موقع بورصات
  بورصات
تسجيل عضوية جديدة في المنتديات لوحة تحكم العضو البحث في المنتديات تسجيل الخروج الرئيسية الاتصال بنا

منتدى العملات العام لمتابعة كل ما يتعلق بتجارة العملات الاجنبية والذهب والنفط من اخبار وطرق المتاجرة وتحليلات ، قسم التوصيات – توصيات العملات لمتابعة توصيات ونقاط الدخول والخروج على مختلف العملات ، منتدى الدروس التعليمية يحتوي على دروس تعليمية لسوق العملات والتحليل الفني والاساسي وادارة رأس المال ، منتدى المؤشرات والاكسبيرتات يحتوي على اهم المؤشرات مع شرح لها بالاضافة الى بعض الدروس

العودة   بورصات > بورصة العملات الاجنبية > منتدى تداول العملات العام

ورشه شم العملات للتنبؤ بقوه وضعف العملات يوميا

منتدى تداول العملات العام

إضافة رد
 
أدوات الموضوع
قديم 29 - 04 - 2011, 02:33 AM   #41
عضو برونزي
 
الصورة الرمزية teranoz
 

افتراضي رد: ورشه شم العملات للتنبؤ بقوه وضعف العملات يوميا

رد: ورشه شم العملات للتنبؤ بقوه وضعف العملات يوميا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة teranoz مشاهدة المشاركة
إن شاء الله اليوم 29/4/2011

1- الباوند واليورو عملتان قويتان

2- الين عمله ضعيفه من بدايه السوق ولكن الإتجاه الحقيقي للين يتم تأكيده بعد الساعه 2 بعد إفتتاح طوكيو وأنا كنت داخل شرا لجميع العملات منذ بدايه السوق لإنو بادئ ضعيف وإن شاء الله هطلع قبل 2 لإن تدخل طوكيو ممكن يقلب الإتجاه ولو كمل هنخش شرا من جديد
الين بإذن الله هيكمل ضعف وعشان البنوك بتاعه اليابان أجازه النهارده فالإتجاه هيفضل علي ماهو عليه



teranoz متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 29 - 04 - 2011, 02:17 PM   #42
عضو برونزي
 
الصورة الرمزية teranoz
 

افتراضي رد: ورشه شم العملات للتنبؤ بقوه وضعف العملات يوميا

اللي كان داخل علي اليورو أسترالي يخرج منه لإنه بدأ يتراجع بسبب قوه الأسترالي





teranoz متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 29 - 04 - 2011, 02:26 PM   #44
عضو برونزي
 
الصورة الرمزية teranoz
 

Wink رد: ورشه شم العملات للتنبؤ بقوه وضعف العملات يوميا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة teranoz مشاهدة المشاركة
إن شاء الله اليوم 29/4/2011

1- الباوند واليورو عملتان قويتان

2- الين عمله ضعيفه من بدايه السوق ولكن الإتجاه الحقيقي للين يتم تأكيده بعد الساعه 2 بعد إفتتاح طوكيو وأنا كنت داخل شرا لجميع العملات منذ بدايه السوق لإنو بادئ ضعيف وإن شاء الله هطلع قبل 2 لإن تدخل طوكيو ممكن يقلب الإتجاه ولو كمل هنخش شرا من جديد
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة teranoz مشاهدة المشاركة
النيوزلندي عمله قويه جدا بإذن الله اليوم
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة teranoz مشاهدة المشاركة
الين بإذن الله هيكمل ضعف وعشان البنوك بتاعه اليابان أجازه النهارده فالإتجاه هيفضل علي ماهو عليه
والحمد لله تقرير العملات اليوم لم يخذلنا ومشي زي ما قولنا من بدايه ومجرد عكس شويه علينا وبعدها مشي في الإتجاه بتاعنا الحمد لله زي ما كان التقرير
التقرير 29.4.2011

1- اليورو قوي
2- الباوند قوي
3- النيوزلندي قوي
4- الين ضعيف
زي ما إحنا شايفين في الصوره دلوقت وإن شاء الله هيفضلو علي إتجاههم لغايه لما يحصل أي تغيير

ألف حمد وشكر لله الموفق ويارب يكون في إفاده من الورشه للناس وتكون متابعانا وعايز أشوف مشاركتكو معايا ونحمس بعض ونتعلم من بعض وبالتوفيق بإذن الله للجميع



teranoz متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 29 - 04 - 2011, 02:35 PM   #45
عضو برونزي
 
الصورة الرمزية teranoz
 

افتراضي رد: ورشه شم العملات للتنبؤ بقوه وضعف العملات يوميا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr.xx مشاهدة المشاركة
ايه الحلاوة دي يا كبير ربنا يخضرها عليك كده على طول وباذن الله من الموفقين
الله يخليك يا معلم والله إنت أحلي بمشاركتك معايا ويارب نكون دايما من الموفقين وربنا يوفقنا كلنا يارب وكلو يبقي أخضر في أخضر



teranoz متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 29 - 04 - 2011, 04:15 PM   #46
عضو جديد
 
الصورة الرمزية saheri
 

افتراضي رد: ورشه شم العملات للتنبؤ بقوه وضعف العملات يوميا

السلام عليكم أخى الكريم ,,, الله يعطيك العافية على المجهود الرائع

ممكن تشرح مؤشر change حتى نستطيع أن نعتمد على أنفسنا فى الشم وعلى رأى المثل
" ما خضّر شارتك متل منخارك ".

وبناء على ماذا تقرر اذا ما كانت العملة قوية ام ضعيفة ؟ومتى تقرر انها بدأت تضعف ؟

فى اى وقت من اليوم , بتوقيت القاهرة , تبدأ النطق بالحكم على العملة انها ضعيفة او قوية , والى متى يستمر الحكم ساريا ؟

بارك الله فيك على المجهود الرائع ,,,,, ودمتم سالمين رابحين فى الدنيا والاخرة ....امين



saheri غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 29 - 04 - 2011, 04:26 PM   #47
عضو برونزي
 
الصورة الرمزية teranoz
 

افتراضي رد: ورشه شم العملات للتنبؤ بقوه وضعف العملات يوميا

بإذن الله اللي لسه كان فاتح صفقات اليورو أو الباوند أو النيوزلندي يطلع منها لإن السعر بدأ في التراجع

أما اللي لسه فاتح عملات الين يسيبها ويفضل متابعها شويه لو لاحظت تراجع شديد يقفل الصفقات ولكن هي مازالت متذبذبه حول نفس النقاط ولو كملت سيبوها مفتوحه لإن بإذن الله هتكمل صعود



teranoz متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 29 - 04 - 2011, 04:32 PM   #48
عضو برونزي
 
الصورة الرمزية teranoz
 

افتراضي رد: ورشه شم العملات للتنبؤ بقوه وضعف العملات يوميا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة saheri مشاهدة المشاركة
السلام عليكم أخى الكريم ,,, الله يعطيك العافية على المجهود الرائع

ممكن تشرح مؤشر change حتى نستطيع أن نعتمد على أنفسنا فى الشم وعلى رأى المثل
" ما خضّر شارتك متل منخارك ".

وبناء على ماذا تقرر اذا ما كانت العملة قوية ام ضعيفة ؟ومتى تقرر انها بدأت تضعف ؟

فى اى وقت من اليوم , بتوقيت القاهرة , تبدأ النطق بالحكم على العملة انها ضعيفة او قوية , والى متى يستمر الحكم ساريا ؟

بارك الله فيك على المجهود الرائع ,,,,, ودمتم سالمين رابحين فى الدنيا والاخرة ....امين
بس كده عيوني ليك يا باشا وإن شاء الله أجهز وأظبطلكو الموضوع ونتعلم كلنا مع بعض ويتم شرح الطريقه مبسطه ومتابعتها كمان وشرح كل حاجه وإن شاء الله قبل بدايه الأسبوع الجديد يكون في شرح وافي لفهم طريقه شم العملات والعوامل اللي تساعد علي قوتها وضعفها وإستمرار ذلك وشكرا لمرورك الجميل يا باشا



teranoz متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 30 - 04 - 2011, 12:19 AM   #49
عضو جديد
 
الصورة الرمزية saheri
 

افتراضي رد: ورشه شم العملات للتنبؤ بقوه وضعف العملات يوميا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة teranoz مشاهدة المشاركة
بس كده عيوني ليك يا باشا وإن شاء الله أجهز وأظبطلكو الموضوع ونتعلم كلنا مع بعض ويتم شرح الطريقه مبسطه ومتابعتها كمان وشرح كل حاجه وإن شاء الله قبل بدايه الأسبوع الجديد يكون في شرح وافي لفهم طريقه شم العملات والعوامل اللي تساعد علي قوتها وضعفها وإستمرار ذلك وشكرا لمرورك الجميل يا باشا
والله انك ذوق وراقى ربنا يسعدك دنيا واخرة يا أمير ومتابع معك ان شاء الله الكريم
لان انا جديد فى الفوركس وقرات اشياء لا باس بها لكن مش عارف ليه راسى والف سيف ان الاخبار هى المحرك الاساى للاسعار .
ان شاء الله نستفيد مما علمك الله عز وجل....

ايييه لما اقوم اعملى كباية شاى صعيدى علشان اضبط الدماغ ,,, ياريت أقدر اوصلك اياها علشان نشرب شاى واحنا قاعدين نصطاد النقاط

تحياتى ياورد



saheri غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 30 - 04 - 2011, 07:46 PM   #50
مشرف بورصات
 
الصورة الرمزية علي عبده
 

افتراضي رد: ورشه شم العملات للتنبؤ بقوه وضعف العملات يوميا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة teranoz مشاهدة المشاركة
بس كده عيوني ليك يا باشا وإن شاء الله أجهز وأظبطلكو الموضوع ونتعلم كلنا مع بعض ويتم شرح الطريقه مبسطه ومتابعتها كمان وشرح كل حاجه وإن شاء الله قبل بدايه الأسبوع الجديد يكون في شرح وافي لفهم طريقه شم العملات والعوامل اللي تساعد علي قوتها وضعفها وإستمرار ذلك وشكرا لمرورك الجميل يا باشا
في انتظارك يا حبيبي وان شاء الله من المتابعين بالتوفيـــــــــــــــــــــق
.

.
MR.XX



علي عبده غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إضافة رد

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام


مواضيع سابقة :

الموضووع هااااااام جدا جدا افيدووونى
دولار/ استرالي
تحليل مبسط للاسترليني دولار لـيوم 25-4-2011

مواضيع تالية :

اربع ايام نفس القمة ونفس القاع , متى الانفجار
ماهي الاوارق التي يجب ارسالها للشركة
سؤال عن عدد العقود

ورشه شم العملات للتنبؤ بقوه وضعف العملات يوميا

أدوات الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are معطلة
Pingbacks are معطلة
Refbacks are معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع المنتدى
ترويض العملات...ورشة رقمية يومية علي اشهر العملات...LIVE منتدى تداول العملات العام
توصيات متجددة علي بعض العملات العملات قسم التوصيات - توصيات العملات">قسم التوصيات - توصيات العملات


روابط الموقع الداخلية


01:17 PM
Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Policy
SEO by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.

الاتصال بنا - بورصات - الأرشيف - تنشيط العضوية - اعلن معنا - الأعلى    تحذير المخاطرة