• 8:28 مساءاً

توليفة رائعة

موضوع مغلق
Like Tree72Likes

عضو نشيط

hanan123 is on a distinguished road
افتراضي رد: توليفة رائعة
1851#
08 - 08 - 2011, 08:29 PM
شكرا لرفع الروح المعنوية يا استاذ هارت
يبقى فعلا نطلع من السوق ونسيب الفوركس لاهله لاني بكل اس مش فاهمه الطريقه اللي بقالي بحاول افهمها 3 ايام
وعلى اي حال كلامك صح حتى لو وضعتوا توصيات وكسبت سياتي يوم وتنقطع فيه التوصيات ولو الواحد لم يكن استوعب الطريقة يبقى كانه ماعملش حاجه

شكرا مرة اخرى اخي الكريم على نصيحتك
وشكرا لاستاذ امجد فعلا حاول يشرح لي كتير وتعبته معايا كتير بدون اي فايدة
hanan123 غير متواجد حالياً  

الصورة الرمزية heart-eyes
عضو نشيط
الصورة الرمزية heart-eyes

خبرة السوق: 6 شهور الى سنة
heart-eyes is on a distinguished road
1852#
08 - 08 - 2011, 08:40 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hanan123 مشاهدة المشاركة
يبقى فعلا نطلع من السوق ونسيب الفوركس لاهله لاني بكل اس مش فاهمه الطريقه اللي بقالي بحاول افهمها 3 ايام
وعلى اي حال كلامك صح حتى لو وضعتوا توصيات وكسبت سياتي يوم وتنقطع فيه التوصيات ولو الواحد لم يكن استوعب الطريقة يبقى كانه ماعملش حاجه

اختي حنان ان لم اقل هذا الكلام لتحبيطك لا فهناك نصيحة تقول ( لا تقل اني فشلت بل قل اني لم انجح )
بامكانك المحاولة مرة اخرى
وانا على استعداد تام ان اساعدك واساعد الجميع لتوصيل المعلومة لكم وهلا بيكي اختي
heart-eyes غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية amjadona1
عضو مميـز
الصورة الرمزية amjadona1

amjadona1 is on a distinguished road
1853#
08 - 08 - 2011, 09:01 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته نظرا للردود اللي احبطتني وزعلتني ونكدت عليا من جد ونظرا للرسايل اللي تجيني على الخاص وكل وحدة بتزعلني اكثر من الثانية ونظرا لعدم الإهتمام بدراسة اي توليفة من التوليفات اللي بأنزلها وكأني انا قاعد اشتغل لنفسي وكأني انا قاعد اشرح لنفسي وكأني انا في حاجة الكلام اللي قاعد اكتبه قررت ماهو آتي :-
اخي الحبيب هارت اسمحلي ان ارفع لك راية الحب والتقدير والإحترام والمعزة وان اقول لك بارك الله فيك وفي اهلك ومالك ورزقك من حيث لاتحتسب وان يجعل الله كافة اعمالك في ميزان حسناتك اخي الحبيب الكريم الشكر لله ثم لك على مجهودك العظيم والرائع الذي تقدمه لإخوانك وهذا ان دل فإنما يدل على حبك لفعل الخير اسئل الله سبحانه وتعالى ان يجمعني بك في الدنيا وفي الاخرة اسمحلي اخي الكريم ان اهديك هذه الصفحة المتواضعة في اسمها العظيمة في مضمونها كهدية بسيطة مني لك بحيث تكون ان قائد هذه الصفحة وسوف اكتفي انا بالمشاهدة والمتابعة فقط ولن ارد على اي استفسار بعد اليوم بخصوص التوصيات ولن اقوم بإنزال اي تحليل بعد اليوم ولن اقوم بكتابة اي نتائج بعد اليوم لأنه وبكل اسف اكتشفت ان الكثير لايريدون تعلم الصيد وانما يريدون كل يوم سمكة وهذا لم يكن ابدا هدفي في يوم من الأيام بدأت اشعر اني غريب في وسط هذه المشاركات التي لاتزيدني الا الما وحسرة واحباط ان ارى المسلمين العرب ليس لهم اي هدف سوى الإعتماد على الآخرين وليس الإعتماد على انفسهم اسف جدا على كل كلمة قلتها لكم في مشاركتي بس زي ماانا كونت نفسي بنفسي وبنيت نفسي بنفسي وحققت هذا الإعجاز العظيم الأكثر من رائع والأكثر من ناجح كنت اتمنى اني اشوف فيكم ولو ربع اللي قاعد اشوفه في نفسي بصراحة انا انسان فاشل في توصيل المعلومة وبكل اسف وانتو كمان ناس ماتبغو تقرو وماتبغو تتعلمو وماتبغو تسئلو انا فاتح موضوع وقاعد اكتب واتعب واسهر عشان اعطيكم توليفات مدمرة تكسرو فيها حاجز الخوف وتنسو كلمة الخساير وتفتحو باب الأرباح على نفسكم وفي النهاية اكتشف ان هارت وحسين وعملات وعبادي 4 اشخاص فقط هم من فهم التوليفة اعتذر تماما عن المواصلة معكم لأني فعلا فشلت في ايصال المعلومة لكم بالشكل الوافي والناجح وحقيقة انا رجل مريض بالضغط ماعندي استعداد اتحمل ضغوط اكثر من كذا ماخليت شي معاكم ماسويتو اعطي دورات واشرح بالجوال واكتب في الصفحة وارد على الخاص وفي النهاية الناس ماتبغى تتعلم ولا شي تبغى فقط توصيات وبس لكن انهم يتعلمو الإحتراف مافي احد يبغى يتعلم على العموم اتمنى لك اخي هارت التوفيق مع صفحتك توليفة رائعة ولو حبيت تغير اسمها من حقك فهيا الان اصبحت ملكك وانت انسان عظيم ورائع وتستاهل كل خير لكن انا اعتذر عن المواصلة وشكرا لكم كلكم اجمعين وسامحوني على القصور وسامحوني على عدم ايصال المعلومة بالشكل الصحيح في امان الله والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخوكم العبد الفقير الى ربه امجدونا1
amjadona1 غير متواجد حالياً  
عضو نشيط

1854#
08 - 08 - 2011, 09:18 PM
يعني هو الموضوع ناقص تعقيد ياجماعة انا قريت وقريت وقريت ومالقتش نفسي فاهمه انا يعني السبب مش حد تاني السبب مني عشان مش فاهمه انا اسفه جدا على ردي اذا كان ضايقك يا استاذ امجد وسبب لك احباط وماتقولش ماحاولتش انا حاولت ومن 3 ايام بحاول افهم والموضوع مش من يوم وليلة افهمه كل اللي كنت بطلبه حد يكون اهم ينزل الفرص لاي ويشرح زي الفرصة السابقة الخاصة بالنيوزلاندي ورد الاستاذ هارت وقال فعلا فرصة بيع والفكرة بتوضح اكتر مع الايام الموضوع ده من زمان وانا مش بقالي غير 3 ايام بتابعه وبحاول افهمه واستوعبه مش محتاجه يا استاذ امجد الزعل ده كله لو كان بسبب جهلي واني مبتداة
وبعدين لاحظ ان الموضوع مش محتاج منصة تحليل وحدة ده بيحتاج الواحد يتابع على كذا منصة ويشوف الميتاتريد و المنصة التانية اللي مش فاهماها ابدا
الموضوع مش سهل بالنسبالي وبالنسبة لناس كتير زي وده مايزعلش وانا مش عايزة سمكه زي ماحضرتك يا استاذ امجد بتقول انا عايزة اتعلم الصيد بس شكل الصنارة كبيرة عليا شوية ومش عارفة امسكها هو الموضوع ببساطة كده
اديتني صنارة لاقيتها كبيرة شوية عايزة صنارة اصغر شوية عشان اعرف امسكها
1- توليفة قديمه
2- توليفة جديده
3- تامبلت امجدونا 2011 على الميتاتريدر
4- منصة غريبة مش عارة استعملها
5 - دمج بين الحاجات دي كلها عشان اطلع الفرصة
6- الموضوع فيه حاجات كتير جدا ومش اي حد يستوعبه بسهولة

شايف الموضوع مش سهل يعني واكيد لازم يكون مش سهل بما ان ارباحه كبيرة
فيا اخ امجد عملت فينا جميلة وحاولت تعلمنا كنز بجد !!! غيرت رايك ليه بقى وعايز تسيبنا وتمشي حرام ده وللا حلال
عضو نشيط

تامر النعيمي is on a distinguished road
1855#
08 - 08 - 2011, 09:37 PM
اقتباس:

اخت حنان اسمحيلي قبل ماتخرجي باحباطك لو سمحتيلي ابسط باللهجة العامية المختلطة من كل دولنة العربية حتى تسهل عليج ان شاءالله واول خطوة وحتى قبل اي خطوة انا بالنسبة لي اهم اهم شئ في التوليفتين او في التوليفة الاخيرة الجديدة اني ارى خط 9 اكسبانشل وخط 30 اكسبانشل ولا اتطلع لاي خط ثاني في البداية ولا لاي شرط ثاني

شوفي اختي خط 9 مهم جدا لو كان ماشي متوازي مع خط 30 ومن زمان معناها مافي فرصة لان ترند قديم ماشي في امان الله والله اعلم امتى يعكس فيه السعر من الاخر اترك زوج العملات هذا واقول خليه يغور في داهية وادور على زوج غيره فيه خط 9 مبلش يتحرش بخط 30 ويقترب منه هنا احضر للوليمة لان هنا راح احضر بندقيتي لاصطاد الفريسة

اذا اخترقه حلو حلو حلو لان هذي اول خطوة لانعكاس السعر عكس ماكان ماشي بيه فادخلي صفقة عكس ماكان ماشي بيه قبل ميخترفه بيه بس لتستعجلين لان فيه شروط ثانية بسيطة لازم تتحقق قبل الدخول بس جدا جدا بسيطة راح اكولج عليها بعدين بس اول شي تكونين فاهمة هالخطوة بالاول

طيب واذا وصل عنده ومااخترقه ونفر منه وعكس ورجع مشى مثل ماكان ماشي قبل فايضا حلو حلو حلو معناها راح يستمر في الاتجاه الي كان ماشي فيه وايضا تدخلين بصفقة وية ماكان ماشي بيه قبل ميتقرب عليه ولتستعجلين ايضا فيه بعض الشروط البسيطة المهم ياريت اكون وضحت اول خطة يارب
تامر النعيمي غير متواجد حالياً  
عضو نشيط

1856#
08 - 08 - 2011, 09:44 PM
للمشاهدة
عضو نشيط

1857#
08 - 08 - 2011, 09:56 PM
تمام الله ينور عليك مفهومه دي
فتحت شارت اليورو فريم 4 ساعات وركبت الموفينج 9 اكسبنشال و 30 اكسبنشال
وتقريبا في بداية تقاطع اذا ماكنتش غلطانة صح انا كده؟؟
طبعا على الميتاتريدر
ياريت ياجماعه ماتزهقوش مني بسرعه انا فعلا نفسي اتعلم الطريقة دي
بس عملي يعني لو قعدت اقرا للصبح مش هفهم والله انا عارفة نفسي
عضو نشيط

1858#
08 - 08 - 2011, 09:59 PM
شرحك مفهوم الله يبارك لك يمكن عشان خطوة خطوة
تسلم اخ تامر
وشكرا لصاحب الطريقة الزعلان
عضو نشيط

1859#
08 - 08 - 2011, 10:01 PM
الخطوة التانية
لو تكرمت
عضو نشيط

1860#
08 - 08 - 2011, 10:02 PM
اقتباس:
تمام الله ينور عليك مفهومه دي
فتحت شارت اليورو فريم 4 ساعات وركبت الموفينج 9 اكسبنشال و 30 اكسبنشال
وتقريبا في بداية تقاطع اذا ماكنتش غلطانة صح انا كده؟؟
طبعا على الميتاتريدر
ياريت ياجماعه ماتزهقوش مني بسرعه انا فعلا نفسي اتعلم الطريقة دي
بس عملي يعني لو قعدت اقرا للصبح مش هفهم والله انا عارفة نفسي
لا لا لا
اتركي الميتاتريدر خليها تغور في 60 داهية في البداية لان مراح نحتاجها لانها قديمة والمنصة الجديدة اضبط من الساعة وسريعة وفيها مؤشرات مضبوطة وكثيرة وفوق كل هذا هي لايف يعني مراح تحتاجين تنزليها بالابتوب ولا تنصبيها والحلو فيها انك وين متكونين باي مكان بالعالم ومن اي كمبيوتر تفتحيها وتشوفين المنصة لايف حتى من الايفون او اي موبايل ثاني

جديد مواضيع قسم التوصيات - توصيات العملات