موقع بورصات
  بورصات
تسجيل عضوية جديدة في المنتديات لوحة تحكم العضو البحث في المنتديات تسجيل الخروج الرئيسية الاتصال بنا

منتدى العملات العام لمتابعة كل ما يتعلق بتجارة العملات الاجنبية والذهب والنفط من اخبار وطرق المتاجرة وتحليلات ، قسم التوصيات – توصيات العملات لمتابعة توصيات ونقاط الدخول والخروج على مختلف العملات ، منتدى الدروس التعليمية يحتوي على دروس تعليمية لسوق العملات والتحليل الفني والاساسي وادارة رأس المال ، منتدى المؤشرات والاكسبيرتات يحتوي على اهم المؤشرات مع شرح لها بالاضافة الى بعض الدروس

العودة   بورصات > بورصة العملات الاجنبية > منتدى تداول العملات العام

@@ كافيه الفوركسية - مناقشة رحلة 100 دولار الى 30 الف دولار @@

منتدى تداول العملات العام

موضوع مغلق

قديم 20 - 03 - 2009, 06:35 PM   #1521
عضو جديد

افتراضي رد: @@ كافيه الفوركسية - عندك اى سؤال اتفضل @@

رد: @@ كافيه الفوركسية - عندك اى سؤال اتفضل @@
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nesr_2020 مشاهدة المشاركة
يا اخى الكريم.,
علم نفسك ان لا ترد يد احد امدها لك مساعدة
فالمشاركة مكتوبة للذى يريد الاستفادة منها و لا تحجر على كتاباتى لاى موضوع فالموضوع فى المنتدى و من حقى انى اتابعه.,
اما عدم التحليل هنا فالتوقيع مكتوب حرفيا مناقشة التوصيات فى الكافية .,
ثانيا المشاركة موجهة ايضا لاخى الكبير شريف و هى من باب الوقوف بجانب بعض وسط الشدائد بتفكيرنا جميعا حتى نخرج من هذه المشكلة., عن نفسى انا لم ادخل شراء معكم و بالعكس دخلت بيع لكن من فرج عن اخيه كربة فى الدنيا فرج الله عنه كربة يوم القيامة.,

قد يكون هذا الكلام بعيدا عن تفكيرك و لكن الصفقة التى انت فيها ستعلمك كيف يتحرك السوق.,

ثقتك فى اخى شريف فى محلها جدا ان شاء الله و لكن هذا لا يمنع ان تسمع من الاخرين و ان لا تجعل شريف نفسه فوق السوق!
لان لا احد فوق السوق.,

تقبل ودى و تحياتى
الله كريم.,
يا سيدي الفاضل المقصود مناقشة التوصيات في الكافيه .. مناقشة توصيات الرحلة مع صاحب الرحلة
واعتقد ان محدش مننا بييقتحم عليك الورشة ويبدي رأيه في توصياتك
(فلا تدخلوها حتى يؤذن لكم وإن قيل لكم ارجعوا فارجعوا هو أزكى لكم والله بما تعملون عليم)
وده بيتنا يا دكتور .. بيت الرحلة .. مفهوم قصدي طبعا

التوقيع:
سبحانك اللهم لا إله إلا أنت إني كنت من الظالمين
marwa.adel غير متواجد حالياً  

قديم 20 - 03 - 2009, 06:47 PM   #1522
عضو فـعّـال

والله يا شباب تعقدون الامور بطريقة غريبة
اعتقد اختي مروة حتى ولو اقتحمتي ورشة الدكتور فلن يقول لك شيئا بل سيتسقبلك جيدا ويعلمك ان اخطائتي
هو انسان طيب وخلوق
لذا ارجوا عدم الخروج عن النص من الجميع
نحن هنا اخوة

التوقيع:
kamizidan غير متواجد حالياً  
قديم 20 - 03 - 2009, 06:52 PM   #1523
عضو جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kamizidan مشاهدة المشاركة
اعتقد اختي مروة حتى ولو اقتحمتي ورشة الدكتور فلن يقول لك شيئا بل سيتسقبلك جيدا ويعلمك ان اخطائتي
هو انسان طيب وخلوق
نحن هنا اخوة
والله انت محق تماما.مش عارف الناس عندها عدوانيه غريبه.وكأنها في حرب. واي حد مهما كانت نيته بيتاخد في الرجلين

محمد سنوسي احمد غير متواجد حالياً  
قديم 20 - 03 - 2009, 06:54 PM   #1524
عضو فـعّـال

الصورة الرمزية hamada_amg

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة marwa.adel مشاهدة المشاركة
يا سيدي الفاضل المقصود مناقشة التوصيات في الكافيه .. مناقشة توصيات الرحلة مع صاحب الرحلة
واعتقد ان محدش مننا بييقتحم عليك الورشة ويبدي رأيه في توصياتك
(فلا تدخلوها حتى يؤذن لكم وإن قيل لكم ارجعوا فارجعوا هو أزكى لكم والله بما تعملون عليم)
وده بيتنا يا دكتور .. بيت الرحلة .. مفهوم قصدي طبعا
اقتباس:
هو انسان طيب وخلوق
نحن هنا اخوة
نعم و لله الحمد كلنا هنا اخوه و لكن
احنا مش بنعقد الامور و لا حاجه و الدكتور يشرف فى اي وقت طبعا
بس الاخت مروه بتقول ماحدش بيقتحم لان احنا و لله الحمد مش بنقتحم اى ورشه من ورش العمل
بالعكس كلنا بندخلها و بنستفيد منها و من خبراتها
و كل ورشه ليها استاذها و معلمها و قائدها و الناس بتدخل الورشه عشان تستفاد منه و ده روح الجماعه المطلوبه
و عذرا يا دكتور انا اعلم كلامك كويس و عارف انك بتمد ايد المساعده زي ما حضرتك قلت لكن
انا بس حبيت اوضح ان كل ورشه و ليها شغلها عشان تكون الافاده اكتر و منعا للتشتت
و الاخت مروه قالت ايه كريمه و كلامها صح انها بتعرف الناس ان ده بيت للرحله لمناقشه الرحله و توصياتها

التوقيع:

Amircan Mafia Gangester
A.M.G

hamada_amg غير متواجد حالياً  
قديم 20 - 03 - 2009, 06:57 PM   #1525
vik
عضو نشيط

اقتباس:
هو انسان طيب وخلوق
نحن هنا اخوة
السلام عليكم
اولا انا بشكر الأستاذ شريف علي كلامة الجميل الي عارف ازاي لما حد يجيلو بيتو ازاي يرحب بية ويورينا كرم الضيافة حتي وان كان غير مرغوب فية فهماني
ثانيا في مثل مصري بيقول ( جه يكحلها عماها )
وشكرا
وصدقيني احنا هنا كلنا علشان نتعلم مش علشان نعمل جروبات منغلقة علي نفسها ولا اية وراجعي كدة مشاركات الوارشة وشوفي لو اي حد جة من برة او يعني مكانش بادئ معاني من اول الورشة واحنا عاملناه وحش
و
السلام ختام

vik غير متواجد حالياً  
قديم 20 - 03 - 2009, 06:57 PM   #1526
عضو فـعّـال

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد سنوسي احمد مشاهدة المشاركة
والله انت محق تماما.مش عارف الناس عندها عدوانيه غريبه.وكأنها في حرب. واي حد مهما كانت نيته بيتاخد في الرجلين
يا باشا احنا مافيش عداء و لا عدوانيه و لا اي حاجه من الكلام ده و لله الحمد
و انا رديت فى المشاركه السابقه ان كل ورشه ليها شغلها منعا للتشتت و بس
و كل قائد و له احترامه و تقديره و كفايه انه يحترم لمساعده الناس
لكن لا عداء و لا اى حاجه و زي ما قلت ده روح الجماعه و الشغل المطلوب لافاده الناس كلها

التوقيع:

Amircan Mafia Gangester
A.M.G

قديم 20 - 03 - 2009, 07:06 PM   #1527
عضو جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nesr_2020 مشاهدة المشاركة
يا اخى الكريم.,
علم نفسك ان لا ترد يد احد امدها لك مساعدة

فالمشاركة مكتوبة للذى يريد الاستفادة منها و لا تحجر على كتاباتى لاى موضوع فالموضوع فى المنتدى و من حقى انى اتابعه.,
((كلام سليم مائه فى المائه)
اما عدم التحليل هنا فالتوقيع مكتوب حرفيا مناقشة التوصيات فى الكافية .,
ثانيا المشاركة موجهة ايضا لاخى الكبير شريف و هى من باب الوقوف بجانب بعض وسط الشدائد بتفكيرنا جميعا حتى نخرج من هذه المشكلة., عن نفسى
انا لم ادخل شراء معكم و بالعكس دخلت بيع
(اعتقد لاداعى لها)
لكن من فرج عن اخيه كربة فى الدنيا فرج الله عنه كربة يوم القيامة.,

قد يكون هذا الكلام بعيدا عن تفكيرك و لكن الصفقة التى انت فيها ستعلمك كيف يتحرك السوق.,
( ايضا اعتقد انها لاداعى لها فالكل موجود ليتعلم وسيظل يتعلم الى ان يقضى الله امرا كان مفعولا ونحن نسقط لنتعلم الوقوف ولا يولد احد وهولديه العلم ابدا )

ثقتك فى اخى شريف فى محلها جدا ان شاء الله و لكن هذا لا يمنع ان تسمع من الاخرين و ان لا تجعل شريف نفسه فوق السوق!
لان لا احد فوق السوق.,
(كلام سليم والحجه هنا ان الاستاذ شريف نفسه واثق من نفسه ومما يفعله وايضا الاستاذ شريف متاكد ان السوق ليس فيه كبير لانه اكبر سوق يمكن ان يتم فيه التدوال على سطح الارض )

تقبل ودى و تحياتى
الله كريم.,
الاختلاف فى الرأى لايفسد للود قضيه

sadk غير متواجد حالياً  
قديم 20 - 03 - 2009, 07:09 PM   #1528
عضو فـعّـال

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة vik مشاهدة المشاركة
السلام عليكم
اولا انا بشكر الأستاذ شريف علي كلامة الجميل الي عارف ازاي لما حد يجيلو بيتو ازاي يرحب بية ويورينا كرم الضيافة حتي وان كان غير مرغوب فية فهماني
اكيد يا باشا الجنرال عنده كرم ضيافه و الا ما كنش حب يساعد الناس و اى حد ينور و على عينا و راسنا مرغوب او غير مرغوب ( مش كل الضيوف بتترغب فيها و لا ايه )
ثانيا في مثل مصري بيقول ( جه يكحلها عماها )
وشكرا
بصراحه مش فاهم قصدك ايه من المثل رغم ان الاخت وضحت بس مش اكتر يعني ما عمتهاش
وصدقيني احنا هنا كلنا علشان نتعلم مش علشان نعمل جروبات منغلقة علي نفسها ولا اية وراجعي كدة مشاركات الوارشة وشوفي لو اي حد جة من برة او يعني مكانش بادئ معاني من اول الورشة واحنا عاملناه وحش
و صدقنى كلنا هنا بنتعلم فعلا و مش بنعمل جروبات منفصله و لا حاجه
بس كل ورشه و ليها اسلوبها و الا المنتدى كان فتح الورش كلها على بعض
و لو حد جه من بره و بدأ معانا بنستقبله و بنفتحله باب الرحله و اهلا باي حد معانا

و
السلام ختام
و عليكم السلام ورحمه الله و بركاته

التوقيع:

Amircan Mafia Gangester
A.M.G

قديم 20 - 03 - 2009, 07:15 PM   #1529
عضو جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شريف خورشيد مشاهدة المشاركة
مساء الخير عليكوا جميعا

اولا: ليه عتاب على اعضاء الرحلة ليه كدة يا جدعان الراجل ضيف وداخل يقول رايه بكل احترام وادب الا عاجبه ياخد بيه والامش عاجبه ميخدش بيه ياعنى الراجل بدل ما نقوله اهلا بيك ولا نشكره نهحم عليه كدة لاء دة مش اسلوب حوار ولا تحاور وبعدين هو لو انا ياعنى دخلت على موضوع لنسر ولا اى حد من الاعضاء كتب رايه هيرضى ان فى حد يرد عليه بالطريقة دة لاء يا اخونا لازم نكون ناس
متحضرة ونسمع ونتعلم وبردوا من بعض ونستفيد وكله بالاصول

(كلام مش غريب عليك استاذ شريف)
ثانيا : امسحها فيه انا يا نسر على الردود معلش الناس بس زى ما تقول عشمانه معلش وبعدين اعذرهم اصل فى عالم بعيد عنك الفترة الا فاتت شتمت وقلت ادبها واعتقد انك سمعت عن الموضوع دة او على الاقل شوفته واعصابهم مشدودة الا لسه جديد وميرعفوش الحوار فى المنتتديات بتتدار ازاى معلش اخواتك الصغيرين بردوا بالحق ياباشا هرد لك على توصية اليورو استرالى امبارح هو كدة السوق يوم ليك ويوم عليك وفعلا زى ما انتا قولت مفيش حد فوق السوق بس الناس زى ما انتا عارف وراجل ياعنى ليك خبرة بتبقى عشمانة اوى وواثقة فى الراجل الا معاهم وانتا عارف هى قد ايه مسئولية بقدم اعتذارى تانى مرة ليك وامسحها فيه يا لورد وتشرب معايا واحد اكسبريسوا ونقضى اجازة سعيدة

اشوفكوا الاسبوع القادم ان شاء الله

رغم انى كتبت ردى السابق قبل ان اقرأ المشاركه الخاصه بك استاذ شريف
الا انى توقعت ردك
ولن اضيف على ما قلته سابقا انت فعلا شخص محترم

تقبل فائق ودى واحتراماتى

التعديل الأخير تم بواسطة sadk ; 20 - 03 - 2009 الساعة 07:18 PM
sadk غير متواجد حالياً  
قديم 20 - 03 - 2009, 07:19 PM   #1530
عضو فـعّـال

بسم الله الرحمن الرحيم
حبيت قبل ما ننهي اليوم و خاصه انه يوم جمعه اننا ننهيه بدعاء
اقروا الدعاء و تمعنوا فيه و ادعوه بصدق فله فضل كبير جدا و ان شاء الله هاكتب فضل الدعاء بعد الدعاء

الدعاء المكتوب حول عرش الرحمن

لا إله إلا الله الملك الحق المبين،لا إله إلا الله العدل اليقين،لا إله إلا الله ربنا ورب آبائنا الأولين،سبحانك إني كنت من الظالمين،لا إله إلا الله وحده لا شريك له،له الملك وله الحمد يُحيي ويُميت وهو حي لا يموت، بيده الخير وإليه المصير، وهو على كل شيء قدير .

لا إله إلا الله إقراراً بربوبيته،سبحان الله خضوعاً لعظمته،اللهمَّ يا نور السماوات والأرض، يا عماد السماوات الأرض، يا جبار السماوات والأرض، يا ديان السماوات والأرض، يا وارث السماوات والأرض، يا مالك السماوات والأرض، يا عظيم السماوات والأرض، يا عالم السماوات والأرض، يا قيوم السماوات والأرض، يا رحمن الدنيا ورحيم الآخرة .

اللهمَّ إني أسألك، أن لك الحمد، لا إله إلا أنت الحنان المنان، بديع السماوات والأرض، ذو الجلال والإكرام، برحمتك يا أرحم الراحمين .

بسم الله أصبحنا وأمسينا، أشهد أن لا إله إلا الله وأن محمد رسول الله، وأن الجنة حق، والنار حق، وأن الساعة آتية لا ريب فيها، وأن الله يبعث من في القبور .

الحمد لله الذي لا يُرجى إلا فضله، ولا رازق غيره .

الله أكبر ليس كمثله شيء في الأرض ولا في السماء وهو السميع البصير .

اللهمَّ إني أسألك في صلاتي ودعائي بركة تُطهر بها قلبي، وتكشف بها كربي، وتغفر بها ذنبي، وتُصلح بها أمري، وتُغني بها فقري، وتُذهب بها شري، وتكشف بها همي وغمي، وتشفي بها سقمي، وتقضي بها ديني، وتجلو بها حزني، وتجمع بها شملي، وتُبيّض بها وجهي يا أرحم الراحمين .

اللهمَّ إليك مددتُ يدي، وفيما عندك عظمت رغبتي، فأقبل توبتي، وأرحم ضعف قوتي، وأغفر خطيئتي، وأقبل معذرتي، وأجعل لي من كل خير نصيباً، وإلى كل خير سبيلاً برحمتك يا أرحم الراحمين .

اللهمَّ لا هاديَ لمن أضللت، ولا معطيَ لما منعت، ولا مانع لما أعطيت، ولا باسط لما قبضت، ولا مقدم لما أخرت، ولا مؤخر لما قدمت .

اللهمَّ أنت الحليم فلا تعجل، وأنت الجواد فلا تبخل، وأنت العزيز فلا تذل، وأنت المنيع فلا تُرام، وأنت المجير فلا تُضام ، وأنت على كل شيء قدير .

اللهمَّ لا تحرم سعة رحمتك، و سبوغ نعمتك، وشمول عافيتك، وجزيل عطائك، ولا تمنع عني مواهبك لسوء ما عندي، ولا تُجازني بقبيح عملي، ولا تصرف وجهك الكريم عني برحمتك يا أرحم الراحمين .

اللهمَّ لا تحرمني وأنا أدعوك... ولا تخيبني وأنا أرجوك .

اللهمَّ إني أسألك يا فارج الهم، ويا كاشف الغم، يا مجيب دعوة المضطرين، يا رحمن الدنيا، يا رحيم الآخرة، أرحمني برحمتك .

اللهمَّ لكَ أسلمتُ، وبكَ آمنتُ، وعليكَ توكلتُ، وبكَ خاصمتُ وإليكَ حاكمتُ، فاغفر لي ما قدمتُ وما أخرتُ، وما أسررتُ وما أعلنتُ، وأنتَ المقدم وأنتَ المؤخر لا إله إلا أنت الأول والأخر والظاهر والباطن، عليكَ توكلتُ، وأنتَ رب العرش العظيم .

اللهمَّ آتِ نفسي تقواها، وزكها يا خير من زكاها، أنت وليها ومولاها يا رب العالمين .

اللهمَّ إني أسألك مسألة البائس الفقير ـ وأدعوك دعاء المفتقر الذليل، لا تجعلني بدعائك ربي شقياً، وكن بي رءوفا رحيماً يا خير المؤولين، يا أكرم المعطين، يا رب العالمين .

اللهمَّ رب جبريل و ميكائيل و إسرافيل وعزرائيل، اعصمني من فتن الدنيا ووفقني لما تُحب وترضى، وثبتني بالقول الثابت في الحياة الدنيا وفي الآخرة ـ ولا تضلني بعد أن هديتني وكن لي عوناً ومعيناً، وحافظاً و ناصراً . آمين يا رب العالمين .

اللهمَّ أستر عورتي وأقبل عثرتي، و أحفظني من بين يديَّ ومن خلفي، وعن يميني وعن شمالي، ومن فوقي ومن تحتي، ولا تجعلني من الغافلين .

اللهمَّ إني أسألكَ الصبر عند القضاء، ومنازل الشهداء، وعيش السعداء، والنصر على الأعداء، ومرافقة الأنبياء، يا رب العالمين .

آمين يا أرحم الراحمين

التوقيع:

Amircan Mafia Gangester
A.M.G

موضوع مغلق

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام

الكلمات الدلالية (Tags)
100, مناقشة, الى, الف, الفوركسية, دولار, رحلة, كافيه

مواضيع سابقة :

نتائج الاخبار الامريكية ليوم الثلاثاء 3-3
قرار الفائدة الكندية ليوم الثلاثاء 3-3