• 11:30 صباحاً

حد يساعدني ارجووووووووووكوا

عضو جديد
max75 is on a distinguished road
19 - 11 - 2008, 05:34 PM
max75 غير متواجد حالياً  
افتراضي حد يساعدني ارجووووووووووكوا
يا جماعة ساعدوني ارجووووووكوا انا بقالي مدة كبيرة بتعلم الفوركس و الحمد لله اتعلمت التحليل الفني كويس و طبقت كل حاجه صح بس انا بخسر مش عااااااااااارف ليه مع اني كل يوم انزل كتب جديدة و اقراها يعني مثلا اشتري والاقي نفسي اكسب اجي بعد نص ساعة الاقي العملة بتقل لاحظت ان في النص ساعة التانية العملة بتقل جامد طب ده بسبب ايه معرفش و ليه المؤشرات كلها تبقي بتدي اشارة واحدة و الاقيها تخالف التوقع طب اعمل ايه ...

يا جاعة ارجوكوا لو ناقصني اي حاجه قوليلي يا ريييييت عشان انا هتجنن و فقدت الثقة في اني فهمت الفوركس و انا حاسس اني اصلا مبفهمش في الفوركس خااااالص

نفسي ابقي محترف لدرجة ان لو اعطيت توصيات تبقي ناجحة حتي بنسبة 60 % يا ريت حد يساعدني

عضو نشيط

edrees is on a distinguished road
افتراضي رد: حد يساعدني ارجووووووووووكوا
2#
19 - 11 - 2008, 06:11 PM
ابشر بعزك اولا لازم تعرف حاجة اسمها العم والمقاومة
ثانيا لازم تعرف حاجة اسمها استراتجية تمشي عليها
ثالثا معرفة جيدة بالموشرات وفعلا سوف تحترف وتنزل احسن توصيات وشوف الاخوان بالمنتدى كل واحد عنده استراتجية يمشي عليها
edrees غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية ADEL85
عضو متميز
الصورة الرمزية ADEL85

ADEL85 is on a distinguished road
3#
19 - 11 - 2008, 06:16 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة edrees مشاهدة المشاركة
ابشر بعزك اولا لازم تعرف حاجة اسمها العم والمقاومة
ثانيا لازم تعرف حاجة اسمها استراتجية تمشي عليها
ثالثا معرفة جيدة بالموشرات وفعلا سوف تحترف وتنزل احسن توصيات وشوف الاخوان بالمنتدى كل واحد عنده استراتجية يمشي عليها
كلام سليم

وفي رايي لا تعتمد اعتماد كلي على المؤشرات
واتبع استراتيجية
وادارة راس المال مهمة جدا فقد تكون الاستراتيجية ناجحة ولكن تخسر بسبب الادارة السيئة لراس المال
ADEL85 غير متواجد حالياً  
عضو جديد

اسامه سعيد is on a distinguished road
4#
19 - 11 - 2008, 10:23 PM
بالظبط اخي حالتي اول ما قدمت للمنتدى كانت زي حالتك...قريت كتب وفكرت نفسي فاهم....صرت اربح وفي اخر اليوم او اليو مالتالي اخسر بزياده....اخوي الفهم النظري شئ والممارسه شئ اخر تماما.....وكيف قالوا الاخوان يجب اتباع استراتيجيات معينه.....ولا تولي المؤشرات ذاك الاهتمام هي فقط مساعده لا غير....اهم شئ تحليل الشارت ومعرفة الميل على فرمات عده للعمله-ابتداءاً من الاسبوع / اليوم/4 ساعات/ ساعه/ واهلم جراً.... والتعلم ان السعر له تذبذبات فقط نخسر بسببها ولكن ان اتقنا التعامل معها كانت سبب في الربح........عندك اقسام المنتدى اقراء وتابع وجرب ...والله في عون الجميع
اسامه سعيد غير متواجد حالياً  
عضو جديد

أبو سفيان is on a distinguished road
5#
19 - 11 - 2008, 11:23 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة max75 مشاهدة المشاركة
يا جماعة ساعدوني ارجووووووكوا انا بقالي مدة كبيرة بتعلم الفوركس و الحمد لله اتعلمت التحليل الفني كويس و طبقت كل حاجه صح بس انا بخسر مش عااااااااااارف ليه مع اني كل يوم انزل كتب جديدة و اقراها يعني مثلا اشتري والاقي نفسي اكسب اجي بعد نص ساعة الاقي العملة بتقل لاحظت ان في النص ساعة التانية العملة بتقل جامد طب ده بسبب ايه معرفش و ليه المؤشرات كلها تبقي بتدي اشارة واحدة و الاقيها تخالف التوقع طب اعمل ايه ...

يا جاعة ارجوكوا لو ناقصني اي حاجه قوليلي يا ريييييت عشان انا هتجنن و فقدت الثقة في اني فهمت الفوركس و انا حاسس اني اصلا مبفهمش في الفوركس خااااالص

نفسي ابقي محترف لدرجة ان لو اعطيت توصيات تبقي ناجحة حتي بنسبة 60 % يا ريت حد يساعدني
يا هلا بالأخ العزيز. لا تندم على الخسارة و انما خليها حافز و كون متأكد من أن الكل يخسر في البداية.
التحليل الفني يلي هو استخدام المؤشرات مش كل شئ في السوق هناك التحليل الأساسي و هو متابعة أخبار السوق و أيظا فهم سيكولوجية السوق يلي أنا أفسرها بنفس السوق market breath كلها عوامل تحقق النجاح اذا طبقت بالطريقة الصحيحة.
و قبل ما تدخل أي صفقة شوف اتجاه السوق و في أيامنا هذي السوق متذبب يعني لو زوج العملة مشى في اتجاه واحد فوق المائة بيب لازم يعكس اتجاهه عل الأقل 50 بيب.
كل هذي عوامل تكسبها مع الخبرة و الممارسة.
والله يوفق الجميع

التوقيع

Forex Related Sites:
1. [عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ]
2. [عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ]
3. *NEW* [عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ]
xxx
أبو سفيان غير متواجد حالياً  
عضو جديد

max75 is on a distinguished road
6#
20 - 11 - 2008, 06:40 PM
انا متشكر ليكوووووووووا اوي يا جماعة بجد بجد انا مش عارف اقولكوا ايه انا كتبت الموضوع ده في منتديات تانية والله ما لقيت ردود زي دي و ان شاء الله مش هتقل ثقتي في نفسي
max75 غير متواجد حالياً  

الكلمات الدلالية (Tags)
ارجووووووووووكوا, يساعدني

جديد مواضيع منتدى الدروس التعليمية

11:30 AM