• 11:42 مساءاً

توصياتي ونظراتي ورؤيايا

Like Tree14412Likes

عضو جديد

Pkarim is on a distinguished road
افتراضي رد: توصياتي ونظراتي ورؤيايا
06 - 08 - 2013, 10:27 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المدرب المحترف مشاهدة المشاركة
قفلتها
نعم يا اخي قلت ابقي شئ في الحساب
Pkarim غير متواجد حالياً  

الصورة الرمزية b4rakat
عضو جديد
الصورة الرمزية b4rakat

b4rakat is on a distinguished road
06 - 08 - 2013, 10:34 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Pkarim مشاهدة المشاركة

أبوِ كريم .. متزعلش يا أخـي فرج ربنا جاي جاي إن شاء الله .. وانا من خمس ايام كنت زيك كده بالظبط حسابي مرجن برده بس بفضل الله وكرمـه يمكن رجعت حسابي كلـه فى الايام دي . انا بعمل حاجه جديده اول ما يجي أخـي المدرب حابب أتناقـش معاه فيهــا وأهـم حاجه يا أبوِ كريم إهدي ومتتسرعش فى دخول الصفقات ومتخليش خسارتك تضحك عليـك وتحاول تقول إنـك هتعوضها فـ تدخل بـ لوِت كبير . إن شاء الله خـير يا أخـي . ولوِ أخـي ميدوِ موجوِد برده أحـب أتنآقـش معـااه .
وعلي فكره انا لما حسابي مرجـن كان فاضل فيه 24 دولآر بـس خلي في أمـل بإذن الله .
b4rakat غير متواجد حالياً  
عضو جديد

Pkarim is on a distinguished road
06 - 08 - 2013, 10:38 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة b4rakat مشاهدة المشاركة

أبوِ كريم .. متزعلش يا أخـي فرج ربنا جاي جاي إن شاء الله .. وانا من خمس ايام كنت زيك كده بالظبط حسابي مرجن برده بس بفضل الله وكرمـه يمكن رجعت حسابي كلـه فى الايام دي . انا بعمل حاجه جديده اول ما يجي أخـي المدرب حابب أتناقـش معاه فيهــا وأهـم حاجه يا أبوِ كريم إهدي ومتتسرعش فى دخول الصفقات ومتخليش خسارتك تضحك عليـك وتحاول تقول إنـك هتعوضها فـ تدخل بـ لوِت كبير . إن شاء الله خـير يا أخـي . ولوِ أخـي ميدوِ موجوِد برده أحـب أتنآقـش معـااه .
وعلي فكره انا لما حسابي مرجـن كان فاضل فيه 24 دولآر بـس خلي في أمـل بإذن الله .
شكرا يا اخى جداجدا انا فعلا حزين، تفتكر 75 دولار مككن يعملوا حاجة ؟ و لو دخلت ادخول بلوت اد ايه ؟؟
ادعولى يا اخوانى
Pkarim غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية المدرب المحترف
عضو محترف

خبرة السوق: 6 شهور الى سنة
المدرب المحترف is on a distinguished road
06 - 08 - 2013, 10:49 PM
اقتباس:
اخي اولا الله يعوض علينا كلنا انا البوم خسرت ربع المحفظه ولكني وكلت امري لله عز وجل ثانيا لابد ان المتداول يضع في باله شي مهم جدا مبلغ التداول لايكون قرض لابد يكون زائد عن حاجته مش من المعقول اقترض عشان اتداول ومش من المنطق افتح لوت بحجم كبير انا حذرت من قبل كم مرة يجب مراعاة راس المال مستحيل يكون راس مالي 100 دولار وافتح عقد بي دولار او نصف دولار لابد فتح العقد بي عشرة سنت فقط كتيير اتو الى سوق المال وخسرو الاف ومئات الالاف بسبب عدم مراعاة راس المال الذكي هو من يستمر بالسوق اطول فترة لكن ان وضعنا قواعد للتداول كما بينتها سابقا بحيث ناخد في اليوم 35 نقطه فقط ممكن تكون هناك صفقتين ناجحه وصفقه خاسره بكدا احنا ربحنا في يومين 70 نقطه واليوم الا بعده خساره 35 نقطه نكون محافظين على الفرق مثلا 4 ايام ربح ويوم خساره اذا احنا بكدا ماشين صح انا عن نفسي بارجع لطريقتي في فتح العقود وهي عقد واحد بي عشرة سنت فقط الى ان اصل الى 200 دولار بعدها ازيد في العقد بيكون عشرين سنت والنقاط هي نفسها 35 نقطه
sameer Issa likes this.
المدرب المحترف غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية b4rakat
عضو جديد
الصورة الرمزية b4rakat

06 - 08 - 2013, 11:00 PM
اقتباس:
شكرا يا اخى جداجدا انا فعلا حزين، تفتكر 75 دولار مككن يعملوا حاجة ؟ و لو دخلت ادخول بلوت اد ايه ؟؟
ادعولى يا اخوانى

75 دولار دول رضا من ربنا سبحانه وتعالي انا زي ما بئولك بس متتسرعش ومتحاولش تقول إنـك هتعوض وتدخل بـ مبلغ كبير علشان تعوض لأن صدقني هتخسر المبلغ الوحيد اللى ممكن تدخل بيه دلوقتي هو عشره سنت زي ما قال اخي المدرب ربنا يبارك فيه 0.01 احسن لوت للعقد الى معاك دلوقتي والله العظيم انا مش بدخل دلوقتي الا بعشره سنت وعشرين سنت دي بدخلها لما بكون مطمئن للصفقه تماما . ربنا معاك إن شاء الله وتتجاوز المرحله دي على خير .
وعاوز اقولك على حاجه كمان يا ابو كريم .
مرتين لحد دلوقتي بلاقي عندك خطأ فى دخول الصفقات يعني مثلا لما نقول الفقه هدفها الاول كذا وهدفها التاني كذا انا شوفتـك مرتين بتفتح صفقه من الهدف الاول للثاني وده شيئ مش صحيح
احنا بنستني وصول الهدف الاول وبعدين نحرك الإستوب علشان نبقي فى الأمان خلي بالك من النقطه دي يا أخي .
عضو جديد

magicforex is on a distinguished road
06 - 08 - 2013, 11:01 PM
اقتباس:
الله يعوضك خير وخيرها بغيرها
magicforex غير متواجد حالياً  
عضو جديد

sameer Issa is on a distinguished road
06 - 08 - 2013, 11:03 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بارك الله بكم جميعاً
القناعة كنز لا يفنى
وكل عام وأنتم بألف خير
sameer Issa غير متواجد حالياً  
عضو جديد

خبرة السوق: 1 الى 3 سنوات
بقايا فوركسي is on a distinguished road
06 - 08 - 2013, 11:05 PM
اقتباس:
ادعولى يا اخوانى
صحيح المبلغ قليل ولكن بلوت صغير جدا ممكن تكسب حبه حبه
انت بحاجه لصفقات تكسب من الواحده 70 .. 80 نقطه وبعد كم صفقه
تلقى حسابك عال عال ووصل الى الضعف واكثر باذن الله
بس لا تستعجل على شي
بقايا فوركسي غير متواجد حالياً  
عضو محترف

خبرة السوق: 6 شهور الى سنة
المدرب المحترف is on a distinguished road
06 - 08 - 2013, 11:07 PM
يااخي بركات تقول بتناقشني في حاجه انتظرك ياقلبي اخي بوكريم تعوذ من ابليس وخلك صلب اهم شي الصحه والفلوس تتعوض وباذن الله تعوض راس مالك وبزيادة انا مرة من المرات بقيلي في الحساب 11 دولار تخيل كم رجعتها في ظرف 4 ايام امكن ماتصدق انت والمشاهدين وجعتها الى 95 دولار بس كنت افتح عقد برظه بعشرة سنت
المدرب المحترف غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية b4rakat
عضو جديد
الصورة الرمزية b4rakat

06 - 08 - 2013, 11:38 PM
بقالي تلت ايام يا مدرب بـعد ما درست البيفوِت بشوِف البيفوِت اليومي أعلي سعر وأدنـي سعـر بـعد إفتتاح الشمعه اليوميه يعني مثلا امبارح بالليل إفتتاح الشمعه اليوميه كان البيفوِت عنـد مقاومه 1.3277 ودعم 1.3235 اهم مستويين كانوا موجودين على الشارت النهارده ( الكلام ده بالنسبه لليورو دولآر ) امل أغلقت شمعة اليوم فوق مستوي المقاومه اللى انا حاطه عنـد البيفوِت اليومي للسعر . دخلت صفقه شراء وحققت معايا حوالي 25 نقطـه بس قبلها كان السعر إرتـد شويه وبعدين طلع حقق الصـفقه وكذلـك جربتها النهارده على الأسترالي دولآر والسعر إرتـد عليا وقفلت الصفقه عنـد نقطـه الدخول وبعد ما قفلتها مباشرة السعر حقق الهدف .. الموضوع ده انا بعمله من تلات ايام وحتي الآن مفيش صفقه ليه خسرت . فـ حابب انك تشوِف الموضوِع ده وتقولي رأيـك وعلي فكره انا عاوِز أطمئن الناس وده طبعا إذا سمحت ليا يا أخي المدرب إن السوق الفتره القادمه إن شاء الله فيه مكاسب كتيره . فـ إحتمال أحـُـط توصيات هيكون الإستوب لوِز بتاعها قليل بإذن الله وأهدافها قويه إلي حـد مـا .

جديد مواضيع قسم التوصيات - توصيات العملات