• 3:00 صباحاً

توصيات إلزعيم

Like Tree677Likes

الصورة الرمزية إلزعيم
عضو برونزي
الصورة الرمزية إلزعيم

إلزعيم is on a distinguished road
افتراضي رد: توصيات إلزعيم
511#
22 - 03 - 2012, 09:14 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Jassomah مشاهدة المشاركة
اخيرا وصلت يا زعيم ، الحمد الله فينك طولت شكلك اليوم دوام !!

يعني طلع الفلم في النهاية كله بيع هههههههههههههه ، طيب اعتذر الغلط مني ، لكن الله يعينك على الشاشه هذه كيف متحمله حاجه زي كده هذه اي شركة حسبي الله عليهم الواحد ناقصه يلف حول نفسه !!!
اقتباس:
زعيم هذه الشاشة سعر النقطه كم عشر سنت ، صح !! انا بالنسبه لي الشغل على عشر سنت مره صعب اقل شيء دولار امااا اجلس اليوم كله على اعصابي في صفقة اخرها عشر دولار ، مره ما تجيب هم التعب بس بالنسبة لكي اختي كبداية لا بأس ربي يكتب لكي الخير ان شاء الله وتوصلي للصفقات الدولار تشرفنا بحضورك والمعذره لو حصل مني سوء فهم ، الزعيم عارف خبرتي نص نص

تعال لي يا زعيم جاه وقتك ها ايش عندك توصية يورو / دولار عشان ادخل عكسك هههههههههههههه ، الحمد الله اليوم 40 نقطه ولله الحمد باقي لي صفقة وحده ربنا يخلصني منها على خير قبل نهاية الاسبوع
اخى الغالى

لا لا موجود بس كنت شغال على صفقات . بس كنت بتابع المشاركات . سامحنى لم اعد احب السكابينج كثيرا . نقاطه قليلة ويحتاج الى عقود اكبر لتحس بالربح وده ضد مبدا الامان عندى . معلش لا تؤاخذنى وتمنياتى لك بالتوفيق

صفقاتى اليوم كانت

الباوند بيع من 1.5845 وخرجت على 1.5800 +45 ( كانت حلوة قوى فى نصف ساعة
يورو دولار من 1.3142 وخرجت على 1.3192 + 50

دولار فرنك من سعر 0.9150 وخرجت على 0.9130 +20

الان لن ادخل على اليورو دولار . انا راضى عن اليوم والحمد لله كان فيه حركة , نشوف بكرة الدنيا فيها ايه

ان شاء الله صفقتك تطلع على ربح . الله معك يا اخى

التوقيع

الزعيم

إلزعيم غير متواجد حالياً  

الصورة الرمزية M0_0N
عضو نشيط
الصورة الرمزية M0_0N

خبرة السوق: 1 الى 3 سنوات
M0_0N is on a distinguished road
Post رد: توصيات إلزعيم
512#
22 - 03 - 2012, 09:19 PM
اختي انتي مع اي شركة !!
اصلا حتى المنصة شكلها يلخبط
وبعدين انا لم اقل وقف الخسارة اصلا وقف الخسارة عندك محطوط عليه اوامر
انا قلت جني الارباح يعني عندك صفقة بسعر 1.3162 حطي لها جني ارباح على 1.3150

وقف الخسارة طبيعي انك لمن تحطيه و يوصل سعر السهم اليه رح يقفل عليه وتكون النتيجة خسارة

بالنسبة لباقي الصفقات برضوا حطي جني الارباح على 1.3150 على الاقل نخرج من الصفقات هذه بربح وبعدها نعيد ترتيب الامور لمنصتك .

طبعا ملاحظ انك حاطه وقف الخسارة على النحو التالي : 1.3212 و 1.3207 و 1.3206 ممكن يوصلها اليوم في اي لحظه وقتها رح يتم اغلاق الصفقات بخسارة .

ارجو ان يكون الامر بالنسبة لكي واضح و الفرق بين وقف الخسارة و بين جني الارباح

التوقيع

FXCM

للتأكد من مصدقية شركة الفوركس وهل هي تحت الراقبة زيارة موقع FSA وعمل بحث عن اسم الشركة

برنامج XLS - عملات باستراتيجية mars الرقمية

قول الله تعالى : ( قُلْ لَا أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعًا وَلَا ضَرًّا إِلَّا مَا شَاءَ اللَّهُ وَلَوْ كُنْتُ أَعْلَمُ الْغَيْبَ لَاسْتَكْثَرْتُ مِنَ الْخَيْرِ وَمَا مَسَّنِيَ السُّوءُ إِنْ أَنَا إِلَّا نَذِيرٌ وَبَشِيرٌ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ ) الأعراف/188
M0_0N غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية إلزعيم
عضو برونزي
الصورة الرمزية إلزعيم

513#
22 - 03 - 2012, 09:23 PM
كنت قد نوهت قبل يومين على اننى داخل شراء لكن الفريم اليومى مش مرتاح له

بالفعل هو اللى ادى الى ذلك الهبوط فى راى لتشبعه قبل انتهاء عملية التصحيح .

اول ما يتوافق الفريمات الصغيرة معاه حينزل السعر اكثر حتى وان صعد لفترة .

التوقيع

الزعيم

إلزعيم غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية M0_0N
عضو نشيط
الصورة الرمزية M0_0N

Post رد: توصيات إلزعيم
514#
22 - 03 - 2012, 10:26 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة إلزعيم مشاهدة المشاركة
اخى الغالى

لا لا موجود بس كنت شغال على صفقات . بس كنت بتابع المشاركات . سامحنى لم اعد احب السكابينج كثيرا . نقاطه قليلة ويحتاج الى عقود اكبر لتحس بالربح وده ضد مبدا الامان عندى . معلش لا تؤاخذنى وتمنياتى لك بالتوفيق

صفقاتى اليوم كانت

الباوند بيع من 1.5845 وخرجت على 1.5800 +45 ( كانت حلوة قوى فى نصف ساعة
يورو دولار من 1.3142 وخرجت على 1.3192 + 50

دولار فرنك من سعر 0.9150 وخرجت على 0.9130 +20

الان لن ادخل على اليورو دولار . انا راضى عن اليوم والحمد لله كان فيه حركة , نشوف بكرة الدنيا فيها ايه

ان شاء الله صفقتك تطلع على ربح . الله معك يا اخى
هذا الشغل الحار يا زعيم ، بس اهم شيء لا تقول سعر النقطه عشر سنت ، الله يطرح لك البركه وبعدين ليش بخلت علينا في هذه التوصيات كان ممكن ادخل معاك

التوقيع

FXCM

للتأكد من مصدقية شركة الفوركس وهل هي تحت الراقبة زيارة موقع FSA وعمل بحث عن اسم الشركة

قول الله تعالى : ( قُلْ لَا أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعًا وَلَا ضَرًّا إِلَّا مَا شَاءَ اللَّهُ وَلَوْ كُنْتُ أَعْلَمُ الْغَيْبَ لَاسْتَكْثَرْتُ مِنَ الْخَيْرِ وَمَا مَسَّنِيَ السُّوءُ إِنْ أَنَا إِلَّا نَذِيرٌ وَبَشِيرٌ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ ) الأعراف/188
M0_0N غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية إلزعيم
عضو برونزي
الصورة الرمزية إلزعيم

515#
22 - 03 - 2012, 10:46 PM
اقتباس:
هذا الشغل الحار يا زعيم ، بس اهم شيء لا تقول سعر النقطه عشر سنت ، الله يطرح لك البركه وبعدين ليش بخلت علينا في هذه التوصيات كان ممكن ادخل معاك
من قالك انى بدخل ب 10 سنت . انا دائما اذكر نقاط وليس اموال , لاننا ببساطة ليس هنا لنتفاخر فلكل شخص قدرته المالية . بس انا لا ادخل باكثر من دولار للنقطة عشان بعمل حساب 3 تبريد للاحتياط .

انا فقط وضعت وشرحت نظرية 10 - 20 سنت كاسلوب هيدج لاصحاب الحسابات من 100 الى 300 دولار . ( كحسن ادارة راس المال )

بالنسبة للصفقات انا دخلت المنتدى عشان اضعهم لقيت ناس داخلة معاك فى صفقات , طيب كيف ادخلهم فى صفقات اخرى ولا ادرى حساباتهم كبيرة ام صغيرة . فلا اريد تشتيت.

اصلى كده كده يوميا لازم اشتغل الا اذا لم يرد الله طبعا.

التوقيع

الزعيم

إلزعيم غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية إلزعيم
عضو برونزي
الصورة الرمزية إلزعيم

516#
22 - 03 - 2012, 10:58 PM
تتخيل رغم ان تحليلى لليورو انه لازم ينزل من منطقة ما الا ان ده مزعلنى جدا لانى اريد 1.3350 لغلق صفقة قديمة

انت تتكلم عن صفقة بقالها اسبوع , انا بقالها شهر ياراجل وكنت ناسيها لانها ليست بنفس الحساب بتاع الرحلة هنا . حاجة تخنق .

فكرت اغلاقها انهاردة لانها تعادلت تقريبا بخسارة طفيفة مع ارباح اليوم لكن الطمع وحش , مش بحب الخسائر بالحساب

التوقيع

الزعيم

إلزعيم غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية M0_0N
عضو نشيط
الصورة الرمزية M0_0N

517#
22 - 03 - 2012, 11:55 PM
يعطيك العافيه يا زعيم لكن انا لم اطلب من احد الدخول لكن ما شاء الله عليهم الحماس عندهم و الحمدلله اعتقد كلهم خرجوا من الصفقة على اقل تقدير 40 نقطه ، والعذر منك لو حصل تدخل مني في موضوعك ، لن يتكرر الامر ويبقى الموضوع لك في الاول و الاخر ، تمنياتي لك بيوم سعيد و تصبح على خير .

التوقيع

FXCM

M0_0N غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية M0_0N
عضو نشيط
الصورة الرمزية M0_0N

518#
22 - 03 - 2012, 11:56 PM
معليش يا زعيم كله خير ان شاء الله ، ومعوض خير في المرات الجايه يالله نشوفك بكره على خير وجمعه مباركه علينا و عليك و على الجميع يا رب

التوقيع

FXCM

M0_0N غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية إلزعيم
عضو برونزي
الصورة الرمزية إلزعيم

519#
23 - 03 - 2012, 12:22 AM
اقتباس:
يعطيك العافيه يا زعيم لكن انا لم اطلب من احد الدخول لكن ما شاء الله عليهم الحماس عندهم و الحمدلله اعتقد كلهم خرجوا من الصفقة على اقل تقدير 40 نقطه ، والعذر منك لو حصل تدخل مني في موضوعك ، لن يتكرر الامر ويبقى الموضوع لك في الاول و الاخر ، تمنياتي لك بيوم سعيد و تصبح على خير .
اقتباس:
معليش يا زعيم كله خير ان شاء الله ، ومعوض خير في المرات الجايه يالله نشوفك بكره على خير وجمعه مباركه علينا و عليك و على الجميع يا رب
ياغالى , واضح ان المعنى لم يفهم

انا ليس عندى مشكلة فى وضع الصفقات من اخرين ابدا . ليه ؟؟؟ لانى لما اقول صفقة عايز ذوى الخبرة يقوللى ان من وجهة نظر استراتيجيته كذا ساعتها نفكر بعض وفى الاخر الكسبان هو الحاضرين مش احنا فهمتنى .

انا لا ازعل الا اذا :

1- خرجت الصفقات من نطاق الموضوع (صفقات طويلة بلوت معقول للتبريد فى حالة الارتداد)لكن وضع الصفقات ماعندى مانع ابدا بس لازم نترتبها سوا عشان انا فتحت الموضوع للمبتدئين والنصف خبرة , (انا عايز ذوى الخبرة) زى حضرتك معى للنقاش للوصول الى مستوى يجعل لا خوف على المبتدئين .

2- لا يحدث اى نوع من الاستغلال للاخرين

طالما انك لم تخرق السابق فافعل ما تشاء كانه موضوعك ولا تكترث لاحد ولا حتى انا .

يارب تكون النقطة وضحت , اصلى اثناء انشغالى بالفوركس اليوم وانا بتابع مشاركات سابقة حسيت ان الموضوع تحول الى ورشة تحليلية وصفقات سكالبينج , مش حكدب عليك قالولى ادخل على الموضوع فتحت صعقت وقفلت وقعدت اتابع البورصة .

انت والموجودين اخوة لى وصدقنى انا مش زعلان طالما فى النهاية الناس كسبانة . انا فى غنى عن الموضوع بس زمان انا خسرت كتيير بسبب ان مفيش حد بيخاف الا على نفسه فحبيت اخلى ده محور الموضوع .

ما احتاجه هو المؤازرة لتثقيف الناس انها لعبة اذا لعبت بطريقة امنة فهى مربحة واذا فى خسارة كيف تعالجها بحكمة وادارة راس المال ليست بصعبة. الم تلاحظ ان مشاركتى الاولى اليوم كانت ردا فقط على موضوع سوء فهم الاخت سيما . لان ده اللى يهمنى التعليم . حبيب قلبى حصل خير واسف على الاطالة .

تحياتى لك وجمعة مباركة عليك وعلى كل الموجودين.

وانت من اهل الخير ( احلام سعيدة يا اخى الكريم )

التوقيع

الزعيم

إلزعيم غير متواجد حالياً  
عضو جديد

خبرة السوق: أقل من 6 شهور
jode200 is on a distinguished road
520#
23 - 03 - 2012, 01:21 AM
يازعيم وين التوصيات اليوم كلو اخد ورد مع الشباب انا فتحت صفقة شراء يورو الان .............
jode200 غير متواجد حالياً  

جديد مواضيع قسم التوصيات - توصيات العملات