• 3:39 صباحاً

توصيات لجني الارباح الكثيره وانتظار السالب

Like Tree2Likes

الصورة الرمزية عمرو المحرزي
عضو برونزي

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
عمرو المحرزي is on a distinguished road
افتراضي رد: توصيات لجني الارباح الكثيره وانتظار السالب
491#
11 - 10 - 2010, 11:39 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.محمد الشيخ مشاهدة المشاركة
ربنا يجازيك كل الخير يا دكتور عمرو يا ابوياسين الغالى على حرصك الشديد النابع من اعماق قلبك والذى يتجلى فيه رغبتك الصادقة فى نصح اخوانك هنا وتحذيرهم من الوقوع والانجراف الى هاوية الفوركس وهى الطمع ...وسوء ادارة راس المال
والذى اراه اهم مائة مرة من التوصيات التى تتجدد من وقت لاخر اما ما تقوم به الان سواء انت او عمنا الغالى ابوالعربى فهو الاساس الذى ان صح ....صح كل ما يليه
وان فسد ...فسد كل ما يليه
جزاكم الله عنا كل الخير
بارك الله فيك د.محمد ابوعبد العزيز ياغالى , انا فعلا خسرت مبالغ كبيره فى الفوركس مع أول بدايتى وعارف اد ايه الشعور اللى بينتاب الواحد مع الخساره , ومن المنطلق ده بنعمل فعلا مابوسعنا مع عم ابوالعربى ان الناس متوصلش للنقطه دى وفعلا زى ماتفضلت حضرتك وذكرت ان ده هو الاساس واللى مش هيقبله للأسف هاقوله ان عمره ماهينجح فى الفوركس ولازم يدوره على حاجه تانيه ينجح فيها , وحتى فى هذا المجال الجديدلا بد ان يسعى للبحث عن الاساس لأن اى شى لابد ان يبنى على أساس ولابد من عمل الاساس قبل بناء الهيكل فى أي مجال من جميع المجالات
وفقنا الله جميعا الى مايحبه ويرضى
اقتباس:
اهلا وسهلا ابو مهند
بالنسبة لى فانا فاتح حساب اسلامى مع فوركس يارد وهى شركة مسجلة انطباعى المبدئى معقول لكن لانى جديد معاهم فمقدرش اكون انطباع نهائى عنهم
واكيد باقى الاخوة يقدروا يقدموا نصيحة افضل
بالتوفيق
الشركه كمبتدأ معقوله ولكن ان استطعت بعد فتره من الممارسه تغيير الشركه لأسباب كثيره جدا من أهمها مثلا على سبيل المثال برنامج عقيم تقيل على الجهاز يقفل لوحده فى اوقات الذروه عند نزول الاخبار مثلا ,
لا تسطيع عمل هدج بها
وأخذ 10 دولار منك على كل تحويل تقوم به من الفيزا كارت بتاعك واخذ 20 دولار منك لكل تحويل تقوم به الشركه لك
انا غيرت الشركه بعد شهر واحد من التعامل معها
اقتباس:
الموقعين دول تقدر تاخد منهم معلومات كاملة عن عدة شركات مسجلة :
الاول هو ياللافوركس
والثانى هو فوركس اونلاين1
طبعا وضع الروابط هنا محظور لكن عن طريق جوجل حتوصل بسهولة جدا
يفضل انك تقرا بتمعن عن كل شركة
كمان حتلاقى فى الموقعين موضوعات عن الفوركس ومعلومات واخبار مفيدة جدا جدا
بالتوفيق
حصلت شركه IGTFX المركز الاول على ترتيب 15 شركة لعام 2010
مقارنة بين شركات الفوركس حسب ترتيب كمبرزن

فعلا شركه اكتر من رائعه ولكن لم اجربها بصراحه
اقتباس:
مساء الفل عليكم جميعا
عمنا ابوالعربى
دكتورنا ابوياسين
استاذنا ابومهند
وكل الناس المحترمة اللى معانا
اسبوع اخضر على الجميع باذن الله
اللى خسر يعوض واللى كسب يكسب اكتر وليه لأ ما دام بالحلال ربنا يبارك باذن الله تعالى
مساء الجمال عليك ياحبيبى وبالتوفيق ان شاء الله ليك ولينا وللجميع ان شاء الله

التوقيع

الحمد لله وداعا للخساره يافوركس واهلا ثم اهلا بالربح
النَّاسُ أَعْدَاءُ مَا جَهِلُوا
اتَّقُوا ظُنُونَ الْمُؤْمِنِينَ، فَإِنَّ اللهَ تَعَالَى جَعَلَ الْحَقَّ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ.
خَالِطُوا النَّاسَ مُخَالَطَةً إِنْ مِتُّمْ مَعَهَا بَكَوْا عَلَيْكُمْ، وَإِنْ عِشْتُمْ حَنُّوا إِلَيْكُمْ.
لِسَانُ الْعَاقِلِ وَرَاءَ قَلْبِهِ، وَقَلْبُ الْأَحْمَقِ وَرَاءَ لِسَانِه

عمرو المحرزي غير متواجد حالياً  

عضو برونزي

492#
11 - 10 - 2010, 11:45 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mobeline مشاهدة المشاركة
تعليق امر بيع الاهبل يعنى الكيبل من

1.5935 بهدف 30 نقطه

اكتر من 70 للأن للناس اللى كانت معلقه الامر

التوقيع

اتَّقُوا ظُنُونَ الْمُؤْمِنِينَ، فَإِنَّ اللهَ تَعَالَى جَعَلَ الْحَقَّ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ.
خَالِطُوا النَّاسَ مُخَالَطَةً إِنْ مِتُّمْ مَعَهَا بَكَوْا عَلَيْكُمْ، وَإِنْ عِشْتُمْ حَنُّوا إِلَيْكُمْ.

عضو برونزي

493#
12 - 10 - 2010, 12:04 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MOHANNAD_SA مشاهدة المشاركة
السلام عليكم

أخي الحبيب أبو ياسين .. هل لديك نصيحة عن شركة إف إكس سي إم FXCM
[عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ]

ماذا ترى ؟؟

أنتظر رأيك
شركه FXCM من الشركات ذات الثقل فى سوق الفوركس للأسف لم اتعامل معها ولكن لم اسمع عنها اى شئ من الاصدقاء المشتركين بها غير كل خير ولكن ليس لى تجربه شخصيه معها ومن هذا المنطلق لا استطيع الحكم وتقبل منى كل الحب والاحترام

انا شخصيا اعمل مع شركه منذ 2008 وسعيد كل السعاده معها بشكل لم يسبق له مثيل

التوقيع

الصورة الرمزية د.محمد الشيخ
عضو نشيط

د.محمد الشيخ is on a distinguished road
494#
12 - 10 - 2010, 12:31 AM
اقتباس:
بارك الله فيك د.محمد ابوعبد العزيز ياغالى , انا فعلا خسرت مبالغ كبيره فى الفوركس مع أول بدايتى وعارف اد ايه الشعور اللى بينتاب الواحد مع الخساره , ومن المنطلق ده بنعمل فعلا مابوسعنا مع عم ابوالعربى ان الناس متوصلش للنقطه دى وفعلا زى ماتفضلت حضرتك وذكرت ان ده هو الاساس واللى مش هيقبله للأسف هاقوله ان عمره ماهينجح فى الفوركس ولازم يدوره على حاجه تانيه ينجح فيها , وحتى فى هذا المجال الجديدلا بد ان يسعى للبحث عن الاساس لأن اى شى لابد ان يبنى على أساس ولابد من عمل الاساس قبل بناء الهيكل فى أي مجال من جميع المجالات
وفقنا الله جميعا الى مايحبه ويرضى

الشركه كمبتدأ معقوله ولكن ان استطعت بعد فتره من الممارسه تغيير الشركه لأسباب كثيره جدا من أهمها مثلا على سبيل المثال برنامج عقيم تقيل على الجهاز يقفل لوحده فى اوقات الذروه عند نزول الاخبار مثلا ,
لا تسطيع عمل هدج بها
وأخذ 10 دولار منك على كل تحويل تقوم به من الفيزا كارت بتاعك واخذ 20 دولار منك لكل تحويل تقوم به الشركه لك
انا غيرت الشركه بعد شهر واحد من التعامل معها

حصلت شركه IGTFX المركز الاول على ترتيب 15 شركة لعام 2010
مقارنة بين شركات الفوركس حسب ترتيب كمبرزن

فعلا شركه اكتر من رائعه ولكن لم اجربها بصراحه

مساء الجمال عليك ياحبيبى وبالتوفيق ان شاء الله ليك ولينا وللجميع ان شاء الله
اهلا اهلا ابوياسين يارب تكون بخير انت وياسين وكل الاسرة الكريمة

بالنسبة للشركة فالحقيقة زى مانا قلت لسة مش قادر اكون انطباع كامل عنها لانى لسة فى امور لم امر بها معهم فمش فادر احكم عليهم ....لكن فى حدود تجربتى وتعليقا على كلامك :
بالنسبة للبرنامج هو فعلا تقيل شوية لكن مش لدرجة انه يقفل مع الاخبار والحاجات دى
لكنه فعلا تقيل شوية وطبعا مش الميتاتريدر المشهور اللى عند الناس كلها

بالنسبة للهيدج فانا بعمل هيدج عادى جدا وهو مسموح
بالنسبة للايداع منى لهم عن طريق الفيزا بيتم فى نفس اللحظة دون اى رسوم اضافية
والحقيقة الايداع عن طريق الفيزا انقذنى قبل كده لما كنت بعزز فى مرة وكان الحساب حيتمرجن لولا انى لحقت نفسى وعملت ايداع بالفيزا ودخل الحساب فورا وانا شايف ان دى ميزة كبيرة
اما التحويل منهم لى فلسة مجربتوش لكن هم كاتبين ان الحسابات اقل من الف بيتم اضافة 25دولار رسوم تحويل اما فوق ال1000 فلا يتم اضافة اى رسوم وتتحملها الشركة

بالنسبة للدعم فالحقيقة هو قوى وعلى مدار الساعة ولو احتاج الامر بيتصلوا بيك فورا للمتابعة

لكن انا معاك انى ممكن مستقبلا افكر اغيرها لكن مستنى اكمل انطباعى عنها عشان ابقى مريت بالتجربة كاملة
لكن قولى لما سحبت فلوسك وقفلت الحساب معاهم هل واجهت اى مضايقات منهم ؟
ياليت تعرفنى
تقبل تحياتى
د.محمد الشيخ غير متواجد حالياً  
عضو برونزي

495#
12 - 10 - 2010, 01:22 AM
اقتباس:
اهلا اهلا ابوياسين يارب تكون بخير انت وياسين وكل الاسرة الكريمة

بالنسبة للشركة فالحقيقة زى مانا قلت لسة مش قادر اكون انطباع كامل عنها لانى لسة فى امور لم امر بها معهم فمش فادر احكم عليهم ....لكن فى حدود تجربتى وتعليقا على كلامك :
بالنسبة للبرنامج هو فعلا تقيل شوية لكن مش لدرجة انه يقفل مع الاخبار والحاجات دى
لكنه فعلا تقيل شوية وطبعا مش الميتاتريدر المشهور اللى عند الناس كلها

بالنسبة للهيدج فانا بعمل هيدج عادى جدا وهو مسموح
بالنسبة للايداع منى لهم عن طريق الفيزا بيتم فى نفس اللحظة دون اى رسوم اضافية
والحقيقة الايداع عن طريق الفيزا انقذنى قبل كده لما كنت بعزز فى مرة وكان الحساب حيتمرجن لولا انى لحقت نفسى وعملت ايداع بالفيزا ودخل الحساب فورا وانا شايف ان دى ميزة كبيرة
اما التحويل منهم لى فلسة مجربتوش لكن هم كاتبين ان الحسابات اقل من الف بيتم اضافة 25دولار رسوم تحويل اما فوق ال1000 فلا يتم اضافة اى رسوم وتتحملها الشركة

بالنسبة للدعم فالحقيقة هو قوى وعلى مدار الساعة ولو احتاج الامر بيتصلوا بيك فورا للمتابعة

لكن انا معاك انى ممكن مستقبلا افكر اغيرها لكن مستنى اكمل انطباعى عنها عشان ابقى مريت بالتجربة كاملة
لكن قولى لما سحبت فلوسك وقفلت الحساب معاهم هل واجهت اى مضايقات منهم ؟
ياليت تعرفنى
تقبل تحياتى
اشكرك بعنف حتى استغيث حبيبى الدوك ابو عبد العزيز على سؤالك الغالى
فى الحقيقه انا لغايه شهر نوفيمبر 2008 كنت معاهم وكنت لما بحب اعمل هدج كانت الصفقه الاولى بتتقفل اتوماتيكيا يمكن غيروا نظامهم والله اعلم ولكن للفيزا انا متأكد من المعلومه دى جدا لأنى عملت اكتر من تحويل عليهم وكل مره كان بيتخصم من حسابى اكتر مانا كنت محول . يمكن انت مأخدش بالك من رصيدك والله اعلم
وبالنسبه لسحب فلوسى بلاش كسوف على المساء حضرتك الحساب اتصفر لأنى مدرتش مالى كويس
اما بالنسبه للتواصل فأنا اشهدلهم انهم ممتازين فى موضوع اهتمامهم بعملأهم , وبلأخص واحد اسمه اياد جابر .
هى المسأله مسأله ارتياح شخصى ووش حلو ووحش بالنسبه لى وشها كان وحش لأن حسابى اتصفر فيها مرتين

وللمعلوميه انا حسابى اتصفر 3 مرات من 2007 لغايه الان مرتين منهم فى شركتهم

والامر فى الاخر يرجع لك يادوك , وشويه شويه بتطضح الرؤيه لما الواحد يقدم فى الصنعه واحتياجاته بتزيد

وانا رأيى كان طبعا رأى شخصى وليس هجوما عليهم او انتقادا لشخصك الكريم

تحياتى ليك ياأبو الزمل وسلم لى على النقابه

التوقيع

عضو نشيط

496#
12 - 10 - 2010, 01:48 AM
اقتباس:
اشكرك بعنف حتى استغيث حبيبى الدوك ابو عبد العزيز على سؤالك الغالى
فى الحقيقه انا لغايه شهر نوفيمبر 2008 كنت معاهم وكنت لما بحب اعمل هدج كانت الصفقه الاولى بتتقفل اتوماتيكيا يمكن غيروا نظامهم والله اعلم ولكن للفيزا انا متأكد من المعلومه دى جدا لأنى عملت اكتر من تحويل عليهم وكل مره كان بيتخصم من حسابى اكتر مانا كنت محول . يمكن انت مأخدش بالك من رصيدك والله اعلم
وبالنسبه لسحب فلوسى بلاش كسوف على المساء حضرتك الحساب اتصفر لأنى مدرتش مالى كويس
اما بالنسبه للتواصل فأنا اشهدلهم انهم ممتازين فى موضوع اهتمامهم بعملأهم , وبلأخص واحد اسمه اياد جابر .
هى المسأله مسأله ارتياح شخصى ووش حلو ووحش بالنسبه لى وشها كان وحش لأن حسابى اتصفر فيها مرتين

وللمعلوميه انا حسابى اتصفر 3 مرات من 2007 لغايه الان مرتين منهم فى شركتهم

والامر فى الاخر يرجع لك يادوك , وشويه شويه بتطضح الرؤيه لما الواحد يقدم فى الصنعه واحتياجاته بتزيد

وانا رأيى كان طبعا رأى شخصى وليس هجوما عليهم او انتقادا لشخصك الكريم

تحياتى ليك ياأبو الزمل وسلم لى على النقابه
يا سيدى الفاضل انت اللى تشكر جدا على تطوعك بابداء النصيحة وعرض تجربتك مع الشركة حتى لو كانت غير موفقة ودى شجاعة ادبية منك تستحق الاحترام يعنى مش عايش فى دور العبقرى اللى من اول يوم بيكسب من الفوركس ولكن انت على طبيعتك ورغم انك ما شاء الله الان ربنا بيكرمك وبتكسب ما شاء الله تبارك الله الا انك بتعترف باخطاء الماضى حتى تجعلها اساس تبنى عليه المستقبل
طبعا مانت دكتور نفسى واستاذ فى التعامل مع دقائق وتفاصيل النفس البشرية
ربنا يزيدك والف شكر يا دكتورنا
عضو جديد

MOHANNAD_SA is on a distinguished road
497#
12 - 10 - 2010, 02:36 AM
اقتباس:
شركه FXCM من الشركات ذات الثقل فى سوق الفوركس للأسف لم اتعامل معها ولكن لم اسمع عنها اى شئ من الاصدقاء المشتركين بها غير كل خير ولكن ليس لى تجربه شخصيه معها ومن هذا المنطلق لا استطيع الحكم وتقبل منى كل الحب والاحترام

مشكور جدا حبيبي الدكتور أبو ياسين .. طيب ممكن ترسلي إسمها على الخاص إذا تكرمت طالما أستاذنا مجربها من 2008 يبقى تلامذة زيي لازم يمشوا ورا الأستاذ مغمضين .. شيعها بقى عالخاص إلهي يكرمك .. مليون تحية يا أطيب دكتور .. ربنا يبارك لك
MOHANNAD_SA غير متواجد حالياً  
عضو جديد

498#
12 - 10 - 2010, 02:44 AM
السلام عليكم دكتور محمد
يا رب تكون كل أمورك طيبة وبخير .. أستاذنا أبو ياسين .. بافكرك ترسلي اسم وموقع شركتك على الخاص عشان مقدر وجهة نظرك وعارف ليه ما ذكرتوش هنا ..

حبايبي الغاليين .. والله أبو ياسين بطل .. ثلاث مرات بس ؟؟؟ أنا اتصفر مني زيهم 3 مرات في شهر .. بس الحمد لله بتبقى مبالغ كلها أقل من الألف .. وبصراحة أنا أستاهل لأن مرات كتير بيكون الغلط من عندي بشع .. لكن بجهودكم أدينا بنتعلم .. ربنا يخليكوا لينا ويبارك فيكم ..

أطيب تحياتي
عضو نشيط

499#
12 - 10 - 2010, 02:58 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MOHANNAD_SA مشاهدة المشاركة
السلام عليكم دكتور محمد
يا رب تكون كل أمورك طيبة وبخير .. أستاذنا أبو ياسين .. بافكرك ترسلي اسم وموقع شركتك على الخاص عشان مقدر وجهة نظرك وعارف ليه ما ذكرتوش هنا ..

حبايبي الغاليين .. والله أبو ياسين بطل .. ثلاث مرات بس ؟؟؟ أنا اتصفر مني زيهم 3 مرات في شهر .. بس الحمد لله بتبقى مبالغ كلها أقل من الألف .. وبصراحة أنا أستاهل لأن مرات كتير بيكون الغلط من عندي بشع .. لكن بجهودكم أدينا بنتعلم .. ربنا يخليكوا لينا ويبارك فيكم ..

أطيب تحياتي
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اخونا الغالى ابومهند
الحمد لله انا فى نعمة كبيرة واتمنى لك كل التوفيق فى اختيار الشركة الجديدة التى تكون وش السعد عليك وتعوض فيها كل ما فات
بالتوفيق دائما
عضو جديد

500#
12 - 10 - 2010, 12:46 PM
اقتباس:

حبيبي الدكتور أبو ياسين

يا رب تكون بخير ونعمة .. أنا لسه منتظر اسم الشركة إذا تكرمت .. أنا عارف كويس إنت ليه مش عايز تحطه هنا .. طبعا أنت فوق الشبهات يا أخي وما عمر حد ممكن يفكر إنك بتعمل لها إعلان مثلا لا سامح الله .. ولكن بس من باب الفائدة لإخوانك الغلابة عديمي الخبرة أمثالي ..

أطيب وأرق تحياتي

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام