• 1:47 صباحاً

@@ كافيه الفوركسية - مناقشة رحلة 100 دولار الى 30 الف دولار @@

موضوع مغلق
الصورة الرمزية شريف خورشيد
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية شريف خورشيد

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
شريف خورشيد is on a distinguished road
افتراضي رد: @@ كافيه الفوركسية - عندك اى سؤال اتفضل @@
1561#
21 - 03 - 2009, 07:26 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nader_ph مشاهدة المشاركة
منتظرين التفاصيل وياريت لو الشركة ليها ميتاتريدر بلاتفورم تبقى أنجاز 100%

عينى ياعم نادر حاضر ولو مفيش نعملها بعون الله

التوقيع

خاطب الله تعالى داود وقال: يا داود أنت تريد وأنا أريد فإن رضيت بما أريد أعطيتك ما تريد وإن لم ترضى بما أريد أتعبتك فيما تريد ثم لا
يكون إلا ما أريد فإنى فعال لما أريد

[عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ]
شريف خورشيد غير متواجد حالياً  

الصورة الرمزية ahmed dany
عضو نشيط جدا

ahmed dany is on a distinguished road
1562#
21 - 03 - 2009, 10:18 PM
هو ده اللى نتوقعه منك يا استاذ شريف
وفقك الله لمرضاته ورحم والديك

التوقيع

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

اللهم اني اشكو اليك ضعف قوتي وقلة حيلتي وهواني على الناس ، انت رب المستضعفين وانت ربي لا اله الا انت ، الى من تكلني ؟ الى قريب يتجهمني ، ام الى عدو ملكته امري ، ان لم يكن بك سخط علي فلا ابالي غير ان عافيتك هي اوسع لي ، اعوذ بنور وجهك الكريم ، الذي اضاءت له السموات والأرض وأشرقت له الظلمات ، وصلح عليه امر الدنيا والآخرة من أن يحل علي غضبك او ينزل علي سخطك لك العتبى حتى ترضى ولا حول ولا قوة لنا الا بك

ahmed dany غير متواجد حالياً  
عضو نشيط جدا

ahmed dany is on a distinguished road
1563#
21 - 03 - 2009, 10:19 PM
على فكرة انا وكل الناس مستنين على احر من الجمر

التوقيع

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

اللهم اني اشكو اليك ضعف قوتي وقلة حيلتي وهواني على الناس ، انت رب المستضعفين وانت ربي لا اله الا انت ، الى من تكلني ؟ الى قريب يتجهمني ، ام الى عدو ملكته امري ، ان لم يكن بك سخط علي فلا ابالي غير ان عافيتك هي اوسع لي ، اعوذ بنور وجهك الكريم ، الذي اضاءت له السموات والأرض وأشرقت له الظلمات ، وصلح عليه امر الدنيا والآخرة من أن يحل علي غضبك او ينزل علي سخطك لك العتبى حتى ترضى ولا حول ولا قوة لنا الا بك

ahmed dany غير متواجد حالياً  
عضو جديد

خبرة السوق: أقل من 6 شهور
ahmedhassan671 is on a distinguished road
1564#
21 - 03 - 2009, 10:34 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ياتري ايه اخبار الغرفة الصوتية!
ahmedhassan671 غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية samy
عضو متميز
الصورة الرمزية samy

samy is on a distinguished road
1565#
21 - 03 - 2009, 11:56 PM
سلام الله عليكم جميعا اساتذتى و احبائى
كنت معدى فوجدت الكافيه مفتوحاً يرحب بزائريه فقلت ادخل اشرب حاجه اهدى بها اعصابى
بعد شدة الاعصاب خلال الاسبوع الماضى و اثر قرار الفائده الامريكيه و كلام الفيدرالى الامريكى فيما يتعلق
بسياسه التوسيع الكمى فى المعروض النقدى للنهوض بالاقتصاد و لزيادة الاقراض
و طبعا التوسيع الكمى فى المعروض النقدى ما هو الا طبع اموال زياده و من ثم تنخفض قيمة العمله
............ هنا نستشف حاجه مهمه جدا الا و هى الشفافيه الزائده فى هذا السوق ... يعنى كان ممكن الناس
الامريكان دول يطبعوا فلوس و يضخوها فى السوق و الفلوس تزيد و خلاص بدون صياح و اعلان !!!! و بدون ما يتسببوا فى الانهيار العنيف للدولار امام كل عملات الدنيا بصوره بشعه ...........
لكن لأ .... توجد حقاً شفافيه و صراحه و وضوح تام
ما علينا ............ اثر فى نفسى كثيرا ما قرأته من كان يوم عقب الانهيارات و التى اثرت على الاغلبيه
من المتعاملين و انا و كل من اعرفهم منهم كلنا تأثرنا ........ و لكن ما قرأته من هجوم على أ/ شريف
كان زائدا عن الحد ... و الرجل حقيقة ً توصياته ناجحه بنسبه رائعه و ان كنت لا اتابعها و لا اعمل بها
الا اننى من المتابعين لنتائجها و افرح جدا مع كل نجاحاتها لأن نجاحها يعنى نجاح و ربح كل اعضاء الرحله
......... الرجل يجهد نفسه و فكره و يكرس من وقته ما يقدم به توصيات دونما اجر مادى
و هذا الامر قليل فى هذا المضمار الا ممن يبتغون الاجر من الله .........
و حقيقى هذا الشاب المجتهد أ/ شريف له فضل كبير عليا انا شخصيا فهو من وضع اقدامى على هذا الطريق
و هذا الذى علمنى ....... ثم اجتهدت من بعده و اصبت و اخطأت و خسرت و ربحت الا اننى فى النهايه
ما زلت اتعلم ......... و دايما اقولها ( ان العالِم يظلُ عالِماً ما دام يتعلم فإن قال قد علِمتُ فقد بدأ يجهل )
و الفوركس بالذات يجب على كل من يتاجر فيه ان يمتهنه اى يجعله كالمهنه يعطيها حقها من الوقت و العلم و الاخلاص و الالتزام الالتزام التام مع التأدب مع السوق و مع النفس و مع الغير و من قبل مع الله الرازق
وع الحفاظ على مواصلة الشكر عند الخساره قبل الربح لأن الخساره ما هى الا ابتلاء و اختبار من المولى
هنثبت امامها و لا هنجزع .... و مع الشكر يكون العطاء و بوفره ( و لئن شكرتم لأزيدنكم ) و ان يكون الشكر عملى بمواصلة الطاعات و الحفاظ على الصلوات و اعطاء المحتاجين .... شكر عملى و ليس قولى فقط
.................. طبعاً اسفت و حزنت لما قرأت .... و التوصيه من قبل و من بعد اجتهاد شخصى تصيب و تخطأ
... و بإتباعك لها تصبح انت المسئول عن نتائجها ........ دى اول نقطه ....... و بعدين لازم تكون ملتزم
بكامل تعليمات قائل التوصيه يعنى مش تاخد التوصيه و تهمل نسبه ما تتداول به من رأس المال لاسيما اذا كانت توصيات بدون استوب لوس ........ و علشان كده انا مش عارف الاخ اللى خسر 11000 دولار
خسرهم ازاى ؟؟؟؟؟ .......... عموما كل واحد فينا لن ينال من الرزق الا ما هو مكتوب له
بس مش لازم ابدا نجرح فى بعض او فى غيرنا او نخسر بعض بالعكس لازم نزداد تعارفاً بل و لقاءات
دوريه و نشد من أزر بعض و ان نعمل على سير كل المراكب
و الى كل من خسر فى الاسبوع الماضى اقول لهم اننى حققت مكاسب وصلت الى 250 % فى العشرة ايام فقط التى سبقت الاسبوع الماضى و اقسم لكم بالله صحة هذه النسبه تقريبا ..... و الحمدلله خلال الاسبوع الماضى ضاعت كل هذه المكاسب خلال الايام الماضيه بل و اكثر ........... طبعا كان يوجد خطأ جم منى و هو اهمال الاداره السليمه لرأس المال فدخلت بنسب عاليه اولا لتحقيق ربح كبير و سريع و بعدها لتعويض الخساره فما كان الا ان زادت الخساره .............. ما علينا الحمد لله و الامور لازم تمشى و لازم نعوض و نرجع و من ربح من اسبوعين
قادر بحمد الله علة مواصله الارباح من جديد ما دام يريد ذلك و يتعلم من اخطائه
انا بس حبيت اقول لكم كده علشان تثبتوا و ترموا حمولكم على الله و تجتهدوا ... و فرص التعويض هائله
بس الالتزام
و ربنا يوفقكم جميعاً
تسمحوا لى اشرب حاجه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و امشى
samy غير متواجد حالياً  
عضو جديد

خبرة السوق: 1 الى 3 سنوات
marwa.adel is on a distinguished road
1566#
22 - 03 - 2009, 01:07 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samy مشاهدة المشاركة
سلام الله عليكم جميعا اساتذتى و احبائى
كنت معدى فوجدت الكافيه مفتوحاً يرحب بزائريه فقلت ادخل اشرب حاجه اهدى بها اعصابى
بعد شدة الاعصاب خلال الاسبوع الماضى و اثر قرار الفائده الامريكيه و كلام الفيدرالى الامريكى فيما يتعلق
بسياسه التوسيع الكمى فى المعروض النقدى للنهوض بالاقتصاد و لزيادة الاقراض
و طبعا التوسيع الكمى فى المعروض النقدى ما هو الا طبع اموال زياده و من ثم تنخفض قيمة العمله
............ هنا نستشف حاجه مهمه جدا الا و هى الشفافيه الزائده فى هذا السوق ... يعنى كان ممكن الناس
الامريكان دول يطبعوا فلوس و يضخوها فى السوق و الفلوس تزيد و خلاص بدون صياح و اعلان !!!! و بدون ما يتسببوا فى الانهيار العنيف للدولار امام كل عملات الدنيا بصوره بشعه ...........
لكن لأ .... توجد حقاً شفافيه و صراحه و وضوح تام
ما علينا ............ اثر فى نفسى كثيرا ما قرأته من كان يوم عقب الانهيارات و التى اثرت على الاغلبيه
من المتعاملين و انا و كل من اعرفهم منهم كلنا تأثرنا ........ و لكن ما قرأته من هجوم على أ/ شريف
كان زائدا عن الحد ... و الرجل حقيقة ً توصياته ناجحه بنسبه رائعه و ان كنت لا اتابعها و لا اعمل بها
الا اننى من المتابعين لنتائجها و افرح جدا مع كل نجاحاتها لأن نجاحها يعنى نجاح و ربح كل اعضاء الرحله
......... الرجل يجهد نفسه و فكره و يكرس من وقته ما يقدم به توصيات دونما اجر مادى
و هذا الامر قليل فى هذا المضمار الا ممن يبتغون الاجر من الله .........
و حقيقى هذا الشاب المجتهد أ/ شريف له فضل كبير عليا انا شخصيا فهو من وضع اقدامى على هذا الطريق
و هذا الذى علمنى ....... ثم اجتهدت من بعده و اصبت و اخطأت و خسرت و ربحت الا اننى فى النهايه
ما زلت اتعلم ......... و دايما اقولها ( ان العالِم يظلُ عالِماً ما دام يتعلم فإن قال قد علِمتُ فقد بدأ يجهل )
و الفوركس بالذات يجب على كل من يتاجر فيه ان يمتهنه اى يجعله كالمهنه يعطيها حقها من الوقت و العلم و الاخلاص و الالتزام الالتزام التام مع التأدب مع السوق و مع النفس و مع الغير و من قبل مع الله الرازق
وع الحفاظ على مواصلة الشكر عند الخساره قبل الربح لأن الخساره ما هى الا ابتلاء و اختبار من المولى
هنثبت امامها و لا هنجزع .... و مع الشكر يكون العطاء و بوفره ( و لئن شكرتم لأزيدنكم ) و ان يكون الشكر عملى بمواصلة الطاعات و الحفاظ على الصلوات و اعطاء المحتاجين .... شكر عملى و ليس قولى فقط
.................. طبعاً اسفت و حزنت لما قرأت .... و التوصيه من قبل و من بعد اجتهاد شخصى تصيب و تخطأ
... و بإتباعك لها تصبح انت المسئول عن نتائجها ........ دى اول نقطه ....... و بعدين لازم تكون ملتزم
بكامل تعليمات قائل التوصيه يعنى مش تاخد التوصيه و تهمل نسبه ما تتداول به من رأس المال لاسيما اذا كانت توصيات بدون استوب لوس ........ و علشان كده انا مش عارف الاخ اللى خسر 11000 دولار
خسرهم ازاى ؟؟؟؟؟ .......... عموما كل واحد فينا لن ينال من الرزق الا ما هو مكتوب له
بس مش لازم ابدا نجرح فى بعض او فى غيرنا او نخسر بعض بالعكس لازم نزداد تعارفاً بل و لقاءات
دوريه و نشد من أزر بعض و ان نعمل على سير كل المراكب
و الى كل من خسر فى الاسبوع الماضى اقول لهم اننى حققت مكاسب وصلت الى 250 % فى العشرة ايام فقط التى سبقت الاسبوع الماضى و اقسم لكم بالله صحة هذه النسبه تقريبا ..... و الحمدلله خلال الاسبوع الماضى ضاعت كل هذه المكاسب خلال الايام الماضيه بل و اكثر ........... طبعا كان يوجد خطأ جم منى و هو اهمال الاداره السليمه لرأس المال فدخلت بنسب عاليه اولا لتحقيق ربح كبير و سريع و بعدها لتعويض الخساره فما كان الا ان زادت الخساره .............. ما علينا الحمد لله و الامور لازم تمشى و لازم نعوض و نرجع و من ربح من اسبوعين
قادر بحمد الله علة مواصله الارباح من جديد ما دام يريد ذلك و يتعلم من اخطائه
انا بس حبيت اقول لكم كده علشان تثبتوا و ترموا حمولكم على الله و تجتهدوا ... و فرص التعويض هائله
بس الالتزام
و ربنا يوفقكم جميعاً
تسمحوا لى اشرب حاجه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و امشى
صح لساااااااااانك
الكافيه بتاعنا مشهور بالاكسبريسو ... الف هنا

التوقيع

سبحانك اللهم لا إله إلا أنت إني كنت من الظالمين
marwa.adel غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية waoool
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية waoool

waoool is on a distinguished road
1567#
22 - 03 - 2009, 01:41 AM
صباح الفل على احلى شباب
صباح الفل يا سامى
قريت كلامك اللى فعلا اغلبه صح
بس عايز اقولك على حاجة انا ليا تعليق صغير كده على موضوع الرحلة ياريت تتقبله منى وبقية الاعضاء يتقبلوه
بص يا سامى مافيش حاجة بتيجى بالساهل ولا حاجة بتيجى ببلاش
ولو كل اللى داخلين الرحلة فاكرين ان كل التوصيات هتكون كسبانة فهما غلطانين لان ده سوق اكبر من اى حد
احنا فعلا واثقين فى كلام وتوصيات الجنرال بنسبة مليون فى المية تقريبا واكتر من كده كمان لتحرى الدقة اللغوية يعنى
بس موش معنى انى واثق فى توصياته انى ادخل بأكبر نسبة اللى توصلنى لخسارة 11000
معنى انى واثق فيه يعنى اسمع كلامه
قالى ادخل ب 10 سنت يبقى ادخل ب 10سنت وانا ساكت
ماقولش ليه ولا ازاى ولا ابتكر ولا العبقرية تطلع وادخل بأكتر علشان اربح اكتر
على العموم انا حاسس ان الرحلة دلوقت اتفلترت ان صح المعنى
واللى اتبقوا بس اللى سمعوا الكلام حرفيا واللى مكمل معانا عارف وفاهم ازاى يدخل واهو كلنا جربنا اننا لو كنا بس زودنا لعشرين سنت كانت هتبقى الخسارة قد ايه فما بالك اللى زود اكتر من كده وطمع اكتر من كده
معنى كده ان الجنرال ماكانش بيهزر لما قال يا جماعة الدخول بعشرة سنت بس ده كان عامل حساب كل حاجة وكل صغيرة وكبيرة واعتقد كل ده بان فى الصفقة الاخيرة دى
على العموم مش هقدر اقول غير ربنا يعوض على الناس اللى خسرت خيرا ان شاء الله
والناس اللى لسه موجودة فى الرحلة اتعلمت الدرس كويس
ان لما الجنرال يقول كلمة تتنفذ بالحرف الواحد
عشرة سنت يعنى عشرة سنت
وعلى العموم تانى هقولها
احنا دخلنا الرحلة دى وياهدف يا ستوب
هدفنا ال 30000
ستوبنا 100
وبأذن الله احنا واثقين فى ربنا سبحانه وتعالى ثم فى الجنرال
وبأذن الله الناس اللى مكملة معانا الرحلة نوصل كلنا لهدفنا ونبارك لبعض قريب بأذن الله لوصولنا للهدف
وتفائلوا بالخير تجدوه يا شباب

التوقيع

@@ عاشق الميورى @@
$$$
الشارع ده شفتك انتى ماشية فيه ,,,
لابسة جيب
وبلوزة وردى ,
وعاملة ديل حصان وجايه ,
اتجاهك اتجاهى مشينا فيه ...
والشارع ده سحاب وتيه , بس لازم نستميت ,,,,
waoool غير متواجد حالياً  
عضو نشيط

asd111 is on a distinguished road
1568#
22 - 03 - 2009, 01:44 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waoool مشاهدة المشاركة
احنا دخلنا الرحلة دى وياهدف يا ستوب
هدفنا ال 30000
ستوبنا 100
وبأذن الله احنا واثقين فى ربنا سبحانه وتعالى ثم فى الجنرال
وبأذن الله الناس اللى مكملة معانا الرحلة نوصل كلنا لهدفنا ونبارك لبعض قريب بأذن الله لوصولنا للهدف
وتفائلوا بالخير تجدوه يا شباب

انت كده قولت المفيد
asd111 غير متواجد حالياً  
عضو برونزي

خبرة السوق: اكثر من 10 سنوات
Muhannad is on a distinguished road
Thumbs up رد: @@ كافيه الفوركسية - عندك اى سؤال اتفضل @@
1569#
22 - 03 - 2009, 01:48 AM
ان شاء الله اسبوع جديد مليء بالارباح الوفيرة للجميع آمين يا رب العالمين ،،،

ولو سمحت استاذ شريف سؤال وهو ما هي سندات الخزينة اللي اشترتها امريكا وعملت السيرك يوم خبر الفائدة واللي كانت هي السبب وليس خبر الفائدة حسب الاراء اللي سمعتها ؟؟؟؟!!!

وشكرااااااااااااا

Muhannad غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية basma
عضو جديد
الصورة الرمزية basma

basma is on a distinguished road
1570#
22 - 03 - 2009, 01:54 AM
والله يا جماعه كلام وائل مظبوط جدا انا شايفه انه صح وان شاء الله الرحله تكمل للنهايه ونوصل للهدف

التوقيع

BOSBOS
basma غير متواجد حالياً  

الكلمات الدلالية (Tags)
100, مناقشة, الى, الف, الفوركسية, دولار, رحلة, كافيه

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام

01:47 AM