب عينيك

◄ الطمع ضيع ما جمع ►
Samuel-FX غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية omar_exness
عضو برونزي

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
omar_exness is on a distinguished road
4#
04 - 02 - 2014, 01:49 PM
السلام عليكم الاخ العزيز zogota ,

ارجو منك عدم استخدام الفاظ مثل " زبالة " و خلافه . لا داعى يا اخى لاستخدام الفاظ خارجة من فضلك .

بخصوص مشكلتك , لا تخلو اى منصة من بعض المشاكل وقت الاخبار القوية و العنيفة , قد تجد بعض التهنيج او بعض البطئ فى السيرفر و هذه كلها امور طبيعية تحدث نتيجة التحرك القوى و الشديد فى السوق مما ينتج عنه بعض المشاكل بالسيرفرات و هذا يحدث فى اى مكان و فى اى منصة .

التداول وقت الاخبار مسموح به فى الشركة , و لكن يفضل ان يؤخذ التداول وقت الاخبار ببعض الحيطة كمثلا وضع تيك بروفت و ستوب لوز لتفادى مثل هذه المشاكل , مع العلم انه قد ينفذ الاوردر على سعر مختلف قليلا اذا حدث جاب مع الخبر و هذا ما يعرف بالانزلاق السعرى و هذه كلها امور طبيعية يا اخى تحدث فى اوقات الاخبار القوية .

بالتوفيق و نعتذر عن الازعاج .
4xtrade likes this.

التوقيع

EXNESS

اخلاء مسؤولية :

ينطوي التداول من خلال عقود الفروقات والمنتجات الأخرى المرفوعة ماليا على مخاطر خسارة كبيرة.
omar_exness غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية صقر الفوركس
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية صقر الفوركس

صقر الفوركس is on a distinguished road
5#
04 - 02 - 2014, 02:30 PM
الشركة ممتازة جدا و المفروض انك تعمل ستوبك منذ البداية بما أنك هاوي أخبار اما انك تنتظر الخبر
وانت ناوي تقفل عقدك يدويا فهذا لعب عيال صراحة

التوقيع

it's very important to protect your art
Art Of Money
صقر الفوركس غير متواجد حالياً  
عضو فـعّـال

zogota is on a distinguished road
6#
04 - 02 - 2014, 02:52 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صقر الفوركس مشاهدة المشاركة
الشركة ممتازة جدا و المفروض انك تعمل ستوبك منذ البداية بما أنك هاوي أخبار اما انك تنتظر الخبر
وانت ناوي تقفل عقدك يدويا فهذا لعب عيال صراحة
ياعم ولا ممتازة ولا بتاع .. دي مش اول مشكلة احسها مقصودة والمنصة بتاعتهم وقفت اكتر من مرة قبل كدا ووقفت في مرة وكان معايا الاخ عمر علي التليفون وقولتله يا استاذ عمر انا دلوقتي اضمن حقي ازي المنصة وقفت وانا في عقود عايز اقفلها قعد يقولي ممكن يكون في عطل وممكن يكون مش عارف ايه يومها محصلش حاجة تقريبا بس والله لو كان حصل ممكنتش هاخد حقي برضة هيقولي وانا منين انك كنت عايز تقفل الصفقة سواء علي ربح ولا خسارة

وغيرها من المواقف الكتير يعني يبقي وقت عادي وتلاقي الاسبريد بقا عالي ومتفهمش ايه السبب طيب مفيش اخبار ولا حاجة ولا اغلاق سوق بيعلوا مع نفسهم وينزلوا مع نفسهم لدرجة ان مرة الاسترالي وصل 8 نقاط وانا كنت قاعد مستغرب ليه بيحصل كدا مع ان مفيش خبر

انا قولت اللي عندي انا ولا الشركة بتديني دولار في جيبي ولا عايز منها حاجة وكل واحد مسئول عن امواله

وبالنسبة للتهنيج بتاع الخبر ممكن نستحمل وقت الخبر بس مش قبل الخبر بخمس دقايق وبعد الخببر يقعد دقايق برضة !!

وبعتذر عن كلمة زبالة ممكن الادارة تحذفها هي شركة سيئة من تقييمي الشخصي وكل واحد حر .. بس انا اللي وصلتله فوركس يعني شركة محترمة تتداول معاها وانت مطمئن وياسلام لو تحت رعاية منتدي كبير علشان تبقي ضامن حقك منهم

تحياتي
أحـمـد likes this.
zogota غير متواجد حالياً  
عضو برونزي

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
omar_exness is on a distinguished road
7#
04 - 02 - 2014, 03:24 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zogota مشاهدة المشاركة
ياعم ولا ممتازة ولا بتاع .. دي مش اول مشكلة احسها مقصودة والمنصة بتاعتهم وقفت اكتر من مرة قبل كدا ووقفت في مرة وكان معايا الاخ عمر علي التليفون وقولتله يا استاذ عمر انا دلوقتي اضمن حقي ازي المنصة وقفت وانا في عقود عايز اقفلها قعد يقولي ممكن يكون في عطل وممكن يكون مش عارف ايه يومها محصلش حاجة تقريبا بس والله لو كان حصل ممكنتش هاخد حقي برضة هيقولي وانا منين انك كنت عايز تقفل الصفقة سواء علي ربح ولا خسارة

وغيرها من المواقف الكتير يعني يبقي وقت عادي وتلاقي الاسبريد بقا عالي ومتفهمش ايه السبب طيب مفيش اخبار ولا حاجة ولا اغلاق سوق بيعلوا مع نفسهم وينزلوا مع نفسهم لدرجة ان مرة الاسترالي وصل 8 نقاط وانا كنت قاعد مستغرب ليه بيحصل كدا مع ان مفيش خبر

انا قولت اللي عندي انا ولا الشركة بتديني دولار في جيبي ولا عايز منها حاجة وكل واحد مسئول عن امواله

وبالنسبة للتهنيج بتاع الخبر ممكن نستحمل وقت الخبر بس مش قبل الخبر بخمس دقايق وبعد الخببر يقعد دقايق برضة !!

وبعتذر عن كلمة زبالة ممكن الادارة تحذفها هي شركة سيئة من تقييمي الشخصي وكل واحد حر .. بس انا اللي وصلتله فوركس يعني شركة محترمة تتداول معاها وانت مطمئن وياسلام لو تحت رعاية منتدي كبير علشان تبقي ضامن حقك منهم

تحياتي

السلام عليكم الاخ العزيز zogota

اتذكر مشكلتك السابقة و كانت بسبب خطأ تقنى غير مقصود بالمنصة و كان خارجا عن ارادة الشركة , وقتها انت اخبرتنى بالمشكلة هاتفيا و اكدت لك على انه اذا حدث لك خسارة بسبب هذه المشكلة العابرة من فضلك قم بتصوير المشكلة و اعطيني ارقام الاوردرات و ال logos ..الخ

حتى يتم اعادة و تغطية الخسارة كما حدث مع عملاء اخرون من قبل حيث حدث بعض المشاكل بالمنصة سابقا و تم تغطية خسائر المتضررين و يمكننى اعطائك روابط تؤكد ذلك .

يجب ان تعلم اخى انه لا يوجد منصة تعمل دائما بشكل سليم و بدون اخطاء تقنية بسيطة .

انت تتداول على سيرفرات عليها العديد من المضاربين اذن قد يحدث خطأ تقنى او مشكلة فنية بسيطة يقوم القسم المختص بالشركة فورا بالعمل على حلها فى اسرع وقت ممكن و يتم تغطية خسائر المتضررين .

لكن مثل هذه المشاكل لا تحدث بشكل متكرر , بل هى قليلة و نادرة الحدوث .

اما بخصوص مشكلتك هذه فهى حدثت وقت اخبار قوية و عنيفة و من الطبيعي و المعروف ان التداول وقت الاخبار يجب ان يؤخذ ببعض الحيطة و الحذر من شدة تحرك السوق و حركته الكبيرة و التى قد تؤثر على السيرفرات و تسبب بعض الاخطاء او الاعطال البسيطة و التى سرعان ما تعود لطبيعتها بعد انتهاء الخبر و قوته , مع العلم ان التداول وقت الاخبار مسموح به و ليس فى كل الاخبار القوية تحدث تلك المشاكل ذلك .

بخصوص الاسبريد .. الاسبريد بالشركة متغير و ليس ثابت و لكن فى اغلب الاوقات تجده قليل جدا ما بين نصف نقطة الى 3 نقاط على اغلب ازواج العملات , قد يرتفع قليلا وقت الاخبار القوية او السيولة الضعيفة و هذا امر طبيعي و لكن يبقى فى اغلب الاوقات قليل .

الجميع يتداول فى الشركة بدون مشكلة يا اخى و يزداد حجم التداول بالشركة يوما بعد يوم و يمكنك قراءة هذا الخبر

https://www.exness.com/intl/ar/news/article/record_trading_volume_for_the_company

الاخطاء البسيطة لا تخلو منها اى منصة و لكن المهم ان تكون الشركة صادقة و محترمة و توفر مميزات تداول مناسبة للجميع و هذا ما توفره و تسعى اليه exness دائما .

اتمنى لك التوفيق و تداولات موفقة دائما ان شاء الله .

و مرحبا بأسئلتك و استفساراتك فى اى وقت انت و الاخوة الكرام .

و نعتذر عن الازعاج .

بالتوفيق للجميع .

التوقيع

EXNESS

اخلاء مسؤولية :

ينطوي التداول من خلال عقود الفروقات والمنتجات الأخرى المرفوعة ماليا على مخاطر خسارة كبيرة.
omar_exness غير متواجد حالياً  

ابو حمد التميمي is on a distinguished road
8#
04 - 02 - 2014, 03:37 PM
الله يعوضك

انا اتعامل مع الشركه و بالعكس اشوفها محترمه
ابو حمد التميمي غير متواجد حالياً  
عضو برونزي

خبرة السوق: 3 الى 5 سنوات
قناص ألفرص is on a distinguished road
9#
04 - 02 - 2014, 04:12 PM
معوض خير

التوقيع

اللهم صل على محمد وآل محمد الطيبين الطاهرين
قناص ألفرص غير متواجد حالياً  
موقوف

Star-FX is on a distinguished road
10#
05 - 02 - 2014, 12:30 AM
اولا الله يعوض عليك يا اخى باحسن من اللى خسرته

بالنسبه للاخوه الاعضاء انا مش عارف الراجل مظلوم و تقولوا له غلطتك ازاى مش عارف

من حقى اتاجر بالطريقه اللى انا شايفها مناسبه لى اضع استوب لوز ولا لا انا حر الشركه دى بتقول فى اعلاناتها سرعة تنفيذ الاوامر هى فين السرعه دلوقتى

التجاره على الاخبار فى شركات كتير بتقول صراحة ممنوع التجاره على الاخبار انا شايف انها شركات محترمه من الاول محدده موقفها لكن تلاقى شركات تقول لك عادى جدا التجاره على الاخبار و ساعة الجد تلاقى الكلام بيتغير

انا عندى سؤال اخير ليه دائما الاعطال بتحصل ساعة الخساره او بتزود الخسائر
zogota likes this.
Star-FX غير متواجد حالياً  

جديد مواضيع منتدى برامج التداول و الشارتات و الشركات