• 8:39 صباحاً

مشاكل المتاجره و المتاجر

الصورة الرمزية hosamali
عضو نشيط
خبرة السوق : أكثر من 5 سنوات
hosamali is an unknown quantity at this point
01 - 04 - 2011, 05:54 AM
hosamali غير متواجد حالياً  
افتراضي مشاكل المتاجره و المتاجر
مشاكل المتاجره :
طبعا كل متاجر بيعاني من بعض مشاكل في الشركات الي بيتاجر فيها زي الريكوت المستمر طبعا دا لو بدا يكسب تبدا الريكوت بجنون بالعشره بيب و العشريين ساعات طبعا دي ليها حل سهل و بسييط و فعال وهو اما تبدا تكسب و تعمل حساب محترم اما تشتغل علي المركز الطويله الي من 100 الي 150 بيب فا لما ييجي يعملك ريكون ترمي العشره بيب في وشه او نظريه التناحه و هي انك تستمر في طلب نفس الكوت مش اقل من 20 . 30 مره و اكيد حيستسلم في النهايه او في حل التك بروفيت الجميل و عموما في شركات بتنوع في انواع الرخامه فا لما تشوف حاجه جديده تعاله في هنا حل انا يامه شوفت فا اكيد عندي حل
و في كمان مشكله انا حشتغل علي الريبوند بتاع العمله بيكون العالم كله عارف اتجاه العمله و بيتكلم عنه بس انت شايف حاجه عبقريه مافيش غيرك شايفهه ان العمله حاتيجي عند النقطه دي و ترد 20 . 50 نقطه فانتا لازم تشتغل عليها و تخدها صدقني انت مش محتجهم عشان هو ده طريق المرجن الاحمر
و كمان ساعات الشركات بتاجل السحب يوم او يوميين طبعا هي عرفه انك حتشوف 20 . 30 بيبه هديه مضمونيين يا اخي سيبك منها برضو مش محتجهم
من الاخر اهم حاجه في عمليه المتاجره هما:
1- الاستوب المحترم الي بعد مقاومه او دعم
2- يكون في هدف من دخول السوق يعني داخل عشان تجييب مبلغ معيين و طالع
3- التردد. انتي دخلت بعد مدرست السوق و ماشي مع الاتجاه العام يعني مهما معكسك راجعلك حيروح فيين فا متقولش لا بعد ساعه
4- و اهم شيء اياك و الدخول و الخروج بلوت كبير و تقول انا داخل اجيب بيبه و لا اتنيين حتظبت مره اتنيين و بلاسلامه بعد كده مش عيزنها

و الله الموفق

التوقيع

اتمني التوفيق للجميع

مشرف سابق

أحـمـد عـزام will become famous soon enough
افتراضي رد: مشاكل المتاجره و المتاجر
2#
01 - 04 - 2011, 07:43 AM
×××

مشكور يا وردة على النصائح القيمة...

جُزيت خيراً...
ما تحرمنا من نثر عطرك دائماً...