• 12:32 مساءاً

$$$ النظرية النسبية الفوركسية $$$

Like Tree13Likes

عضو جديد

glaksy is on a distinguished road
افتراضي رد: $$$ النظرية النسبية الفوركسية $$$
861#
13 - 04 - 2009, 02:39 PM
بصراحه انت معاك حق فى كل اللى بتقوله يا دكتور
وانا سعيد بانى تشرفت بمعرفتك فى المعرض واعزرنى اذا كنت مش متابع الفتره دى عشان ظروفى متلخبطه شويه ومش عارف هتستمر اد ايه احتمال 10 ايام او اكتر واتمنى انى اقدر بعدها اتابع واكون من المشاركين بجديه معاكم
اسف على الاطاله
لكم ودى وتقديرى

التوقيع

[بسم الله" اللهم إني أسألك خير هذه السوق، وخير ما فيها، وأعوذ بك من شرها وشر ما فيها، اللهم إني أعوذ بك أن أصيب بها يميناً فاجرةً، أو صفقة خاسرة "
قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : « من دخل السوق فقال: لا إله إلا الله وحده لا شريك له، له الملك وله الحمد يحيي ويميت وهو حي لا يموت بيده الخير وهو على كل شيء قدير" كتب الله له ألف ألف حسنة ومحا عنه ألف ألف سيئة ورفع له ألف الف درجة
[ رواه الإمام أحمد والترمذي وابن ماجه والحاكم عن ابن عمر].

[عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ]]
glaksy غير متواجد حالياً  

عضو جديد

ابوعبدالله is on a distinguished road
862#
13 - 04 - 2009, 03:15 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nesr_2020 مشاهدة المشاركة
و الله اخى الغالى ابو على العراقى الاصيل انا مش عارف اشكرك ازاى على ردك الرقيق..
الحمد لله الذى من علينا بالعلم و الصبر لنعلمه الى غيرنا..
و يعلم الله اننى لم انشر هذه النظرية الا لمرضاة الله و لما رأيت من نكسة كبيرة للاسف لاغلب الفوركسية العرب..
عندنا مشكلة كبيرة فينا كعرب اننا لا نريد التعلم على الرغم من ان العلم موجود فقط نريد كل شيئ على الجاهز كاكسبيرت او مؤشر..
كان شيئ مخجل بعد التعب و الارهاق ان اجد اشخاصا كثيرين غير مهتمين بهذا فقط اعطينا مؤشر او اكسبيرت على الرغم من ان الموضوع غاية فى السهولة..
اما بالنسبة للنظرية فاخر احصائية هى دخولنا فى 54 صفقة و تم ضرب الستوب فى 4 صفقات فقط و ايضا بسبب عدم التزام بحذافير النظرية..
يعنى انه رسميا بعد الباك تست و التجريب على الحقيقى فنسبة النجاح هى 92.75% و اعتقد انه لا يوجد استراتيجية الان تحقق هذا الرقم المذهل بفضل الله
شيئ اضافى فهذه النظرية ان شاء الله لن تموت مع الزمن كاغلب الاستراتيجيات لان ببساطة اغلب الاستراتيجيات تفشل بعد فترة لان السوق يتحرك و ليس جمادا..
و لكن فى النسبية اعتمدنا اعتمادا كليا على التحليل الكلاسيكى و لم ندخل اى مؤشر واحد حتى تستمر النظرية للابد لان الكلاسيكى يستمر للابد و لا يموت ابدا.
صدقونى جميعا فمن اخوان جربوها على الحقيقى و على الديمو لفترة ..
و من اخوان لهم باع طويل فى مجال الفوركس قالوا لى ان هذه النظرية تعتبر اعجازا فوركسيا عربيا خالصا و لكن او لا يسمعون!!
سعدت جدا بلقاء كل الناس و سعدت جدا بان اعضاء كثيرة سجلوا فى المنتدى خصيصا من اجل هذا النظرية..,و سعدت اكثر باخوانى فى منتديات مجاورة و هم يثنون على النظرية و هذا يعنى ان النظرية استطاعت بالفعل جذب المزيد من القراء..
و لكن ما يحزننى ما اسميهم القطط!
من ياكل من تعب اخيه و يجرى..وجدت اناس افاضل كثيرين جدا مهتمين و مولعين بالنظرية و مهتمين متى نبدا بالحقيقى على الرغم من اننى لم ارى مشاركة واحدة لهم فى الموضوع..
فانا لم اتعب كل هذا التعب حتى يتم سرقة تعبى..
فلن تخسر شيئا ان تكون ايجابيا..
من يتعب و يكد يلزمه التشجيع حتى يستمر فى العطاء و اما يكون رد البعض هو الصمت فانا لست مجبرا على هذا..
و لكن يجبرنى حبى لاخوانى و مرضاة ربى..
اسف جدا جدا للاطالة..
و لكن وددت ان اذكر هذا قبل السفر و ذلك لاننا فى موضوع الرحلة سنكون صارمين الى ابعد الحدود..
سأكون حادا جدا فى ردودى طالما اقتربت من راس المال..
اما عن الرحلة فيلزمنا رجال اشداء قلبهم حديد و ملتزمين الى ابعد الحدود..
و صدقونى من يلتزم معنا سناكل معا من الفوركس الشهد بحق..
و اعدكم بهذا..

اما من يعكر صفو الرحلة بعدم التزامه فسأترك الرد للرجال الشرفاء الذين تعبوا معى للرد لان ردى سيكون قاسيا احيانا..
لان هذا اكل عيش..
و انا مش بهزر فى اكل العيش..
ابدا..

كلمة اخيرة و الله و الله والله لم اكتب و اتعب و ارفق ما توصلت له الا لسبب واحد فقط..
هو الدعاء..
فبالله عليكم هذا هو رصيدى فى الاخرة..
فلا تحرمونى منه..
ما دمت لم احرمكم مما اعلم..
موعدنا غدا فى كتابة موضوع الرحلة العام و طريقة العمل و الاهداف و التسجيل بالمشاركة حتى نبدا سويا لما اعود بالسلامة..

اسف للهجة الحادة..
و اسف مرة اخرى للاطالة..

الله كريم..
ان شاء الله دعائنا لك لاينقطع , وربنا يرزقك من خيري الدنيا والاخرة وان تكون في العليين آآآآآآآآآآآآآمين تحياتي
ابوعبدالله غير متواجد حالياً  
عضو فـعّـال

kamizidan is on a distinguished road
863#
13 - 04 - 2009, 03:24 PM
لا كلام بعد كلام الاستاد اسامة
والله نحن ورائك ومعك وسنحقق المستحيل من النضرية بعون الله
جزاك الله كل الخير يارب
امين امين امين

التوقيع

kamizidan غير متواجد حالياً  
مضارب شرس

خبرة السوق: 1 الى 3 سنوات
ahmadforex is on a distinguished road
864#
13 - 04 - 2009, 03:28 PM
طب بالتفاؤل ده ينفع نشتغل انهارده؟؟؟
في فرصة علي الباوند ين اربع ساعات و هيه اتفعلت فعلا و لكن السعر ارتد لاسفل حاليا يا ريت حد يقول الفرصة دي تمام ولا لا
ولا مفيش شغل انهارده ولا ايه النظام
يا رب يا دكتور تبقي مبسوط في الاجازة مع اني عارف ان بالك مشغول بكل الاعضاء هنا و في الورشة
ربنا يعينك يا رب علي فعل الخير ديما
ahmadforex غير متواجد حالياً  
عضو فـعّـال

kamizidan is on a distinguished road
865#
13 - 04 - 2009, 03:43 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadforex مشاهدة المشاركة
طب بالتفاؤل ده ينفع نشتغل انهارده؟؟؟
في فرصة علي الباوند ين اربع ساعات و هيه اتفعلت فعلا و لكن السعر ارتد لاسفل حاليا يا ريت حد يقول الفرصة دي تمام ولا لا
ولا مفيش شغل انهارده ولا ايه النظام
يا رب يا دكتور تبقي مبسوط في الاجازة مع اني عارف ان بالك مشغول بكل الاعضاء هنا و في الورشة
ربنا يعينك يا رب علي فعل الخير ديما

غلط يا باشا ليست شمعة الاربع ساعات الماضية بل قبل الماضية
على فكرة نحن نتابع الفرص عبر التريد
تابع معي الصورة
الفرصة تفعلت وحقق الهدف ولكن اليوم السوق كما قال الاخوة يفضل عدم الدخول فيه لان السيولة قليلة اغلب الابناك في اجازة

التوقيع

kamizidan غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية freebalad2003
عضو متميز
الصورة الرمزية freebalad2003

freebalad2003 is on a distinguished road
866#
13 - 04 - 2009, 03:49 PM
اقتباس:
كلمة اخيرة و الله و الله والله لم اكتب و اتعب و ارفق ما توصلت له الا لسبب واحد فقط..
هو الدعاء..
فلا تحرمونى منه..
اسال الله ان تكون اجازتك سعيدة و ان تعود الينا
بالسلامة و ربي يغفر لك
ارجو ان تتقبل تحياتي مع خالص دعائي
أخوكم

التوقيع

شكرا لاخي العزيز
محمد عبد المعطي
على تعاونه و متابعته

http://forum.borsaat.com/t35.html
شرح كيفية ارفاق الصور في المشاركات

التعديل الأخير تم بواسطة freebalad2003 ; 13 - 04 - 2009 الساعة 03:56 PM
freebalad2003 غير متواجد حالياً  
vik
عضو نشيط

vik is on a distinguished road
867#
13 - 04 - 2009, 04:13 PM
اقتباس:
و الله اخى الغالى ابو على العراقى الاصيل انا مش عارف اشكرك ازاى على ردك الرقيق..
و يعلم الله اننى لم انشر هذه النظرية الا لمرضاة الله و لما رأيت من نكسة كبيرة للاسف لاغلب الفوركسية العرب..
عندنا مشكلة كبيرة فينا كعرب اننا لا نريد التعلم على الرغم من ان العلم موجود فقط نريد كل شيئ على الجاهز كاكسبيرت او مؤشر..
كان شيئ مخجل بعد التعب و الارهاق ان اجد اشخاصا كثيرين غير مهتمين بهذا فقط اعطينا مؤشر او اكسبيرت على الرغم من ان الموضوع غاية فى السهولة..
اما بالنسبة للنظرية فاخر احصائية هى دخولنا فى 54 صفقة و تم ضرب الستوب فى 4 صفقات فقط و ايضا بسبب عدم التزام بحذافير النظرية..
يعنى انه رسميا بعد الباك تست و التجريب على الحقيقى فنسبة النجاح هى 92.75% و اعتقد انه لا يوجد استراتيجية الان تحقق هذا الرقم المذهل بفضل الله
شيئ اضافى فهذه النظرية ان شاء الله لن تموت مع الزمن كاغلب الاستراتيجيات لان ببساطة اغلب الاستراتيجيات تفشل بعد فترة لان السوق يتحرك و ليس جمادا..
و لكن فى النسبية اعتمدنا اعتمادا كليا على التحليل الكلاسيكى و لم ندخل اى مؤشر واحد حتى تستمر النظرية للابد لان الكلاسيكى يستمر للابد و لا يموت ابدا.
و من اخوان لهم باع طويل فى مجال الفوركس قالوا لى ان هذه النظرية تعتبر اعجازا فوركسيا عربيا خالصا و لكن او لا يسمعون!!
سعدت جدا بلقاء كل الناس و سعدت جدا بان اعضاء كثيرة سجلوا فى المنتدى خصيصا من اجل هذا النظرية..,و سعدت اكثر باخوانى فى منتديات مجاورة و هم يثنون على النظرية و هذا يعنى ان النظرية استطاعت بالفعل جذب المزيد من القراء..
من ياكل من تعب اخيه و يجرى..وجدت اناس افاضل كثيرين جدا مهتمين و مولعين بالنظرية و مهتمين متى نبدا بالحقيقى على الرغم من اننى لم ارى مشاركة واحدة لهم فى الموضوع..
من يتعب و يكد يلزمه التشجيع حتى يستمر فى العطاء و اما يكون رد البعض هو الصمت فانا لست مجبرا على هذا..
اسف جدا جدا للاطالة..
و لكن وددت ان اذكر هذا قبل السفر و ذلك لاننا فى موضوع الرحلة سنكون صارمين الى ابعد الحدود..
و اعدكم بهذا..

اما من يعكر صفو الرحلة بعدم التزامه فسأترك الرد للرجال الشرفاء الذين تعبوا معى للرد لان ردى سيكون قاسيا احيانا..
لان هذا اكل عيش..
ابدا..

هو الدعاء..
فلا تحرمونى منه..
موعدنا غدا فى كتابة موضوع الرحلة العام و طريقة العمل و الاهداف و التسجيل بالمشاركة حتى نبدا سويا لما اعود بالسلامة..

اسف للهجة الحادة..
و اسف مرة اخرى للاطالة..

الله كريم..

السلام عليكم
كلام مظبوط جدا وبازن الله اوعدك بكل انضباط وإلتزام بالخطة الموضوعة بازن الله وترجع بالسلامة يدكتر من لاجازة
vik غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية عمرو ابراهيم
نائب المدير

خبرة السوق: اكثر من 10 سنوات
عمرو ابراهيم is on a distinguished road
Smile رد: $$$ النظرية النسبية الفوركسية $$$
868#
13 - 04 - 2009, 05:12 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة THE SAW مشاهدة المشاركة
نظرية ممتازة تستحق المتابعة والإهتمام
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moumen مشاهدة المشاركة
بجد هالنظرية رائعة ان قمت بجميع خطواتها على التمام الصحيح
ستكون متوجها للهدف صدقني ...
اقتباس:
اسف جدا جدا للاطالة..
و اعدكم بهذا..

لان هذا اكل عيش..
ابدا..

هو الدعاء..
فلا تحرمونى منه..

اسف للهجة الحادة..
و اسف مرة اخرى للاطالة..

الله كريم..
الف مليون شكر اخوي الغالي الكبير اسامة وصراحه انا بعرف كتير انك تعبت فى فلتره النظرية وبعترف صراحه انا احترمتك كتير لم ذكرت اسم الشخص الا اعطيك اهتمام اكثر بالشموع وطبعا انا من اسعد الناس اني اتعرفت علي شخصيه محترمه وجميله مثلك يا اسامة وبالنسبه للقطط ربك هيعطيك خير علي كل خطوه هم يخذونه من تعبك في النظرية واتمني انهم يشركونا دائم ويشرفونا باسئلة قبل حتي وضع الفرص وان شاء الرحمن انا متوقع اقابل اكثر علي النظرية والله يوفق دائما لم يحب ويرضي ويبارك في عمرك يا اسامة انت والشباب الاتعبه فى هالموضوع اذا كانوا من المتابعين او معرضين الفرص للاخواتهم
عمرو ابراهيم غير متواجد حالياً  
نائب المدير

خبرة السوق: اكثر من 10 سنوات
عمرو ابراهيم is on a distinguished road
869#
13 - 04 - 2009, 05:15 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
يفضل ياشباب الابتعاد عن السوق لحين الاستقرار من التذبذب حتي لو كانت الفرصه 100% نسبه تحقيقه دا للناس الا بدوام ريل وهذا رايقي وان شاء الله ربي يبعد عن الجميع اي خساره
عمرو ابراهيم غير متواجد حالياً  
مضارب شرس

ahmadforex is on a distinguished road
870#
13 - 04 - 2009, 05:39 PM
سؤال مهم جداااااااا و ارجو الاجابة من الدكتور اسامة شخصيا و من كل الخبراء اللي موجودين لان السؤال ده انا واثق انه هيهم ناس كتير جدا

دلوقتي النظرية دي يا دكتور اسامة اسمها نظرية يبقي اكيد ليها اساس وانا مش بشكك في حضرتك بس عايز افهم حاجه معينه
ازاي نظرية تطبق علي برنامج واحد و البرامج الاخري لا
احنا او بنبص علي فريم اربع ساعات لازم النظرية تبقي ماشية علي اي فريم اربع ساعات لاي شركة لسبب لان الفكرة مش معتمدة علي اوقات الفكرة معتمدة علي نسبة امتلاء وزي ما حضرتك قلت في البادية احنا بنمشي تبع السيولة الكبيرة في السووق يبقي هيفرق في ايه الوقت
بالعكس انا لو عايز احسب اي اربع ساعات من عندي انا مش هتفرق
يعني لو انا علي فريم الساعة و جميعت 4 شموع ورا بعض مطبقين النظرية لازم يديني نتيجة ده المفروض بدام النظرية مش معتمدة علي توقيت هيه معتمدة علي نسبة امتلاء تحدث
انا مش في خبرة حضرتك و يمكن اقل خبرة في المنتدي بس انا عايز افهم ليه بنقول التطبيق يبقي علي برنامج محدد رغم ان النظرية مش معتمدة علي وقت و انما معتمدة علي نسبة امتلاء
اتمني اكون قدرت اوصل سؤالي و مستني راي حضراتكم
ahmadforex غير متواجد حالياً  

الكلمات الدلالية (Tags)
$$$, الفوركسية, النسبية, النظرية

جديد مواضيع استراتيجية - استراتيجيات التداول