موقع بورصات
  بورصات
تسجيل عضوية جديدة في المنتديات لوحة تحكم العضو البحث في المنتديات تسجيل الخروج الرئيسية الاتصال بنا

منتدى العملات العام لمتابعة كل ما يتعلق بتجارة العملات الاجنبية والذهب والنفط من اخبار وطرق المتاجرة وتحليلات ، قسم التوصيات – توصيات العملات لمتابعة توصيات ونقاط الدخول والخروج على مختلف العملات ، منتدى الدروس التعليمية يحتوي على دروس تعليمية لسوق العملات والتحليل الفني والاساسي وادارة رأس المال ، منتدى المؤشرات والاكسبيرتات يحتوي على اهم المؤشرات مع شرح لها بالاضافة الى بعض الدروس

العودة   بورصات > بورصة العملات الاجنبية > منتدى برامج التداول و الشارتات و الشركات

مشكلة GIGFX ؟ ؟ ؟ تحقيق للشهرة من خلال الإساءة ! ! !

منتدى برامج التداول و الشارتات و الشركات

موضوع مغلق

قديم 19 - 08 - 2010, 08:02 PM   #61
عضو جديد

افتراضي رد: مشكلة GIGFX ؟ ؟ ؟ تحقيق للشهرة من خلال الإساءة ! ! !

رد: مشكلة GIGFX ؟ ؟ ؟ تحقيق للشهرة من خلال الإساءة ! ! !

نفى محمد عاشور المدير الإقليمى لشركة "جى آى جى إف إكس وهى من إحدى

الشركات الرائدة فى مجال تجارة العُملات وتداولات "الفوركس"، فى افتتاح

المؤتمر الدولى للشركة الذى تصادف مع الذكرى الرابعة لإنشائها، كل ما تردد

من شائعات عن إفلاسها وأنها تعرضت لاختراق إلكترونى، الأمر الذى تسبّب فى

تعطيل موقعها.
وقال إن شركة GIGFXأنشأت عام 2006، ومرَّت بعدة مراحل على

الصعيدين الداخلى والخارجي، مشيرًا إلى أن الشركة بدأت بعدد عملاء لا يتجاوز

ألف عميل وحجم تداول كان ما يقرب من 2 مليار دولار ونتج عن هذا النمو أن

الشركة قد قررت عمل خطة خماسية للبدء فيها من عام 2007 وحتى عام 2011

حيث تم التطوير والتحديث فى البنية الأساسية للشركة من تجهيزات تقنية وتطوير

الخبرات والتدريب حتى تستوعب أكبر عدد ممكن من العُملاء لعام 2011، ليرتفع

عدد العملاء إلى ما يقرب من 2500 عميل، وارتفع حجم التداول إلى ما يقرب

من 6 مليارات دولار.
وعلى الصعيد الخارجى، أكد محمد عاشور أن الشركة قامت فى خطتها الخماسية

بالتوسع فى قاعدة العملاء فى عدة بلدان، فى أفريقيا وأمريكا وبعض الدول

الأوروبية، كما قامت باستقطاب مجموعة من الشركاء من قطر والكويت

والسعودية والأردن ولبنان والسودان ودول المغرب العربى والدانمارك ونيجيريا.
وأضاف أنه بانتهاء عام 2008 بلغ عدد العُملاء 6900 عميل وبحلول عام 2009

قررت الشركة أن تنتقل من كونها شركة offshoreامريكية، إلى شركة

مراقبة بشكل تام من أكبر الهيئات بالاتحاد الأوروبى، وبدأت فى إنشاء مقر لها فى

دولة قبرص، كما قامت بتحديث نظام التداول لديها من Meta Trader

4 إلى Meta Trader5 نظرًا لوجود إمكانيات أكبر بهذا

النظام.
وشدَّد "عاشور" على أن وصول الشركة الى هذا المستوى من إنجاح دفع -

من وصفهم بـ"الحاقدين"- لمحاولة تقليد أعمالهم، واستغلوا الثقة التى منحتهم

إياها الشركة -عندما كانوا يعملون لديها وكانوا على معرفة بكيفية الوصول إلى

عملاء شركة- وقاموا بعمل بريد إلكترونى وهمى يحمل توقيع الشركة، وأرسلوه

الى بعض العملاء يدعون فيه إلى ان GIGFXأعلنت إفلاسها، وأنها ستوقف

أعمالها يوم 8 اغسطس، وقاموا بنشر الرسالة نفسها فى عدد من المنتديات

العربية، وهو ما أثار بعض الضجة، ودفع ما يقرب من 6 آلاف عميل الى دخول

موقع الشركة فى وقت واحد، مما ادى الى تعطيل الموقع وتوقفه عن العمل لما

يقرب من 15 دقيقة، كما أشاعوا بأن انظمة الشركة تتعرض لعملية اختراق

إلكترونى، وهو ما دفع الشركة إلى رفع كفاءة الموقع وإعادة العمل به، لتكذيب أى

ادعاءات.
واختتم "عاشور" بقوله إن الشركة حرصت على عقد هذا المؤتمر فى نفس

اليوم الذى أشيع أنها ستفلس وتوقف أعمالها خلاله، للرد على تلك الشائعات

والتأكيد على استمرارية أعمالها وتطويرها المستمر

ASSAF83 غير متواجد حالياً  
قديم 19 - 08 - 2010, 10:41 PM   #62
عضو جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ASSAF83 مشاهدة المشاركة

نفى محمد عاشور المدير الإقليمى اى اقليم ولا كل الاقاليم ولا صاحبها لشركة "جى آى جى إف إكس وهى من إحدى

الشركات الرائدة فى مجال تجارة العُملات وتداولات "الفوركس"، فى افتتاح

المؤتمر الدولى للشركة مؤتمر دولى فى مصر فعلا دولى الذى تصادف مع الذكرى الرابعة لإنشائها، كل ما تردد

من شائعات عن إفلاسها وأنها تعرضت لاختراق إلكترونى، الأمر الذى تسبّب فى

تعطيل موقعها.
وقال إن شركة GIGFXأنشأت عام 2006،كاذب هذه الشركه تاريخ انشاءها شهر 2 2009 وتستطيعوا التاكد من ذلك من خلال الموقع الحكومى لولاية ديلاور ومرَّت بعدة مراحل على

الصعيدين الداخلى والخارجي، مشيرًا إلى أن الشركة بدأت بعدد عملاء لا يتجاوز

ألف عميل وحجم تداول كان ما يقرب من 2 مليار دولار(مكنش انعذر ولا باع جزر)ونتج عن هذا النمو أن

الشركة قد قررت عمل خطة خماسيةليه مش سباعيه ومعناها ايه خماسيه دى للبدء فيها من عام 2007 وحتى عام 2011

حيث تم التطوير والتحديث فى البنية الأساسية للشركة بدليل ما يكتب عنكم وعن تلاعبكم بالاسعار والتهنيج الدائم فى السوفتوير بتاعكم من تجهيزات تقنية وتطوير

الخبرات والتدريب حتى تستوعب أكبر عدد ممكن من العُملاء لعام 2011، ليرتفع

عدد العملاء إلى ما يقرب من 2500 عميل، وارتفع حجم التداول إلى ما يقرب

من 6 مليارات دولار.حجم تداول 6 مليار وغير قادره على الحصول على رخصه تامينها مليون دولار
وعلى الصعيد الخارجى، أكد محمد عاشور أن الشركة قامت فى خطتها الخماسية

بالتوسع فى قاعدة العملاء فى عدة بلدان، فى أفريقيا وأمريكا وبعض الدول

الأوروبية، كما قامت باستقطاب مجموعة من الشركاء من قطر والكويت

والسعودية والأردن ولبنان والسودان ودول المغرب العربى والدانمارك ونيجيريا.بامارة المؤتمر الدولى المعمول فى مصر هى الدول دى مرحلهاش ايميل افلاسكم ولا ايه
وأضاف أنه بانتهاء عام 2008 بلغ عدد العُملاء 6900 عميل وبحلول عام 2009

قررت الشركة أن تنتقل من كونها شركة offshoreامريكية قررتم بعد المليار السادس طب ايه لازمته ما المليارات كتير والحمد الله، إلى شركة

مراقبة بشكل تام من أكبر الهيئات بالاتحاد الأوروبى، وبدأت فى إنشاء مقر لها فى

دولة قبرص ولذلك حصلتم على انذار من اكبر الهيئات بالاتحاد الاوربى ، كما قامت بتحديث نظام التداول لديها من Meta Trader

4 إلى Meta Trader5 نظرًا لوجود إمكانيات أكبر بهذا

النظام.دا لسه معمول السنادى وكمان دا ببلاش
وشدَّد "عاشور" على أن وصول الشركة الى هذا المستوى من إنجاح دفع -

من وصفهم بـ"الحاقدين"- لمحاولة تقليد أعمالهم، واستغلوا الثقة التى منحتهم

إياها الشركة -عندما كانوا يعملون لديها وكانوا على معرفة بكيفية الوصول إلى

عملاء شركة- وقاموا بعمل بريد إلكترونى وهمى يحمل توقيع الشركة، وأرسلوه

الى بعض العملاء يدعون فيه إلى ان GIGFXأعلنت إفلاسها، كاذب وهذه الرساله تم ارسالها من ايميلهم الشخصى وكل ما ذكروه من حدوث اختراق لموقع الرسائل constant contact كذب واليكم تعليقconstant contact عن ما حدث
Hello Amr,
Thank you for contacting Constant Contact with your concerns. I can assure you that we have not been "hacked" or suffered security breech on our servers. The information provided in the email from GIGFX is incorrect.
Also, as noted in the link you included with your email: http://www.forexpeacearmy.com/forex-forum/scam-alerts-folder/11084-gigfx-has-unsecured-servers-systems.html
It appears GIGFX has had some internal employee concerns; previous employees engaged in malicious behavior. When a Constant Contact customer reports that their login credentials may have been compromised we make every effort to work with them to find the individuals who may have logged into their account with malicious intent.
We do take security extremely seriously at Constant Contact, please review the following information for details in regards to this:
http://www.constantcontact.com/about-constant-contact/security/index.jsp
http://constantcontact.custhelp.com/cgi-bin/constantcontact.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=805

Please feel free to contact me if you have any further questions.
Sincerely,
Heather
Constant Contact Compliance
Team
وأنها ستوقف

أعمالها يوم 8 اغسطس،يوم انشاء المؤتمر وليست الذكرى السنويه كما يدعى وقاموا بنشر الرسالة نفسها فى عدد من المنتديات

العربية، وهو ما أثار بعض الضجة، ودفع ما يقرب من 6 آلاف عميل الى دخول

موقع الشركة فى وقت واحد، مما ادى الى تعطيل الموقع وتوقفه عن العمل لما

يقرب من 15 دقيقة، كما أشاعوا بأن انظمة الشركة تتعرض لعملية اختراق

إلكترونى،لقد حدث بالفعل وهذا باعتراف شركتكم الكاذبه وموجود فى ايميلاتك التى ارسلتموها للعملاء Each client of GIGFX has received an announcement to his/her in-box with the title "GIGFX Shutdown the company". We too at GIGFX received it as well. We would like to inform all of our clients to kindly pay no attention to that mail, as GIGFX emailing system has been hacked .
وهو ما دفع الشركة إلى رفع كفاءة الموقع وإعادة العمل به، لتكذيب أى

ادعاءات.
واختتم "عاشور" بقوله إن الشركة حرصت على عقد هذا المؤتمر فى نفس

اليوم الذى أشيع أنها ستفلس وتوقف أعمالها خلاله، للرد على تلك الشائعات

والتأكيد على استمرارية أعمالها وتطويرها المستمر
فاشلين وقد حضر بعض اصدقائى هذه المسرحيه وليس مؤتمر واكد لى انه كان هناك بعض من المؤجرين للتصفيق على ما تقولون من كذب
كفايه تقنعوا نفسكم بالهجص ده وتقولوه مع بعضكم وتصفقم عليه متجوش تصدعونا بيه هنا

amr trader غير متواجد حالياً  
قديم 20 - 08 - 2010, 12:35 AM   #63
عضو جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr trader مشاهدة المشاركة
فاشلين وقد حضر بعض اصدقائى هذه المسرحيه وليس مؤتمر واكد لى انه كان هناك بعض من المؤجرين للتصفيق على ما تقولون من كذب
انت يا ايني يا حبيبي كنت عمال تصرخ وتقول الشركه افلست وقفلت دلوقتي يا عيني مش لاقي كلام تقوله ربنا يهديك او يهدك

ASSAF83 غير متواجد حالياً  
قديم 20 - 08 - 2010, 12:43 AM   #64
عضو جديد

اقتباس:
اصدقائى , مسرحية , مؤجرين دول جواسيس بقى مش اصدقاء
يا جماعة انا ولا ليا فى الطور ولا فى الطحين بالنسبة للقضية دى وعشان كده دخلت سجلت باسم جديد عشان اسمى ميتهزش بمواضيع تافهة فى منتدانا العريق واسمعو رأيى لانو بيتقال مرة واحدة ومبكرروش واعتقد انى حلاقى شتيمة من الاخوة المشتركين وخاصة الاخ عمر اللى واخد القضية على قلبو اوى واللى بيشكر فى الشركة كأنو شتم اخوه .

- شركة GIGFX شركة مش قوية بالمرة ولكن واضح انها بتحاول تبقى كويسة فيا جماعة احنا اللى بنختار الشركات مش الشركات اللى بتختارنا اوعوا تبيعو عقولكم لشغل التمثيل والمسرحيات دى فاللى عايز يحط فيها يحط واللى مش عايز هو حر يتاجر فى اى شركة تانية .

- اما الاخوة first trader , loser , amr trader فهؤلاء لهم مصلحة من أذى هذه الشركة يا إما شركة منافسة يا إما مأجورين بيتقاضو مرتبات لتشويه سمعة الشركات يعنى بيطلعلهم فلوس (مصلحة يعنى) من ورا اللى بيعملوه ده لأنهم مخلصين جداً فى عملهم هذا ومتفانين إلى اقصى درجة
وخاصة الاخير منهم (عمر) هذا
مادمت مهتم بتلك القضية وارى فى موضوع سابق لك فى المنتدى انك كنت عميل لدى تلك الشركة فلماذا لم تحضر المؤتمر وترى بنفسك الكذب الذى تتكلم عنه وما يثبت كلامى انك ارسلت مجموعة من الجواسيس ليتحرو عن هذا المؤتمر فكيف علمت قصة المأجورين تلك ( حد منهم قالك انا واخد بريزة عشان اسقف ) كان الأولى بك ان ترسل انت الآخر مأجورين يبوظو على الناس المؤتمر بتاعهم وتعملو زى حفلات المطربين امثال تامر حسنى وعمرو دياب لكن واضح ان مدى قدرتكم هى ساحات النت حيث لا احد يعلم عن احد شيئاً نوع من انواع الهروب من الواقع والضعف
افيقو يا اخوان ولا اريد لمثل تلك المواضيع ان تهبط بمستوى عقولنا الى مستوى هؤلاء او هؤلاء فالشركة لو كانت قوية لما احتاجت لاحد ان يحميها ويدافع عنها .
وهؤلاء لو كانو يستطيعون ان يؤذو تلك الشركة بشىء لأذوها بالفعل وليس بالكلام .

وبلاش حكاية مهندس بترول دى قولى حجة تانية غير انك كنت بتحفر بير فمقدرتش احضر هذا المؤتمر الذى اعتقد انه نقطة لصالح الشركة فليس هناك شركة تدفع كل تلك المصاريف لاقامة مؤتمر ويحضر فيه تلك النخبة فى دولة اخرى الا وتكون شركة قادرة على الاستمرار والنمو

وكفى بنا استهزاءاً

danash غير متواجد حالياً  
قديم 20 - 08 - 2010, 02:55 AM   #65
عضو جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ASSAF83 مشاهدة المشاركة
انت يا ايني يا حبيبي كنت عمال تصرخ وتقول الشركه افلست وقفلت دلوقتي يا عيني مش لاقي كلام تقوله ربنا يهديك او يهدك
ابنك وحبيبك دا اللى بيديك فلوس عشان تكتب عليه كلام كدب فى المنتديات وبعدها ليك يا محترم هما اللى قالم على نفسهم فلسم وتقريبا رجعم فى كلامهم لما لقوا نفسهم هيتسمكم وعمالين يكدبم ويقولوا موظفين عملم فيهم كده بدون ولا دليل والا كنت هتصرخ انت واصحابك باسمائهم
وبالنسبه لموضوع الهدايه ده انا هسبهولك لانك انت اللى محتاج ربنه يهديك وتبطل تعمل يوزرز جديده عشان تشتغلنا
اما موضوع ربنه يهدنى فبحزرك لو قليت ادبك تانى انا هفضحكم بجد وبادله وورق هرفعهولك انت والفاشلين زمايلك

قديم 20 - 08 - 2010, 03:09 AM   #66
عضو جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة danash مشاهدة المشاركة
اصدقائى , مسرحية , مؤجرين دول جواسيس بقى مش اصدقاء

يا جماعة انا ولا ليا فى الطور ولا فى الطحين بالنسبة للقضية دى وعشان كده دخلت سجلت باسم جديد عشان اسمى ميتهزش بمواضيع تافهة فى منتدانا العريق واسمعو رأيى لانو بيتقال مرة واحدة ومبكرروش واعتقد انى حلاقى شتيمة من الاخوة المشتركين وخاصة الاخ عمر اللى واخد القضية على قلبو اوى واللى بيشكر فى الشركة كأنو شتم اخوه .

- شركة GIGFX شركة مش قوية بالمرة ولكن واضح انها بتحاول تبقى كويسة فيا جماعة احنا اللى بنختار الشركات مش الشركات اللى بتختارنا اوعوا تبيعو عقولكم لشغل التمثيل والمسرحيات دى فاللى عايز يحط فيها يحط واللى مش عايز هو حر يتاجر فى اى شركة تانية .

- اما الاخوة first trader , loser , amr trader فهؤلاء لهم مصلحة من أذى هذه الشركة يا إما شركة منافسة يا إما مأجورين بيتقاضو مرتبات لتشويه سمعة الشركات يعنى بيطلعلهم فلوس (مصلحة يعنى) من ورا اللى بيعملوه ده لأنهم مخلصين جداً فى عملهم هذا ومتفانين إلى اقصى درجة
وخاصة الاخير منهم (عمر) هذا
مادمت مهتم بتلك القضية وارى فى موضوع سابق لك فى المنتدى انك كنت عميل لدى تلك الشركة فلماذا لم تحضر المؤتمر وترى بنفسك الكذب الذى تتكلم عنه وما يثبت كلامى انك ارسلت مجموعة من الجواسيس ليتحرو عن هذا المؤتمر فكيف علمت قصة المأجورين تلك ( حد منهم قالك انا واخد بريزة عشان اسقف ) كان الأولى بك ان ترسل انت الآخر مأجورين يبوظو على الناس المؤتمر بتاعهم وتعملو زى حفلات المطربين امثال تامر حسنى وعمرو دياب لكن واضح ان مدى قدرتكم هى ساحات النت حيث لا احد يعلم عن احد شيئاً نوع من انواع الهروب من الواقع والضعف
افيقو يا اخوان ولا اريد لمثل تلك المواضيع ان تهبط بمستوى عقولنا الى مستوى هؤلاء او هؤلاء فالشركة لو كانت قوية لما احتاجت لاحد ان يحميها ويدافع عنها .
وهؤلاء لو كانو يستطيعون ان يؤذو تلك الشركة بشىء لأذوها بالفعل وليس بالكلام .

وبلاش حكاية مهندس بترول دى قولى حجة تانية غير انك كنت بتحفر بير فمقدرتش احضر هذا المؤتمر الذى اعتقد انه نقطة لصالح الشركة فليس هناك شركة تدفع كل تلك المصاريف لاقامة مؤتمر ويحضر فيه تلك النخبة فى دولة اخرى الا وتكون شركة قادرة على الاستمرار والنمو

وكفى بنا استهزاءاً
فعلا انت ملكش لا فى الطور ولا فى الطحين , وفعلا احنا لينا مصلحه ان نحمى الناس من الكذب والنصب السخيف اللى بتحولوا تعملوه وبشكل واضح ومبتذل , وعلى فكره انا جالى دعوه ومرحتش لانى عارف السخف اللى هيتقال واللى كده كده هنعرفوا منكم لما تقرفونا بيه فى المنتديات , وعلى فكره احنا مش محتاجين نأذيها لانها نصابه وبتاذى نفسها لوحدها

وعلى فكره انا مكنتش بحفر بير ولا حاجه بس انا محدش يعرف يشترى دماغى بعشوه

وياريت متعملش فيها بتفهم وتتذاكى وتقول بناخد فلوس وكده وال ايه ملكش دعوه بالموضوع و تقول منتدانا العريق وانت اول مره تكتب فيه

انتم اللى كفاكم استهزاء بعقولنا وسبينا فى حالنا يا جى اى جى يا مخروقين لا وكمان كاذبين

قديم 20 - 08 - 2010, 04:39 AM   #67
عضو جديد

اقتباس:
فعلا انت ملكش لا فى الطور ولا فى الطحين , وفعلا احنا لينا مصلحه ان نحمى الناس من الكذب والنصب السخيف اللى بتحولوا تعملوه وبشكل واضح ومبتذل , وعلى فكره انا جالى دعوه ومرحتش لانى عارف السخف اللى هيتقال واللى كده كده هنعرفوا منكم لما تقرفونا بيه فى المنتديات , وعلى فكره احنا مش محتاجين نأذيها لانها نصابه وبتاذى نفسها لوحدها

وعلى فكره انا مكنتش بحفر بير ولا حاجه بس انا محدش يعرف يشترى دماغى بعشوه

وياريت متعملش فيها بتفهم وتتذاكى وتقول بناخد فلوس وكده وال ايه ملكش دعوه بالموضوع و تقول منتدانا العريق وانت اول مره تكتب فيه
ههههههههههههههه انا حعمل زى ما عمل ارشميدس لما قال وجدتها وجدتها
كنت متوقع منك اخ عمر الشتيمة بس مكنتش متخيل انها حتكون بالدرجة دى من السذاجة التى لا تنم الا على ما بداخل القلة فالقلة دائما بتنضح بما فيها
اولاً واضح انك عرفت كل ما حدث فى هذا المؤتمر قبل حتى ما ينزل فى المنتديات فشكلك انت اللى حاطط جى آى جى فى دماغك واظن ده واضح اكتر من خلال موضوعاتك اللى كلها باسم تلك الشركة .
والغريب فى الموضوع انك فى الاول كنت تشكر فيها ثم فجأة انقلبت عليها وهناك رواية ترويها الشركة بأن هناك موظفين كانو لديها وطردو منها وهم من فعلو تلك الفعلة مش غريبة دى ؟؟؟

ثانياً انا مأنكرتش ان دى اول مشاركة ليا انا قلت انى لا افتخر ان ادخل باسمى الموجود بالمنتدى للرد على مثل هذه التفاهات .
وهذا المنتدى بالفعل منتدى عريق وعريق جدا جدا لكن ليس بك او بمثلك فانك انت ومن مثلك مأجورين ليس أكثر انما هو عريق بمن يساعدون الناس بالفعل وليس بالثمن .
ثالثاً بعد كل هذا الهجوم على تلك الشركة جاى تقولى مستندات مستندات ايه يا راجل يا طيب هيا لو كانت عندك مستندات ساكت عليها كل ده يا صبرك (حاجة غريبة اوى) .
الآن انا من يطالب بتلك المستندات (وخليك قد كلمتك) .
رابعاً انا فعلا بفهم وبتزاكى ولكن عليك وعلى من مثلك فقط بدليل انى بحثت على كل من يهاجم تلك الشركة على صفحات النت ووجدت هذا فلم تكتفو بالمنتديات العربية وايضاً على المنتديات الاجنبية
(فضحتونا عند الاجانب)
Skyline Brokers | SkylineBrokers.com reviews and ratings by Forex Peace Army
وبداخله

June, 2010: Skyline Brokers appears to have been making multiple forum accounts to attack GIGFX at the FPA. We have also been lied to in emails from at least one person working for Skyline. We recommend a very high level of caution dealing with this company.
عرفت بقى معنى كلمة وجدتها وجدتها ومين اللى كان بيتذاكى وضحت كده .

اظن بهذه المشاركة الرؤية وضحت للجميع الشاطر يفهم
بس حاجة واحدة بس تحتاج الى توضيح
وعلى فكره انا مكنتش بحفر بير ولا حاجه بس انا محدش يعرف يشترى دماغى بعشوه ؟؟؟
دى فعلا مفهمتهاش ممكن تفسرلى معناها
همسة أخيرة لأخى عمر انت لا تعرفنى كى تتهمنى بانى عميل للشركة فالشركة واضح ان بها السنة كثيرة ولا تحتاجنى فى شىء ولكن اريد ان انصحك نصيحة اكسب صديق ولا تكسب عدو
فبمشاركتك على كلامى وتطاولك على من مثلى جعلتنى عدواً لك بدون سبب وجعلنى اتعاطف مع منافسك وابحث ورائك فبهذا تخسر معركتك حتى لو كانت معركة شريفة

danash غير متواجد حالياً  
قديم 20 - 08 - 2010, 06:14 PM   #68
عضو جديد

اقتباس:

كنت متوقع منك اخ عمر الشتيمة بس مكنتش متخيل انها حتكون بالدرجة دى من السذاجة التى لا تنم الا على ما بداخل القلة فالقلة دائما بتنضح بما فيها
اولاً واضح انك عرفت كل ما حدث فى هذا المؤتمر قبل حتى ما ينزل فى المنتديات فشكلك انت اللى حاطط جى آى جى فى دماغك واظن ده واضح اكتر من خلال موضوعاتك اللى كلها باسم تلك الشركة .
والغريب فى الموضوع انك فى الاول كنت تشكر فيها ثم فجأة انقلبت عليها وهناك رواية ترويها الشركة بأن هناك موظفين كانو لديها وطردو منها وهم من فعلو تلك الفعلة مش غريبة دى ؟؟؟

ثانياً انا مأنكرتش ان دى اول مشاركة ليا انا قلت انى لا افتخر ان ادخل باسمى الموجود بالمنتدى للرد على مثل هذه التفاهات .
وهذا المنتدى بالفعل منتدى عريق وعريق جدا جدا لكن ليس بك او بمثلك فانك انت ومن مثلك مأجورين ليس أكثر انما هو عريق بمن يساعدون الناس بالفعل وليس بالثمن .
ثالثاً بعد كل هذا الهجوم على تلك الشركة جاى تقولى مستندات مستندات ايه يا راجل يا طيب هيا لو كانت عندك مستندات ساكت عليها كل ده يا صبرك (حاجة غريبة اوى) .
رابعاً انا فعلا بفهم وبتزاكى ولكن عليك وعلى من مثلك فقط بدليل انى بحثت على كل من يهاجم تلك الشركة على صفحات النت ووجدت هذا فلم تكتفو بالمنتديات العربية وايضاً على المنتديات الاجنبية
(فضحتونا عند الاجانب)
وبداخله

June, 2010: Skyline Brokers appears to have been making multiple forum accounts to attack GIGFX at the FPA. We have also been lied to in emails from at least one person working for Skyline. We recommend a very high level of caution dealing with this company.

همسة أخيرة لأخى عمر انت لا تعرفنى كى تتهمنى بانى عميل للشركة فالشركة واضح ان بها السنة كثيرة ولا تحتاجنى فى شىء ولكن اريد ان انصحك نصيحة اكسب صديق ولا تكسب عدو
فبمشاركتك على كلامى وتطاولك على من مثلى جعلتنى عدواً لك بدون سبب وجعلنى اتعاطف مع منافسك وابحث ورائك فبهذا تخسر معركتك حتى لو كانت معركة شريفة

لما تخترقوا تقولوا موظفين واما الناس تقول حقيقتكم تقولوا شركات تانيه بتشتمكم وكل كلامكم فى الهوا من غير اى ادله وعلى فكره هما مش اعدائى بس انا اللى مستغرب من الشركه دى واللى بتعملةا والناس اللى مجنداهم يكتبم ليل نهار فى المنتديات بالكدب (اول مره اشوف ناس بالمنظر دا )

وكل شويه تكتبوا وتقولوا نفس الموال الحامض (انا اول مره اكتب واول مره اسمع عن الشركه دى بس من الكلام اللى انا شايفه شكلها شركه كويسه وكل اللى اللى بيكتب عليها له مصلحه شخصيه )

حاجه سخيفه وملهاش طعم وماينفعش اشوفها ومردش

انت بحثت ولقيت الهجص اللى انت كاتبه واللى مالوش اى دليل , اقولك انا لما بحثت لقيت ايه

شركة GIG لها ثلاث اسماء بثلاث تسجيلات

1- GIG COMPANY وهذه الشركه كانت تحت اسم BLOOMBERG قديما وتم تغيير اسمها وهذه الشركه مسجله فى عام 2008 من ولاية ديلاور والحسابات البنكيه التى يتم بها الايداع الخاصه ب GIGFX فى مصر باسم هذه الشركه

2- GIGFX LLC وهذه الشركه التى يتم التعاقد معها وهذه الشركه مسجله بتاريخ 2 2009 وهذه الشركه هى من يتم التعاقد معها (يعنى العميل بيتعاقد مع شركه ويودع فلوسه فى حسابات شركه تانيه خالص )

3- GIGFX LTD وهذه الشركه القبرصيه التى كانت منشاه من 2006 باسم شركه اخرى وتم تغيير اسمها فى عام 2009 ووضع عنوانها على موقعهم ثم رفع بعد الانذار الذى وجه اليهم

يعنى بتمضى مع شركه وتودع فى حساب شركه تانيه ومتخيل انك بتتعامل مع شركه تالته

على فكره هذه البيانات يمكن التاكد منها من خلال المواقع الحكوميه الى جانب ان بعض هذه الاوراق عندى وتم ارسالها الى من احد ممثلى هذه الشركه

وانت يتبحث ابقه ابحث كويس وبطلوا تحدفوا بلاويكم على الناس

قديم 20 - 08 - 2010, 07:04 PM   #69
عضو جديد

اقتباس:

(فضحتونا عند الاجانب)
وبداخله

غريبه انك وانت بتبحث على نفس المنتدى اللى انت بحثت فيه ملأتش الكلام ده

Gigfx has unsecured servers & systems - Forex Peace Army Forum

Gigfx problem - Forex Peace Army Forum

GIGFX Issues - Forex Peace Army Forum

دا فى حجات اكتر من كده ومبسوط قوى وبتضحك (على الناس ولا على نفسك )
وعلى فكره انا مبنفسكش فى حاجه انا بقول الحقيقه

قديم 20 - 08 - 2010, 10:14 PM   #70
عضو جديد

اقتباس:
لما تخترقوا تقولوا موظفين واما الناس تقول حقيقتكم تقولوا شركات تانيه بتشتمكم وكل كلامكم فى الهوا من غير اى ادله وعلى فكره هما مش اعدائى بس انا اللى مستغرب من الشركه دى واللى بتعملةا والناس اللى مجنداهم يكتبم ليل نهار فى المنتديات بالكدب (اول مره اشوف ناس بالمنظر دا )

وكل شويه تكتبوا وتقولوا نفس الموال الحامض (انا اول مره اكتب واول مره اسمع عن الشركه دى بس من الكلام اللى انا شايفه شكلها شركه كويسه وكل اللى اللى بيكتب عليها له مصلحه شخصيه )

حاجه سخيفه وملهاش طعم وماينفعش اشوفها ومردش

انت بحثت ولقيت الهجص اللى انت كاتبه واللى مالوش اى دليل , اقولك انا لما بحثت لقيت ايه

شركة GIG لها ثلاث اسماء بثلاث تسجيلات

1- GIG COMPANY وهذه الشركه كانت تحت اسم BLOOMBERG قديما وتم تغيير اسمها وهذه الشركه مسجله فى عام 2008 من ولاية ديلاور والحسابات البنكيه التى يتم بها الايداع الخاصه ب GIGFX فى مصر باسم هذه الشركه

2- GIGFX LLC وهذه الشركه التى يتم التعاقد معها وهذه الشركه مسجله بتاريخ 2 2009 وهذه الشركه هى من يتم التعاقد معها (يعنى العميل بيتعاقد مع شركه ويودع فلوسه فى حسابات شركه تانيه خالص )

3- GIGFX LTD وهذه الشركه القبرصيه التى كانت منشاه من 2006 باسم شركه اخرى وتم تغيير اسمها فى عام 2009 ووضع عنوانها على موقعهم ثم رفع بعد الانذار الذى وجه اليهم

يعنى بتمضى مع شركه وتودع فى حساب شركه تانيه ومتخيل انك بتتعامل مع شركه تالته

على فكره هذه البيانات يمكن التاكد منها من خلال المواقع الحكوميه الى جانب ان بعض هذه الاوراق عندى وتم ارسالها الى من احد ممثلى هذه الشركه

وانت يتبحث ابقه ابحث كويس وبطلوا تحدفوا بلاويكم على الناس
وعشان برده مزعلكش ادى الورق اللى انت بتسال عنه

عندك الحسابات البنكيه لشركه bloomberg واللى اتغير اسمها واللى هى نفس ارقام الحسابات بتاعت gig company واللى هى اصلا شركه تانيه غيرgigfx llc اللى بتمضى معاها العقد
ها عايز ورق تانى وادله تانيه قول وصدقنى انا مش هتاخر عليك

الصور المرفقة
نوع الملف: jpg Untitled.jpg‏ (51.7 كيلوبايت, المشاهدات 6)
الملفات المرفقة
نوع الملف: pdf GIGFX Banking Details.pdf‏ (45.4 كيلوبايت, المشاهدات 19)
نوع الملف: pdf Bloomberg Brokers Banking Details.pdf‏ (42.8 كيلوبايت, المشاهدات 20)
موضوع مغلق

جديد مواضيع منتدى برامج التداول و الشارتات و الشركات

مواضيع سابقة :

تصويت على الرقم العشري الخامس لشركة
مفاجأت اف اكس دي دي لا تنتهي (ثاني مفاجأه)
أفيدوني حول شركة CFD-Market

مواضيع تالية :

أسئلة حول شركة أفكس دي دي ..
اقوى مؤشر دعوم ومقاومات واتجاهات
عايز افتح حساب حقيقي

مشكلة GIGFX ؟ ؟ ؟ تحقيق للشهرة من خلال الإساءة ! ! !