• 9:28 مساءاً

@@ انطلاق رحلة الـ 100 دولار الى 30 الف @@ توكلنا على الله

موضوع مغلق
الصورة الرمزية ahmedghoname
عضو نشيط
الصورة الرمزية ahmedghoname

خبرة السوق: 1 الى 3 سنوات
ahmedghoname is on a distinguished road
Thumbs up رد: @@ انطلاق رحلة الـ 100 دولار الى 30 الف @@ توكلنا على الله
301#
04 - 03 - 2009, 08:45 PM
سلام عليكم
بعد اذن الاستاذ شريف وكذلك كل الاخوه ...... انا شابف ان الحل لتنظيم المشاركات ابسط من كده
وهى احدى الطريقتين الاتيتين :
1- ان الاستاذ شريف لايرد على استفسارات مكرره او غيره مناسبه لتوصياته .
لغاية الناس ما تتعود انها تلتزم بالتوصية فى وقتها
2- ان الاستاذ شريف بحدد موضوع جانيى لطرح المسائلات فيه .
لان المشاركات المتعددة والتى تخص مصلحة فرد واحد فقط مش بس بتعمل صداع للاستاذ شريف فقط لكنها بتسبب صداع ولخبطة لنا احنا كمان ازاى :
انا مثلا متابع موضوع الاستاذ شريف المفيد ده طوال اليوم ليلا ونهارا وفاتح الياهو ومعلى صوت السماعات عشان لما تضاف مشاركة للموضوع حيبعت المنتدى رساله تنبيه لى فتظهر على الياهو فسيب شغلى واروح بسرعه اشوف ايه المشاركة الجديدة لانها اكيد مهمة ............
لكن للاسف بروح الاقيها مشاركة غير مهمة تمام وبتعمل لى احلى لخبطة .
يا حماعه والله انا حريص زيكم بالضبط على ان هذا الموضوع بستمر فى نجاحه الباهر فلاوم نهيىء كل الظروف للاخ الفاضل أ شريف عشان يدى كل اللى عنده لان مصلحتنا واحده مش بس مكسب لكن تعليم وفهم كمان
انا لى 8 شهور متابع عدد ضخم من المواضيع والتوصيات فى عدد من المنتديات بدون ما اشارك فى اى صفقة بفلوس حقيقية وكان هدفى الاساسى انى اقارن بينهم واوصل لافضل منتدى وافضل توصيات وافضل ناس خبرة وفعلا والله الاستاذ شريف فيه كل الصفات دى
فاتمنى التعاون من كل الناس والالتزام
فبلاش تضيعوا الفرصة دى من ايدينا وربنا يوفق الجميع
وكل عام وانتم بخير ومولد نبوى سعيد عليكم جميعا
ahmedghoname غير متواجد حالياً  

عضو جديد

فيبوناتشى is on a distinguished road
افتراضي رد: @@ انطلاق رحلة الـ 100 دولار الى 30 الف @@ توكلنا على الله
302#
04 - 03 - 2009, 11:40 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedghoname مشاهدة المشاركة
سلام عليكم
بعد اذن الاستاذ شريف وكذلك كل الاخوه ...... انا شابف ان الحل لتنظيم المشاركات ابسط من كده
وهى احدى الطريقتين الاتيتين :
1- ان الاستاذ شريف لايرد على استفسارات مكرره او غيره مناسبه لتوصياته .
لغاية الناس ما تتعود انها تلتزم بالتوصية فى وقتها
2- ان الاستاذ شريف بحدد موضوع جانيى لطرح المسائلات فيه .
لان المشاركات المتعددة والتى تخص مصلحة فرد واحد فقط مش بس بتعمل صداع للاستاذ شريف فقط لكنها بتسبب صداع ولخبطة لنا احنا كمان ازاى :
انا مثلا متابع موضوع الاستاذ شريف المفيد ده طوال اليوم ليلا ونهارا وفاتح الياهو ومعلى صوت السماعات عشان لما تضاف مشاركة للموضوع حيبعت المنتدى رساله تنبيه لى فتظهر على الياهو فسيب شغلى واروح بسرعه اشوف ايه المشاركة الجديدة لانها اكيد مهمة ............
لكن للاسف بروح الاقيها مشاركة غير مهمة تمام وبتعمل لى احلى لخبطة .
يا حماعه والله انا حريص زيكم بالضبط على ان هذا الموضوع بستمر فى نجاحه الباهر فلاوم نهيىء كل الظروف للاخ الفاضل أ شريف عشان يدى كل اللى عنده لان مصلحتنا واحده مش بس مكسب لكن تعليم وفهم كمان
انا لى 8 شهور متابع عدد ضخم من المواضيع والتوصيات فى عدد من المنتديات بدون ما اشارك فى اى صفقة بفلوس حقيقية وكان هدفى الاساسى انى اقارن بينهم واوصل لافضل منتدى وافضل توصيات وافضل ناس خبرة وفعلا والله الاستاذ شريف فيه كل الصفات دى
فاتمنى التعاون من كل الناس والالتزام
فبلاش تضيعوا الفرصة دى من ايدينا وربنا يوفق الجميع
وكل عام وانتم بخير ومولد نبوى سعيد عليكم جميعا

فيبوناتشى غير متواجد حالياً  
عضو جديد

303#
04 - 03 - 2009, 11:41 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamada_amg مشاهدة المشاركة
بسم الله الرحمن الرحيم
الساده الافاضل اللى مشاركين معانا الرحله بعد اذن الناس كلها ياريت تعرف كويس ان استاذ شريف ده راجل بشر زينا بالظبط له طاقه تحمل و مقدره
فياريت من الاخوه الافاضل اننا ما نضغطهوش كل شويه بأسئله مكرره
ادخل امتى ؟ ادخل و لا لا ؟ اطلع امتى ؟؟؟
انا مش بقلل من شأن اى حد و الله انا بس عايز اريح الراجل اللى عامل التوصيات ده
ممكن حد يسألنى انا ليه بتكلم و بقول كده
هارد اقول انا من متابعين مستر شريف و متابع معاه مواضيعه كلها خصوصا التوصيات
و حضراتكو ممكن ترجعو لتوصيات المجنون تلاقو الكلام ده فأنا عارف نظام مستر شريف و اسلوبه
و احب اقول ان الراجل ده له نظام معين احب اوضحه ليكو :
1- مش بيحب الكلام على الخاص او التداخلات ساعه التوصيات
2- مس بيحب اي اسئله يكون مجاوب عليها هو شخصيا سابقا
3- بيحط النقط على الحروف من الاول و اي تعديل بيقوله بدل المره مليون
4- بيحب النظام للموضوع يعني موضوع توصيات للتوصيات بس و متابعتها
5- وقت الديل بيكون وقت استغفار و حمد للمولى عز و جل و ده بجد سر النجاح فى السوق ده
فيا كل من متابع الرحله ارجوكو ارجوكوكل واحد يقرا الموضوع من الاول تانى و يلتزم بالكلام اللى فيه و انا اولكم
اتمنى ان يكون كلامى مش مزعل حد و اتمنى الناس تفهمنى و تفهم كلامى كويس و محدش يزعل منى
و فى النهايه كلنا هدفنا واحد اننا نوصل لنهايه الرحله فياريت محدش يتعب القبطان
و همسه ( الرحمه حلوه . ارحمو من فى الارض يرحمكم من فى السماء ) فياريت اللى مش قرأ الموضوع من الاول يقراه كامل
و يا صالح الحال لنا جميعا و دعواتكم

الصورة الرمزية waoool
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية waoool

waoool is on a distinguished road
304#
04 - 03 - 2009, 11:48 PM
اخى حمادة كان ليا تعليق زغيوووور قد كداهوه
فيه ممكن بعض الافراد تدخل بعد تنفيذ توصية معينة وتكون باى ليمت او سيل ليمت ويكون توقيت التوصية من 3 ساعات مثلا على حسب توقيت الموقع اللى هو مختلف طبعا عن توقيت الميتا تريدر وففيه اللى مش شغال بميتا تريدر اصلا علشان يشوف السعر وصل لحد كام فلو دخل مثلا على منصة التداول على طول وبرنامج اف اكس سوليشن هيلاقى السعر اعلى او اقل موش هيكون عارف التوصية هل هى اتفلعت والاعلى او الاقل ده ربح او خسارة يعنى يقدر يدخل ولا لا ولا التوصية ماتفعلتش اصلا فعلشان كده لازم هتلاقى اسئلة وعلشان مانضغطش على استاذنا وده هدفنا كلنا بردوا ايه رأيكوا نعمل موضوع تانى لكل الاعضاء اللى عايزة تسأل على حاجة بخصوص التوصية وناس من اللى دخلوا التوصية هما اللى يردوا عليهم بخصوص التوصية اتفعلت ولا لا او ايه التوصيات المفعلة دلوقت او اى اسئلة مشابهة علشان مايبقاش ضغط على استاذنا ونخلى الموضوع هنا فقط للتوصيات عشان الواحد يقدر يتابع ولو كده ايه رأى الشباب نفتح موضوع بأسم
( مناقشات رحلة ال 30000 دولار )
يبقى للمناقشات فقط وكله علشان مصلحة الاعضاء وراحة جنرالنا

التوقيع

@@ عاشق الميورى @@
$$$
الشارع ده شفتك انتى ماشية فيه ,,,
لابسة جيب
وبلوزة وردى ,
وعاملة ديل حصان وجايه ,
اتجاهك اتجاهى مشينا فيه ...
والشارع ده سحاب وتيه , بس لازم نستميت ,,,,
waoool غير متواجد حالياً  
عضو جديد

305#
04 - 03 - 2009, 11:50 PM
أتفق معكم تماما فى هذا الكلام وياريت من غير زعل
ولمن لا يعلم
الأستاذ شريف فتح موضوع خاص للرد على الإستفسارات
إضغط هنا

http://forum.borsaat.com/showthread.php?t=15073
الصورة الرمزية hamada_amg
عضو فـعّـال

hamada_amg is on a distinguished road
306#
05 - 03 - 2009, 12:18 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waoool مشاهدة المشاركة
اخى حمادة كان ليا تعليق زغيوووور قد كداهوه

فيه ممكن بعض الافراد تدخل بعد تنفيذ توصية معينة وتكون باى ليمت او سيل ليمت ويكون توقيت التوصية من 3 ساعات مثلا على حسب توقيت الموقع اللى هو مختلف طبعا عن توقيت الميتا تريدر وففيه اللى مش شغال بميتا تريدر اصلا علشان يشوف السعر وصل لحد كام فلو دخل مثلا على منصة التداول على طول وبرنامج اف اكس سوليشن هيلاقى السعر اعلى او اقل موش هيكون عارف التوصية هل هى اتفلعت والاعلى او الاقل ده ربح او خسارة يعنى يقدر يدخل ولا لا ولا التوصية ماتفعلتش اصلا فعلشان كده لازم هتلاقى اسئلة وعلشان مانضغطش على استاذنا وده هدفنا كلنا بردوا ايه رأيكوا نعمل موضوع تانى لكل الاعضاء اللى عايزة تسأل على حاجة بخصوص التوصية وناس من اللى دخلوا التوصية هما اللى يردوا عليهم بخصوص التوصية اتفعلت ولا لا او ايه التوصيات المفعلة دلوقت او اى اسئلة مشابهة علشان مايبقاش ضغط على استاذنا ونخلى الموضوع هنا فقط للتوصيات عشان الواحد يقدر يتابع ولو كده ايه رأى الشباب نفتح موضوع بأسم
( مناقشات رحلة ال 30000 دولار )
يبقى للمناقشات فقط وكله علشان مصلحة الاعضاء وراحة جنرالنا
شكرا لتعليقك اخى waool و فعلا اقتراح مناسب و ممكن ننفزه طبعا بعد ازن قبطان الرحله
لكن ليا رد صغير اوي على كلامك
فعلا ممكن تكون التوصيه بعد وقت ما اتفعلتش لسه و فى برامج غير الميتا تريد بتستخدمها بعض الشركات لكن اساسا سوق العملات قايم و نايم على التحليل الفنى يعني اي مضارب مهما كان صغير او كبير لازم يستخدم الشارت و يتابعه و لا ايه الكلام ؟؟؟
و حتى الناس اللى مش بتستعمل الميتا تريد بتنزله عشان تحلل عليه و بعدين تدخل الديل
يعني اي حد لو فكر و شاف المعاد بتاع التوصيه و اللى اصلا مستر شريف محدده فى الاول هيعرف الوقت و لو فتح الشارت و حط خط على نقطه الدخول و خط على نقطه الخروج هيعرف كل حاجه عن التوصيه اتفعلت و لا لا خلصت و لا لا و هكذا
متهيألى كلامى صح جدا جدا و على فكره انا كنت بتبع الاسلوب ده فى توصيات المجنون لما كنت بتأخر على معاد توصيه
و بعدين فى حاجه كمان ان الموضوع موضوع توصيات يعنى قبل ما اى حد يدخل و يثق فى الكلام ده لازم يعرف الراجل صاحب الموضوع الاول و هيعرفه منين اكيد من مواضيعه السابقه فلو كل حد عمل كده و قرأ مواضيع مستر شريف ماكنتش هتلاقى اى اسئله الا نادرا عشان الكل هيكون فهم النظام و الخطوات
و بالتوفيق للناس جميعا و يا جماعه انا و الله مش بكلم حد بعينه انا كلامى عام للرحله كلها

التوقيع

Amircan Mafia Gangester
A.M.G

hamada_amg غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية شريف خورشيد
عضو فـعّـال

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
شريف خورشيد is on a distinguished road
307#
05 - 03 - 2009, 12:55 AM
السلام عليكم وحمة الله

اولا اشكر الاخوة الافاضل الا ياعنى يمكن يكونوا شاعرين بالمجهود الواحد بيبذله عشان خاطر الاعضاء والناس وانا كل تعليقى فقط على الناس الا مش عارفة حاجة ممكن تروح تسئل فى قسم كافيه الفوركسية لكن الحقيقة انا بتسئل اسئلة لا ليها علاقة بالتوصية ولا بالشغل ويمكن اقدر اقول الف باء فوركس والغريب فى الامر انى لما اسئل يقولى انا خبرة وشغال من زمان وبستعجب الحقيقة ازاى مش عارف الاوامر على الاقل او استخدام البرنامج ويدخل حساب حقيقى
يا اخوانا انا بشر وليه اخطاء ياعنى بلاش الثقة المطلقة دة و اشكركم كلكهم على الثقة دة بس لازم تكون على الاقل فاهم انتا بتعمل ايه مش يمين يبقى يمين وشمال يبقى شمال وياريت يبقى شغلنا هنا فقط التوصية فقط فقط فقط فقط ومحدش يدخل يقولى انا بفكر فى هيدج ولا عززت ولا بفكر فى كذا لان كدة انتا بتشتت الناس و اى مناقشات جانبية او اسئلة نروح قسم الكافيه ونرغى هناك زى ما احنا عاوزين
هنا نلتزم بالتوصية

اما الافاضل الا بيفوت عليهم موعد التوصية قدامك اكتر من حل
الحل الاول تتدخل التوصية الا بعدها
الحل الثانى : تشوف الشارت وتشوف السعر اتفعل ولا لاءسواء شغال على الميتار تريد ولا لاء وهكرر تانى لو فاتك دخول ب 5 نقط مثلا او حتى اتفعلت وهى بالسالب فى الوقت الحالى كرر التوصية تانى بنفس الامر مش تقولى ادخل دلوقتى وايه رايك ؟!!!
لان اعتقد حتى الناس الا فاتحه حسابات فى شركة لا تتدعم الميتار تريد اكيد بتحلل على الميتا تريد

وارجوكم التفاعل على المنتدى بس وعن توصياتى بس محدش يسئلنى ايه رايك فى الكندى فى البترول
ورجاءا اطبع الشروططططططططططط
وحطها قدامك وانا الحقيقة مش هكرر الكلام دة تانى لانى فعلا تعبت من كتر الاعادة

التوقيع

خاطب الله تعالى داود وقال: يا داود أنت تريد وأنا أريد فإن رضيت بما أريد أعطيتك ما تريد وإن لم ترضى بما أريد أتعبتك فيما تريد ثم لا
يكون إلا ما أريد فإنى فعال لما أريد

[عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ]
شريف خورشيد غير متواجد حالياً  
عضو فـعّـال

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
شريف خورشيد is on a distinguished road
308#
05 - 03 - 2009, 12:58 AM
توكلنا على الله

SELL STOP

GBP/USD @1.4172

TP:1.4120

التوقيع

خاطب الله تعالى داود وقال: يا داود أنت تريد وأنا أريد فإن رضيت بما أريد أعطيتك ما تريد وإن لم ترضى بما أريد أتعبتك فيما تريد ثم لا
يكون إلا ما أريد فإنى فعال لما أريد

[عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ]
شريف خورشيد غير متواجد حالياً  
عضو فـعّـال

hamada_amg is on a distinguished road
309#
05 - 03 - 2009, 01:02 AM
بسم الله توكلنا على الله