• 2:53 مساءاً

كم رأس المال المطلوب لعمل ربح يومى 500 دولار

Like Tree10Likes

الصورة الرمزية dr_hany0
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية dr_hany0

dr_hany0 is on a distinguished road
افتراضي رد: كم رأس المال المطلوب لعمل ربح يومى 500 دولار
21#
03 - 12 - 2011, 11:31 PM
بص يا سيدي انا قصدي ايه
لو انت مثلا من شهر 9 اللي فات تابعت معانا الموضوع ده ( لا مش دعايه هههه)
http://forum.borsaat.com/t295081.html

\ لما كان اليورو ب 1.45 ثم روحت للبنك بتاعك اللي فيه فلوسك(حسابك باليورو) وقولتلهم عايز احول مثلا 7 الاف يورو الي دولارات (حوالي 10 الاف دوولار) في حسابك اللي بالدولار
حلو
دلوقتي اليورو ب 1.32 مثلا
يبقي لحد دلوقتي انت كسبان 1300 نقطه صح
النقطه معناها 1دولار لكل 10 الاف دولار (قاعده فوركسيه)
يعني لو رحت البنك النهارده وعكست العمليه (قفلت العمليه في الفوركس) تبقي كسبان 1300 دولار في اقل من 3 اشهر علي كل 10 الاف دولار بدون اي قلق ولا قرف ولا شركات فوركس ولا تدي فلوسك لحد ولا تحولها لشركه علي النت مع احترامي (وعدم احترامي) لشركات كتير ولا مارجن كول يجيلك ولا استوب يضربلك (والسوق كثيرا ما يستقصد ضرب استوبات المحللين الفنيين كل فتره لتصفية الحسابات الصغيره -راجع هذا الموضوع http://forum.borsaat.com/t319035.html) ولا اسبريدات يوميه ولا تلزق للشاشه ولا مره تكسب ومرتين تخسر ولا تعطل وقتك ولا اي مشاكل
لوز مقشر و فلوسك في جيبك

الرافعه لو ما كنتش عارف هيه ان انت معكش فلوس ممكن تحول 100 دولار لشركة فوركس والشركه تسلفك قدامها 99 ضعف من عندها بس يا معلم لان النقطه بدولار لو السعر عكس 90 نقطه فقط تغلق العمليه غصب عنك وتخسر حسابك وده سر خسارة معظم الناس (وطبعا بيحصل كتير لان التذبذب عالي علي الفريمات الصغيره) وفي كلام ان فيها حرمانيه

ولان فلوسك في جيبك محدش خادها منك فانت مطمن صح؟ وانت اصلا ممكن تحطها علي شكل دولار او يورو وانت مش واخد بالك ولا فرقاه معاك زي كل الناس اللي ما يعرفوش ادارة المال صح
يبقي ليه ما تعملش كام نقله محترفه من دول وتكسب مدام هي كده كده فلوس مركونه في مكانها
يبقي ممكن تعمل كده بالرصيد كله صح

يعني
كل 700الف يورو انت كسبان عليهم في اقل من 3 اشهر 130 الف دولار بمشوار واحد لبنكك في شهر9 ومشوار تاني في شهر 11 وانت في بطنك بطيخه صيفي ومانتخ ههههههههه

واوعي تدي اي فلوس لاي حد يشغلهالك لانه اكيد اكيد نصاب لانه لو كان بيكسب كان كسب لنفسه لان الفوركس ممكن تبدا فيه من 10 دولار فملوش حجه انه ياخد فلوس حد يشغلهاله

اتعلم كويس وما تبداش شغل عادي يومي وانترداي وكده الا بعد خبره قدرها بعضهم ب3-5 سنين لتبدا جني الثمار

بارك الله فيك ودمت بود
dr_hany0 غير متواجد حالياً  

عضو جديد

عبده المصرى is on a distinguished road
22#
03 - 12 - 2011, 11:45 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بصراحة تفاجئت من كم الردود السالبة بهذا الموضوع ولما لا نقول ان تدبيل الحساب بغضون 6 أشهر وبمخاطرة قليلة عادى جدااا لماذا هذه الصورة التشائمية لفوركس عموما ؟
عبده المصرى غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية *tweety*
عضو نشيط
الصورة الرمزية *tweety*

*tweety* is on a distinguished road
23#
03 - 12 - 2011, 11:47 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_hany0 مشاهدة المشاركة
بص يا سيدي انا قصدي ايه

\ لما كان اليورو ب 1.45 ثم روحت للبنك بتاعك اللي فيه فلوسك(حسابك باليورو) وقولتلهم عايز احول مثلا 7 الاف يورو الي دولارات (حوالي 10 الاف دوولار) في حسابك اللي بالدولار
حلو
يعني لو رحت البنك النهارده وعكست العمليه (قفلت العمليه في الفوركس) تبقي كسبان 1300 دولار في اقل من 3 اشهر علي كل 10 الاف دولار بدون اي قلق ولا قرف ولا شركات فوركس ولا تدي فلوسك لحد ولا تحولها لشركه علي النت مع احترامي (وعدم احترامي) لشركات كتير ولا مارجن كول يجيلك ولا استوب يضربلك ولا اسبريدات ولا تلزق للشاشه ولا مره تكسب ومرتين تخسر ولا تعطل وقتك ولا اي مشاكل
لوز مقشر و فلوسك في جيبك

الرافعه لو ما كنتش عارف هيه ان انت معكش فلوس ممكن تحول 100 دولار لشركة فوركس والشركه تسلفك قدامها 99 ضعف من عندها بس يا معلم لان النقطه بدولار لو السعر عكس 90 نقطه فقط تغلق العمليه غصب عنك وتخسر حسابك وده سر خسارة معظم الناس (وطبعا بيحصل كتير لان التذبذب عالي علي الفريمات الصغيره) وفي كلام ان فيها حرمانيه

ولان فلوسك في جيبك محدش خادها منك فانت مطمن صح؟ وانت اصلا ممكن تحطها علي شكل دولار او يورو وانت مش واخد بالك ولا فرقاه معاك زي كل الناس اللي ما يعرفوش ادارة المال صح
يبقي ليه ما تعملش كام نقله محترفه من دول وتكسب مدام هي كده كده فلوس مركونه في مكانها

يعني
كل 700الف يورو انت كسبان عليهم في اقل من 3 اشهر 130 الف دولار بمشوار واحد لبنكك في شهر9 ومشوار تاني في شهر 11 وانت في بطنك بطيخه صيفي ومانتخ ههههههههه

واوعي تدي اي فلوس لاي حد يشغلهالك لانه اكيد اكيد نصاب لانه لو كان بيكسب كان كسب لنفسه لان الفوركس ممكن تبدا فيه من 10 دولار فملوش حجه انه ياخد فلوس حد يشغلهاله

اتعلم كويس وما تبداش شغل عادي يومي وانترداي وكده الا بعد خبره قدرها بعضهم ب3-5 سنين لتبدا جني الثمار

بارك الله فيك ودمت بود
WOW !
ولو انى مافهمتش 100%
بس الكلام مشوّق !

حضرتك قولت
اقتباس:
لما كان اليورو ب 1.45 ثم روحت للبنك بتاعك اللي فيه فلوسك(حسابك باليورو) وقولتلهم عايز احول مثلا 7 الاف يورو الي دولارات (حوالي 10 الاف دوولار) في حسابك اللي بالدولار
حلو
طيب دا فى حالة انى متوقع على المدى البعيد ان اليورو هايتراجع امام الدولار
افرض وقتها انا كنت روحت على حسابى اللى بالدولار وحولت الى اليورو مش العكس (فى مثالك الأول) ومعلش اعذرنى لو سؤالى ساذج قليلا فانا ممن يتاجرون على المدى القصير و لا اعتقد ان هناك من يستطيع توقع اى شيئ على المدى البعيد فى السوق ...

ولك كل الود والتحية

التوقيع

Coin Always Makes Sound
But The Currency Notes Are Always Silent
So When Your Value Increases
Keep Yourself Calm Silent

-------------------

SCALPiNG Café

*tweety* غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية dr_hany0
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية dr_hany0

dr_hany0 is on a distinguished road
24#
03 - 12 - 2011, 11:53 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة *tweety* مشاهدة المشاركة
WOW !
ولو انى مافهمتش 100%
بس الكلام مشوّق !

حضرتك قولت

طيب دا فى حالة انى متوقع على المدى البعيد ان اليورو هايتراجع امام الدولار
افرض وقتها انا كنت روحت على حسابى اللى بالدولار وحولت الى اليورو مش العكس (فى مثالك الأول) ومعلش اعذرنى لو سؤالى ساذج قليلا فانا ممن يتاجرون على المدى القصير و لا اعتقد ان هناك من يستطيع توقع اى شيئ على المدى البعيد فى السوق ...

ولك كل الود والتحية
حبيب قلبي
السلام عليكم
الراجل بيسالني يعني ايه شغل الكبار وانا بعرفه هوه ايه
وكمان ده علم ادارة ثروات اكتر منه فوريكس
ولا يهم المتاجر كثيرا
دمت بود
همسه : انا من اشد المعجبين بموضوع الاسكالبينج بتاعك
*tweety* likes this.
dr_hany0 غير متواجد حالياً  
عضو جديد

archiwork is on a distinguished road
25#
04 - 12 - 2011, 07:22 AM
انا كنت اول واحد بيكره حاجة اسمها رافعة وكنت بشتغل برافعة من 1:1 الى 1:5 بالكتير
ومفكر نفسى ناصح وهربت من فخ الرافعة الكبيرة وبربح ارباح قليلة وبانتظام ومبسوط
ومش فارقة معايا تقلبات العملة ولا الراليات المريبة
لدرجة انى مرة قعدت فاتح 3 عقود ميكرو على اليورو و3 ميكرو على الذهب 3 شهور
والسعر كان عاكس عليا 1000 نقطة وانا مبسوط ومستنى
وفى الاخر كسبت 195 دولار من حساب 1000 دولار بعد شهرين ونصف
لكن لما ربنا هدانى لطريقة بتكسبنى بفضل الله من 5-7% يوميا بانتظام
أصبحت أدور على أقصى رافعة ممكنة حتى لو 1:1000
لكن المشكلة هى الموثوقية بالشركات التى تعطى الروافع العالية
الخلاصة ياخى الكريم الفوركس ملئ بالأرباح ومن وجهة نظرى
يمكنك تحقيق 500-700 دولار يوميا وبانتظام من مبلغ 10الاف دولار
وبعقود ميكرو بشرط العمل كثيرا يوميا وأنصحك بشركة البارى بريطانيا او دوكاسكوبى
بالتوفيق
archiwork غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية 0BID
عضو برونزي
الصورة الرمزية 0BID

خبرة السوق: 5 الى 10 سنوات
0BID is on a distinguished road
26#
04 - 12 - 2011, 09:29 AM
أخي الكريم .. لا يوجد شيء اسمه 500 دولار في اليوم .. وارجوك ابعد عن هذه الافكار لانها أول الطريق للافلاس .. لانك اولا داخل سوق حتى البنوك المركزية مش قادرة عليه فكيف بشخص... ثانيا لا توجد عملة تتحرك 500 دولار كل يوم انما السوق يتحرك بمنطق حالة الاقتصاد أي العرض والطلب لذلك يجب ان تقبل بما يعطيك السوق بربحه وخسارته وليس كما تريده انت.
لا توجد استراتيجية في الكون تضمنلك ربح دائم ومن دون خسارة اقولها لك بكل ثقة وعن علم . أخي لا يوجد أي شئ مضمون في حياتنا العملية , التجارية . الأسرية , الدراسية أنما هناك اجتهاد وتخطيط مسبق فان وصلنا نحمد الله ونشكره على تفضله علينا وان لم نصل قدر الله وماشاء فعل المهم احنا اجتهدنا وعملنا على قدر استطاعتنا.
هناك استراتيجيات ناجحة في منتدانا واعني ناجحة ان معدل الربح اكبر من معدل الخسارة هذا هو المقياس الصحيح للاستراتيجيات وليست 100 في 100. توكل على الله ابحث واختر مايناسبك ثم تدرب وطور نفسك بنفسك والتوفيق من الله اهم شيء لا تفتح حساب اكثر من 10,000 هذا ان كنت مصمم لاني شخصيا أرى 10,000 كثيرة جدا.
وفي الختام أتمنى لك التوفيق والسداد ...

التوقيع

توكلت في رزقي على الله خالقي**وأيقنت أن الله لا شك رازقي
وما يكن من رزقي فليس يفوتني**ولو كان في قاع البحار العوامق
سيأتي به الله العظيم بفضله**ولو لم يكن مني اللسان بناطق
ففي أي شيء تذهب النفس حسرةً**وقد قسم الرحمن رزق الخلائقِ
0BID غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية 0BID
عضو برونزي
الصورة الرمزية 0BID

خبرة السوق: 5 الى 10 سنوات
0BID is on a distinguished road
27#
04 - 12 - 2011, 10:00 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_hany0 مشاهدة المشاركة
بص يا سيدي انا قصدي ايه

حلو
يعني لو رحت البنك النهارده وعكست العمليه (قفلت العمليه في الفوركس) تبقي كسبان 1300 دولار في اقل من 3 اشهر علي كل 10 الاف دولار بدون اي قلق ولا قرف ولا شركات فوركس ولا تدي فلوسك لحد ولا تحولها لشركه علي النت مع احترامي (وعدم احترامي) لشركات كتير ولا مارجن كول يجيلك ولا استوب يضربلك (والسوق كثيرا ما يستقصد ضرب استوبات المحللين الفنيين كل فتره لتصفية الحسابات الصغيره -راجع هذا الموضوع http://forum.borsaat.com/t319035.html) ولا اسبريدات يوميه ولا تلزق للشاشه ولا مره تكسب ومرتين تخسر ولا تعطل وقتك ولا اي مشاكل
لوز مقشر و فلوسك في جيبك

يعني

بارك الله فيك ودمت بود
كلام سليم نظريا يا دكتور اوافقك عليه لكن هل حسبت مايمسى Exchanging Rate؟؟؟ البنوك عندهم exchanging rate عالي جدا .. وعلشان تعمل مكسب حلو لازم يكون عندك فوق النصف مليون غير كده ممكن الربح مايغطي Exchange Rate

التوقيع

توكلت في رزقي على الله خالقي**وأيقنت أن الله لا شك رازقي
وما يكن من رزقي فليس يفوتني**ولو كان في قاع البحار العوامق
سيأتي به الله العظيم بفضله**ولو لم يكن مني اللسان بناطق
ففي أي شيء تذهب النفس حسرةً**وقد قسم الرحمن رزق الخلائقِ
0BID غير متواجد حالياً  
مشرف سابق

أحـمـد عـزام will become famous soon enough
28#
04 - 12 - 2011, 12:42 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohyeldeen مشاهدة المشاركة
حبيبى أبو حميد
يعنى لو عطيتك 100 ألف الأن فهل توعدنى بأن أخذهم منك 200 ألف أخر السنه
انا لست تشائمي بالفوركس...
بالعكس لو تشائمي لسحبت الكاشات و اتجهت الى تجـــارة اخرى...

كله علمه عند الله وحـــده...

شخصياً اعتقد اني قادر على عملها 170 الف الى 300 الف والله اعلى و اعلم...

ودي و تقديري...

هيثم احمد and OTC like this.

التوقيع

إن سقطت سبعاً, فإنهض ثمانية
أحـمـد عـزام غير متواجد حالياً  
عضو جديد

archiwork is on a distinguished road
29#
04 - 12 - 2011, 09:57 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0BID مشاهدة المشاركة
أخي الكريم .. لا يوجد شيء اسمه 500 دولار في اليوم .. وارجوك ابعد عن هذه الافكار لانها أول الطريق للافلاس .. لانك اولا داخل سوق حتى البنوك المركزية مش قادرة عليه فكيف بشخص... ثانيا لا توجد عملة تتحرك 500 دولار كل يوم انما السوق يتحرك بمنطق حالة الاقتصاد أي العرض والطلب لذلك يجب ان تقبل بما يعطيك السوق بربحه وخسارته وليس كما تريده انت.
لا توجد استراتيجية في الكون تضمنلك ربح دائم ومن دون خسارة اقولها لك بكل ثقة وعن علم . أخي لا يوجد أي شئ مضمون في حياتنا العملية , التجارية . الأسرية , الدراسية أنما هناك اجتهاد وتخطيط مسبق فان وصلنا نحمد الله ونشكره على تفضله علينا وان لم نصل قدر الله وماشاء فعل المهم احنا اجتهدنا وعملنا على قدر استطاعتنا.
هناك استراتيجيات ناجحة في منتدانا واعني ناجحة ان معدل الربح اكبر من معدل الخسارة هذا هو المقياس الصحيح للاستراتيجيات وليست 100 في 100. توكل على الله ابحث واختر مايناسبك ثم تدرب وطور نفسك بنفسك والتوفيق من الله اهم شيء لا تفتح حساب اكثر من 10,000 هذا ان كنت مصمم لاني شخصيا أرى 10,000 كثيرة جدا.
وفي الختام أتمنى لك التوفيق والسداد ...
أخى الكريم
لا تعمم تجربتك ووجهة نظرك على الاخرين بل على السوق والعالم اجمع
ولاتتبنى رؤية احادية فقط وتحشد الأدلة والبراهين لتأكيدها
مادامت هى مجرد افتراض من الأساس وغير سليم
صدقنى اخى العزيز يوجد شئ فى الفوركس اسمه ربح يومى منتظم
ولكن قد يكون الكثيرين لا يملكون استراتيجيات لتحقيق ذلك
archiwork غير متواجد حالياً  
عضو جديد

الحب مو كلمة is on a distinguished road
30#
04 - 12 - 2011, 10:51 PM
بصراحه صرت ادخل ها المنتدى واحس بالتشائم من بعض الردود احس كل اعضاء ها المنتدى ناس يخسرون وبس

والله اني في منتديات اجنبيه اشوف الناس تربح وتدخل الذهب

وهنا نجي نشوف ناس مو قادرين ينجحون يحبطون من معنويات غيرهم

ياخي انتو مو قادرين تربحون خلو غيركم يحاول

والله الفوركس فيه ذهب ورزق مارح تحصل باي مجال ثاني

واعذروني لو كلامي يزعل احد
الحب مو كلمة غير متواجد حالياً  

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام