موقع بورصات
  بورصات
تسجيل عضوية جديدة في المنتديات لوحة تحكم العضو البحث في المنتديات تسجيل الخروج الرئيسية الاتصال بنا

منتدى العملات العام لمتابعة كل ما يتعلق بتجارة العملات الاجنبية والذهب والنفط من اخبار وطرق المتاجرة وتحليلات ، قسم التوصيات – توصيات العملات لمتابعة توصيات ونقاط الدخول والخروج على مختلف العملات ، منتدى الدروس التعليمية يحتوي على دروس تعليمية لسوق العملات والتحليل الفني والاساسي وادارة رأس المال ، منتدى المؤشرات والاكسبيرتات يحتوي على اهم المؤشرات مع شرح لها بالاضافة الى بعض الدروس

العودة   بورصات > بورصة العملات الاجنبية > منتدى برامج التداول و الشارتات و الشركات

ماهو القرار؟؟؟

منتدى برامج التداول و الشارتات و الشركات

قديم 14 - 05 - 2009, 01:33 PM   #1
مضارب شرس

افتراضي ماهو القرار؟؟؟

ماهو القرار؟؟؟
السلام عليكم يا احلي شباب و احلي منتدي

مش هطول عليكم بالمقدمات و لكن انا حبيت بس اعرف و الناس كمان تعرف ايه هوه القرار اللي هيتنفذ خلال يومين زي مانا سمعت.. و زي مانا سمعت برده ان القرار ده علي الشركات الاميركية بس و لحد دلوقتي انا مش فاهم القرار ده هوه الغاء الهيدج ولا ده قرار مختلف و كمان لو مش عن الهيدج و هيبقي تغيير الرافعه برده رغم كل مجهودي في التعلم مش قادر افهم لو اتغيرت الرافعه ده هياثر عليا في ايه لان كل الكلام اللي بيتقال مش فاهمه الصراحه يمكن لاني عايز مثال حي

يعني انا دلوقتي لو داخل صفقة بروفت بتاعها 50 بيب و استوب 50 بيب هتفرق ايه من الرافعه الحاليه و الرافعه لما تتغير؟؟ ولا موضوع الرافعه ده هيفرق في المارجن كول ولا ايه بالظبط؟؟

و اخر استفسار هيبقي لعملاء اف اكس سي ام لاني سمعت ان هيبقي في تحويل من فرع امريكا لبريطانيا يا تري ازاي هنعمل التحويل ده ؟؟ وليه القرار ده في امريكا بس و مش في انجلترا و كل الدول؟؟

منتظر مساعدتكم يا اخواني

شكرا

اذا اعجبك الموضوع و اردت نشره في المنتديات الاخرى فاستخدم هذا الرابط:
ماهو القرار؟؟؟
http://www.borsaat.com/vb/t33800.html

ahmadforex غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

قديم 14 - 05 - 2009, 07:30 PM   #2
موقوف

افتراضي رد: ماهو القرار؟؟؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadforex مشاهدة المشاركة
السلام عليكم يا احلي شباب و احلي منتدي

مش هطول عليكم بالمقدمات و لكن انا حبيت بس اعرف و الناس كمان تعرف ايه هوه القرار اللي هيتنفذ خلال يومين زي مانا سمعت.. و زي مانا سمعت برده ان القرار ده علي الشركات الاميركية بس و لحد دلوقتي انا مش فاهم القرار ده هوه الغاء الهيدج ولا ده قرار مختلف و كمان لو مش عن الهيدج و هيبقي تغيير الرافعه برده رغم كل مجهودي في التعلم مش قادر افهم لو اتغيرت الرافعه ده هياثر عليا في ايه لان كل الكلام اللي بيتقال مش فاهمه الصراحه يمكن لاني عايز مثال حي

يعني انا دلوقتي لو داخل صفقة بروفت بتاعها 50 بيب و استوب 50 بيب هتفرق ايه من الرافعه الحاليه و الرافعه لما تتغير؟؟ ولا موضوع الرافعه ده هيفرق في المارجن كول ولا ايه بالظبط؟؟

و اخر استفسار هيبقي لعملاء اف اكس سي ام لاني سمعت ان هيبقي في تحويل من فرع امريكا لبريطانيا يا تري ازاي هنعمل التحويل ده ؟؟ وليه القرار ده في امريكا بس و مش في انجلترا و كل الدول؟؟

منتظر مساعدتكم يا اخواني

شكرا
بالنسبة لاهمية الرافعة فده هيفرق في الفري مارجن &يعني انت لو الرافعة معاك 1:100وداخل العقدب10,000هيبقي 100used margin دولار للعقد الواحد وباقي الحساب هيبقي free marginولو الرافعة 1:200هيبقي 50used margin دولار للعقد الواحد......
وربنا يبعد عنك وعنا جميعا شبح المارجن كول

ngng_2006 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 15 - 05 - 2009, 05:35 AM   #3
عضو متميز

افتراضي رد: ماهو القرار؟؟؟

التغيير سيكون خاص بالهيدج وهو الذي يلغى
اما الرافعة لم تتغير

وهذا القرار خاص بمنظمة nfa الامريكية لذلك يطبق على الشركات الامريكية فقط

Trend غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

جديد مواضيع منتدى برامج التداول و الشارتات و الشركات

الكلمات الدلالية (Tags)
ماهو, القرار؟؟؟

مواضيع سابقة :

أحسن شركة وساطة ؟
AC-market
بونص 10 % على الايداعات الجديدة في شركة FXSolutions

مواضيع تالية :

منصة FXSolutions الجديدة جاهزة للتحميل
أستاذ محمد عبد المعطي أرجو المرور على موضوعي !!
كراون فوركس تعلن الافلاس

ماهو القرار؟؟؟