موقع بورصات
  بورصات
تسجيل عضوية جديدة في المنتديات لوحة تحكم العضو البحث في المنتديات تسجيل الخروج الرئيسية الاتصال بنا

منتدى العملات العام لمتابعة كل ما يتعلق بتجارة العملات الاجنبية والذهب والنفط من اخبار وطرق المتاجرة وتحليلات ، قسم التوصيات – توصيات العملات لمتابعة توصيات ونقاط الدخول والخروج على مختلف العملات ، منتدى الدروس التعليمية يحتوي على دروس تعليمية لسوق العملات والتحليل الفني والاساسي وادارة رأس المال ، منتدى المؤشرات والاكسبيرتات يحتوي على اهم المؤشرات مع شرح لها بالاضافة الى بعض الدروس

العودة   بورصات > بورصة العملات الاجنبية > منتدى تداول العملات العام

™® ورشـــة " الهارمــونيـك والنمـاذج السعريـة " ®™

منتدى تداول العملات العام

إضافة رد
 
أدوات الموضوع
قديم 25 - 04 - 2009, 12:48 PM   #111
عضو جديد
 

افتراضي رد: ™® ورشـــة " الهارمــونيـك والنمـاذج السعريـة " ®™

رد: ™® ورشـــة " الهارمــونيـك والنمـاذج السعريـة " ®™
خيرا ربنا كرمنا بورشه للهارمونيك ونشوفها من اولها
انا كان نفسى فعلا بورشه زى كده عشان الموضوع ده فى منتهى الاهميه ويمكن اللى بيخلى الناس ما تكملش فيه انه صعب شويه وبيبقى بادئ من فتره فاده بخلى الموضوع صعب شويه فى فهمه عشان بيبقى سبق بفتره كبيره
بجد ربنا يكرمك ويزيدك
تسجيل حضور ومتابعه
ودى وتقديرى



التوقيع:
[بسم الله" اللهم إني أسألك خير هذه السوق، وخير ما فيها، وأعوذ بك من شرها وشر ما فيها، اللهم إني أعوذ بك أن أصيب بها يميناً فاجرةً، أو صفقة خاسرة "
قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : « من دخل السوق فقال: لا إله إلا الله وحده لا شريك له، له الملك وله الحمد يحيي ويميت وهو حي لا يموت بيده الخير وهو على كل شيء قدير" كتب الله له ألف ألف حسنة ومحا عنه ألف ألف سيئة ورفع له ألف الف درجة
[ رواه الإمام أحمد والترمذي وابن ماجه والحاكم عن ابن عمر].

]
glaksy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 25 - 04 - 2009, 02:29 PM   #112
عضو نشيط
 
الصورة الرمزية Mohamed Fouzy
 

افتراضي رد: ™® ورشـــة " الهارمــونيـك والنمـاذج السعريـة " ®™

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nader_ph مشاهدة المشاركة
صوتك الحلو ............ وسمعنا
شرحك المفيد ............ وفهمنا
موضوعك الجميل ....... قيمنا


يبقى

فاضل

أية ؟

فاضل؟

أية ؟

؟

فاضل نشوفك فى أسكندرية عندنا يا غالى ...
إن شاء الله تعالى فى شهر 7 ميعاد التصييف بتاع كل سنة
وبأمر الله يكون لنا لقاء على هامش المصيف
بس تعمل حسابك هتعزمنى على أكلة سمك فى أبو قير
شكلك بتقول فى سرك هو جاى يغرمنا ولا إيه
ربنا يسهل ويكون لنا لقاء بأمر الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Guesswho مشاهدة المشاركة
ماشاء الله تبارك الله على الشرح الوافي
وعيني عليك بارده

لي بعض الاسئله لو سمحت :

1- هل يمكن التطبيق على فريم الساعه ؟
2- فيه الشارتات صعب تطبيق النظريه وصعب استخراج النموذج ، سؤال بدائي: هل النماذج تتكون في جميع الشارتات .
3- ارجو النظر في الشارت المرفق واعطائي وجهه نظركم حول النوذج المرسم والاخطاء التى به وبصراحه انا لم افهم الى الان حاجه بسيطه وهي بدايه رسم النقطه مثلا A عند اي شمعه كذلك النقطه Bايضا عن اي شمعه
عموما التطبيق العملي هو الذي سيوصل الفكره واليك الشارت عزيزي
جزاك الله كل خير ويسعدنى إنك تكون فهمت ولو جزأ بسيط من الشرح
الإجابة على الأسئله بالترتيب
1- نعم أستاذى الفاضل التطبيق على جميع الفريمات ولكن لابد من متابعه الزوج بداية من الإسبوعى وحتى نصف ساعة حتى لا يكون على الفريم الأكبر نموذج عكس النموذج على الفريم الأصغر
2- النماذج تتكون على جميع الفريمات وعلى جميع العملات ويمكنك عمل باك تيست لترى بنفسك
3- النموذج جيد ورسم الفيبو ممتاز والنقطة A هى عباره عن بداية موجة فمثلا فى الشرات المرفق نختار أعلى شمعة فى القمة والتى بدأت من عندها الموجة وكذلك النقطة B فإختيارها يكون عندأوطأ شمعة فى القاع والتى بدأت من عندها الموجة التصحيحية .. يمكنك إستخدام مؤشر ZIgzag بإعداداته الإفتراضيه لتحديد القمة والقاع..تطبيق جيد وإن شاء الله عمليا ستزداد الخبره فى قراءة السارتات بأمر الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Guesswho مشاهدة المشاركة
وايضا سؤال لو تسمح لي

لم افهم بعد تحديد نقاط الستوب لوز بعد كسر النقطه B

اللي فهمته انه بعد كسر النقطه B بحوالي ثلاثين نقطه يتم الدخول والهدف هو النقطه D والتى هي على مستوى 161فيبو
السؤال : ما هي نقطه الستوب لوز ؟
ثم بعد ذلك الدخول شراء من النقطه D والهدف من 100 الى 200 نقطه
السؤال : في هذه العمليه ما هي نقاط الستوب لوز ايضا ؟

هل ما فهمته صحيح ؟

وسؤال اخير عند الدخول بيع بعد كسر النقطه B بثلاثين نقطه بحسب الشارت المرفق اعلاه يكون الهدف حوالي 40-70 نقطه وهي نقاط الوصول الى النقطه D .
هل صحيح ذلك ؟

اسف جدا على الاطاله وكثر الاسئله


تحياااااااااااااااااااااااااتي
أنا وضحت فى الشرح إنى لا أدخل فى هذا النموذج تحديدا بعد كسر B لأن الإستوب يكون كبير أو لصعوبة تحديد الإستوب لوز بعد كسر B لكن إذا كنت من هواة المخاطرة وأصحبا القلوب القوية فيمكنك وضع الإستوب لوز أعلى النقطة C أو إختار مستوى جيد أعلى B ووضع إستوب لوز فوق هذا المستوى
أما فى حالة إكتمال النموذج فالإستوب لوز لا يتجاوز 50 أو يمكنك تحديد مستوى جيد لوضع الإستوب لوز أما بالنسبة للهدف بعد كسر B فيتحدد بنسب الفيبوناتشى وكل ما كان النموذج على فريم أكبر كل ما كان الهدف أكبر .. أفضل دخول فى نموذج AB=CD بعد كسر B هو عندما تصحح C من AB بنسبة 38.2% فيكون الإستوب لوز معقول والهدف عند 224 % فيبو
أحذر من الدخول فى هذا النموذج إلى بعد إكتمال جميع شروطه المذكورة فى الشرح النظرى
تحت أمرك فى أى إستفسار يا أخى العزيز وأسف للتأخير فى الرد نظرا لمعاناتى مع شركة النت
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة glaksy مشاهدة المشاركة
خيرا ربنا كرمنا بورشه للهارمونيك ونشوفها من اولها
انا كان نفسى فعلا بورشه زى كده عشان الموضوع ده فى منتهى الاهميه ويمكن اللى بيخلى الناس ما تكملش فيه انه صعب شويه وبيبقى بادئ من فتره فاده بخلى الموضوع صعب شويه فى فهمه عشان بيبقى سبق بفتره كبيره
بجد ربنا يكرمك ويزيدك
تسجيل حضور ومتابعه
ودى وتقديرى
أهلا ومربا بك معنا أستاذى العزيز
وأتمنى أن يكون الشرح سلس وبسيط وأن تفهمه بسهولة
نورت الورشه يا غالى وفى إنتظار مشاركتك لنا بأمر الله بعد إنتهائنا من الشرح
أرق التحايا

والله الموفق,,



التوقيع:
لا إله إلا أنت سبحانك .. إنى كنت من الظالمين
أفضل طرق المتاجره والوصول لإحتراف التحليل الفنى

Mohamed Fouzy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 25 - 04 - 2009, 03:10 PM   #113
عضو نشيط
 
الصورة الرمزية kingtoot1959
 

افتراضي رد: ™® ورشـــة " الهارمــونيـك والنمـاذج السعريـة " ®™

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بص يا محمد أنا أول مرة شفتك فيها وأنت رديت على مشاركة ليا وأنا عارف ومتأكد أنك ابن حلال وربنا حيكرمك ويكرم بيك ناس كتير عشان كده حبيتك وقولتلك
ولما كنت بتغيب ما كنتش أبطل أسأل عليك
أولا ما تقلقشى انت حتاخد الدورى وانا ها عزمك فى النادى وأصورك مع اللعيبة ومجلس الادارة كمان أنا عضو ما تخافش
ثانيا وده المهم أنا نزلت الفيديو
ما شاء الله عليك يا محمد ربنا يكرمك ويبارك فيك
انا متابع موضوع الهارمونيك من زمان وعندى كتب عربى وانجليزى وكان فيه ورش شغالة علية بس عارف سبته ليه؟؟بعد ما مرة حققت معاه 153 ألف دولار على الديمو وبمجرد النظر ودخول قبل الكسر بمسافة وساعات من ال c نفسها وكلام كتير
سبته عشان ما كنتش قادر أفهم يعنى ايه نسبة تصحيح الc من الab
وسبحان الله أول ما شفت الفيديو حسيت انى ممكن أبقى خبير فى الهارمونيك والفوركس كله بأمر الله طبعا
وبعدين بمجهوداتك واسلوبك المميز ونيتك الصافية
الجمد لله الذى أكرمنا بيك
وربنا يكرمك ويكلل مجهودك بالنجاح ليك وللاخوان كلهم
ويالا بقى نبدأ شغل حتى على نموذج واحد اللى هو ab=cd , ومنه ننقل على نماذج أخرى وبالله التوفيق
بحبك يا محمد



التوقيع:
أغشى الوغى وأعف عند المغنم غفرانك اللهم
الفوركس جراحة فى قلب مفتوح يا تبقى دكتور يا المريض يرحمه الله مع تحيات الملك أولى طب فوركس

قائد مدرسة الطيران
kingtoot1959 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 25 - 04 - 2009, 03:44 PM   #114
عضو جديد
 

افتراضي رد: ™® ورشـــة " الهارمــونيـك والنمـاذج السعريـة " ®™

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed Fouzy مشاهدة المشاركة

أنا وضحت فى الشرح إنى لا أدخل فى هذا النموذج تحديدا بعد كسر B لأن الإستوب يكون كبير أو لصعوبة تحديد الإستوب لوز بعد كسر B لكن إذا كنت من هواة المخاطرة وأصحبا القلوب القوية فيمكنك وضع الإستوب لوز أعلى النقطة C أو إختار مستوى جيد أعلى B ووضع إستوب لوز فوق هذا المستوى
أما فى حالة إكتمال النموذج فالإستوب لوز لا يتجاوز 50 أو يمكنك تحديد مستوى جيد لوضع الإستوب لوز أما بالنسبة للهدف بعد كسر B فيتحدد بنسب الفيبوناتشى وكل ما كان النموذج على فريم أكبر كل ما كان الهدف أكبر .. أفضل دخول فى نموذج AB=CD بعد كسر B هو عندما تصحح C من AB بنسبة 38.2% فيكون الإستوب لوز معقول والهدف عند 224 % فيبو
أحذر من الدخول فى هذا النموذج إلى بعد إكتمال جميع شروطه المذكورة فى الشرح النظرى
تحت أمرك فى أى إستفسار يا أخى العزيز وأسف للتأخير فى الرد نظرا لمعاناتى مع شركة النت

اشكرك استاذي على ردك والذي به نقاط لم افهمها وتم تغيير لون بعض الجمل من ردكم اعلاه وهي التى لم افهمها

في الحقيقه لم افهم كسر النقطه B لانك في البدايه ذكرت انك لا تدخل بعد الكسر لان الستوب يكون كبيرا ثم بعد ذلك اشرت ان افضل دخول بعد كسر B هو عندما تصحح السي بنسبه 38.2 (ياريت لو تشرح هذه النقطه بشكل اكثر توضيح

ولي سؤال لكن محرج اساله :

لم افهم عباره لمن c تصحح من AB ما معني ذلك استاذي مع قليل من الشرح حتى تصل المعلومه .

الخلاصه :

ان ما فهمته غير صحيح وهو ان بعد كسر النقطه B بثلاثين نقطه يتم الدخول والهدف هو النقطه D .

اذن ما هو الصح ؟ وما هو وقت الدخول



Guesswho غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 26 - 04 - 2009, 05:52 AM   #115
عضو نشيط
 
الصورة الرمزية Mohamed Fouzy
 

افتراضي رد: ™® ورشـــة " الهارمــونيـك والنمـاذج السعريـة " ®™

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kingtoot1959 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بص يا محمد أنا أول مرة شفتك فيها وأنت رديت على مشاركة ليا وأنا عارف ومتأكد أنك ابن حلال وربنا حيكرمك ويكرم بيك ناس كتير عشان كده حبيتك وقولتلك
ولما كنت بتغيب ما كنتش أبطل أسأل عليك
أولا ما تقلقشى انت حتاخد الدورى وانا ها عزمك فى النادى وأصورك مع اللعيبة ومجلس الادارة كمان أنا عضو ما تخافش
ثانيا وده المهم أنا نزلت الفيديو
ما شاء الله عليك يا محمد ربنا يكرمك ويبارك فيك
انا متابع موضوع الهارمونيك من زمان وعندى كتب عربى وانجليزى وكان فيه ورش شغالة علية بس عارف سبته ليه؟؟بعد ما مرة حققت معاه 153 ألف دولار على الديمو وبمجرد النظر ودخول قبل الكسر بمسافة وساعات من ال c نفسها وكلام كتير
سبته عشان ما كنتش قادر أفهم يعنى ايه نسبة تصحيح الc من الab
وسبحان الله أول ما شفت الفيديو حسيت انى ممكن أبقى خبير فى الهارمونيك والفوركس كله بأمر الله طبعا
وبعدين بمجهوداتك واسلوبك المميز ونيتك الصافية
الجمد لله الذى أكرمنا بيك
وربنا يكرمك ويكلل مجهودك بالنجاح ليك وللاخوان كلهم
ويالا بقى نبدأ شغل حتى على نموذج واحد اللى هو ab=cd , ومنه ننقل على نماذج أخرى وبالله التوفيق
بحبك يا محمد
بصراحه لسانى يعجز عن الكلام ولا يجد من الكلام ما يوصف شخصك المحترم والذى أكن له كل إحترام وحب وتقدير .. يا أستاذى يشرفنى أن أتقابل شخصيا مع إنسان خلوق ومحترم مثلك ويكفينى أن أتصور معك أفضل عندى مليون مره من أى لاعب كرة قدم وإن شاء الله يكون لنا لقاء قريب .. بأمر الله تعالى الدورى أحمر بلون دمى وفانلة الأهلى وماعنديش شك فى كدا ولله الحمد وكلى ثقه فى جميع المنتمين للأهلى من إدارة وجهاز ولاعبين وجمهور

الهارمونيك من أفضل الطرق فى المتاجرة ويكفى أنه من الممكن أن تدخل فى صفقة واحده إسبوعيا وتعطيك عدد من النقاط لا يقل عن 600-700 نقطة والفرصة التى وضعتها الإسبوع السابق على شارت اليورو كندى توضح ذلك فأنا شخصيا حصلت منها على أكثر من 800 نقطة ولله الفضل والحمد

إن شاء الله شغلنا هيبدأ بأمر الله مع أول الشهر القادم بأمر الله تعالى نكون إنتهينا من الشرح ونبدأ رحلتنا مع بعض إن شاء الله تعالى إلى المليون واللى أنا شايف قريب مش بعيد بأمر الله

فى النهاية يعلم الله قدر المحبة فى قلبى وإحترامى وتقديرى لشخصك فشرف لى أن يكون شخص فى أخلاقك معى من بداية الرحلة وحتى نهايتها بأمر الله تعالى
تقبل ودى وتقديرى أستاذى العزيز

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Guesswho مشاهدة المشاركة
اشكرك استاذي على ردك والذي به نقاط لم افهمها وتم تغيير لون بعض الجمل من ردكم اعلاه وهي التى لم افهمها

في الحقيقه لم افهم كسر النقطه B لانك في البدايه ذكرت انك لا تدخل بعد الكسر لان الستوب يكون كبيرا ثم بعد ذلك اشرت ان افضل دخول بعد كسر B هو عندما تصحح السي بنسبه 38.2 (ياريت لو تشرح هذه النقطه بشكل اكثر توضيح

ولي سؤال لكن محرج اساله :

لم افهم عباره لمن c تصحح من AB ما معني ذلك استاذي مع قليل من الشرح حتى تصل المعلومه .

الخلاصه :

ان ما فهمته غير صحيح وهو ان بعد كسر النقطه B بثلاثين نقطه يتم الدخول والهدف هو النقطه D .

اذن ما هو الصح ؟ وما هو وقت الدخول
أستاذى العزيز يسعدنى كثيرا إهتمامك لتعلم نماذج الهارمونيك وأى سؤال حتى ولو كنت تعتقد أنه بسيط لا تتردد فى أن تطرحه
لو تعرف أنا رديت على سؤالك كم مره وفى كل مره أوشك على نهاية الرد تفصل الكهرباء من إمبارح على النظام دا فأرجوك أعذرنى على التأخير فهو خارج عن إرادتى

أنا نبهت عدة مرات إن دخولى فى التاجرة بإستخدام AB=CD بيكون بحذر
شخصيا إذا دخلت مع كسر B فدخولى عندما تصحح C من AB بنسبة 38.2%كما فى الشارت المرفق لأنه بيكون تقريبا الإستوب مساويا للهدف عشان كدا قولتلك لو قلبك جامد وهتستحمل الخسارة لاقدر الله فإدخل بعد الكسر غير كدا فإنتظر إكتمال النموذج أفضل لأن الإستوب بيكون قليل كما هو موضح فى الشارت المرفق

بالنسبة لتصحيح C أى أنه إذا قمنا برسم فيبوناتشى من بداية الموجة A وحتى نهاية الموجة B فألى أى نسبة ستصحح النقطة C من الموجة AB ويمكن مشاهدة الفيديو لفهم هذه النقطة إن شاء الله فى الرد #93
أنبه مره أخرى لا تتردد فى وضع أى سؤال أيا كان هذا السؤال فأنا تحت أمرك أستاذى العزيز
ودى وإحترامى



التوقيع:
لا إله إلا أنت سبحانك .. إنى كنت من الظالمين
أفضل طرق المتاجره والوصول لإحتراف التحليل الفنى

Mohamed Fouzy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 26 - 04 - 2009, 09:32 AM   #116
عضو جديد
 

افتراضي رد: ™® ورشـــة " الهارمــونيـك والنمـاذج السعريـة " ®™

اولا استاذي العزيز ارجو ان لا تعتذر عن تاخرك في الرد فيكفي ردك واهتمامك حتى لو جاء متاخرا

ثانيا : صحيح الهارمونيك معقد وهذا واحنا لسه بنقول يا هادي وفي اول الموضوع فكيف لو تعمقنا اكثر !!!

نخش في الجد :
1- انت ذكرت انه عندما تصحح c من AB بنسبه 38.2% انت شخصيا تدخل بعد كسر النقطه B لان الستوب لوز يكون قليل ، طيب هاذي النقطه مفهومه ، بمعنى ان النقطه C لو صححت من مستوى 61.8% او 78.6% لا تنصح بالدخول بعد كسر النقطه B لان الاستوب لوز بيكون كبير ( ياريت يكون فهمي صحيح)
سؤالي: في هذه الحاله اي لو ان C صححت من 61.8% او 78.6% لا ندخل الصفقه اذن متى يمكننا الدخول في الصفقه هل هو بعد الوصول الى النقطه D ام ماذا ؟

2- في الشارت وضعت دائره حول ( النسبه المقابله لتصحيح c من ab ) ممكن شويه شرح لهذه النقطه ؟ وهل هذا المستوى هو مستوى تحديد النقطه D قبل الوصول اليها ؟

3- عندما وصلنا الى النقطه D في الشارت تم الخروج من عمليه الشراء ودخلنا بيع ووضعنا الاستوب لوز اعلى من النقطه D بحوالى 30 -50 نقطه ، كيف يتم تحديد الهدف من عمليه البيع ؟

تذكير: لقد وعدتني بعدم انزعاجك بكثر اسئلتي !!!


تحيااااااااااااااااااااااااااااااااتي واحترااااااااااااااااااااااامي



Guesswho غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 26 - 04 - 2009, 04:12 PM   #117
عضو جديد
 
الصورة الرمزية Mr Meno
 

افتراضي رد: ™® ورشـــة " الهارمــونيـك والنمـاذج السعريـة " ®™

اية ياباشا الجمال دا
معلش انا اتخرت عليك
بس الموضوع ميتفوتش
وانا مستني عاوزين نخلص علهم عشان نشتغل زي الفل
ولا اية وتسلم علي الفديو ياغالي



التوقيع:
لا إله إلا الله

Mr Meno غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 27 - 04 - 2009, 07:49 AM   #119
عضو نشيط
 
الصورة الرمزية Mohamed Fouzy
 

افتراضي رد: ™® ورشـــة " الهارمــونيـك والنمـاذج السعريـة " ®™

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أعتذر عن التأخير فى الرد نظرا لوجود بعض المشاكل فى شركة الكهرباء فى الحى وكذلك إنقطاع الإنترنت فأتمنى إلتماس العذر من الجميع وأسف على التأخير مره أخرى
-----------------

أخى الفاضل الرد داخل الصندق باللون الأحمر
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Guesswho مشاهدة المشاركة
اولا استاذي العزيز ارجو ان لا تعتذر عن تاخرك في الرد فيكفي ردك واهتمامك حتى لو جاء متاخرا

ثانيا : صحيح الهارمونيك معقد وهذا واحنا لسه بنقول يا هادي وفي اول الموضوع فكيف لو تعمقنا اكثر !!!

نخش في الجد :
1- انت ذكرت انه عندما تصحح c من AB بنسبه 38.2% انت شخصيا تدخل بعد كسر النقطه B لان الستوب لوز يكون قليل ، طيب هاذي النقطه مفهومه ، بمعنى ان النقطه C لو صححت من مستوى 61.8% او 78.6% لا تنصح بالدخول بعد كسر النقطه B لان الاستوب لوز بيكون كبير ( ياريت يكون فهمي صحيح)
كدا تمام
سؤالي: في هذه الحاله اي لو ان C صححت من 61.8% او 78.6% لا ندخل الصفقه اذن متى يمكننا الدخول في الصفقه هل هو بعد الوصول الى النقطه D ام ماذا ؟

نعم يمكننا الدخول بعد إكتمال النموذج

2- في الشارت وضعت دائره حول ( النسبه المقابله لتصحيح c من ab ) ممكن شويه شرح لهذه النقطه ؟ وهل هذا المستوى هو مستوى تحديد النقطه D قبل الوصول اليها ؟

فى النسب والنسب المقابله فى الصفحة الأول ستجد الرد على هذه النقطة..38.2 فيبوناتشى تقابلها 224 فيبوناتشى وكذلك 50 فيبو تقابلها 200 فيبو و 61.8 تقابلها 161.8

3- عندما وصلنا الى النقطه D في الشارت تم الخروج من عمليه الشراء ودخلنا بيع ووضعنا الاستوب لوز اعلى من النقطه D بحوالى 30 -50 نقطه ، كيف يتم تحديد الهدف من عمليه البيع ؟
بإمكانك رسم فيبوناتشى يبدأ من C وونهايته D وتحديد الأهداف حسب نسب الفيبوناتشى أو بمعنى أدق بعد رسم الفيبوناتشى من C إلى D فإن هدفك يكون محصور بين نسبتى الفيبو 23 و 38 أو ما ترضى من ربح

تذكير: لقد وعدتني بعدم انزعاجك بكثر اسئلتي !!!
إطلاقا أخى العزيز فهذا شىء يسعدنى كثيرا وأرجو أن تتحملنى أنت للتأخير فى الرد


تحيااااااااااااااااااااااااااااااااتي واحترااااااااااااااااااااااامي
ودى وتقديرى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mr Meno مشاهدة المشاركة
اية ياباشا الجمال دا
معلش انا اتخرت عليك
بس الموضوع ميتفوتش
وانا مستني عاوزين نخلص علهم عشان نشتغل زي الفل
ولا اية وتسلم علي الفديو ياغالي
مستر بورصات والله يا غالى أنا عندى مشاكل بالجمله مع شركة الكهرباء والنت فى وقت واحد عالم بجد .. حسبى الله ونعم الوكيل فيهم
إن شاء الله تعالى النهارده ليلا الإنتهاء من شرح النماذج العاكسه ورفع شرح الجزأ الثانى الفيديو لنماذج الهارمونيك وبأمر الله بداية من أول الشهر أو الإسبوع القادم بأمر الله بداية شغلنا
وخلينا براحتنا إحنا ورانا إيه .. وعلى رأى المثل فى العجلة الندامه وفى التأنى السلمه

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد سليمان مشاهدة المشاركة
بالتوفيق ان شاء الله
جزاك الله كل خير أستاذى العزيزعلى جهودكم معنا



التوقيع:
لا إله إلا أنت سبحانك .. إنى كنت من الظالمين
أفضل طرق المتاجره والوصول لإحتراف التحليل الفنى

Mohamed Fouzy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 27 - 04 - 2009, 11:29 AM   #120
عضو جديد
 

افتراضي رد: ™® ورشـــة " الهارمــونيـك والنمـاذج السعريـة " ®™

طلب مساعده من الاخوه الاعزاء :

ممكن احد يقوم باقتباس جميع مشاركات استاذنا محمد فوزي الموجوده بالصفحه الاولى
لانني كل ما احاول الدخول على الصفحه الاولى بالذات في هذا الموضوع دون غيرها يلعق الجهاز

تحيااااااااااااااااااااااااااااااتي



Guesswho غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام


الكلمات الدلالية (Tags)
ورشـــة

مواضيع سابقة :

نتائج الاخبار الكنديه ليوم الجمعه 17-4
اهم االاخبار الاقتصاديه ليوم الجمعه 17-4
ابرز المستويات الفنيه للعملات ليوم الجمعه 17-4

مواضيع تالية :

نتائج الاخبار الامريكيه ليوم الجمعه 17-4
اريد مؤشر البيفوت اربع ساعات
مفكرة موقع بورصات للبيانات الاقتصادية (الاسبوع من 20/ 4 حتى 24/ 4/ 2009)

™® ورشـــة " الهارمــونيـك والنمـاذج السعريـة " ®™

أدوات الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are معطلة
Pingbacks are معطلة
Refbacks are معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع المنتدى
"حائل الزراعية" تعين "جدوى" و"كاليون" مستشارين ماليين لدراسة عرض "المراعي" للاستحواذ منتدى الاسهم السعودية
"الزاهد" تنسحب من وكالة سيارات "فولفو" و"رينو" و"سانج يونج" منتدى الاسهم السعودية


روابط الموقع الداخلية


03:48 AM
Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Policy
SEO by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.

الاتصال بنا - بورصات - الأرشيف - تنشيط العضوية - اعلن معنا - الأعلى    تحذير المخاطرة