• 12:26 مساءاً

امجدونا للتوصيات السوبر ملكية

موضوع مغلق
Like Tree3237Likes

عضو جديد

osama rezk is on a distinguished road
افتراضي رد: امجدونا للتوصيات السوبر ملكية
2481#
08 - 10 - 2012, 09:54 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة osama rezk مشاهدة المشاركة
لوسمحت انت بدات من رقم كام ف القمة حتى رقم كام فالقاع حتى نظبط معاك الفيبوناتشى
هل هو المقاومة الاخيرة3173 والدعم الاخير2884 هومستوى صفر
osama rezk غير متواجد حالياً  

الصورة الرمزية amjadona1
عضو مميـز
الصورة الرمزية amjadona1

amjadona1 is on a distinguished road
2482#
08 - 10 - 2012, 10:06 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة magdyzaki مشاهدة المشاركة
متشكر جدا استاذى الكريم
لو سمحت اريد فهم هذه العباره (يورو/ دولار أميركي في التداول اليومي: مستوى المقاومة الرئيسي على المدى القصير عند 1.3085.) لانها مكتوبة فى التوصيات
العفو ياعزيزي بالنسبة لسؤالك بصراحة ماني عارف ايش المقصود بكلمة على المدى القصير في كل الأحوال خليك ماشي على تحليلي وان شاء الله انك راح تدعيلي بأمر الله
amjadona1 غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية magdyzaki
عضو برونزي
الصورة الرمزية magdyzaki

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
magdyzaki is on a distinguished road
2483#
08 - 10 - 2012, 10:13 AM
انا واثق مليون فى المية من تحليل حضرتك باذن ربنا
انا بس اللى عامل معايا مشكلة انى مش بفهم المصطلحات ولكن انا دايما بعتمد على توصيات حضرتك وحتى انا تركت مدير حسابى لانى مبقتش اثق فى توصياته
فقط توصيات حضرتك بنفذها وانا مغمض
ربنا يكرمنا ان شاء الله
magdyzaki غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية amjadona1
عضو مميـز
الصورة الرمزية amjadona1

2484#
08 - 10 - 2012, 10:36 AM
اقتباس:
لوسمحت انت بات منرقكام ف القمة حتى رقم كام فالقاع حتى نظبط معاك الفيبوناتشى
مستوى 100 عند 3070 ومستوى صفر غير ظاهر زي ماانت شايف ولكن اطلع عند مستوى 12 عند 2836 من باب الأمان وخليك مع التوليفة خطوة بخطوة ومع التحليل الأسبوعي
الصورة الرمزية amjadona1
عضو مميـز
الصورة الرمزية amjadona1

2485#
08 - 10 - 2012, 10:42 AM
اقتباس:
هل هو المقاومة الاخيرة3173 والدعم الاخير2884 هومستوى صفر
مزبوط كلامك ياباشا
الصورة الرمزية amjadona1
عضو مميـز
الصورة الرمزية amjadona1

2486#
08 - 10 - 2012, 10:46 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة magdyzaki مشاهدة المشاركة
انا واثق مليون فى المية من تحليل حضرتك باذن ربنا
انا بس اللى عامل معايا مشكلة انى مش بفهم المصطلحات ولكن انا دايما بعتمد على توصيات حضرتك وحتى انا تركت مدير حسابى لانى مبقتش اثق فى توصياته
فقط توصيات حضرتك بنفذها وانا مغمض
ربنا يكرمنا ان شاء الله
تسلم حبيبي الله يعطيك الف عافية واي سؤال انا تحت امرك ونصيحة مني لك روح على صفحة 206 واقراها حتى ماتفهمها مية في المية وصدقني لو فهمت الكلام المكتوب راح تستغني عن اي موصي في العالم وماراح تحتاج اي احد انا اختصرت لكم الفوركس في صفحة وحدة والشغلة والله جدا بسيطة وسهلة
عضو جديد

osama rezk is on a distinguished road
2487#
08 - 10 - 2012, 10:49 AM
شكرا ياباشا على اهتمامك والتوليفة ماشية تمام على فريم الربع ساعة تحقق 21 وتحقق كسر الترند والترتيب فاضل 200 يطلع فوق
osama rezk غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية amjadona1
عضو مميـز
الصورة الرمزية amjadona1

2488#
08 - 10 - 2012, 11:01 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kajoelkyal مشاهدة المشاركة
بس والله اللى فى قلبى ليك ربنا شاهد عليا انتا راجل محترم وجدع وشاااطر اوى كمان انا شخصيا مسحت من عندى كل المؤشرات ومش حاطط ع المنصة غير توليفة امجدونا القديمة وتوليفة صفحة 206 وكمان اوتو فايبونتشى الاكثثثثثثثثثثثثثثثثثثثر من رائع وانا قولت الكلام ده قبل كده كتيرررر اوى ومن الاخر احنا معااااك يا كيييييييييييييييينج ومش هنقصر معاك تانى ف المتابعة وبالنسبة للكندى استنى لما افتح التوليفة واقولك
تسلم ياحبيبي كلك ذوق ومفهومية وهذا من لطفك واحسانك وطيب اصلك وكرم اخلاقك العالية واكيد مؤشر الفيبوناتشي رائع وممتاز وانا مجهزلكم مفاجئة التحليل الرقمي بعد ماندمج المؤشر معاه
kajoelkyal likes this.
الصورة الرمزية magdyzaki
عضو برونزي
الصورة الرمزية magdyzaki

magdyzaki is on a distinguished road
2489#
08 - 10 - 2012, 11:02 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amjadona1 مشاهدة المشاركة
تطويرالتوليفة واسرار خطوط

الموفينج

توليفة كسر الترند الثانوي

7 اكسبونينشال

14 سيمبل

21 اكسبونينشال

طريقة الدخول

تستخدم هذه التوليفة لإتخاذ القرار في الخروج من الصفقة وذلك اما بظهور نقطة الباربوليك على شمعة معاكسة مثلا في حالة البيع تظهر على شمعة صعود وفي حالة الشراء تظهر على شمعة هبوط او بإختراق خط ال 7 لخط ال 14 او بإختراق خط ال 7 لخط ال 14 وال 21 وعندها يجب الخروج من الصفقة

توليفة كسر الترند الحقيقي

9 اكسبونينشال

30 اكسبونينشال

55 سيمبل

65 سيمبل

توليفة الخط الملكي21

اكسبونينشال

7 اكسبونينشال

14 سيمبل

21 اكسبونينشال

55 سيمبل

100 اكسبونينشال

100 سيمبل

200 اكسبونينشال

200 سيمبل

90 لينير ويتد والشفت او الإزاحة 90

1000 اكسبونينشال

طريقة الدخول في الصفقة

عند اختراق خط ال 21 لجميع الخطوط السابقة سواء كان على فريم الساعة او أي فريم نروح نأكد هل العملة كسرت ترند حقيقي ولا لا بمعنى هل خط ال 9 وال 30 اكسبونينشال اخترقو خط ال 55 وال 65 سيمبل ولا لا في حالة فشل خط ال 9 وال 30 في اختراق خط ال 55 وال 65 ماندخل في الصفقة ابدا حتى لو خط ال 21 نجح في اختراق اخر خط وفي حالة نجاح خط ال 9 وال 30 في اختراق خط ال 55 وال 65 ندخل في الصفقة طبعا يلزمنا اننا نفتح صفحتين على الميتاتريدر الصفحة الأولى فيها توليفة كسر الترند الحقيقي والصفحة الثانية فيها توليفة خط ال 21 مع اضافة خط ال 90 في 90 يعني الفترة 90 والشفت او الإزاحة 90 والنوع لينير ويتد

اسرار خطوط الموفينج 55 و

100 و200 سيمبل

يساعد ترتيب الخطوط في مواصلة الصعود او الهبوط بشكل قوي بمعنى في حالة اختراق خط ال 21 لجميع الخطوط وفي حالة كسر الترند الحقيقي نروح نشوف ترتيب الخطوط اذا كان الترتيب من فوق لتحت 200 100 55 معناه هذا الترتيب ترتيب هابط وفي حالة كان الترتيب من تحت لفوق 200 100 55 معناه هذا ترتيب صاعد طبعا اذا انطبقت الثلاث الشروط هذي معناه العملة راح تتحرك بكل راحة في الهبوط او الصعود طبعا احيانا تكون هذي الخطوط بترتيب مختلف في حالة الهبوط مثلا 100 200 55 او 200 55 100 او 100 55 200 او 55 200 100 او أي ترتيب اخر غير ترتيب الهبوط في هذي الحالة ندخل في الصفقة مافي مشكلة مادام العملة كسرت ترند حقيقي وخط ال 21 اخترق كل الخطوط ولكن يجب الأخذ في الإعتبار اذا لم يتغير ترتيب الخطوط مع الوقت الى 200 100 55 من فوق لتحت معناه مهما هبطت العملة سواء 100 او 200 او 300 نقطة لازم لازم لازم ترجع تصعد مرة الثانية لازم السعر يرتد مرة ثانية والسبب هو ان خط ال 200 وال 100 وال 55 في ترتيب غير الترتيب المطلوب للهبوط ونفس الكلام في الصعود بالزبط لمن تكون الصفقة شراء نروح نتأكد من كسر الترند الحقيقي ونتأكد من اختراق خط ال 21 لاخر خط ونشوف ترتيب الخطوط من تحت لفوق يفضل انها تكون 200 100 55 عشان تاخذ العملة راحتها في الصعود او على الأقل حتى لو ماكانت في هذا الترتيب يتغير ترتيبها مع مرور الوقت الى الترتيب الصاعد واي ترتيب غير هذا الترتيب ندخل في الصفقة مافي مشكلة ولكن يجب الأخذ في الإعتبار ان السعر مهما صعد سواء 100 او 200 او 300 نقطة لازم راح يرجع يهبط مرة ثانية والسبب هو ترتيب هذي الخطوط السحرية ماتاخذ العملة راحتها في الصعود او الهبوط الا بتحقق هذي الشروط الثلاثة وهيا كسر الترند الحقيقي واختراق خط ال 21 لاخر خط وترتيب خطوط الموفينج 200 100 55 طبعا ياشباب توافق الفريمات شي مهم جدا بمعنى عند وضع توليفة كسر الترند الحقيقي على فريم الربع ساعة لازم كمان تكون توليفة خط ال 21 على فريم الربع ساعة ونفس الكلام لو كنا بنشتغل على فريم الساعة لازم كل التوليفتين تكون على فريم الساعة طيب اللي مايبغى يشتغل بتوليفتين وحاب انه يشتغل بتوليفة وحدة مافي مشكلة ولكن طبعا الدقة راح تكون بدل ماهي مية في المية راح تكون مثلا 95 في المية وتكون الإعدادات هيا كالتالي

7 اكسبونينشال

14 سيمبل

21 اكسبونينشال

55 سيمبل

65 سيمبل

100 اكسبونينشال

100 سيمبل

200 اكسبونينشال

200 سيمبل

90 لينير ويتد والشفت او الإزاحة 90

1000 اكسبونينشال

طبعا ياشباب هذي التوليفة كذا اصبحت توليفتين في توليفة وحدة وهيا رائعة وممتازة وانا افضل ان خط ال 200 وال 100 وال 55 سيمبل تكون اما في صفحة مستقلة عشان نشوف ترتيبها من ناحية الترتيب الصاعد او الهابط او انها تكون بلون مختلف وتكون بشكل عريض عشان تكون واضحة عندكم في الميتاتريدر والان كل واحد يختار اللي يعجبه اما انه يشتغل على توليفتين وهيا توليفة كسر الترند الحقيقي وتوليفة ال 21 واما انه يشتغل على توليفة وحدة فقط ويروح يضيف زي ماانتو شايفين خط ال 65 سميبل وبكذا تسير توليفة واحدة فقط طبعا الطريقتين كلها ممتازة وحلوة ولكن الشغل بتوليفتين ادق مية في المية مع مراقبة ترتيب الخطوط 200 100 55 سيمبل وبكذا ياشباب اصبحت التوليفة هذي ولله الحمد والمنة كاملة مكتملة والكامل وجه الله سبحانه وان شاء الله انكم راح تشوفو من وراها الخير الكثير وانا اشوف انها اقوى توليفة الى الان نزلت في المنتديات سواء العربية او الأجنبية لأنها تمتاز بالدقة الرهيبة وبسهولة استخدامها كل مافي الموضوع هو التركيز فقط على خط ال 21 مع كسر الترند الحقيقي ومراقبة ترتيب خطوط ال 200 وال 100 وال 55 ولاتنسو موضوع خط ال 1000 وبعده عن اخر خط في حالة كان خط ال 1000 بعيد عن اخر خط 40 او 50 نقطة ندخل في الصفقة ويكون هو الهدف وفي حالة كان قريب من اخر خط ننتظر حتى ماخط ال 21 يخترق خط ال 1000 وبعدها ندخل في الصفقة وسلامتكم
انا حاولت اقرأها اكثر من مرة ولكن كما قولت لحضرتك انا مش غارف شكل الخطوط وارقامها ولا المصطلحات الموجودة زى مثلا الفريم و التوليفة و7 اكسبونينشال و14 سيمبل و21 اكسبونينشال والترند والموفينج
اعتقد لو حضرتك تتكرم بوضع صورة تحتوى على هذه العناصر مع كتابة الاسماء والارقام على كل منها اكيد انا هقدر افهم الشرح تمام
انا اسف لكثرة طلباتى ولكن احنا كلنا متعشمين فى ربنا وحضرتك
ربنا يبارك حضرتك
magdyzaki غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية RS1
RS1
عضو متقدم
الصورة الرمزية RS1

RS1 is on a distinguished road
2490#
08 - 10 - 2012, 11:10 AM
السلام عليكم أخ أمجد الرائع
صراحه أنا متابع موضوعك لحظه بلحظه والله يباركلك
وتعديلك 100% مزبوط إن شاء الله
وأوتو فيبو عندي من أساسيات العمل فعلا
ولكن هناك مؤشرين واحد للترند الهابط (الترند السابق طبعا)
والأخر للترند الصاعد (الترند السابق أيضا)
وطبعا التعامل مع المؤشر يكون إذا كسر السعر مستوي يكون ذاهب للأخر بإذن الله
وأكرر شكري للمره الثانيه وإعجابي الشديد بحبك للمساعده
وتفضل الأوتو فايبو أب ربما تحتاجه بيوم ما في الترندات الصاعده
الملفات المرفقة
نوع الملف: mq4 Auto Fibo Up.mq4‏ (10.3 كيلوبايت, المشاهدات 14)
نوع الملف: ex4 Auto Fibo Down.ex4‏ (13.4 كيلوبايت, المشاهدات 13)

التوقيع

[
عن عبد الله بن عمرو ـ رضي الله عنهما ـ عن النبي صلى الله عليه وسلم قال:

المسلم من سلم المسلمون من لسانه ويده، والمهاجر من هجر ما نهى الله عنه.

RS1 غير متواجد حالياً  

جديد مواضيع قسم التوصيات - توصيات العملات