موقع بورصات
  بورصات
تسجيل عضوية جديدة في المنتديات لوحة تحكم العضو البحث في المنتديات تسجيل الخروج الرئيسية الاتصال بنا

منتدى العملات العام لمتابعة كل ما يتعلق بتجارة العملات الاجنبية والذهب والنفط من اخبار وطرق المتاجرة وتحليلات ، قسم التوصيات – توصيات العملات لمتابعة توصيات ونقاط الدخول والخروج على مختلف العملات ، منتدى الدروس التعليمية يحتوي على دروس تعليمية لسوق العملات والتحليل الفني والاساسي وادارة رأس المال ، منتدى المؤشرات والاكسبيرتات يحتوي على اهم المؤشرات مع شرح لها بالاضافة الى بعض الدروس

العودة   بورصات > بورصة العملات الاجنبية > منتدى تداول العملات العام

@@ كافيه الفوركسية - مناقشة رحلة 100 دولار الى 30 الف دولار @@

منتدى تداول العملات العام

موضوع مغلق

قديم 19 - 03 - 2009, 12:08 AM   #1301
عضو نشيط جدا

الصورة الرمزية ahmedssdd

افتراضي رد: @@ كافيه الفوركسية - عندك اى سؤال اتفضل @@

رد: @@ كافيه الفوركسية - عندك اى سؤال اتفضل @@
والله يا استاذ شريف انا متابعك دايما لكن حقيقة لا اعمل بتوصياتك وان كنت واثقا من نجاحها ومن قدرتك علي التعويض
لكن ليا تعليق بسيط للناس اللي اتصفرت حساباتها:
-الاستاذ شريف من البداية وضع قواعد وهذه القواعد محسوبة بدقة وعن خبرة كبيرة (صراحة انا بحلل توصيات الاستاذ شريف اكتر من مرة مع نفسي علشان اعرف هو يقصد ايه من الصفقات لاكتساب الخبرة فقط من السوق)
بمعني ان عدم استعماله للاستوب لوس يدل علي ان الخسارة مهما بلغت لا يمكن ان تلتهم راس المال بكامله وهذه عبارة عن (role of thumb) يعني حاجة كده بالخبرة لا تحليل فني ولا اساسي ( بالخبرة فقط) ولذلك الاستاذ شريف نبه اكتر من مرة الالتزام وعدم المجازفة بعقود اكبر لكن الناس مش فاهمة النقطة دي خالص وكل واحد ياخد التوصية ويفتح اكبر عدد من العقود يتحمله المارجن واراهن ان الناس اللي اتصفرت حساباتها المارجن ضرب من اول 200 نقطة فقط ودي طبيعي جدا.
-طالما التزمت العمل بتوصيات شخص معين لازم تلتزم بكل ما يقوله مش تاخذ جزء وتنسي جزء لو كده يبقي تستحمل اللي يجرالك.
-والله هي محسوبة يا رجالة مش اعتباطا ولا حظ بس الناس والطمع اللي ماليهم هتعمل ايه.

الاستغفار والدعاء والهدوء النفسي (يعني انزل امشيلك شوية في الشارع وشم شوية هواء او اقعدلك في حتة وسيب اعصابك تهدي تماما وانسي الفوركس والشارتات وكل ده كام ساعة كده).
-تقبلوا مروري وربنا يكرمكم

ahmedssdd غير متواجد حالياً  

قديم 19 - 03 - 2009, 12:09 AM   #1302
عضو جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة marvey مشاهدة المشاركة
هو أنت مش مصدق إن حسابى إتصفر

فى إيه يا حمادة أنا كنت فاكرك بتاخد كلامى ثقة ولا أنت مش مصدقنى
دة الدليل يا سيدى

انشاء الله ربنا يعوضك.لكن انا كنت بتكلم لو كان رصيدك 100 دولار واتبعت التعليمات.لكن ان شاء الله ربنا هيعوضك

محمد سنوسي احمد غير متواجد حالياً  
قديم 19 - 03 - 2009, 12:10 AM   #1303
عضو جديد

تم وضع الامر النقطه ب10 سنت فقط

osama87 غير متواجد حالياً  
قديم 19 - 03 - 2009, 12:12 AM   #1304
عضو جديد

عيب بجد لاخ اللى شتم دة الاستاذ شريف استاذنا كلنا والراجل ياما كسبنا ارجو التزام الهدوء

التوقيع:

alfa007 غير متواجد حالياً  
قديم 19 - 03 - 2009, 12:26 AM   #1305
عضو فـعّـال

الصورة الرمزية hamada_amg

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedssdd مشاهدة المشاركة
والله يا استاذ شريف انا متابعك دايما لكن حقيقة لا اعمل بتوصياتك وان كنت واثقا من نجاحها ومن قدرتك علي التعويض
لكن ليا تعليق بسيط للناس اللي اتصفرت حساباتها:
-الاستاذ شريف من البداية وضع قواعد وهذه القواعد محسوبة بدقة وعن خبرة كبيرة (صراحة انا بحلل توصيات الاستاذ شريف اكتر من مرة مع نفسي علشان اعرف هو يقصد ايه من الصفقات لاكتساب الخبرة فقط من السوق)
بمعني ان عدم استعماله للاستوب لوس يدل علي ان الخسارة مهما بلغت لا يمكن ان تلتهم راس المال بكامله وهذه عبارة عن (role of thumb) يعني حاجة كده بالخبرة لا تحليل فني ولا اساسي ( بالخبرة فقط) ولذلك الاستاذ شريف نبه اكتر من مرة الالتزام وعدم المجازفة بعقود اكبر لكن الناس مش فاهمة النقطة دي خالص وكل واحد ياخد التوصية ويفتح اكبر عدد من العقود يتحمله المارجن واراهن ان الناس اللي اتصفرت حساباتها المارجن ضرب من اول 200 نقطة فقط ودي طبيعي جدا.
-طالما التزمت العمل بتوصيات شخص معين لازم تلتزم بكل ما يقوله مش تاخذ جزء وتنسي جزء لو كده يبقي تستحمل اللي يجرالك.
-والله هي محسوبة يا رجالة مش اعتباطا ولا حظ بس الناس والطمع اللي ماليهم هتعمل ايه.

الاستغفار والدعاء والهدوء النفسي (يعني انزل امشيلك شوية في الشارع وشم شوية هواء او اقعدلك في حتة وسيب اعصابك تهدي تماما وانسي الفوركس والشارتات وكل ده كام ساعة كده).
-تقبلوا مروري وربنا يكرمكم
تسلم اخي على كلامك و على الله الناس تفهمه

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد سنوسي احمد مشاهدة المشاركة
انشاء الله ربنا يعوضك.لكن انا كنت بتكلم لو كان رصيدك 100 دولار واتبعت التعليمات.لكن ان شاء الله ربنا هيعوضك

يعني بصراحه مش عارف ارد اقول ايه بعد كلامكوا بس الله ينور عليكوا و يارب الناس تفهم يعني ايه اداره راس مال و

الالتزاااااااااااااااااااااام

التوقيع:

Amircan Mafia Gangester
A.M.G

hamada_amg غير متواجد حالياً  
قديم 19 - 03 - 2009, 12:26 AM   #1306
عضو جديد

بالتوفيق ياجنرال وسيبك من كلام بعض الحاقدين انت كسبتنا كتير ايه ياعنى الصفقه تعكس كل توقعات الناس مش توقعاتك لوحدك ولا يهمك ولا تزعل نفسك وكفايه ثقتنا فيك وحبنا ليك ربنا يكرمك ويرحم ولدك

التوقيع:

mohmed samy غير متواجد حالياً  
قديم 19 - 03 - 2009, 12:35 AM   #1307
عضو جديد

أنا كمان حسابي تصفر. و الغلط مني طبعا و من قلة خبرتي....لشو أحط الدنب على ناس ثانيين يللي كل اللي بيعملوه أنن عم يساعدو الناس ببلاش....يعطيك ألف العافية أستاد شريف و أنا مكملة معاكم انشالله بعد ما أفعل حسابي مرة تانية. و هاي المره بالتزامك

noooooora غير متواجد حالياً  
قديم 19 - 03 - 2009, 12:42 AM   #1308
عضو جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة noooooora مشاهدة المشاركة
أنا كمان حسابي تصفر. و الغلط مني طبعا و من قلة خبرتي....لشو أحط الدنب على ناس ثانيين يللي كل اللي بيعملوه أنن عم يساعدو الناس ببلاش....يعطيك ألف العافية أستاد شريف و أنا مكملة معاكم انشالله بعد ما أفعل حسابي مرة تانية. و هاي المره بالتزامك
والله بالرغم من اني زعلان جدا علي اللي خسر فلوسه او جزء منها لكن بصراحه شمتان في الامريكان وان شاء الله بعيد عن ان حد يخسر فلوسه ربنا يجيب بعملتهم الارض ونسمع عن قريب ان الدولار بجنيه ولا 90 قرش

محمد سنوسي احمد غير متواجد حالياً  
قديم 19 - 03 - 2009, 12:44 AM   #1309
عضو فـعّـال

ان شاء الله تعوضوا الخسارة
انا الحمد لله لم ادخل في الصفقة لانني لم اكن متواجدا
بس هاذا درس لادارة راس المال
وايضا يجب ان ناخد الحيطة والحذر من السوق

التوقيع:
kamizidan غير متواجد حالياً  
قديم 19 - 03 - 2009, 12:50 AM   #1310
عضو جديد

يا جماعه دا سوق وفيه خساره ومكسب يعنى فيها ايه لما نخسر صفقه وشوف اصدها كان كام صفقه قبلها كسبنين
المهم ان استاذ شريف ما يزعلش عشان الصفقه دى كانت السبب فى خساره ناس كتير دى طبيع السوق ونفكر فى اللى جاى ونكمل على بركه الله
اللهم ارحم والده واسكنه فسيح جناته

التوقيع:
[بسم الله" اللهم إني أسألك خير هذه السوق، وخير ما فيها، وأعوذ بك من شرها وشر ما فيها، اللهم إني أعوذ بك أن أصيب بها يميناً فاجرةً، أو صفقة خاسرة "
قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : « من دخل السوق فقال: لا إله إلا الله وحده لا شريك له، له الملك وله الحمد يحيي ويميت وهو حي لا يموت بيده الخير وهو على كل شيء قدير" كتب الله له ألف ألف حسنة ومحا عنه ألف ألف سيئة ورفع له ألف الف درجة
[ رواه الإمام أحمد والترمذي وابن ماجه والحاكم عن ابن عمر].

]
glaksy غير متواجد حالياً  
موضوع مغلق

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام

الكلمات الدلالية (Tags)
100, مناقشة, الى, الف, الفوركسية, دولار, رحلة, كافيه

مواضيع سابقة :

نتائج الاخبار الامريكية ليوم الثلاثاء 3-3
قرار الفائدة الكندية ليوم الثلاثاء 3-3
اهم الاخبارالاقتصادية ليوم الثلاثاء 3-3

مواضيع تالية :

نتائج البيانات البريطانية ليوم الأربعاء 4 / 3