• 7:39 مساءاً

الايداع فى أف اكس سول

الصورة الرمزية eeelnagm
عضو نشيط جدا
خبرة السوق : 3 الى 5 سنوات
eeelnagm is on a distinguished road
07 - 06 - 2009, 06:26 AM
eeelnagm غير متواجد حالياً  
افتراضي الايداع فى أف اكس سول
بسم الله والصلاة و السلام على رسول الله اخوانى واحبابي كان لدي استفسار عن شركه اف اكس سول بعد ان بحثت كثيرا فى استفسارات الاخوان على الانترنت عن عمليه الايداع فى اف اكس سول وبصراحه بعد ما اتحرجت من كتر سؤال المتخصصين رغم انهم جوبوني ولكن انا موصلتش للى انا عايزه وعشان كده هختصر بس عايز اجابه بالتفصيل وياريت اللى يضع اجابه فى هذا الموضوع يعرف ان كتير اوي لما هيعمل بحث فى جوجل عشان الموضوع ده بالذات هيستفيد كتير جدا وهيدعيله اكتر واكتر لانه هداه للطريق الصح .

ناس بتقول اف اكس سول بتقبل بطاقات فيزا البنك الاهلى وناس بتقول لا وناس بتقول بتقبل فيزا بنك مصر وناس بتقول لا وناس بتقول لا تقبل الكروت المدفوعه مسبقا وانا مش فاهم يقصدوا اه بالمدفوعه مسبقا وفى الاخر خالص ناس بتقول لو التحويل ما طلعش مطابق لطلبات الشركه المبلغ هيتوقف شهر وعشان كده انا عايز حد يجيب الخلاصه ويقول على فيزا كارد لبنك محترم ممكن من خلالها الايداع فى اف اكس سول واه شروط استخراجها يعنى اه اللى مطلوب من ضمانات ومصاريف وغيره من الامور اللى بتختلف من كل بنك لبنك وطريقه الاستفسار عن الرصيد تبقى اذاى وكل الامور المهمه دي بالتفصيل يا جماعه بعد اذنكم وطبعا تكون المبلغ المسموح بيه مش اقل من 10 الاف جنيه عشان تتماشى مع الكل لانى شوفت ناس بتقول ان فى بطاقات الحد الاقصى ليها 4000 جنيه يعنى ما يجبش الف دولار وبالتالى دي مش هتبقى عمليه نهائي يارب احصل على رد يفدنى قريب من احد الخبراء والمخضرمين مع اف اكس سول وبذكركم يا جماعه الاجابه الشافيه الوافيه عن هذا السؤال هتريح ناس كتير اوي اوي اوي

وانا اسال من يستفيد بهذا الموضوع الدعاء لمن اجاب عليه ولوالديه

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

التوقيع

For ppl whom crying " Forex is a game, you should lose some to gain some "

الصورة الرمزية eeelnagm
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية eeelnagm

خبرة السوق: 3 الى 5 سنوات
افتراضي رد: الايداع فى أف اكس سول
2#
07 - 06 - 2009, 08:10 AM
الله كريم

التوقيع

عضو جديد

Guesswho is on a distinguished road
3#
07 - 06 - 2009, 08:44 AM
عزيزي

البطاقات المسبقه الدفع هي بطاقه فيزا تاتي اليك بدون اي رصيد ، ثم بعد ذلك تقوم بعدها انت بايداع اي مبلغ تريده الف الفين ثلاثه زي ما تحب ، ويمكن لك ان تسحب من هذه البطاقه المبلغ الذي اودعته فقط كانه بطاقه حساب عادي

طبعا راح تقول ايش فائدتها / الفائده الوحيده هي انه يمكنك خلال السفر بدلا من تحمل معك مبالغ نقديه ان تودع هذه المبالغ في البطاقه وتسحب منها في اي مكان في العالم ، كما انها مفيده اذا اردت ان تحجز فندق /طيران / مشتريات عن طريق النت فغالبا ما يطلبون منك بطاقه فيزا .

وكثير من الناس يفضلونها لانه ليس فيها عمولات ربويه مثل بطاقه الفيزا العاديه وينظرون لها من ناحيه شرعيه

وافكس سول لا تقبل التحويل عن طريق هذه البطاقات .

تحياااااااااااااااتي
Guesswho غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية eeelnagm
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية eeelnagm

4#
07 - 06 - 2009, 08:58 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Guesswho مشاهدة المشاركة
عزيزي

البطاقات المسبقه الدفع هي بطاقه فيزا تاتي اليك بدون اي رصيد ، ثم بعد ذلك تقوم بعدها انت بايداع اي مبلغ تريده الف الفين ثلاثه زي ما تحب ، ويمكن لك ان تسحب من هذه البطاقه المبلغ الذي اودعته فقط كانه بطاقه حساب عادي

طبعا راح تقول ايش فائدتها / الفائده الوحيده هي انه يمكنك خلال السفر بدلا من تحمل معك مبالغ نقديه ان تودع هذه المبالغ في البطاقه وتسحب منها في اي مكان في العالم ، كما انها مفيده اذا اردت ان تحجز فندق /طيران / مشتريات عن طريق النت فغالبا ما يطلبون منك بطاقه فيزا .

وكثير من الناس يفضلونها لانه ليس فيها عمولات ربويه مثل بطاقه الفيزا العاديه وينظرون لها من ناحيه شرعيه

وافكس سول لا تقبل التحويل عن طريق هذه البطاقات .

تحياااااااااااااااتي

شكرا لمرورك الكريم وانا بصراحه بعد ما زهقت من الخدمات الضعيفه جدا جدا جدا من البنوك المصريه بدأت جديا فى التفكير فى احد البنوك الاستثماريه ذى البنك العربي الافريقي وبصراحه لسه مخلص مكالمه مع خدمه العملاء بتاعتهم وده الموقع الخاص بيهم

[عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ]

وبصراحه انا مش هقبل اتعامل مع بنك اقل من المستوي ده لانى انا شوفت مستوى متدنى فى المعامله بتاعت البنك الاهلي واكيد بنك مصر شرحه حيث خدمه عملاء لا علاقه لهم بخدمه العملاء ( كوسه يا صديقي) وخدمات ضعيفه جدا جدا جدا واستعلام عن رصيد بالطريقه اللى بقاله 100 سنه وهيه انك لازم تروح بنفسك تعرف اه اللى بيحصل فى رصيدك والتحويلات تامت ولا لا وغيره من الازمات الخانقه اللى عايزه واحد فاضيله بقى .

انما ذى ما انتا شايف موقع البنك عامل اذاى وشارح كل حاجه اذاى مش بس كده دي خدمه العملاء 24 ساعه سبع ايام وتقدر تعرف منهم كل حاجه عن حسابك واستفساراتك مش بس كده ناس فاهمه يعنى اه خدمه عملاء بجد مش تقولهم الحاجه يمين يقولولك يمين شمال شمال وهما مش عارفين بيقولوا اه انا مش عايز اتكلم اكتر من كده لانى اتصدمت فى مستوى الخدمات البنكيه للقطاع العام .

عموما انا جهزت نفسى ونازل باذن الله كمان شويه عشان اروح افتح حساب هناك وبضمانه اعمل فيزا كارد ذى ما خدمه العملاء شرحلي وطبعا الخطوه دي ممكن الاستغناء عنها اذا كان فى مفردات مرتب او ضمان ما من اي حد تابع لشركه متكوده اى على قائمه الشركات المكوده فى البنك وطبعا لانى انا مهن حره ال حره ال هتوكل على الله وافتح حساب وبضمانه استطيع ان اقوم بتحويل 90% من الايداع فى الحساب بالاضافه يا جماعه لمبلغ 150 جنيه لعمل الفيزا نفسها اينعم كتير بس كفايه ان الواحد يتعامل مع ناس بتفهم يعنى اه عمل مصرفي وعلى الله توكلنا وبفضله وجوده استعنى وشكرا على ردك اخى الحبيب

التوقيع

عضو نشيط

aBoRaMa is on a distinguished road
5#
07 - 06 - 2009, 09:10 AM
عطني دقائق وارد عليك بالتفصيل الممل
aBoRaMa غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية eeelnagm
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية eeelnagm

6#
07 - 06 - 2009, 09:14 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aBoRaMa مشاهدة المشاركة
عطني دقائق وارد عليك بالتفصيل الممل
بس كده وانا منتظرك انا النهارده باذن الله معنديش حاجه غير الموضوع ده لانى عايز انجز فيه بقى لان الموضوع كده طول جداااااااااااااااااااااااااا اومال لو هسحب فلوس كنت هاخد اد اه

والله التعامل مع اف اكس اوبن مريح فى الموضوع ده بالذات الواحد بيشحن بنوك الكترونيه يخلص شغله يسحب على البنوك والدنيا بتمشي انما موضوع اف اكس سول ده محتاج شرح ومتابعه من اصحاب الخبرات عشان الناس الجديده ما تبقاش تايها فى النص كده وكل شويه تروح تفتح حساب فى حته وطلع فيزا من حته وفى الاخر الفلوس ترجع بعد شهر refund

التوقيع

عضو نشيط

7#
07 - 06 - 2009, 09:17 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eeelnagm مشاهدة المشاركة
بس كده وانا منتظرك انا النهارده باذن الله معنديش حاجه غير الموضوع ده لانى عايز انجز فيه بقى لان الموضوع كده طول جداااااااااااااااااااااااااا اومال لو هسحب فلوس كنت هاخد اد اه

والله التعامل مع اف اكس اوبن مريح فى الموضوع ده بالذات الواحد بيشحن بنوك الكترونيه يخلص شغله يسحب على البنوك والدنيا بتمشي انما موضوع اف اكس سول ده محتاج شرح ومتابعه من اصحاب الخبرات عشان الناس الجديده ما تبقاش تايها فى النص كده وكل شويه تروح تفتح حساب فى حته وطلع فيزا من حته وفى الاخر الفلوس ترجع بعد شهر refund

اول حاجة قولي انت بتعرف لغة انجليزية والا لأ؟ عشان اعرف اذا كان لازم اترجم لك بعض المصطلحات اللي ممكن تصادفها
الصورة الرمزية eeelnagm
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية eeelnagm

8#
07 - 06 - 2009, 09:22 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aBoRaMa مشاهدة المشاركة
اول حاجة قولي انت بتعرف لغة انجليزية والا لأ؟ عشان اعرف اذا كان لازم اترجم لك بعض المصطلحات اللي ممكن تصادفها
لا قول وما يهمكش اخوك قاموس لغه انجليزيه بس هات انتا المفيد وانا اقول على طول

التوقيع

عضو نشيط

9#
07 - 06 - 2009, 10:26 AM
أنا آسف جداً على التأخير ،،، ولكني فضلت أن أترجم المصطلحات الموجودة لأنه ممكن شخص غيرك مابيعرفش انجليزي يستفيد من هذه المشاركة

شركة اف اكس سوليوشنز تتيح لك أربع طرق مختلفة لإيداع المبالغ في الحساب،،، ويوجد طريقة خامسة غير متاحة حالياًولا يعرف متى ستتاح حسب إفادة خدمة العملاء

هذا موقع الشركة

وهذا الرابط الخاص بشحن الحساب وهو موجود على يمين الصفحة في الأعلى في الرابط السابق

الطرق مرقمة من 1 إلى 5 في الصورة التالية ومشروح عليها جميع البيانات

الطريقة رقم 1 هي استخدام بطاقتك الإئتمانية أو بطاقة السحب العادي التي تحمل شعار فيزا أو ماستر كارد عليها

الطريقة رقم 2 هي استخدام حسابك في الموقع الشهير Paypal لشحن حسابك،،، ومن لايعرف هذا الموقع،،، فهذا هو الرابط الخاص به وهو موقع موثوق وأنا شخصياً جربته في أكثر من مرة

الطريقةا لثالثة هي الحوالة البنيكة من أي بنك يوجد لديك به حساب حتى لو كان في دولة غير الدولة التي تقيم فيها

الطريقة الرابعة هي شيك يرسل إلى عنوان الشركة

الطريقة الخامسة غير متاحة حالياً

ارجوا ان أكون قد افدتكم،،، ويارب يكون بداية الطريق للمليون

ولاتنسوني من دعوة انجو بها يوم القيامة

واي سؤال أنا في الخدمة
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg 6-7-2009 2-18-37 AM.jpg‏ (414.6 كيلوبايت, المشاهدات 28)
عضو نشيط

10#
07 - 06 - 2009, 10:32 AM
شوف يا أستاذ،،، أهم حاجة في الشرح اللي أنا كتبته كله هي الجملة التي تفيد" بأنه يجب أن تتطابق بياناتك في حسابك (أو الطريقة التي ستستخدمها) مع البيانات التي ستقوم بإدخالها أثناء محاولتك شحن رصيدك"

يعني الشركة تقبل أي بطاقة طالما أن البيانات متوافقة ومتطابقة

الكلمات الدلالية (Tags)
الايداع, اكس, سول

جديد مواضيع منتدى برامج التداول و الشارتات و الشركات