• 12:53 صباحاً

$$$...ورشة عروس الابيض المتوسط...$$$

Like Tree4Likes

الصورة الرمزية Haithem Hussien
مضارب شرس

Haithem Hussien is on a distinguished road
افتراضي رد: $$$...ورشة عروس الابيض المتوسط...$$$
4531#
09 - 06 - 2009, 07:02 PM
فريم الاربع ساعات

التوقيع

" لا تفرح بما آتاك ولا تحزن علي ما فاتك "

سبحان الله وبحمده ،،،، سبحان الله العظيم
Haithem Hussien غير متواجد حالياً  

عضو نشيط

Dr.SeMSeM is on a distinguished road
4532#
09 - 06 - 2009, 07:09 PM
والله السوق ده حيجبلي شلل قريب ,بيتصرف بغرابة شديدة معرفش ليه حتى مفيش اخبار عدلة الواحد يقول هيا دي اللي مجنناه ومخلياه مش على بعضه لكن مفيش حاجة الواحد يمسك فيها
ياما نفسي اعرف سر السوق ده

التوقيع

Dr.SeMSeM غير متواجد حالياً  
عضو فـعّـال

خبرة السوق: 3 الى 5 سنوات
مصطفى عماشة is on a distinguished road
4533#
09 - 06 - 2009, 07:16 PM
أدعي يجيلك شلل يااسلام علي الاقل تاخد اعفا طبي هههههههههههههه

التوقيع

الأحرار يؤمنون بمن معه الحق .. والعبيد يؤمنون بمن معه القوة .. فلا تتعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً .. ودفاع العبيد عن الجلاد دائماً.
مصطفى عماشة غير متواجد حالياً  
vik
عضو نشيط

خبرة السوق: 1 الى 3 سنوات
vik is on a distinguished road
4534#
09 - 06 - 2009, 07:17 PM
صففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففف ففففففففففر
دة رصيدي لان قدر الله وما شاء فعل
بس نفسي اعرف السوق مالو يعني
vik غير متواجد حالياً  
عضو جديد

netforfares is on a distinguished road
4535#
09 - 06 - 2009, 07:20 PM
اعتقد و الله اعلم التوتر اللى فى السوق سببة اساسى و ليس فنى من المحتمل الناس بتظبط اوضاعها تجهيزا لطوفان الاخبار بتاع بكره مليون خبر انا دماغى لفت و انا بقراهم
netforfares غير متواجد حالياً  
عضو فـعّـال

مصطفى عماشة is on a distinguished road
4536#
09 - 06 - 2009, 09:19 PM
اسف بس انا ليا اعتراض بسيط الناس عمالة تقول التوتر اللي في السوق والسوق وحش وحاجات كتير
انا شايف ان السوق زي كل يوم بس دي الحالة النفسية للمضارب بمنتهي البساطة لما تكون داخل بايع والسعر يضرب استوب لازم هتزعل وتحاول تقول حاجة اللي هيا السوق وحش .
طب ما تفكر احس شوية كدا يعني مثلا الاخ vik فكرة شوية كأنك ف يالمسابقة بالظبط شوف ايه اللي صفر حسابك
هلاقي نفسك انت اللي غلطان لانك اولا ادارة رأس مال غلط , غير كدا ان عندك تحليل اكيد غلط لان لو الاستوب ضرب في صفقة وتحليلك صح يبقي المفروض يرتد تاني ودا اظن انه ماحصلش .
للعلم انا كمان الاستوب ضرب معايا بس بحاول اتفهم الموضوع بشكلي عقلي اكتر منه اندفاعي .

التوقيع

الأحرار يؤمنون بمن معه الحق .. والعبيد يؤمنون بمن معه القوة .. فلا تتعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً .. ودفاع العبيد عن الجلاد دائماً.
مصطفى عماشة غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية نادر فيليب
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية نادر فيليب

نادر فيليب is on a distinguished road
Smile رد: $$$...ورشة عروس الابيض المتوسط...$$$
4537#
09 - 06 - 2009, 09:43 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darsh_7ob87 مشاهدة المشاركة
اسف بس انا ليا اعتراض بسيط الناس عمالة تقول التوتر اللي في السوق والسوق وحش وحاجات كتير
انا شايف ان السوق زي كل يوم بس دي الحالة النفسية للمضارب بمنتهي البساطة لما تكون داخل بايع والسعر يضرب استوب لازم هتزعل وتحاول تقول حاجة اللي هيا السوق وحش .
طب ما تفكر احس شوية كدا يعني مثلا الاخ vik فكرة شوية كأنك ف يالمسابقة بالظبط شوف ايه اللي صفر حسابك
هلاقي نفسك انت اللي غلطان لانك اولا ادارة رأس مال غلط , غير كدا ان عندك تحليل اكيد غلط لان لو الاستوب ضرب في صفقة وتحليلك صح يبقي المفروض يرتد تاني ودا اظن انه ماحصلش .
للعلم انا كمان الاستوب ضرب معايا بس بحاول اتفهم الموضوع بشكلي عقلي اكتر منه اندفاعي .
كلام جميل وكلام معقول مقدرش أقول حاجة عنه .... شوفوا الشركة دى كانت متوقعة صعود اليورو دولار.

التوقيع

طبعا وجود هذا الموضوع بعد ان تأخر كثيرا فى الأستراحة فرحنى جدا ...ورد د.أسامة عادل شجعنى كثيرا

أشكر جميع من رد
... و شكرا إدارة بورصات

م.نادر فيليب
نادر فيليب غير متواجد حالياً  
مضارب شرس

خبرة السوق: 1 الى 3 سنوات
ahmadforex is on a distinguished road
4538#
09 - 06 - 2009, 10:03 PM
طبعا يا جماعة انا مش هقدر اقول غير ربنا معاهم اللي ضربوا استوبات بس معلش انا مش فاهم لحد دلوقتي الستوبات اضربت ليه

مش اصدي ليه السوق ضرب استوبات لا انا اصدي ليه هم مش التزموا بكلام الدكتور و بتعليمات الورشة

انا في يوم كسبت 200 نقطه يا جماعه من اربع صفقات اتنين علي اليورو دولار و اتنين معاهم علي دولار فرانك بتعليمات الدكتور و هدف 50 نقطه بس
مين قال ان الهدف 100 نقطه و من امتي بندخل بهدف 100 نقطه للعقد الاول
احنا متعودين ندخل بهدف 50 نقطه و نطارد الهدف التاني بستوب عند نقطه الدخول ومتهيالي اللي عممل كده اخد ال 200 نقطه و دخل نام زيي بالظبط لكن موضوع هدف 100 نقطه ده هوه اللي ضرب الستوبات

انا يا جماعة ممش ضدكم بس زي ماقلنا و هنفضل نقول الاتزام هو الحل , الالتزام بادارة راس المال و بتحديد الهدف اليومي و الستوب لوز اللي تقدر تستحمله

و نصيحة اخوية اتمني تتقبلوا بصدر رحب لان ده اللي مخلي الواحد بجد قادر يشتغل في السوق ده

عندما تدخل صفقة اعتبرها خاسرة من البداية و قول انا هخسر اد ايه و اعمل حسابك انك تقدر تستحمل الخسارة دي و سيبك من حساب الربح و الفرح بالربح ده لا انت لازم تفكر في الخسارة و تلتزم بالستوب و اعتبرها خسرت علشان تبقي متوقع اسوا الاشياء

انا مش عايز حد يزعل مني انا مش بقول اني بكسب 24 ساعة و كل يوم واني خبرة في الفوركس بس كل اللي بقوله سبب الخسارة عدم التزام مش موضوع السوق وحش او ليه الستوب اضرب الموضوع التزام بهدف يرضي به الشخص

بالتوفيق للجميع و اتمني الربح لجميع الاخوة

شكرا...
ahmadforex غير متواجد حالياً  
مضارب شرس

Haithem Hussien is on a distinguished road
4539#
09 - 06 - 2009, 10:07 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadforex مشاهدة المشاركة
طبعا يا جماعة انا مش هقدر اقول غير ربنا معاهم اللي ضربوا استوبات بس معلش انا مش فاهم لحد دلوقتي الستوبات اضربت ليه

مش اصدي ليه السوق ضرب استوبات لا انا اصدي ليه هم مش التزموا بكلام الدكتور و بتعليمات الورشة

انا في يوم كسبت 200 نقطه يا جماعه من اربع صفقات اتنين علي اليورو دولار و اتنين معاهم علي دولار فرانك بتعليمات الدكتور و هدف 50 نقطه بس
مين قال ان الهدف 100 نقطه و من امتي بندخل بهدف 100 نقطه للعقد الاول
احنا متعودين ندخل بهدف 50 نقطه و نطارد الهدف التاني بستوب عند نقطه الدخول ومتهيالي اللي عممل كده اخد ال 200 نقطه و دخل نام زيي بالظبط لكن موضوع هدف 100 نقطه ده هوه اللي ضرب الستوبات

انا يا جماعة ممش ضدكم بس زي ماقلنا و هنفضل نقول الاتزام هو الحل , الالتزام بادارة راس المال و بتحديد الهدف اليومي و الستوب لوز اللي تقدر تستحمله

و نصيحة اخوية اتمني تتقبلوا بصدر رحب لان ده اللي مخلي الواحد بجد قادر يشتغل في السوق ده

عندما تدخل صفقة اعتبرها خاسرة من البداية و قول انا هخسر اد ايه و اعمل حسابك انك تقدر تستحمل الخسارة دي و سيبك من حساب الربح و الفرح بالربح ده لا انت لازم تفكر في الخسارة و تلتزم بالستوب و اعتبرها خسرت علشان تبقي متوقع اسوا الاشياء

انا مش عايز حد يزعل مني انا مش بقول اني بكسب 24 ساعة و كل يوم واني خبرة في الفوركس بس كل اللي بقوله سبب الخسارة عدم التزام مش موضوع السوق وحش او ليه الستوب اضرب الموضوع التزام بهدف يرضي به الشخص

بالتوفيق للجميع و اتمني الربح لجميع الاخوة

شكرا...

التوقيع

" لا تفرح بما آتاك ولا تحزن علي ما فاتك "

سبحان الله وبحمده ،،،، سبحان الله العظيم
Haithem Hussien غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية ايمن البورسعيدى
محلل متميز
الصورة الرمزية ايمن البورسعيدى

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
ايمن البورسعيدى is on a distinguished road
4540#
09 - 06 - 2009, 10:17 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايمن البورسعيدى مشاهدة المشاركة
ربنا يستر يا vik لكن بصراحه انت غلطان انك تدخل على صفقتين وتنتظر المارجين كول .... عموما أنا شايف شمعة نسبيه فى الاسترالى دولار تكونت وأنا شخصيا داخل شراء من الارتداد كما فى الشارت وربنا كرمنى ...ادعولى

يارب يكون حد دخل معايا على النسبية النسرية دى وعموما مبروك عليا

ودى فرصة للين

هاننتظر رأى الدكتور أسامه أو عم سامى اذا كان الريس مش موجود وربنا يكرم

التوقيع

[عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ]
ايمن البورسعيدى غير متواجد حالياً  

الكلمات الدلالية (Tags)
$$$ورشة, المتوسط$$$, الابيض, عروس

جديد مواضيع استراتيجية - استراتيجيات التداول