• 4:09 مساءاً

@@ كافيه الفوركسية - مناقشة رحلة 100 دولار الى 30 الف دولار @@

موضوع مغلق
موقوف

خبرة السوق: أقل من 6 شهور
fifthelement is on a distinguished road
افتراضي رد: @@ كافيه الفوركسية - عندك اى سؤال اتفضل @@
821#
17 - 03 - 2009, 03:22 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kamizidan مشاهدة المشاركة
صباح الخير اخي محمد
كيف الاحوال
صباح الفل انت عامل ايه
fifthelement غير متواجد حالياً  

الصورة الرمزية شريف خورشيد
عضو فـعّـال

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
شريف خورشيد is on a distinguished road
822#
17 - 03 - 2009, 03:25 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sadk مشاهدة المشاركة
السلام عليكم
ان شاء الله موفقين اجمعين ومن ربح لربح باذن الله كفانا الله شر الخسائر
ارجو ان تقبلوا رأيى فيما ساقول وان كنت متاكد انه سيعجب البعض ولن اسلم من هجوم الكثيرين ولكن كلمة حق انا اراها فساقولها واجرى على الله ولا يهمنى الا رأى صاحب الشأن الاستاذ شريف

اولا بالنسبه لمن يهاجم الاستاذ شريف على الخير الذى يقوم به ويدخل لمواضيعه يترك رد يثير غيظ الجميع ويتم البدء فى الهجوم على هذا الشخص وكل واحد بكلمته وكل واحد ونيته وجهة نظرى هنا انه من يهاجم الاستاذ شريف لمجرد الهجوم لا يستحق الرد عليه اصلا لانى اعتقد ان الرد على السفيه يعطى لكلامه قيمه وهذه اكبر المصائب وهناك طريقة الابلاغ عن مشاركه غير لائقه استخدموها وتخلصوا من الردود الغير لائقه
اما من ينقد طريقةالاستاذ شريف باسلوب محترم فلابد من الرد عليه ايضا باسلوب محترم بدون هجوم ولا تقليل منه فالاستاذ شريف بشر والبشر خطاء فقد يفيد هذا الراى فى زاويه لم تكن على البال او لم ننتبه لها وكلنا من المحيا للممات سنظل نتعلم ولكن الرد باسلوب محترم مادام الراى قيل باسلوب محترم

ثانيا وهذا هو الاهم من وجهة نظرى الاستاذ شريف يجتهد ويضع التوصيه والحمد لله تحقق المرجو منها ولكن لاقدر الله واعوذ بالله يمكن الا تتحقق وهذا وارد فما يضايقنى هو التهليل بعد نجاح كل توصيه فهذه السوق ليس لها كبير واى سوق ليس لها كبير واعتقد ان الاستاذ شريف كان حكيما ولا ازكيه على الله فلم يطلب سوى الدعاء له ولوالده رحمة الله عليه وعلى ابى وعلى موتى المسلمين
فرجاء رجاء رجاء خافوا على الاستاذ شريف من ان يصيبه الكبر لاقدر الله من الكلام الزائد عن الحد وادعوا له فاعتقد ان هذا يفيده اكثر وادعوا لوالده بالرحمه ان اردتم ان يكون الاستاذ شريف سعيدا فهى باذن الله واقصد هذه الرحله صدقه جاريه على روح والده اسكنه الله فسيح جناته والمسلمين

لا تقولوا تشجيع فالشيىء اذا زاد عن حده انقلب لضده والرجل لم يطلب الا الدعاء فهو ما سيفيده باذن الله ولن يفيده كلمات يابطل انت مفيش زيك او او او الخ فكلمة جزاك الله خيرا بكل هذا الكلام وهى خير تشجيع فى الدنيا وباذن الله فى ميزان حسناته فى الاخره بقدر ما ادخل السعاده فى قلوب ناس لا يعرفهم ولوجه الله تعالى ولا ازكيه على الله

اسف على الاطاله ولكن هذا رأى يحتمل الصواب والخطأ

وللاسف الشديد فى انتظار هجوم البعض ولكن انا مسامح من قبل ما اعرف ولا اسمع الردود وكما قلت لا يهمنى الا راى الاستاذ شريف ولم اكتب الا لانى رايت فى بداية اول صفحه من توصياته ماذا كان يطلب من المشاركين التفاعل بما يفيد والدعاء
تمنياتى بالتوفيق

بارك الله فيك وفى كلامك اشكرك على هذا الكلام وانا اول واحد ارفع لك القبعة احترما وفعلا المشوار لسه طويل وطويل اوى كمان وربنا يكرمنا ان شاء الله ولثانى مرة لا غبار على كلامك ولا على طريقتك لانه اسلوب محترم وراقى واسالك الدعاء

التوقيع

خاطب الله تعالى داود وقال: يا داود أنت تريد وأنا أريد فإن رضيت بما أريد أعطيتك ما تريد وإن لم ترضى بما أريد أتعبتك فيما تريد ثم لا
يكون إلا ما أريد فإنى فعال لما أريد

[عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ]
شريف خورشيد غير متواجد حالياً  
عضو فـعّـال

kamizidan is on a distinguished road
823#
17 - 03 - 2009, 03:28 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fifthelement مشاهدة المشاركة
صباح الفل انت عامل ايه
بخير الحمد لله
كيف اهلنا في مصر

التوقيع

kamizidan غير متواجد حالياً  
عضو جديد

خبرة السوق: 1 الى 3 سنوات
marwa.adel is on a distinguished road
824#
17 - 03 - 2009, 03:52 AM
اقتباس:
السلام عليكم
ارجو ان تقبلوا رأيى فيما ساقول وان كنت متاكد انه سيعجب البعض ولن اسلم من هجوم الكثيرين ولكن كلمة حق انا اراها فساقولها واجرى على الله ولا يهمنى الا رأى صاحب الشأن الاستاذ شريف

اولا بالنسبه لمن يهاجم الاستاذ شريف على الخير الذى يقوم به ويدخل لمواضيعه يترك رد يثير غيظ الجميع ويتم البدء فى الهجوم على هذا الشخص وكل واحد بكلمته وكل واحد ونيته وجهة نظرى هنا انه من يهاجم الاستاذ شريف لمجرد الهجوم لا يستحق الرد عليه اصلا لانى اعتقد ان الرد على السفيه يعطى لكلامه قيمه وهذه اكبر المصائب وهناك طريقة الابلاغ عن مشاركه غير لائقه استخدموها وتخلصوا من الردود الغير لائقه
في ده صح لساااااانك
اما من ينقد طريقةالاستاذ شريف باسلوب محترم فلابد من الرد عليه ايضا باسلوب محترم بدون هجوم ولا تقليل منه فالاستاذ شريف بشر والبشر خطاء فقد يفيد هذا الراى فى زاويه لم تكن على البال او لم ننتبه لها وكلنا من المحيا للممات سنظل نتعلم ولكن الرد باسلوب محترم مادام الراى قيل باسلوب محترم
في ده كمان صح لسانك بس من أسس النقد السليم توضيح الهدف يعني ميكونش حد مش متابع اصلا او متابع وعدى عليه نفس الموضوع في اكتر من مكان واختار الموضوع ده بالذات ينتقده يبقى كده الغرض مش مجرد النقد .. اما النقد للتعليم وافادة الناس كلنا بنرحب بيه وبنتعلم منه وقبلنا استاذ شريف
ثانيا وهذا هو الاهم من وجهة نظرى الاستاذ شريف يجتهد ويضع التوصيه والحمد لله تحقق المرجو منها ولكن لاقدر الله واعوذ بالله يمكن الا تتحقق وهذا وارد فما يضايقنى هو التهليل بعد نجاح كل توصيه فهذه السوق ليس لها كبير واى سوق ليس لها كبير واعتقد ان الاستاذ شريف كان حكيما ولا ازكيه على الله فلم يطلب سوى الدعاء له ولوالده رحمة الله عليه وعلى ابى وعلى موتى المسلمين
فرجاء رجاء رجاء خافوا على الاستاذ شريف من ان يصيبه الكبر لاقدر الله من الكلام الزائد عن الحد وادعوا له فاعتقد ان هذا يفيده اكثر وادعوا لوالده بالرحمه ان اردتم ان يكون الاستاذ شريف سعيدا فهى باذن الله واقصد هذه الرحله صدقه جاريه على روح والده اسكنه الله فسيح جناته والمسلمين

لا تقولوا تشجيع فالشيىء اذا زاد عن حده انقلب لضده والرجل لم يطلب الا الدعاء فهو ما سيفيده باذن الله ولن يفيده كلمات يابطل انت مفيش زيك او او او الخ فكلمة جزاك الله خيرا بكل هذا الكلام وهى خير تشجيع فى الدنيا وباذن الله فى ميزان حسناته فى الاخره بقدر ما ادخل السعاده فى قلوب ناس لا يعرفهم ولوجه الله تعالى ولا ازكيه على الله

وللاسف الشديد فى انتظار هجوم البعض ولكن انا مسامح من قبل ما اعرف ولا اسمع الردود وكما قلت لا يهمنى الا راى الاستاذ شريف ولم اكتب الا لانى رايت فى بداية اول صفحه من توصياته ماذا كان يطلب من المشاركين التفاعل بما يفيد والدعاء
تمنياتى بالتوفيق
يا أستاذي مين قالك ان حد هيهاجمك ... اكيد الناس بتميز الاسلوب المحترم وبترد عليه بنفس الاحترام لان الانسان هو اللي بيجبر الناس على احترامه
اما عن التهليل المبالغ فيه ... سيدي الفاضل صحيح الناس فعلا بتهلل بعد نجاح التوصيه وده مش غريب ده شيء طبيعي موجود في المواضيع المشابهة في كل المنتديات الناس بتفرح زي بالظبط لما بتكون متابع مطش كورة وييجي جون وشوف الدنيا بتتقلب ازاي مع ان نفس فريق الكورة ممكن يخسر مطش تاني وييجي المطش اللي بعده يجيب جون تلاقي نفس التهليل ده نوع من انواع التشجيع والتعبير عن الفرح
واحب اطمنك احنا عارفين فعلا ان احنا في سوق ومحدش كبير على السوق وممكن في اي وقت لاقدر الله نتعرض للخسارة واحنا متحملين مسئولية ده وقده بعون الله .. اما عن الكبر والغرور ف الحمد لله اطمن استاذ شريف بعيد عن الكبر والغرور ومش تهليل الناس هو اللي هيدخل في نفسه الكبر
عافاك الله وعافانا من الكبر والغرور

التوقيع

سبحانك اللهم لا إله إلا أنت إني كنت من الظالمين
marwa.adel غير متواجد حالياً  
موقوف

825#
17 - 03 - 2009, 03:54 AM
اقتباس:
السلام عليكم

تمنياتى بالتوفيق
كلامك كله صح و انت انسان محترم و فعلا استاذ شريف بجد بار بوالده و انا اتمنى اكون ابن صالح
زى حضرته
عضو فـعّـال

kamizidan is on a distinguished road
826#
17 - 03 - 2009, 03:55 AM
تصبحون على خير شباب الكافيه
النوم غلبني
وان شاء الله انهض صباحا اجد الهدف تحقق

التوقيع

kamizidan غير متواجد حالياً  
موقوف

827#
17 - 03 - 2009, 03:56 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kamizidan مشاهدة المشاركة
تصبحون على خير شباب الكافيه
النوم غلبني
وان شاء الله انهض صباحا اجد الهدف تحقق
تصبح على خير اخى توفيق
عضو جديد

sadk is on a distinguished road
828#
17 - 03 - 2009, 04:00 AM
اشكركم جميعا على كلامكم الطيب

فعلا اناس محترمين بارك الله فيكم وسدد خطانا وخطاكم اجمعين وجزاكم الله كل خير

لى بعض التعليقات اسمحوا لى ان اعبر عنها ولكن موعدنا غدا او فلنقل اليوم فالنوم غالب وليس مغلوب الا نادرا وتصبحون على خير
sadk غير متواجد حالياً  
موقوف

829#
17 - 03 - 2009, 04:27 AM
كنت قبل كده قرأت حديث او بالاصح تفسير انا من له احد متوفى رحمه الله و صلى عليه و دعى له تذهب اليه فى مثواه و تخفف عن كربه و ووحشته .
و اشياء اخرى و هى اعمال كصدقه جاريه ابن صالح سدد دين ابيه فى الدنيا
و هناك احاديث كثيره و لكنى لا اتذكرها للأسف
انا لما افتكر جدتى رحمها الله اصلى عليها و اقول هى زمانها حاسه بيه و انا حاسس بيها و حلمت بيها كنير
و انقطع عن الصلاة و ارجع تانى المهم انك تفتكر و لو مره دينا جميل و ان انك تبقى نيتك صافيه
بيخلى فيك سلام داخلى ما ينفعش يتوصف بس مشكلتنا دلوقت هو التنازل فى دينا مع كل يوم بيقل
و نقول عادى احنا فى 2009 و الدين بيختلف عن زمان و احنا فى تطور بس لا
يا رب يهدى المسلمين و نكون ايد واحده زى زمان و نرجع تانى لعصر التفكير و عدم الاتكال و نبص للى فى ايدينا مش اللى فى ايد غيرنا و نبطل نقول لو و يا ريتنى و نكون فينا روح الفدائيه زى زمان
و نحب بلادنا و اعتذر انى قبل كده قولت على بلدى زباله بس انا تعبت من اهلها و من تفكيرها
و طريقه خوفنا من ناس مسكلنا سوط و نبطل لامبالاة و على اقد ما بقى فى حريه رأى فى حاجات ما تهمش
يبقى فى حريه رأى فى مستقبل اجيلنا اللى انا خايف اتعسهم لو انا خلفت واحد منهم
عضو فـعّـال

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
شريف خورشيد is on a distinguished road
830#
17 - 03 - 2009, 04:33 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fifthelement مشاهدة المشاركة
كنت قبل كده قرأت حديث او بالاصح تفسير انا من له احد متوفى رحمه الله و صلى عليه و دعى له تذهب اليه فى مثواه و تخفف عن كربه و ووحشته .
و اشياء اخرى و هى اعمال كصدقه جاريه ابن صالح سدد دين ابيه فى الدنيا
و هناك احاديث كثيره و لكنى لا اتذكرها للأسف
انا لما افتكر جدتى رحمها الله اصلى عليها و اقول هى زمانها حاسه بيه و انا حاسس بيها و حلمت بيها كنير
و انقطع عن الصلاة و ارجع تانى المهم انك تفتكر و لو مره دينا جميل و ان انك تبقى نيتك صافيه
بيخلى فيك سلام داخلى ما ينفعش يتوصف بس مشكلتنا دلوقت هو التنازل فى دينا مع كل يوم بيقل
و نقول عادى احنا فى 2009 و الدين بيختلف عن زمان و احنا فى تطور بس لا
يا رب يهدى المسلمين و نكون ايد واحده زى زمان و نرجع تانى لعصر التفكير و عدم الاتكال و نبص للى فى ايدينا مش اللى فى ايد غيرنا و نبطل نقول لو و يا ريتنى و نكون فينا روح الفدائيه زى زمان
و نحب بلادنا و اعتذر انى قبل كده قولت على بلدى زباله بس انا تعبت من اهلها و من تفكيرها
و طريقه خوفنا من ناس مسكلنا سوط و نبطل لامبالاة و على اقد ما بقى فى حريه رأى فى حاجات ما تهمش
يبقى فى حريه رأى فى مستقبل اجيلنا اللى انا خايف اتعسهم لو انا خلفت واحد منهم

خلى املك فى ربنا كبير بلدنا حلوة وبكرة تتعدل وتفرج ان شاء الله واسمع الحديث الالهى الا بيقول
إلى هؤلاء الذين يعودون للذنوب ولا يستطيعون التخلص التام منها نسوق الحديث الإلهي الذي يقول: "أذنب عبد ذنبًا فقال: أي رب أذنبت ذنبًا فاغفر لي فيقول الله عز وجل: علم عبدي أن له ربًّا يغفر الذنب ويأخذ به أشهدكم أني قد غفرت له، ثم يذنب ذنبًا آخر فيقول مثل ما قال فيقول الله مثل الأولى وفي الرابعة يقول الله: اكتبوا لعبدي توبة لا تمحى فليصنع عبدي ما شاء".

التوقيع

خاطب الله تعالى داود وقال: يا داود أنت تريد وأنا أريد فإن رضيت بما أريد أعطيتك ما تريد وإن لم ترضى بما أريد أتعبتك فيما تريد ثم لا
يكون إلا ما أريد فإنى فعال لما أريد

[عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ]
شريف خورشيد غير متواجد حالياً  

الكلمات الدلالية (Tags)
100, مناقشة, الى, الف, الفوركسية, دولار, رحلة, كافيه

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام

04:09 PM