• 9:38 مساءاً

@@ كافيه الفوركسية - مناقشة رحلة 100 دولار الى 30 الف دولار @@

موضوع مغلق
الصورة الرمزية waoool
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية waoool

waoool is on a distinguished road
افتراضي رد: @@ كافيه الفوركسية - عندك اى سؤال اتفضل @@
611#
15 - 03 - 2009, 10:39 AM
يا عينى عليك يا محمد
ياعم ماقولنالك من الاول بلاش لعب مع الكبار
وانت كده بتلعب مع الكبير اوووووى
وادى الشباب ردوا عليك بما فيه الكفاية وقاموا بالواجب وزيادة بصراحة
اقولك كلمة بينى وبينك كده
ماتقربش من هنا تانى يابنى وكفاية عليك اللى خدته وبلاش نشوف حتى اليوزر مفتوح اون لاين الا لو كنت انت غاوى بئا
شوفلك منتدى تانى وشوفلك حد تانى غير الجنرال
ماقالك ان هو الحكومة وانت عارف اللى بيلعب مع الحكومة بيحصله ايه
بيروح ورا الشمس
وخد الباب ف ايدك الله يخليك وبلاش نشوف يوزرك هنا تانى

التوقيع

@@ عاشق الميورى @@
$$$
الشارع ده شفتك انتى ماشية فيه ,,,
لابسة جيب
وبلوزة وردى ,
وعاملة ديل حصان وجايه ,
اتجاهك اتجاهى مشينا فيه ...
والشارع ده سحاب وتيه , بس لازم نستميت ,,,,
waoool غير متواجد حالياً  

عضو جديد

اسامه سعيد is on a distinguished road
612#
15 - 03 - 2009, 12:37 PM
مرحباًاواجه مشكله في التحول البنكي لحسابي لدى شركة FXDD، وليست لدي بطاقة أأتمان دوليه....هل بأستطاعتي الايداع عن طريق بطاقة أاتمان يملكها صديق لي.وشكراً
اسامه سعيد غير متواجد حالياً  
عضو جديد

dr_nono is on a distinguished road
613#
15 - 03 - 2009, 12:46 PM
يا جماعه بدل الرد بكلام كتير علي كل واحد يمين وشمال
مفيش احسن من كشف النتائج للصفقات هو الرد السليم
وعلي رأي المثل دع الكلاب تعوي والقافلة تسير

التعديل الأخير تم بواسطة dr_nono ; 15 - 03 - 2009 الساعة 12:53 PM
dr_nono غير متواجد حالياً  
موقوف

خبرة السوق: أقل من 6 شهور
fifthelement is on a distinguished road
614#
15 - 03 - 2009, 02:11 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسامه سعيد مشاهدة المشاركة
مرحباًاواجه مشكله في التحول البنكي لحسابي لدى شركة FXDD، وليست لدي بطاقة أأتمان دوليه....هل بأستطاعتي الايداع عن طريق بطاقة أاتمان يملكها صديق لي.وشكراً
السلام عليك اخى و على الجميع
اولا :اقوللك اهم حاجه ان شركات الوساطة ما ينفعش معها طرف ثالث يعنى لازم تبقى عامل حساب بأسمك و ترسل بأسمك الفلوس طبعا بحسابك من البنك او حتى اسم بطاقة الدف مسبقا
ثانيا: انت بعد كده ان شاء الله لما تكسب لازم يبقى عندك حساب فى البنك عشان تسحب فلوسك
و فى انشاء الله مفاجأة عاملها استاذ شريف و هى اسم شركه جديدة حتبقى ان شاء شركه جيدة
فممكن حضرتك تستنى كمان يومين يكون الاستاذ شريف احضرها لنا
اتمنى انى اكون قولتلك الصح و المفيد و اتمنى من باقى الاعضاء يهتموا بالناس الجديدة و الاسئله المهمه زى سؤال حضرتك
fifthelement غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية د.أسامة عادل
عضو فـضـي
الصورة الرمزية د.أسامة عادل

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
د.أسامة عادل is on a distinguished road
615#
15 - 03 - 2009, 02:51 PM
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته.,
قرأت ما كتب على مدار الصفحات الماضية من الاخ محمد فريد و رد الاخوة بالمدفعية الثقيلة عليه و التريقة و حمل الدروع دفاعا عن اخ لنا جميعا و هو شريف خورشيد.,

بداية انا لا احمل الاخ محمد فريد اى لوم فهو لم يسب و لو يطول لسانه لكن قال رأيه بصراحة و بأدب و هو حر فى رأيه ان يكون موافق على طريقة اخى الكبير شريف او معترض فلكل منا طريقة فى العمل لكن اللوم على الاعضاء نفسهم الذين قاموا و فتحوا عليه من النار ما لا يستطيع انسان تحمله و لا ادرى لماذا ايضا!!

عتابى ايضا عليك يا شريف ياخويا لاننى التمس فى ردودك العصبية الشديدة و هذا ليس بخلقك اصلا فانا متابعك من فترة و لكن بصمت,و لكن رأيت فى ردك عصبية قد تجنى على ما بنيته و الخير الذى تقصده من وراء ما تفعل,فوالله ما اتعرض له على المسنجر قد يجبرنى على ترك الكتابة فى المنتديات نهائيا كى ارتاح من نقد الناقدين و لكن كما قيل لو كنت فظا غليظ القلب لانفضوا من حولك,و هدفنا اسمى من ذلك بكثير
عن نفسى اقولها صراحة فانا طريقتى تختلف تماما عن طريقة اخى شريف و فكرى مختلف لكن هذا لا يمنع اننا نكن لبعض كل احترام و تقدير طالما اهدافنا فى النهاية واحد.,

و فى النهاية اطالبكم فى التركيز و التعليم المستمر من المنتديات و من شريف خورشيد و من كل من يحاول افادة الغير افضل بكثير من كونكم السنة رشاشة للردود على من يحاول ان ينتقد.,

و من يريد ان ينتقد فلينتقد بالادب و بموضوعية و ان يكون لديه ما ينتقد به و ليس من باب الانتقاد وخلاص.
و بلاش فرد عضلات على الراجل الغلبان محمد فريد بسؤاله بفتح موضوع خاص فكلنا نتعلم من بعضنا و ليس بالضرورة من يريد ان ينقد احد ان يفتح موضوعا خاصا للنقد,ثانيا مفيش حاجة اسمها ميدان و انزل يافارس ورينى نفسك بالذات فى الفوركس لان ذلك سيتسبب فى خسائر فادحة للطرفين و للمتابعين ايضا.,و فضلا لا تنعتوا من ينقد احد بالكلب الذى يعوى لان هذا عيب..

كلمة اخيرة اتمنى ان تنحوا هذه المشاركات الغير فعالة جانبا و ان تركزوا فيما هو اهم.,
و اعتذر ان كان ردى ضايق احد.
الله كريم.,
د.أسامة عادل غير متواجد حالياً  
موقوف

616#
15 - 03 - 2009, 02:53 PM
د بسم الله الرحمن الرحيم

اللهم انفعنا بما علمتنا وزدنا علما نافعا وعملا صالحا متقبلا
ياحي يا قيوم يا ذو الجلال والاكرام
سر الخـــــد الأيــــــــــــــــــمن

كان النبي صلى
الله عليه وأله و سلم إذا
أراد أن ينام وضع يده تحت خده
‏الأيمن ويقول ' اللهم قني عذابك يوم تبعث عبادك'
‏نعم لقد كانت من عادة نبينا وحبيبنا وضع كفه الايمن تحت خده الأيمن ،
هل ‏تعلمون لماذا ؟؟؟

لقد اثبت العلماء ان هناك نشاطاً يحدث بين الكف الأيمن ‏والجانب
الأيمن من الدماغ يحدث عندما يتم الالتقاء بينهما أي كما ورد عن نبينا
محمد صلى ‏الله عليه وأله سلم فيؤدي الى احداث سلسلة من الذبذبات
يتم من خلالها تفريغ ‏الدماغ من الشحنات الزائدة والضارة مما يؤدي الى
الاسترخاء المناسب لنوم ‏مثالي !
‏فمن يا ترى علم رسولنا وحبيبنا محمد صلى الله عليه وأله سلم
قبل أكثر ‏من ألف وأربعمائة عام و قبل
أن يكتشفها العلماء في قرننا
الحالي
اخي واختي
لنحيئ هذه السنة المهجوره
ونتذكر حبيبنا قبل النوم ونصلى عليه ونسلم ومن ثم نفعل كما كان يفعل من وضع كفه اليمنى تحت خده الايمن با ابي هو وامي ونقول الدعاء السابق

إذا رفع العبد يديه للسماء وهو عاصي فيقول
يارب فتحجب الملائكة صوته..
فيقوليارب فتحجب الملائكة صوته..
فيقوليارب فتحجب الملائكة صوته..
فيقوليارب فى الرابعة..
فيقول الله عز وجل:
إلى متى تحجبون صوت عبدى عنى
لبيك عبدى لبيك عبدى لبيك عبدى لبيك عبدى
سبحانك ياالله.. يارحيم ياكريم ياغفور ياودود
>>>>>>>>>>>>>>

عضو فـعّـال

kamizidan is on a distinguished road
617#
15 - 03 - 2009, 02:58 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nesr_2020 مشاهدة المشاركة
قرأت ما كتب على مدار الصفحات الماضية من الاخ محمد فريد و رد الاخوة بالمدفعية الثقيلة عليه و التريقة و حمل الدروع دفاعا عن اخ لنا جميعا و هو شريف خورشيد.,

بداية انا لا احمل الاخ محمد فريد اى لوم فهو لم يسب و لو يطول لسانه لكن قال رأيه بصراحة و بأدب و هو حر فى رأيه ان يكون موافق على طريقة اخى الكبير شريف او معترض فلكل منا طريقة فى العمل لكن اللوم على الاعضاء نفسهم الذين قاموا و فتحوا عليه من النار ما لا يستطيع انسان تحمله و لا ادرى لماذا ايضا!!

عتابى ايضا عليك يا شريف ياخويا لاننى التمس فى ردودك العصبية الشديدة و هذا ليس بخلقك اصلا فانا متابعك من فترة و لكن بصمت,و لكن رأيت فى ردك عصبية قد تجنى على ما بنيته و الخير الذى تقصده من وراء ما تفعل,فوالله ما اتعرض له على المسنجر قد يجبرنى على ترك الكتابة فى المنتديات نهائيا كى ارتاح من نقد الناقدين و لكن كما قيل لو كنت فظا غليظ القلب لانفضوا من حولك,و هدفنا اسمى من ذلك بكثير
عن نفسى اقولها صراحة فانا طريقتى تختلف تماما عن طريقة اخى شريف و فكرى مختلف لكن هذا لا يمنع اننا نكن لبعض كل احترام و تقدير طالما اهدافنا فى النهاية واحد.,

و فى النهاية اطالبكم فى التركيز و التعليم المستمر من المنتديات و من شريف خورشيد و من كل من يحاول افادة الغير افضل بكثير من كونكم السنة رشاشة للردود على من يحاول ان ينتقد.,

و من يريد ان ينتقد فلينتقد بالادب و بموضوعية و ان يكون لديه ما ينتقد به و ليس من باب الانتقاد وخلاص.
و بلاش فرد عضلات على الراجل الغلبان محمد فريد بسؤاله بفتح موضوع خاص فكلنا نتعلم من بعضنا و ليس بالضرورة من يريد ان ينقد احد ان يفتح موضوعا خاصا للنقد,ثانيا مفيش حاجة اسمها ميدان و انزل يافارس ورينى نفسك بالذات فى الفوركس لان ذلك سيتسبب فى خسائر فادحة للطرفين و للمتابعين ايضا.,و فضلا لا تنعتوا من ينقد احد بالكلب الذى يعوى لان هذا عيب..

كلمة اخيرة اتمنى ان تنحوا هذه المشاركات الغير فعالة جانبا و ان تركزوا فيما هو اهم.,
الله كريم.,

الصراحة رد جميل جدا صراحة
لا يجب ان نصل الى مثل هذه الدرجة من الردود
واتمنى ان نخفف الرتم قليلا ومن هاجم الاخر شريف يرد عليه من خلال نتائج الاستراتيجية لا غير والحمد لله احنا ماشيين تمام
شكرا دكتور على الرد الطيب
kamizidan غير متواجد حالياً  
مضارب شرس

خبرة السوق: 1 الى 3 سنوات
ahmadforex is on a distinguished road
618#
15 - 03 - 2009, 03:01 PM
يا جماعة انا جديد معاكوا و قررت اني اتابع في الرحلة و ادخل فيها و اتمني ان الكل يسمع ردي المتواضع للاخر و اتمني اعرف رايكم في كلامي
متفتكروش اني من اتباع محتاس او غيره بس انا عايز اتكلم في كزا نقطه
احنا اعدين بنديلهم اهمية صدقوني هوه ده اللي هم عايزينه تخيلوا من اول مدخل محتاس و امثاله ومحدش فينا سال سؤال في الفوركس و استخدمنا الكافيه للرد فقط علي المشككين في قدرات الجنرال طب ليه؟؟؟ ده اللي هم عايزينه الجنرال يرد عليهم بالشغل متهيالي ده الرد الاحسن
ويا ريت لو الجنرال كسب الاسبوع الجاي صفقة ولا اتنين منقلش شوف يا محتاس و شوف يا كزا لا نقول الحمد لله لان الرحلة كبيرة و مش عايزين نشمت في حد ححته لو غلط فيننا لان اساس الرحلة العلاقة مع ربنا مش عايزين نغلط من بداية الرحلة علشان ربنا يكملها بخير

النقطه التانية انا قررت اتابع مع الجنرال بحسابات حقيقية و عايز اوجه نصيحة لكل النناس مفيش مخلوق كبير علي الفوركس بس الاهم من ده ادارة راس المال و ادارة راس المال في الرحلة ممتازة و ده اللي الاخ محتاس مش واخد باله منها ان لو السعر ارتد حته 500 نقطه بسبب خبر او غيره ال 500 نقطه دول 50 دولار يعني مش هياثروا كتير اصلا لان احجام العقود مناسبة جدا و دي اول ميزة في الرحلة

النقطة الثالثة لاللي قال ان استاذ شريف متكلممش عن خسائر لا هوه اتكلم و قال ان لو لاقدر الله خسرنا الفلوس فهي في الاول و الاخر 100 دولار يا جماعة مين فينا كلنا كده مخسرش في صفقة واحده 100 دولار؟؟؟؟؟؟ يا جماعة انا اول حساب فتحته كان 400 دولاار خسرته في اسبوعين و غيرنا اي واحد طبعا من اللي فتح حساب حقيقي اول مرة عارف ايه اللي حصل يبقي جايين نتكلم عن 500 جنيه
ده انت لو رحت مصيف هتصرفهم في ليله مش بقول كده يعني الفلوس ملهاش لازمة لا ليها لازمة طبعا بس لما نستغلها في رحلة هدفها النهائي كبير و مع شخص واثقين فيه و في امكانياته يبقي احسن منمسكهم نضيعهم في رحلة او خروجة او لبس

النقطة الاخيرة

يا ريت ننسي الكلام يا جماعة ده و اي حد يقول اي رد هنا او في اي مكان منردش عليه و نكتفي بالكافيه للغرض الاساسي اي اسئلة عن الفوركس يا جماعه مش اسئلة في اي موضوع لا في الفوركس بلاش نخلي الناس تشمت فينا و تقول انهم خلونا نتكلم في حجات هايفة و نرد علي كذا و كذا لا
خلينا في شغلنا و بس و يا ريت يا جماعة اي حد حس انه غلط في كلمة قالها حته لو كانت رد علي شخص غلطان يستغفر ربنا علشان نبدا الاسبوع الجديد بالستغفار زي مانتهينا من الاسبوع الماضي

كلنا عارفين قربنا من ربنا وصلنا لفين يا ريت نرجع تاني زي ماكننا و ننسي ال 3 ايام دول

يا ريت يكون الناس استفادت شوية من كلامي و تقبلوني معاكم في الرحلة ان شاء الله من بداية الاسبوع

شكرا
ahmadforex غير متواجد حالياً  
موقوف

619#
15 - 03 - 2009, 03:06 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nesr_2020 مشاهدة المشاركة

الله كريم.,
والله حضرتك كلامك جميل و صحيح
و احنا لازم نخفف الهجوم
بس برده انا شايف ان الاستاذ فريد برده كان فى بعض من الكلام من تحت لتحت و سخريه
و كمان هو اتكلم على اننا اللى متابعين التوصيات
غلابه و مخدوعين من حكايه الستوب لوز
انا شايف ان الستوب لوز مش لازم لأن لو واحد متابع السوق و بشوف كويس و بحلل كويس
بكذا مؤشر يبقى ممكن فى فرصه ذهبيه
الستوب لوز معمول عشان انك لو بعيد عن الصفقه ما تخسرش لا قدر الله و ده اعتقادى و طالما انا متابع الصفقه خلاص مش مهم
اما هو يدخل و يقول كذا و كذا عيب
الصورة الرمزية شريف خورشيد
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية شريف خورشيد

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
شريف خورشيد is on a distinguished road
620#
15 - 03 - 2009, 04:26 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسامه سعيد مشاهدة المشاركة

الاخ الفاضل اسامه

يجب ان تملك حساب بنكى باسمك الكريم لكى تستطيع بدا المتاجرة وابتعد عن الفيزا كارد وان شاء الله انتظر موضوع سوف اكتبه فى خلال نصف ساعة يوضح لك كل شئ

التوقيع

خاطب الله تعالى داود وقال: يا داود أنت تريد وأنا أريد فإن رضيت بما أريد أعطيتك ما تريد وإن لم ترضى بما أريد أتعبتك فيما تريد ثم لا
يكون إلا ما أريد فإنى فعال لما أريد

[عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ]
شريف خورشيد غير متواجد حالياً  

الكلمات الدلالية (Tags)
100, مناقشة, الى, الف, الفوركسية, دولار, رحلة, كافيه

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام

09:38 PM