موقع بورصات
  بورصات
تسجيل عضوية جديدة في المنتديات لوحة تحكم العضو البحث في المنتديات تسجيل الخروج الرئيسية الاتصال بنا

منتدى العملات العام لمتابعة كل ما يتعلق بتجارة العملات الاجنبية والذهب والنفط من اخبار وطرق المتاجرة وتحليلات ، قسم التوصيات – توصيات العملات لمتابعة توصيات ونقاط الدخول والخروج على مختلف العملات ، منتدى الدروس التعليمية يحتوي على دروس تعليمية لسوق العملات والتحليل الفني والاساسي وادارة رأس المال ، منتدى المؤشرات والاكسبيرتات يحتوي على اهم المؤشرات مع شرح لها بالاضافة الى بعض الدروس

العودة   بورصات > بورصة العملات الاجنبية > منتدى تداول العملات العام

@@ كافيه الفوركسية - مناقشة رحلة 100 دولار الى 30 الف دولار @@

منتدى تداول العملات العام

موضوع مغلق

قديم 19 - 03 - 2009, 07:18 PM   #1421
عضو فـعّـال

الصورة الرمزية شريف خورشيد

افتراضي رد: @@ كافيه الفوركسية - عندك اى سؤال اتفضل @@

رد: @@ كافيه الفوركسية - عندك اى سؤال اتفضل @@
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Creative.Thinker مشاهدة المشاركة
هوا مبدئيا جزاك الله خيرا يا أستاذ شريف

بجد أنا متابع المشاركات من امبارح مش عارف أقول ايه
بس بجد كل اللى أقدر أقوله
ربنا يرضى عليك يا رب ويرزقك السعادة فى الدنيا والأخرة

أنا الصراحة بسابق الزمن علشان ألحقكم بس شكلى كده مش هيبقى ليا نصيب فى الرحلة دى بس ع العموم لو ما ليش نصيب فيها برده حاجة تفرح بجد ان الواحد يشوف حد لسه بيساعد الناس

أنا أسف كلامى كتير بس والله أنا اختصرت كمان علشان حضرتك شخصية تستحق كل احترام وتقدير
الله يكرم اصلك الطيب انتا تشرف فى اى وقت وياباشا ولا يهمك نفتح رحلة جديدة عشانك مخصوص ولا تزعل نفسك وبردوا من غير استوب لوز

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed-0 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

والله مش عارف اقول ايه اكتر من يا رب يعوض عليكم ويا رب يوفقنا احنا كمان

واسف طبعا للى حصل للناس امبارح لكن ما حدث حدث و لن نبكي على اللبن المسكوب . ويا رب يعوضهم خير ويرجعوا يضاربوا مره تانيه .

ومن وجهه نظري وبعد اذن الاستاذ شريف ان احنا نبتدي نفكر في اللى جاي لان اللى فات خلاص انتهى بمعنى ان الاستاذ شريف يفكر بصوت عالي ونسمعه ويقولنا اجابات لبعض الاسئله اللى اكيد بدور في راسنا كلنا مش انا لوحدي

يعني هل نمسك العقود ونحافظ عليها؟؟
والى متى؟؟ لو لاقدر الله السعر واصل الهبوط
هل هناك صفقات قادمه ؟؟

طبعا انا لا القى باللوم على الاستاذ شريف حتى لا افهم غلط انا معاكم على نفس الصفقه ويمكن تحدثت مع الاستاذ شريف بالامس و عرفته اني بصراحه كسبت من وراه كتير وهو يعلم هذا ولكن قدر الله وما شاء فعل لان دا سوق والخساره فيه لازم تكون قبل المكسب وانا مقتنع تماما بعباره منقوله بتقول ايه عن الفوركس.

ليس هناك اكثر كارثية من سياسة استثمارية منطقية في عالم لا منطقي

يعني الاستاذ شريف عمل اللى عليه واتقن التحليل لكن عالم الامنطق الفوركس عمل الى على مزاجه فهذا شيء وارد

واتذكر مشاركه من الاستاذ شريف قال فيها متفرحوش قوي مش معنى كدا اننا هزمنا السوق

لكن ما حدث حدث

اتمنى يا استاذ شريف انك تعرفنا سياستك المقبله مع الدولار فرنك لو تكرمت والحلول ان شاء الله هتكون ايه وربك كريم

وعلى الله كلها وان شاء الله خير

مع خالص ودي

ه

اشكرك ياباشا والله انا متابع كل شئ وعارف الا انتوا شاعرين بيه بس الصبرمش اكتر ولو فى حد كان متابع معايه رحلة المجنون واذكر dr_nono كان معيه فى الرحلة وهو عضو معانا هنا بس مشاركاته قليله لكن متابع جيد ممكن تساله فى يوم خسرنا 170 نقطة تانى يوم بفضل الله اخدنا 350 نقطة ومثبت الكلام دة فى تقرير فى المشاركات وممكن حضرتك ترجعله
ياعنى الموضوع مش حرب والسوق الا بيخده منى النهادرة هخده منه بكره عادى بس الشاطر الا نفسه يبقى اطول والله انا خايف على فولسك اكتر منك عشان كدة بنبه الف مرة على الالتزام بس الا مش بيلتزم انا مليش دعوة بيه ولا هرد على اسئلته لان كلامى واضح من بداية الرحلة الحقيقة ومش هفضل اكرره تانى
تحياتى ليك ودعواتك

التوقيع:
خاطب الله تعالى داود وقال: يا داود أنت تريد وأنا أريد فإن رضيت بما أريد أعطيتك ما تريد وإن لم ترضى بما أريد أتعبتك فيما تريد ثم لا
يكون إلا ما أريد فإنى فعال لما أريد

شريف خورشيد غير متواجد حالياً  

قديم 19 - 03 - 2009, 07:22 PM   #1422
عضو جديد

والله باستوب لوز او من غير استوب لوز انا عن نفسي ثقتي ف الله ثم ف الاستاز الفااااااااااااااااااااضل شريف كبيره ومعاك يا جينرال وانت جبل صعب شويه هوا يهزوك ربنا معاك ويعينك علينا ويوفقك

khaled_kayan غير متواجد حالياً  
قديم 19 - 03 - 2009, 07:25 PM   #1423
عضو فـعّـال

الصورة الرمزية hamada_amg

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شريف خورشيد مشاهدة المشاركة
الله يكرم اصلك الطيب انتا تشرف فى اى وقت وياباشا ولا يهمك نفتح رحلة جديدة عشانك مخصوص ولا تزعل نفسك وبردوا من غير استوب لوز

اشكرك ياباشا والله انا متابع كل شئ وعارف الا انتوا شاعرين بيه بس الصبرمش اكتر ولو فى حد كان متابع معايه رحلة المجنون واذكر dr_nono كان معيه فى الرحلة وهو عضو معانا هنا بس مشاركاته قليله لكن متابع جيد ممكن تساله فى يوم خسرنا 170 نقطة تانى يوم بفضل الله اخدنا 350 نقطة ومثبت الكلام دة فى تقرير فى المشاركات وممكن حضرتك ترجعله
ياعنى الموضوع مش حرب والسوق الا بيخده منى النهادرة هخده منه بكره عادى بس الشاطر الا نفسه يبقى اطول والله انا خايف على فولسك اكتر منك عشان كدة بنبه الف مرة على الالتزام بس الا مش بيلتزم انا مليش دعوة بيه ولا هرد على اسئلته لان كلامى واضح من بداية الرحلة الحقيقة ومش هفضل اكرره تانى
تحياتى ليك ودعواتك
و الله الكلام ده اللى بقوله من اول الرحله عشان الناس تفهمه و يارب يفهموه
و فعلا انا كنت متابع توصيات المجنون و ياما شفنا منها اكتر من كده لانه مجنون مش فرانك
و الحمد لله كانت بتتعوض و اكتر بفضل ربنا سبحانه و تعالى و بفضل الجنرال
و دايما بقول الصبر يا جماعه و الدعاء
و يا جنرال الناس اهه بانت و عرفت مين معاك و مين عليك و اتصنفوا
و منى ليك عشان الشعر الجميل ده

احلى قهوه اكسبريسوا

التوقيع:

Amircan Mafia Gangester
A.M.G

hamada_amg غير متواجد حالياً  
قديم 19 - 03 - 2009, 07:26 PM   #1424
عضو جديد

اقتباس:
موضوع يخص الشباب الا تحب تسافر امريكا للدراسة كمنحح دراسية مدفوعة التكاليف

نسالكم الدعاء والتوفيق
جزاكم الله عنا وعن كل من يستفيد كل خير ورزقنا واياكم جنة عرضها السموات والارض باذن الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة osos مشاهدة المشاركة
=شريف خورشيد;65449]
احب افهم من حضرتك الاول حسابك اتصفر ازاى عشان بس افهم والا بيقرا كلامك يفهم

وياريت تجاوبها فى سئوالى

هل التزمت بكل الشروط الا انا طرحتها فى الموضوع ؟

اشكرك على الاجابة ولكن اخى الفاضل انا بدات الرحلة ب 100دولار ومن ضمن شروط الرحلة هو هذا المبلغ واعلم يقينا حتى هذا المبلغ قليل جدا ولو قولت لاى شخص انا هبدا ب 100 دولار ممكن يتريق زى ما شوفنا ولو تلاحظ اننى ايضا نوهت هذا الاسبوع سوف يكون العمل ب 10 سنت فقط للنقطة وليس 20 وسبب ذلك اننى اريد تقوية الرصيد
انت بهذا حللت المعضله ومن البدايه من اختار ان يجازف فهو على مسئوليته الشخصيه وانا من ضمن من اختار المجازفه والحمد لله فلكل تجربه درس وانا تعلمت والحمد لله

اقتباس:
صحبك الا دخل هو وغيره الا كتب انه خسران والنصايح ايها دة مسرحية او فيلم قديم معروف فى المنتديات من زمان عشان يبوظ الموضوع ويربك الناس ويخلى الناس تتوتر مش اكتر والناس دة بتبقى فى ناس وراهم نفسيتهم بتبقى مش تمام ولو عرفت الحقيقة مش هتصدق ان ممكن يحد يعمل كدة بس هى حرب والمجال دة للاسف لم كتير اوى اوى والا انتا بتشوفه ده عادى ومتعارف عليه بس فى الاخر الناس دة عندى زى السيجارة الا بشربها وبطفيها

مينفعش كدا استاذ شريف التدخين ضار جدا بالصحه وبعدين معانا شباب فى الرحله عايزهم يقلدوك طبعا كلو دا كان مزحه وبس كل شخص مسئول عن افعاله

اقتباس:
ياعنى هاموش فراغ ولاحظ كمان انى مردتش على اى واحد فيهم نهائيا سيبتهم يعلموا كل الا نفسهم فيه

وفى الاخر ايه الا حصل ماشين زى الفل وكله تمام الحمد لله والرحلة ماشية بفضل الله

ياسلام اخيرا والحمد لله توقفت عن الرد عن السفهاء اذا جاز لى ان اقول لك هذا استاذى
يا اخى اعصابك ارحم اعصابك شويه وكفايه السوق على حضرتك حتدخل كل شويه ترد على بنى ادم بيرمى رد ويجرى او حتى بيواصل استفزازه لحضرتك
ولا تاخد فى بالك ولا تعبره احسن
بلاش تعمل ليه مقام هو مش يستاهلوا النقد يا اما باحترام يااما شوف مين يرد عليك وخليه يغلط براحته واهو كلو فى ميزان حسناتك وربنا يتقبل منك عدم ردك على الاساءه وده عن كرم اخلاق وليس ضعف

ان شاء الله دايما منصورين وتقبل فائق احترامى وتقديرى

sadk غير متواجد حالياً  
قديم 19 - 03 - 2009, 07:32 PM   #1425
عضو فـعّـال

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sadk مشاهدة المشاركة

ياسلام اخيرا والحمد لله توقفت عن الرد عن السفهاء اذا جاز لى ان اقول لك هذا استاذى
يا اخى اعصابك ارحم اعصابك شويه وكفايه السوق على حضرتك حتدخل كل شويه ترد على بنى ادم بيرمى رد ويجرى او حتى بيواصل استفزازه لحضرتك
ولا تاخد فى بالك ولا تعبره احسن
بلاش تعمل ليه مقام هو مش يستاهلوا النقد يا اما باحترام يااما شوف مين يرد عليك وخليه يغلط براحته واهو كلو فى ميزان حسناتك وربنا يتقبل منك عدم ردك على الاساءه وده عن كرم اخلاق وليس ضعف

ان شاء الله دايما منصورين وتقبل فائق احترامى وتقديرى

ياباشا ما انا قولت اهو ان مش فى دماغى وان بعتبرهم هاموش ياعنى متقلقش اخوك بفضل الله
يا جبل ما يهزك ريح

التوقيع:
خاطب الله تعالى داود وقال: يا داود أنت تريد وأنا أريد فإن رضيت بما أريد أعطيتك ما تريد وإن لم ترضى بما أريد أتعبتك فيما تريد ثم لا

قديم 19 - 03 - 2009, 07:34 PM   #1426
عضو فـعّـال

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaled_kayan مشاهدة المشاركة
والله باستوب لوز او من غير استوب لوز انا عن نفسي ثقتي ف الله ثم ف الاستاز الفااااااااااااااااااااضل شريف كبيره ومعاك يا جينرال وانت جبل صعب شويه هوا يهزوك ربنا معاك ويعينك علينا ويوفقك

تسلم يا خالد الله يبارك فيك اشكرك واتمنى ان اكون عند حسن الظن اسالك الدعاء

التوقيع:

قديم 19 - 03 - 2009, 07:34 PM   #1427
عضو نشيط

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة basem ayoub مشاهدة المشاركة
طيب .. يا شباب , الي حصل حصل خلاص ..
انا واحد منكم .. كان عندي حساب صغير .. كلي الي فيه 40 دولار .. و طبعا مش محتاج اقول انه اتمرجن .. علي مسؤليتي , اه .. بس اهو اتصفر و الحمد لله علي كل حال ..
الفكره دلوقتي و ما فيها .. المفروض اننا نتعلم من الي حصل ؟؟
بمعني ..
هبوط زي ده حصل بسبب خبر الفايده , مع اني مش فاهم ازاي الهبوط ده و الخبر كان متوقع .. بس كان فيها ايه لو كنا استغلينا الخبر مثلا .. و فتحنا عقود معاكسه و بالتالي نستفيد من الهبوط ؟؟
في نفس الوقت .. الاستاذ شريف بيأكدلنا ان الصعود قادم ..
طيب .. ما احنا كنا ممكن نستفيد من الهبوط بالهيدج .. و نستفيد منه برده بالتعزيز من تحت مثلا بدلا من الدخول في صفقه اخري علي اليورو مثلا طالما ان الهدف مازال قائم !!
يعني فيها ايه لو نعزز و نهدج طلما انه حيكون بتعليمات من نفس القائد ؟؟
طبعا الامر اولا و اخيرا لقبطان الرحله ..
انا بس حبيت اقول رأيي .. و متعشم في قدرات الاستاذ شريف من الناحيه الاداريه لرأس المال خصوصا في الاوامر الحساسه الي زي الهيدج و التعزيز دي ..
و بالنسبه للأخ مولتو .. احنا بنفتح عقد واحد ميكرو .. من حساب فيه اكسر من 100$
بمعني .. ان المارجن بيحجز حوالي 5 دولارات .. و المارجن كول بيكون علي بعد 95 $..
يعني 950 نقطه ..
ده بافتراض انها كانت اول صفقه في الرحله ..
كون ان حضرتك لم تلتزم باداره رأس مالك .. دي مشكلتك انت , مش مشكله حد تاني ..
و طبعا انا مقدر خساره 11 الف دولار .. بس لو حضرتك راجعت نفسك .. حتعرف فين الغلط بظبط .. و بالنسبه للأسلوب الي حضرتك هاجمت بيه ده ..
حقيقي .. لا تعليق !!!
اتمني من اداره المنتدي اتخاذ اللازم !!
و اسف علي الاطاله

استاذي .. استاذ شريف .. لم اعرف رأيك بعد في كلامي .. !!
ايه رأيك , مع العلم ان اعرف عنك و كنت بتقولي انك بتحب شغل التعزيز و الهيدج

basem ayoub غير متواجد حالياً  
قديم 19 - 03 - 2009, 07:35 PM   #1428
عضو جديد

استمر على بركة الله وربنا يهدى مرضى النفوس ودعاة التخريب وبرضو باذن الله متابع معاك

sadk غير متواجد حالياً  
قديم 19 - 03 - 2009, 07:37 PM   #1429
عضو فـعّـال

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة basem ayoub مشاهدة المشاركة
استاذي .. استاذ شريف .. لم اعرف رأيك بعد في كلامي .. !!
ايه رأيك , مع العلم ان اعرف عنك و كنت بتقولي انك بتحب شغل التعزيز و الهيدج

جاوبت على السؤال دة ياباسم فى مشاركة فاتت وقولت هنعمل ايه وخلاصة الكلام كل شئ فى وقته الله يكرمك

التوقيع:

قديم 19 - 03 - 2009, 11:09 PM   #1430
عضو نشيط

الصورة الرمزية mohamed-0

اسعد الله مسائكم بكل خير

انتم فين يا شباب ولا مشاركه من ساعتين ليه كدا بس فين الحماس فين الصبر ان شاء الله خير السوق اتشبع بالخبر خلاص وان شاء الله التصحيح هيبدا من اللو الجديد وكل الامور هتبقى تمام

بس نشوف مشاركات ونغير الموضوع كمان بتاع الصفقه دا اللى تعب اعصاب الكل

مساكم هنا

mohamed-0 غير متواجد حالياً  
موضوع مغلق

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام

الكلمات الدلالية (Tags)
100, مناقشة, الى, الف, الفوركسية, دولار, رحلة, كافيه

مواضيع سابقة :

نتائج الاخبار الامريكية ليوم الثلاثاء 3-3
قرار الفائدة الكندية ليوم الثلاثاء 3-3
اهم الاخبارالاقتصادية ليوم الثلاثاء 3-3

مواضيع تالية :