• 3:33 مساءاً

@@ كافيه الفوركسية - مناقشة رحلة 100 دولار الى 30 الف دولار @@

موضوع مغلق
عضو جديد

same7_7alim is on a distinguished road
افتراضي رد: @@ كافيه الفوركسية - عندك اى سؤال اتفضل @@
2941#
16 - 04 - 2009, 02:58 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MaD_BoY مشاهدة المشاركة
جزاك الله عنا يا أستاذ شريف خير الجزاء

اللهم اغفر لوالدك وارحمه

اللهم اغفر له وارحمه ، وعافه واعف عنه ، لقِّه الأمن والبشرى والكرامة والزلفى ، اللهم إن كان محسناً فزد في حسناته ، وإن كان مسيئاً فتجاوز عن إساءته ، اللهم اغسله بالماء والثلج والبرد ، نقه من الخطايا كما ينقى الثوب الأبيض من الدنس ، أبدله أهلاً خيراً من أهله ، وداراً خيراً من داره ، وجيراناً خيراً من جيرانه ، اللهم لا تحرمنا أجره ، ولا تفتنا بعده ، واغفر لنا وله

امين يارب العالمين
امين يارب العالمين
امين يارب العالمين
امين يارب العالمين
والله نادرا ان تجد من يحب لاخيه ما يحب لنفسه فانت تحب لغيرك ما تحبه لنفسك ولا اجد كلمات تعبر عن شكرى لك فما من عضو فى المنتدى لم يستفيد من حضرتك وكنت أأمل ان اراك فى المؤتمر ولكن هذه ارادة الله فلا تبخل علينا بأخبارك حتى نطمئن عليك وندعوا الله ان يعزك ويرحم والديك
امين يارب العالمين

same7_7alim غير متواجد حالياً  

الصورة الرمزية waoool
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية waoool

waoool is on a distinguished road
2942#
16 - 04 - 2009, 03:20 AM
لا حول ولا قوة الا بالله العلى العظيم
يا جنرال احنا اعتمدنا عليك من الاول
وانت كنت قدها واستحملت جميع المهاجمات اللى كانت فى بداية الموضوع وكلنا نشهد هى كانت عاملة ازاى مع بداية صفقة الدولار فرنك وكلنا استحملنا والناس كلها استحملت يا جنرال
وبان مين اللى هيكمل ومين اللى كان داخل علشان حاجات تانية
مش بعد كل ده يا جنرال توقف الرحلة بسبب شوية ناس مالهاش لزمة
انت عودتنا انك بتستحمل يا جنرال وشوفناك مستحمل لاقصى درجة
رجاء خاص يا جنرال فكر فى الموضوع مرة تانية
وخليك عارف ان ناس كتير والله كانت مستفيدة من الموضوع ده حضرتك بتوقف كل ده وبتسيب الرحلة بعد ماطلعنا ومشينا واستحملنا كلام اكتر من كده وردود اكتر من كده علشان شوية ناس دخلوا فى وسط الرحلة وعايزين يوقفوها
ممكن تكون اتنرفزت يا جنرال شوية او مش شوية لا على الاخر
بس فعلا فيه ناس مالهاش ذنب فى كل ده
وخليك عارف ان كل اعضاء الرحلة مستنين حضرتك تقول كلمة
هنكمل رغم كيد الحاسدين والحاقدين
وده املنا كلنا فيك
يا ميسر الاحوال يا رب
لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين

التوقيع

@@ عاشق الميورى @@
$$$
الشارع ده شفتك انتى ماشية فيه ,,,
لابسة جيب
وبلوزة وردى ,
وعاملة ديل حصان وجايه ,
اتجاهك اتجاهى مشينا فيه ...
والشارع ده سحاب وتيه , بس لازم نستميت ,,,,
waoool غير متواجد حالياً  
عضو جديد

خبرة السوق: 6 شهور الى سنة
mohmed samy is on a distinguished road
2943#
16 - 04 - 2009, 03:32 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waoool مشاهدة المشاركة
وانت كنت قدها واستحملت جميع المهاجمات اللى كانت فى بداية الموضوع وكلنا نشهد هى كانت عاملة ازاى مع بداية صفقة الدولار فرنك وكلنا استحملنا والناس كلها استحملت يا جنرال
وخليك عارف ان ناس كتير والله كانت مستفيدة من الموضوع ده حضرتك بتوقف كل ده وبتسيب الرحلة بعد ماطلعنا ومشينا واستحملنا كلام اكتر من كده وردود اكتر من كده علشان شوية ناس دخلوا فى وسط الرحلة وعايزين يوقفوها
وده املنا كلنا فيك
يا ميسر الاحوال يا رب
صح كلمك ياوائل وانا حاسس ان الجنرال قالها وقت نرفزه من كتر الرسايل والتهجمات بس لما يخش ويبص على الردود هيالقى ناس اد ايه حريصه على الالتزام بشروط الرحله وزعلهم على القرار اللى اخده ان شاء الله هيغير رايه ويكمل المسيرة ويكيد الحاقدين

التوقيع

mohmed samy غير متواجد حالياً  
عضو جديد

same7_7alim is on a distinguished road
2944#
16 - 04 - 2009, 03:33 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waoool مشاهدة المشاركة
وده املنا كلنا فيك
يا ميسر الاحوال يا رب
والله يا وائل انت قولت الكلام اللى الناس كلها عايزه تقوله ان فيه مجموعه كل همها انها توقف الناس الكويسه اللى فى المنتدى اللى عايزه تفيد غيرها ودا حصل فى اول الرحله وفى ورش توصيات تانيه كمان بس نقول ايه منهم لله عز وجل وزى ما قال وائل مستنين حضرتك تقول كلمه واحده
same7_7alim غير متواجد حالياً  
موقوف

خبرة السوق: أقل من 6 شهور
fifthelement is on a distinguished road
Exclamation رد: @@ كافيه الفوركسية - عندك اى سؤال اتفضل @@
2945#
16 - 04 - 2009, 03:41 AM
و الله استاذ شريف كافية انك بتاخد ثواب من غير حساب لأنك حضرتك بتقدم خدمه بدون مقابل
بتساعد ناس الهم طالهم و الله احنا معاك على الحلوة و المرة و كافيه ان فى ناس بتحبك بجد و خادين حضرتك قدوة فى التحمل و الصبر و شويه الناس اللى ما لهم اعتبار لهم جزائهم عند الله المهم النية و حضرتك عارف
الدنيا مش حتتغير لازم يبقى فى خير و فى شر و حقد و غل و الله انا مش بقول كدة عشان حضرتك تكمل عشان انا عايز الفلوس
انا بس متغاظ ان اللى هم عايزينه يحصل و مرادهم يتحقق و ربنا يديك طول العمر
و الله حتى لا قدر حضرتك مش حترجع تانى انت استاذنا و مش حنقول حاجة فى ظهرك و يوم القيامة شهيد علينا
بس حقول فى الاخر حسب الله و نعم الوكيل فى اتباع ملة الصهاينة اللى معانا و احنا عرفنهم و بايبن من كلمهم
و استهزئهم و خدعهم و نفقهم و هما عرفين نفسهم
fifthelement غير متواجد حالياً  
عضو جديد

sadk is on a distinguished road
2946#
16 - 04 - 2009, 04:54 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شريف خورشيد مشاهدة المشاركة
بسم الله الرحمن الرحيم

الحمد لله رب العالمين والصلاة والسلان على اشرف المرسلين سيدنا
محمد عليه افضل الصلاة والسلام

قررت التوقف تماما عن كتابة اى توصيات وعن تكملة مشوار الرحلة والحقيقة قرارى جاء بناءا على الاسباب التالية

1- للاسف الشديد نحن العرب لن نتغير ابدا لا فى اسلوب الحوار ولا مراعاة ظروف الاخرين
يوميا استقبل اميلات وتليفونات لا استطيع وصفها الا بانها عدم لا مبالاه وعدم الاجتهاد حتى فى الحصول على معلومة صحيحة كل شخص يريد ان اكون السكرتير الشخصى له الا عاوزنى اصحيه من النوم والا مستلف وعاوز يسدد الا عليه زى ما اكون هيئة اجتماعية والمصيبة الاكبر الناس الا تتدينى رنة عشان اكلمهم
لا اله الا الله ( الله ربى )

السلام عليكم
استاذ شريف الا تعلم انك من البدايه اخترت الطريق الصعب الا وهو خدمة الناس لوجه الله ومن اختار طريق الخير فجزاءه مغفره ورحمه من عند الله لاتجيب على من يضايقك فانت لن تخسر شيئا بالعكس ستعلم الناس النظام وان لكل مقام مقال ولكل وقت ادان وانت لست اله لكى تعمل 24 ساعه بدون رحمه وبدون ان تلتفت لمتطلبات الحياه الخاصه بك
اصبر يا اخى فان اجرك عند الله كبير باذن الله
اللهم انى لا اسالك رد القضاء وانما اسالك اللطف فيه
معلومه وهمسه دينيه المقوله دى فيها اساءه ادب فى الدعاء لله سبحانه وتعالى وذلك كما افتى بعض المشايخ والله اعلم

2- كثرة الهجوم الحقيقة وقلة الادب والسفالة الا ملهاش اخر ومش عارف اوصفها بايه لكن مش معنى كدة انى مش قادر ارد لكن اعتقد ان مجهودى ووقتى وبيتى وحياتى هما لهم الاهمية الاكبر
ولماذا ترد؟ خذ من حسناتهم لحسناتك اخى الكريم وهذا ليس ضعف ولكن خير رد على المسيىء التجاهل لان الرد يعطيه قيمه ويعطى لكلامه قيمه وهو لا يستحق مجرد تذكر كلامه نعم بعض الاحيان الكلام يؤلم ولكن والله الاجر عند الله يكون اكبر وهو الهدف الاسمى والاعلى وهو ما بدأت من اجله هذه الرحله ليستفيد الناس وتستفيد انت من دعائهم ومن حبهم لك
وما شاء الله المنتدى مليان ناس تحب الخير لاخوانها و اقصد الناس المحترمة مش الناس التانية الا معاك يبقى قطة
وفى ظهرك يعمل فيها اسد

3- سبق ونوهت ان موضوع العرض هو اخر يوم ليه 11-4-2009 واى تسجيل تم بعد ذلك لن ياخذ العرض والناس الا بتسجل وبتعتقد انها هتاخد العرض اقولهم بلاش شغل نسجل فى وسط الزحمة عشان ناخد اى حاجة لان الناس الا بنتعامل معها ناس محترمة مش ناس هبله

3- بالنسبة للصفقات المفتوحة معنا يورو دولار ودة بتاعة النهاردة وان شا ءالله رايحة للهدف
اما بالنسبة للدولار فرنك فهى ان شاء الله على اخرالاسبوع القادم هتكون انتهت واعتقد ان كل من التزم معى فهو لم يخسر صفقة واحدة الى الان بفضل الله وكرمه

اخر كلامى معكم انا متابع فقط من الان لجميع اخوانى فى المنتدى واتمنى ان لا اكون سببت لكم اى ازعاج او مضايقات وان صدر منى شئ فارجو ان من الله ان يغفر لى واخر طلب لى منكم هو الدعاء لوالدى رحمة الله عليه ولاموات المسلمين

اشوفكم على خير

جزاكم الله عنا كل خير وجعل مثوانا ومثواكم الجنه ولكن اعذرنى اعتقد انك لن تتخلى عمن يحبك ويتمنى لك الخير بدون ان يظهر لك ذلك فبصرف النظر عن نهاية الرحله على الهدف او حتى لاقدر الله على خساره فانت فعلا شخص عظيم ومهذب ويعلم الله سبحانه وتعالى انى لااعرفك شخصيا وليس لى معك مصلحه وانى لا استفيد منك الا كما يستفيد كل من يتابع موضوعك حتى لا يتهمنى احد انى ادافع عنك لغرض ولكن ادافع فقط لانك انسان محترم فى دنيا اصبح الاحترام فيها نادراجدا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MaD_BoY مشاهدة المشاركة
جزاك الله عنا يا أستاذ شريف خير الجزاء

اللهم اغفر لوالدك وارحمه

اللهم اغفر له وارحمه ، وعافه واعف عنه ، لقِّه الأمن والبشرى والكرامة والزلفى ، اللهم إن كان محسناً فزد في حسناته ، وإن كان مسيئاً فتجاوز عن إساءته ، اللهم اغسله بالماء والثلج والبرد ، نقه من الخطايا كما ينقى الثوب الأبيض من الدنس ، أبدله أهلاً خيراً من أهله ، وداراً خيراً من داره ، وجيراناً خيراً من جيرانه ، اللهم لا تحرمنا أجره ، ولا تفتنا بعده ، واغفر لنا وله
اللهم امين
اللهم امين
اللهم امين
ووالدى وموتانا وموتى المسلمين اللهم امين
وشكرا لحضرتك على كل دقيقه خدتها من وقتك لمساعدة من لاتعرف ولوجه الله ولا ازكيك على الله واسف جداااااااااا على الاطاله

التوقيع

عليك بتقوى الله ان كنت غافلا # يأتيك بالأرزاق من حيث لا تدري.
فكيف تخاف الفقر والله رازقا # فقد رزق الطير والحوت في البحر.
ومن ظن أن الرزق يأتي بقوة # ما أكل العصفور شيئا مع النسر.
sadk غير متواجد حالياً  
عضو جديد

مستثمر مودرن is on a distinguished road
2947#
16 - 04 - 2009, 05:46 AM
مبروك تحقيق الهدف اليوم بكل جداره..
ولكن..!!
انا لم افرح بتحقيق الهدف واعتقد الجميع لما قرأناه بأنك ستعتزل التوصيات .
يا استاذ شريف هل تعلم من افضل الناس؟..
انهم اصبر الناس على الاذى . الانسان الذي يتحمل اذى الناس هو افضلهم.
وانا لا ارضى ولا اي واحد من الشباب , ان احد يزعجك او يتكلم عليك او غير ذلك من الافعال السيئة ولكن..
لاترجم الا الشجره المثمرة.
هل رأيت احد يجلس تحت شجره ليس بها اي ثمر ويرجمها بالحجارة كي يتساقط منها ثمر .الا واحد مجنون.
فالحال كذلك بالضبط . لا يؤذى الا الرجل المؤثر والنافع.
اتمنى من الله ثم منك ان تعدل عن رأيك في اعتزال التوصيات لسبب بسيط. اننا تعودنا عليك وتعلمنا منك .
تقبل مني خالص التحيه .
مستثمر مودرن غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية ehab08
عضو جديد
الصورة الرمزية ehab08

ehab08 is on a distinguished road
2948#
16 - 04 - 2009, 05:49 AM
الحمد والشكر لله على تحقيق الهدف
ehab08 غير متواجد حالياً  
عضو جديد

خبرة السوق: 6 شهور الى سنة
mohmed samy is on a distinguished road
2949#
16 - 04 - 2009, 06:01 AM
مبروك ياشباب على تحقيق الهدف

اللهم اغفر لوالدك ويرحمه ويجعل مثواه الجنه اللهم إن كان محسناً فزد في حسناته ، وإن كان مسيئاً فتجاوز عن إساءته

التوقيع

mohmed samy غير متواجد حالياً  
عضو جديد

howari is on a distinguished road
2950#
16 - 04 - 2009, 09:09 AM
السلام عليكم اسمحولي بالمشاركة يا أعضاء هذا المنتدى الكرام
بالنسبة لأخونا شريف لقد اتصلت عليه على الموبايل بعد أن كان الموضوع مغلقاً و أخذت الإميل وضفته لكن لم استطع التكلم معه ولم أكن اعرف انه يوجد قسم للحوار في هذه الرحلة لذلك انصح أخي شريف أن يكمل هذه الرحلة ولا ينزعج إذا طلب منه احد مساعدة بل الأصل أن يسعد عندما يقدم مساعدة لاخوه المسلم لكن إذا كانت الاتصالات تقلقه فالأصل حذف أرقام الهاتف الخاصة به والاقتصار على الإميل و القسم الخاص بالحوار لان أي شخص جديد لا يعرف نظامك يا اخي شريف ويري رقم الهاتف من الطبيعي الاتصال بيك وشكرا لكم واتمني من الاخ : شريف ان يباشر في هذه الرحلة والله الموفق
howari غير متواجد حالياً  

الكلمات الدلالية (Tags)
100, مناقشة, الى, الف, الفوركسية, دولار, رحلة, كافيه

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام

03:33 PM