• 3:40 مساءاً

@@ كافيه الفوركسية - مناقشة رحلة 100 دولار الى 30 الف دولار @@

موضوع مغلق
عضو جديد

خبرة السوق: اكثر من 10 سنوات
ابو عنتر2 is on a distinguished road
افتراضي رد: @@ كافيه الفوركسية - عندك اى سؤال اتفضل @@
1991#
28 - 03 - 2009, 02:48 AM
السلام عليكم
انا مبتداء وكنت اتدرب على الميتدريد4 وحققت ارباح من علية حساب وهمى وبعدها ما عاد يعمل عندى حولت الاشتراك من جديد وحتى تغيير البرنامج واعادة تنزيلة نهينا عن مشاكلة من اختفاء المؤشرات من علية وغيره ولكن المشكلة انى لا استطيع تحقيق الربح من خلا له مثل السابق مع العلم ان هى هى الاستراتيجية وانا متاكد من الفرص التى اراها فى الدخول لئربح بحثت على بديل وهو برنامج اسمهGIG Brokers وهو تمام لا يوجد به اى مشاكل مقارنة بالميتريد4المشكـــــــــــــــــــــــــــــــــــ لة ان المزكور الثانى لم اخسر من خلاله قط بعكس الميتريد4 والذى كنت استخرج منه الارباح بعد طلوع الروح
الخلاصة علشان الاطالةهو انى عاوز اعرف ايهما صح او صحيح
الميتريد4 لا استطيع تحقيق الربح من خلا له مثل السابق
والثانى GIG Brokers الا مو شوفت منه خسارة ابدا
الله يبارك فيكم افيدونى

التوقيع

لاتعليق
ابو عنتر2 غير متواجد حالياً  

محمد سنوسي احمد is on a distinguished road
1992#
28 - 03 - 2009, 02:49 AM
السلام عليكم ورحمه الله
ياجماعه انا لي طلب وارجو الافاده.والكلام موجه اولا للاستاذ شريف ثم اي عضو ممكن يكون لديه فكره.انا ابحث عن شركه وساطه يكون لديها حساب ميكرو قد يصل الي 5 الاف دولار وفي نفس الوقت تتمتع بمصداقيه عاليه..ويكون تحويل الاموال اليها سهل....هل يوجد شئ من هذا القبيل ام صعب
ارجو الافاده وشكرا لكم
محمد سنوسي احمد غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية saaidelmasry
عضو جديد
الصورة الرمزية saaidelmasry

saaidelmasry is an unknown quantity at this point
1993#
28 - 03 - 2009, 02:54 AM
[quote=شريف خورشيد;70786]
التريلنج استوب هى طريقة تستخدم لملاحقة الهدف واذا رد السعر نغلق على مكسب او صفر على الاقل بمعنى لو ان لدينا مثلا عملة مثل اليورو دولار شراء وكان هدفنا 180 نقطة وكان سعر الدخول الحالى مثلا1.4460 وليكن الاستوب لوس 60 نقطة اذا نقطة الدخول ستكون 1.4460 والاستوب لوس هو 1.4400 والهدف النهائى هو1.4640وكلما تحقق هدف 60 نقطة تحرك الاستوب لوس 60 نقطة معنى ذلك انه اذا وصل السعر الى الهدف الاول 1.4520 سيتحرك الاستوب لوس الى نقطة الدخول وهى 1.4460 وبالتالى لو الرد السعر مرة اخر الى الوراء سيغلق على سعر الدخول وهو 0 مكسب ولما يوصل السعر الى الهدف الثانى 1.4580 سيتحرك الاستوب لوس الى النقطة 1.4520 ولما يوصل الى الهدف الاخير 1.4640 سيتحرك الاستوب لوس الى 1.4580 وهكذا اما بالنسبة لطريقة استخدامه بعد فتح الصفقة وتحديد قيمة الاستوب لوس اضغط رايت كليك على الصفقة المفتوحة وبعدها حدد قيمة التريلنج استوب الذى ترغب به

ايه الحلاوه دى يا كبييييييييييييييير
الف الف شكر يا غالى
saaidelmasry غير متواجد حالياً  

1994#
28 - 03 - 2009, 02:57 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو عنتر2 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم
انا مبتداء وكنت اتدرب على الميتدريد4 وحققت ارباح من علية حساب وهمى وبعدها ما عاد يعمل عندى حولت الاشتراك من جديد وحتى تغيير البرنامج واعادة تنزيلة نهينا عن مشاكلة من اختفاء المؤشرات من علية وغيره ولكن المشكلة انى لا استطيع تحقيق الربح من خلا له مثل السابق مع العلم ان هى هى الاستراتيجية وانا متاكد من الفرص التى اراها فى الدخول لئربح بحثت على بديل وهو برنامج اسمهGIG Brokers وهو تمام لا يوجد به اى مشاكل مقارنة بالميتريد4المشكـــــــــــــــــــــــــــــــــــ لة ان المزكور الثانى لم اخسر من خلاله قط بعكس الميتريد4 والذى كنت استخرج منه الارباح بعد طلوع الروح
الخلاصة علشان الاطالةهو انى عاوز اعرف ايهما صح او صحيح
الميتريد4 لا استطيع تحقيق الربح من خلا له مثل السابق
والثانى GIG Brokers الا مو شوفت منه خسارة ابدا
الله يبارك فيكم افيدونى
مع اني مش فاهم السؤال بالظبط.لكن انا هجاوبك علي قد ما فهمت..واللي يشوف عكس كدا يرد...
انا اعرف ان الواحد يشتغل علي البرنامج اللي يريحه..يعني اللي تحس انك تقدر تتعامل معاه بسهوله...لكن يعني ايه بطلع ارباح بسهوله من برنامج؟ومن التاني ارباح بطلوع الروح؟....طيب لو كدا ممكن تستخدم واحد في التحليل والفرص المناسبه وتدخل علي الميتاتريدر في التجاره يعني مفيش مشكله اصلا....الا اذا كنت انا مش فاهم السؤال

1995#
28 - 03 - 2009, 03:12 AM
[quote=saaidelmasry;70824]
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شريف خورشيد مشاهدة المشاركة
التريلنج استوب هى طريقة تستخدم لملاحقة الهدف واذا رد السعر نغلق على مكسب او صفر على الاقل بمعنى لو ان لدينا مثلا عملة مثل اليورو دولار شراء وكان هدفنا 180 نقطة وكان سعر الدخول الحالى مثلا1.4460 وليكن الاستوب لوس 60 نقطة اذا نقطة الدخول ستكون 1.4460 والاستوب لوس هو 1.4400 والهدف النهائى هو1.4640وكلما تحقق هدف 60 نقطة تحرك الاستوب لوس 60 نقطة معنى ذلك انه اذا وصل السعر الى الهدف الاول 1.4520 سيتحرك الاستوب لوس الى نقطة الدخول وهى 1.4460 وبالتالى لو الرد السعر مرة اخر الى الوراء سيغلق على سعر الدخول وهو 0 مكسب ولما يوصل السعر الى الهدف الثانى 1.4580 سيتحرك الاستوب لوس الى النقطة 1.4520 ولما يوصل الى الهدف الاخير 1.4640 سيتحرك الاستوب لوس الى 1.4580 وهكذا اما بالنسبة لطريقة استخدامه بعد فتح الصفقة وتحديد قيمة الاستوب لوس اضغط رايت كليك على الصفقة المفتوحة وبعدها حدد قيمة التريلنج استوب الذى ترغب به

ايه الحلاوه دى يا كبييييييييييييييير
الف الف شكر يا غالى
مجرد اضافه.اذا بدأت الصفقه وكنت قد وضعت التريلنج ستوب وسار السعر في صالحك 50 نقطه ثم ارتد السعر وسار معاكسا تماما...فانك ايضا ستخسر 60 نقطه ستخصم من الرصيد..لان التريلينج استوب في هذه الحاله مازال عديم الجدوي وكأنه استوب لوز...اما اذا سار السعر في صالحك 70 نقطه ثم ارتد فان مكسبك سيكون 10 نقاط فقط..واذا سار 80 نقطه فان مكسبك سيكون 20 وهكذا..طبعا ده اذا كنت عامل التريلنج ستوب 60 نقطه
الصورة الرمزية Beshoy Magdy
عضو جديد

Beshoy Magdy is on a distinguished road
1996#
28 - 03 - 2009, 03:19 AM
الله ينور يا محمد ربنا يكرمك.

التعديل الأخير تم بواسطة Beshoy Magdy ; 28 - 03 - 2009 الساعة 03:22 AM
Beshoy Magdy غير متواجد حالياً  

1997#
28 - 03 - 2009, 03:21 AM
وانا رديت من بدري شوف انت بس...
عضو جديد

Beshoy Magdy is on a distinguished road
1998#
28 - 03 - 2009, 04:03 AM
حمادة صديقى الصدوق
يا عم ده كافيه ديمو (يعنى وهمى) هتعزمنى و اعزمك و محدش بيدفع حاجة .
تيجى لايف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حول
Beshoy Magdy غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية hamada_amg
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية hamada_amg

خبرة السوق: 1 الى 3 سنوات
hamada_amg is on a distinguished road
1999#
28 - 03 - 2009, 04:06 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Beshoy Magdy مشاهدة المشاركة
حمادة صديقى الصدوق
يا عم ده كافيه ديمو (يعنى وهمى) هتعزمنى و اعزمك و محدش بيدفع حاجة .
تيجى لايف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حول

بيشوي صديقى :
خلاص يا عم نقلبه لايف و نفتحله حساب حقيقي كمان
تعالى لايف
و برده الحساب عندي
حول

التوقيع

Amircan Mafia Gangester
A.M.G

hamada_amg غير متواجد حالياً  
عضو جديد

sadk is on a distinguished road
2000#
28 - 03 - 2009, 04:08 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شريف خورشيد مشاهدة المشاركة
جزاكم الله كل خير وشكرا جزيلا لكم وفى انتظار كتابكم
خصوصا وان كتاب الاستراتيجيات العربى الخاص بحضرتك استفدت منه كثير
sadk غير متواجد حالياً  

الكلمات الدلالية (Tags)
100, مناقشة, الى, الف, الفوركسية, دولار, رحلة, كافيه

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام

03:40 PM