• 8:21 مساءاً

الايداع فى أف اكس سول

الصورة الرمزية eeelnagm
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية eeelnagm

خبرة السوق: 3 الى 5 سنوات
eeelnagm is on a distinguished road
افتراضي رد: الايداع فى أف اكس سول
11#
07 - 06 - 2009, 10:49 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aBoRaMa مشاهدة المشاركة
شوف يا أستاذ،،، أهم حاجة في الشرح اللي أنا كتبته كله هي الجملة التي تفيد" بأنه يجب أن تتطابق بياناتك في حسابك (أو الطريقة التي ستستخدمها) مع البيانات التي ستقوم بإدخالها أثناء محاولتك شحن رصيدك"

يعني الشركة تقبل أي بطاقة طالما أن البيانات متوافقة ومتطابقة
تمام يعنى افهم من شرحك ده ان انا لو عندي حساب فى البنك الاهلي بالدولار اروح اقولهم يا جماعه عايز اعمل حواله بنكيه الى رقم الحساب ده ****** هتقوم الناس عمله التحويل ياريت لو الكلام ده تمام تاكدلى عشان لو كده اروح اعمل التحويل دلوقتى فى الحساب اللى معموله بقاله اسبوع ده ومش عارفله فايده

التوقيع

For ppl whom crying " Forex is a game, you should lose some to gain some "

eeelnagm غير متواجد حالياً  

عضو جديد

m1_sh is on a distinguished road
12#
07 - 06 - 2009, 10:51 AM
شكرا علي المجهود
m1_sh غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية eeelnagm
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية eeelnagm

13#
07 - 06 - 2009, 10:52 AM
دي حاجه تانى حاجه انا العنوان بتاعى فى البنك مكتوب بالعربي وفى الشركه مكتوب بالانجليزي لو التحويل ده ينفع هل هيبقى فى مشكله فى العنوان او الاسم من حيث الحروف الكابيتال والاسمول والكلام ده ؟؟

التوقيع

الصورة الرمزية eeelnagm
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية eeelnagm

14#
07 - 06 - 2009, 11:10 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eeelnagm مشاهدة المشاركة
دي حاجه تانى حاجه انا العنوان بتاعى فى البنك مكتوب بالعربي وفى الشركه مكتوب بالانجليزي لو التحويل ده ينفع هل هيبقى فى مشكله فى العنوان او الاسم من حيث الحروف الكابيتال والاسمول والكلام ده ؟؟
عموما انا هتوكل على الله واتوجه الى البنك الاهلى واحاول اعمل موضوع التحويل البنكى ده اذا تم كان بها وساقوم بشرح الاجراءات والرسوم والمصاريف بالضبط واذا لم يتم هطلع على بنك العربي الافريقي واكمل باقى الاجراءات هناك

شكرا جزيلا لكل من ساهم وشارك فى هذا الموضوع وساقوم باذن الله بنقل الصوره كامله بناءا عن تجربتى فى البنكين خلال ساعات قليله وده ما يمنعش ان اللى عنده تجربه ممكن نستفيد منها يضفها فى الموضوع ده عشان كلنا نستفيد باذن الله

التوقيع

الصورة الرمزية eeelnagm
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية eeelnagm

15#
07 - 06 - 2009, 11:12 AM
اقتباس:
أنا آسف جداً على التأخير ،،، ولكني فضلت أن أترجم المصطلحات الموجودة لأنه ممكن شخص غيرك مابيعرفش انجليزي يستفيد من هذه المشاركة

شركة اف اكس سوليوشنز تتيح لك أربع طرق مختلفة لإيداع المبالغ في الحساب،،، ويوجد طريقة خامسة غير متاحة حالياًولا يعرف متى ستتاح حسب إفادة خدمة العملاء

هذا موقع الشركة
[عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ]

وهذا الرابط الخاص بشحن الحساب وهو موجود على يمين الصفحة في الأعلى في الرابط السابق

الطرق مرقمة من 1 إلى 5 في الصورة التالية ومشروح عليها جميع البيانات

الطريقة رقم 1 هي استخدام بطاقتك الإئتمانية أو بطاقة السحب العادي التي تحمل شعار فيزا أو ماستر كارد عليها

الطريقة رقم 2 هي استخدام حسابك في الموقع الشهير Paypal لشحن حسابك،،، ومن لايعرف هذا الموقع،،، فهذا هو الرابط الخاص به وهو موقع موثوق وأنا شخصياً جربته في أكثر من مرة

الطريقةا لثالثة هي الحوالة البنيكة من أي بنك يوجد لديك به حساب حتى لو كان في دولة غير الدولة التي تقيم فيها

الطريقة الرابعة هي شيك يرسل إلى عنوان الشركة

الطريقة الخامسة غير متاحة حالياً

ارجوا ان أكون قد افدتكم،،، ويارب يكون بداية الطريق للمليون

ولاتنسوني من دعوة انجو بها يوم القيامة

واي سؤال أنا في الخدمة

لك منى اطيب الامنيات

التوقيع

عضو نشيط

aBoRaMa is on a distinguished road
16#
07 - 06 - 2009, 11:24 AM
ايوه روح واعمل حوالة من بنكك،،، دا طبعاً إذا كان البنك الأهلي بيسمح بعمل حوالات دولية،،، ومن ناحية الإسم

بصراحة مش متأكد ايه الوضع لما يكون اسمك في البنك بيختلف عن اسم لدى الشركة لأن البنك كيان مالي يختلف عن الشخص الذي يتعامل الشركة من خلف شاشة الكمبيوتر،،، ولكن الشركة واضحة في شرطها ان الاسم في الطريقة المستخدمة لازم يطابق الاسم في الحساب عندهم

ولكن حلها سهل جداً وهو انك تروح للبنك وتطلب منهم تحديث بياناتك لتتطابق مع جواز سفرك،،، يعني لازم يصير اسمك في البنك زي اسمك في الجواز،،، ودا طبعاً عشان انته استخدمت اسمك الموجود في جواز سفرك لما فتحت حساب في الشركة،،، ولو زنئوا اوي،،، افتح حساب تاني باسمك الموجود في الجواز وحول منه،،، ومش لازم يعني تقفل حسابك القديم مباشرة وفي نفس اليوم،،، وابدا صفحة جديدة

انا مش عارف ليه بتستخدموا بيانات مختلفة في كل حتة،،، غاويين دوخة راس يعني

ربنا يكرمك وتنحل امورك بسرعة
aBoRaMa غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية eeelnagm
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية eeelnagm

17#
07 - 06 - 2009, 11:33 AM
اقتباس:
ايوه روح واعمل حوالة من بنكك،،، دا طبعاً إذا كان البنك الأهلي بيسمح بعمل حوالات دولية،،، ومن ناحية الإسم

بصراحة مش متأكد ايه الوضع لما يكون اسمك في البنك بيختلف عن اسم لدى الشركة لأن البنك كيان مالي يختلف عن الشخص الذي يتعامل الشركة من خلف شاشة الكمبيوتر،،، ولكن الشركة واضحة في شرطها ان الاسم في الطريقة المستخدمة لازم يطابق الاسم في الحساب عندهم

ولكن حلها سهل جداً وهو انك تروح للبنك وتطلب منهم تحديث بياناتك لتتطابق مع جواز سفرك،،، يعني لازم يصير اسمك في البنك زي اسمك في الجواز،،، ودا طبعاً عشان انته استخدمت اسمك الموجود في جواز سفرك لما فتحت حساب في الشركة،،، ولو زنئوا اوي،،، افتح حساب تاني باسمك الموجود في الجواز وحول منه،،، ومش لازم يعني تقفل حسابك القديم مباشرة وفي نفس اليوم،،، وابدا صفحة جديدة

انا مش عارف ليه بتستخدموا بيانات مختلفة في كل حتة،،، غاويين دوخة راس يعني

ربنا يكرمك وتنحل امورك بسرعة

مين اللى قال ان البيانات مختلفه انا بقول ان الخوف ليكونوا بيدققوا فى الاسمول والكابتال بتاعت الحروف مش عارف المعنى وصلك ولا لا بس عموما شكرا على التوضيح وباذن الله الاخبار اللى جايه عندى انا بعد ما ارجع من المشوار اسيبك بقى دلوقتى عشان الوقت ده بيكون البنك فيه ابتدا يروق واقدر اخلص فيه بدري بدري والحق وقتى سلاموا عليكم

التوقيع

عضو نشيط

aBoRaMa is on a distinguished road
18#
07 - 06 - 2009, 11:43 AM
لا متخفش من كابيتال وسمول،،، دي مش مشكلة،،، أهم حاجة مايكونش الاسم مختلف،،، زي اسم العيلة مثلاً

ربنا يوفقك
aBoRaMa غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية د.أسامة عادل
عضو فـضـي
الصورة الرمزية د.أسامة عادل

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
د.أسامة عادل is on a distinguished road
19#
07 - 06 - 2009, 01:18 PM
برضه مش عارف انت مزاول نفسك ليه..
عايز تبعت من حسابك فى البنك الاهلى حياخدوا 15$ رسوم تحويل منك (حق السويفت) اللى بيتبعت و فى الاستلام نفس الوضع..
انا اللى بتبعه بدفع بالكريديت كارد بتاع سيتى بنك (كارت مجانى تأخذه و تسدد بعد 55 يوم بدون فوائد) مش بيتاخد عمولة خالص و التحويل فورى و بستقبل على حسابى فى الاهلى ..
اتمنى برضه تكون الاجابة وصلت عشان انت مشتت نفسك بين حاجات كتيييييييييير..

الله كريم.,

د.أسامة عادل غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية eeelnagm
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية eeelnagm

20#
07 - 06 - 2009, 04:13 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Nesr مشاهدة المشاركة
برضه مش عارف انت مزاول نفسك ليه..
عايز تبعت من حسابك فى البنك الاهلى حياخدوا 15$ رسوم تحويل منك (حق السويفت) اللى بيتبعت و فى الاستلام نفس الوضع..
انا اللى بتبعه بدفع بالكريديت كارد بتاع سيتى بنك (كارت مجانى تأخذه و تسدد بعد 55 يوم بدون فوائد) مش بيتاخد عمولة خالص و التحويل فورى و بستقبل على حسابى فى الاهلى ..
اتمنى برضه تكون الاجابة وصلت عشان انت مشتت نفسك بين حاجات كتيييييييييير..

الله كريم.,

حبيبي يا نسر طيب ما المعلومات دي فين يا ريس من زمان هههههههه عموما حصل خير انا لسه راجع من البنك يا ريس وكله فى الاوكيه رسوم التحويل 35 دولار من البنك الاهلي لفرع بنك جي بي مورجن حسب كلام الموظف المسؤل وباذن الله هيتم استخراج كارد سيتى بنك المعلومه جايه متاخره شويه بس فداك ياريس والله لو عايز اعمل التحويل عليك انتا والله ما اسالك ليه مش عشان اى حاجه غير ان انتا اجمل نسر اعرفه والموضوع فى الاساس مكانش عشانى انا بس يا نسر الموضوع عشان اى حد بيستفسر عن التحويل الى اف اكس سول واظن كده بقى محدش ليه حجه الموضوع فيه كل المعلومات عن كل طرق التحويل والايداع الى اف اكس سول ويارب نكون وصلنا المعلومه كما ينبغي والله المستعان تقبل تحياتى يا اجمل نسر

الله كريم يا دكتور الله كريم

التوقيع

الكلمات الدلالية (Tags)
الايداع, اكس, سول

جديد مواضيع منتدى برامج التداول و الشارتات و الشركات