• 12:59 مساءاً

بيانات الدورة الامريكيةوالتى قد تؤثر على أداء الدولار 7/3/2012

الصورة الرمزية mohamed_sobhy
عضو سوبر
خبرة السوق : اكثر من 10 سنوات
mohamed_sobhy is on a distinguished road
07 - 03 - 2012, 11:32 AM
mohamed_sobhy غير متواجد حالياً  
Lightbulb بيانات الدورة الامريكيةوالتى قد تؤثر على أداء الدولار 7/3/2012
خلال تعاملات اليوم الاربعاء وأثناء الدورة الامريكية سوف تظهر عدة بيانات أقتصادية وبالتالى فأن نتائج تلك البيانات سوف تؤثر على أداء العملة الامريكية مقابل العملات الرئيسية الاخرى . ويأتى على رأس تلك البيانات مؤشرADP للتغير في توظيف القطاع الخاص ـ شهري
الساعة 3.15 م بتوقيت مصر :سيتم الاعلان عن نتائج مؤشرADP للتغير في توظيف القطاع الخاص ـ شهري ومن المتوقع ان يكون 204 K عن السابق 170 K
[الساعة 3.30 م بتوقيت مصر: ستم الاعلان عن القراءة المراجعة لتكاليف وحدة العمل - ربع سنوي
ومن المتوقع ثبات القراءة عند 1.2 %

وفي نفس القوت سيتم الاعلان عن القراءة المراجعة للانتاجية في القطاع غير الزراعي ـ ربع سنوي والمتوقع ان تكون القراءة 0.8 % عن السابق 0.7 %
الساعة 5.30 م بتوقت مصر :سيتم الاعلان عن مخزونات النفط الخام ومن المتوقع ان يكون 1.0 M عن السابق 4.2
الساعة 10.0 م بتوقيت مصر سيتم الاعلان عن الإئتمان الاستهلاكي - شهري ومن المتوقع ان يكون 10.0 B عن السابق
19.3B

التوقيع

لا اله الا الله محمد رسول الله
'' اللهم إني أسالك إيمانا دائما وأسألك قلبا خاشعا وأسألك علما نافعا وأسألك يقينا صادقا وأسألك دينا قيما وأسألك العافية من كل بلية '
دعاء دخول السوق
لا إله إلا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد يحي ويميت وهو حي لايموت بيده الخير وهو على كل شئ قدير
{الحمدلله الذي تواضع كل شيء لعظمته}
{الحمدلله الذي استسلم كل شيء لقدرته}
{الحمدلله الذي ذل كل شيء لعزته}
{الحمدلله الذي خضع كل شيء لملكه}

عضو جديد

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
forexonline is on a distinguished road
Thumbs down رد: بيانات الدورة الامريكيةوالتى قد تؤثر على أداء الدولار 7/3/2012
2#
07 - 03 - 2012, 02:47 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed_sobhy مشاهدة المشاركة
خلال تعاملات اليوم الاربعاء وأثناء الدورة الامريكية سوف تظهر عدة بيانات أقتصادية وبالتالى فأن نتائج تلك البيانات سوف تؤثر على أداء العملة الامريكية مقابل العملات الرئيسية الاخرى . ويأتى على رأس تلك البيانات مؤشرADP للتغير في توظيف القطاع الخاص ـ شهري
الساعة 3.15 م بتوقيت مصر :سيتم الاعلان عن نتائج مؤشرADP للتغير في توظيف القطاع الخاص ـ شهري ومن المتوقع ان يكون 204 K عن السابق 170 K
[الساعة 3.30 م بتوقيت مصر: ستم الاعلان عن القراءة المراجعة لتكاليف وحدة العمل - ربع سنوي
ومن المتوقع ثبات القراءة عند 1.2 %

وفي نفس القوت سيتم الاعلان عن القراءة المراجعة للانتاجية في القطاع غير الزراعي ـ ربع سنوي والمتوقع ان تكون القراءة 0.8 % عن السابق 0.7 %
الساعة 5.30 م بتوقت مصر :سيتم الاعلان عن مخزونات النفط الخام ومن المتوقع ان يكون 1.0 M عن السابق 4.2
الساعة 10.0 م بتوقيت مصر سيتم الاعلان عن الإئتمان الاستهلاكي - شهري ومن المتوقع ان يكون 10.0 B عن السابق
19.3B
عمرها ما هتبقى زى أهم بيانات الدورة الاوروبية والتى قد تؤثر على اداء اليورو الخبرة تكفى
forexonline غير متواجد حالياً  
عضو سوبر

خبرة السوق: اكثر من 10 سنوات
افتراضي رد: بيانات الدورة الامريكيةوالتى قد تؤثر على أداء الدولار 7/3/2012
3#
10 - 03 - 2012, 02:53 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forexonline مشاهدة المشاركة
عمرها ما هتبقى زى أهم بيانات الدورة الاوروبية والتى قد تؤثر على اداء اليورو الخبرة تكفى
السلام عليكم اهلا يا اخي الحبيب
انا مش فاهم انت تقصد اية بكلامك
بس المفرود كلامك معني ان الاخبار الامريكية ضعيفة وما بتاثرش في السوق والبيانات الاوربية هي المؤثرة فقط يبقي حضرتك ملكش خبرة في السوق اوي لان حضرتك لو تبعت الاخبار الامريكية زاي خبر البطالة و
مؤشر ISM غير التصنيعي ـ شهري
واخبار كتير تؤثر علي اتجاه السوق يااخي
عشان كدة لا نهمل اخبار عن اخبار لان كل خبر له تاثير علي السوق
ومفيش حاجة اسمها عمرها ما ها تكون زاي البيانات الاوربية كل بيانات فيها الاخبار القوية والاخبار الضعيفة
وحضرتك ممكن تتابع الاجندة الاقتصادية عشان تعرف الاخبار المؤثرة علي السوق والاخبار الضعيفة
http://forum.borsaat.com/t377191.html
والاجندة دي بتكون متجددة كل اسبوع
تقبل تحياتي

التوقيع

'' اللهم إني أسالك إيمانا دائما وأسألك قلبا خاشعا وأسألك علما نافعا وأسألك يقينا صادقا وأسألك دينا قيما وأسألك العافية من كل بلية '
دعاء دخول السوق
لا إله إلا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد يحي ويميت وهو حي لايموت بيده الخير وهو على كل شئ قدير
عضو جديد

Thumbs up رد: بيانات الدورة الامريكيةوالتى قد تؤثر على أداء الدولار 7/3/2012
4#
16 - 03 - 2012, 01:15 AM
اقتباس:
السلام عليكم اهلا يا اخي الحبيب
انا مش فاهم انت تقصد اية بكلامك
بس المفرود كلامك معني ان الاخبار الامريكية ضعيفة وما بتاثرش في السوق والبيانات الاوربية هي المؤثرة فقط يبقي حضرتك ملكش خبرة في السوق اوي لان حضرتك لو تبعت الاخبار الامريكية زاي خبر البطالة و
مؤشر ISM غير التصنيعي ـ شهري
واخبار كتير تؤثر علي اتجاه السوق يااخي
عشان كدة لا نهمل اخبار عن اخبار لان كل خبر له تاثير علي السوق
ومفيش حاجة اسمها عمرها ما ها تكون زاي البيانات الاوربية كل بيانات فيها الاخبار القوية والاخبار الضعيفة
وحضرتك ممكن تتابع الاجندة الاقتصادية عشان تعرف الاخبار المؤثرة علي السوق والاخبار الضعيفة
http://forum.borsaat.com/t377191.html
والاجندة دي بتكون متجددة كل اسبوع
تقبل تحياتي
يا استاذى الفاضل اللى بيكلمك ولله الحمد خبرة بالفوركس 8 سنوات .. والشركات والالاف من متاجرى الفوركس ومافيش داعى اقولك انا مين .. انا ما اقصدشى وممكن تكون عارف قصدى كمان .. انا اقصد انه مقال ( أهم بيانات الدورة الاوروبية والتى قد تؤثر على أداء اليورو ) تلك المقالة خاصة وحصرية وانا اللى بكتبها يوميا على موقع فوركس اون لاين1 .وكنت اتعمد تاخيرها فى الاصدار لما لقيتك بتنقلها تحت اسم حضرتك والكل يقول شكرا لك ومش عارف ايه ....بدون ذكر حرف واحد للمصدر او لمجهود صاحب المقال وتنقله بشكل يومى وبشكل متعمد تزيل اسم الكاتب ليعتبرها القارىء انها من انجازاتك فى الفوركس .

ولما انت كتبت أهم بيانات الدورة الامريكية الشبيه لها . كتبت لك ان اهم بيانات الدورة الاوروبية افضل كمقال والعرض وليس فى مضمون الاخبار الاخبار اعرف لانى لست مبتدأ يا سيدى ...ما المششكلة ان تكتب منقول منين للافادة .. أحقاق للحق ولاصحابه.. والامر كان لا يستحق منك الانفعال فى الفوركس ليس للمتعصب نجاح فى المستقبل ..لوكان لدى وقت كافى لطرحت مواضيع تضم الخبرة وطرح خدمات مميزة للتفرغ الكامل لهذا المجال ولكن ضيق الوقت حصل خير ...

شكرا لك على كل حال وتشرفت بك وبهذا المنتدى العريق والقائمين عليه

تحياتى للجميع
عضو سوبر

خبرة السوق: اكثر من 10 سنوات
Thumbs down رد: بيانات الدورة الامريكيةوالتى قد تؤثر على أداء الدولار 7/3/2012
5#
16 - 03 - 2012, 07:54 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forexonline مشاهدة المشاركة
يا استاذى الفاضل اللى بيكلمك ولله الحمد خبرة بالفوركس 8 سنوات .. والشركات والالاف من متاجرى الفوركس ومافيش داعى اقولك انا مين .. انا ما اقصدشى وممكن تكون عارف قصدى كمان .. انا اقصد انه مقال ( أهم بيانات الدورة الاوروبية والتى قد تؤثر على أداء اليورو ) تلك المقالة خاصة وحصرية وانا اللى بكتبها يوميا على موقع فوركس اون لاين1 .وكنت اتعمد تاخيرها فى الاصدار لما لقيتك بتنقلها تحت اسم حضرتك والكل يقول شكرا لك ومش عارف ايه ....بدون ذكر حرف واحد للمصدر او لمجهود صاحب المقال وتنقله بشكل يومى وبشكل متعمد تزيل اسم الكاتب ليعتبرها القارىء انها من انجازاتك فى الفوركس .

ولما انت كتبت أهم بيانات الدورة الامريكية الشبيه لها . كتبت لك ان اهم بيانات الدورة الاوروبية افضل كمقال والعرض وليس فى مضمون الاخبار الاخبار اعرف لانى لست مبتدأ يا سيدى ...ما المششكلة ان تكتب منقول منين للافادة .. أحقاق للحق ولاصحابه.. والامر كان لا يستحق منك الانفعال فى الفوركس ليس للمتعصب نجاح فى المستقبل ..لوكان لدى وقت كافى لطرحت مواضيع تضم الخبرة وطرح خدمات مميزة للتفرغ الكامل لهذا المجال ولكن ضيق الوقت حصل خير ...

شكرا لك على كل حال وتشرفت بك وبهذا المنتدى العريق والقائمين عليه

تحياتى للجميع
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي واستاذ الحبيب
اول حاجة انا مكنتش عارف انا حضرتك تبع فوركس اون لاين
وانا اشكرك لاني اتعلمت من الموقع كتير وادين للموقع بفضل كبير ولا انكر هذا
تاني حاجة ان لم كتب الموضع بتاع اهم البيانات حضرتك دخلت وعملت تريق الي هي حاجة تشبة كدة
وقولت ان بيانات الدورة الامريكية ملهش اهمية زاي بيانات الدورة الاوربية انا فهمت كدة
ولم قولت لحضرتك كدة مكنتش اعرف انك تابع فوركس اون لاين
كنت فكرك والله مبتدي فكان اصدي اني اقول لك انك ممكن متكنش عندك خبر في البيانات الامريكية
تالت حاجة يا استاذ واتشرف ان انسان زاي حضرتك يكون استاذي
انا عمري ما نقلت حاجة الا وقلت انها منقول ان اول ما بدات اجيب البيانات قولت هنا في المنتدي ويشهد في هذا ادارة المنتدي علي هذا ولا انكر اني في اول الموضوع نقلت من موقعكم البيانات
واشهد الله اني لا انقل اي موضوع عشان كلمة شكرا زاي ما حضرتك بتقول
لكن عشان اخواتي في المنتدي يستفيدو
وبعدين انا بعد ما شوفت فكرة البيانات بقيت اكتبها انا واعمل موضوع في المنتدي
وحضرتك ممكن تراجع البيانات اللي انا وضعتها في المنتدي ها تلقي اخر البيانات الموجودة في المنتدي موجودة قبل ما تكون في الموقع الخاص بكم
ودليل اني اول واحد علي مستوي المنتديات العربية والموقع واقسم بالله انها ليست منقولة اني كتبت موضوع البيانات المريكية
واسف لو كان كلامي قبل كدة زعلك يارت تسمحني لاني مش بحب حد يزعل مني

التوقيع

دعاء دخول السوق
عضو جديد

Thumbs up رد: بيانات الدورة الامريكيةوالتى قد تؤثر على أداء الدولار 7/3/2012
6#
16 - 03 - 2012, 08:37 PM
اقتباس:
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي واستاذ الحبيب
اول حاجة انا مكنتش عارف انا حضرتك تبع فوركس اون لاين
وانا اشكرك لاني اتعلمت من الموقع كتير وادين للموقع بفضل كبير ولا انكر هذا
تاني حاجة ان لم كتب الموضع بتاع اهم البيانات حضرتك دخلت وعملت تريق الي هي حاجة تشبة كدة

وقولت ان بيانات الدورة الامريكية ملهش اهمية زاي بيانات الدورة الاوربية انا فهمت كدة
ولم قولت لحضرتك كدة مكنتش اعرف انك تابع فوركس اون لاين
كنت فكرك والله مبتدي فكان اصدي اني اقول لك انك ممكن متكنش عندك خبر في البيانات الامريكية
تالت حاجة يا استاذ واتشرف ان انسان زاي حضرتك يكون استاذي
انا عمري ما نقلت حاجة الا وقلت انها منقول ان اول ما بدات اجيب البيانات قولت هنا في المنتدي ويشهد في هذا ادارة المنتدي علي هذا ولا انكر اني في اول الموضوع نقلت من موقعكم البيانات
واشهد الله اني لا انقل اي موضوع عشان كلمة شكرا زاي ما حضرتك بتقول
لكن عشان اخواتي في المنتدي يستفيدو
وبعدين انا بعد ما شوفت فكرة البيانات بقيت اكتبها انا واعمل موضوع في المنتدي
وحضرتك ممكن تراجع البيانات اللي انا وضعتها في المنتدي ها تلقي اخر البيانات الموجودة في المنتدي موجودة قبل ما تكون في الموقع الخاص بكم
ودليل اني اول واحد علي مستوي المنتديات العربية والموقع واقسم بالله انها ليست منقولة اني كتبت موضوع البيانات المريكية
واسف لو كان كلامي قبل كدة زعلك يارت تسمحني لاني مش بحب حد يزعل مني
لا يا حمادة مش زعلان ولا حاجة بس الامر ومافيه انه اى أنسان بيعمل مجهود وفى اى مجال مش فى شغل الفوركس بس بيكون غاضب جدا انه يتعب فى امر ما ويتاخد من أخر بدون ذكر حرف واحد انه عمل كدة وقام بده . وما ادهشنى انا شخصيا انتشار الموضوع فى منتديات تانية وباسمك برضة مما زاد من زعلى وتصميمى من المواجهة للامر .

على العموم ما يهمنى الموضوع ولا الاسلوب ولا اى شىء ما يهمنى هو انه فى ناس بتستفاد من الخدمات او الافكار فى هذا المجال . ونحمد الله كثيرا على ذلك .... ونتمنى بأقتراحاتكم ان نصل الى ما يفيد الجميع ....ووفقنا الله وأياكم لكل خير .....

تحياتى لك ولجميع القائمين على هذا الصرح والى مزيد من التقدم للجميع

جديد مواضيع الاخبار الاقتصادية - اخبار سوق العملات