• 4:13 صباحاً

امجدونا للتوصيات السوبر ملكية

موضوع مغلق
Like Tree3237Likes

الصورة الرمزية amjadona1
عضو مميـز
الصورة الرمزية amjadona1

amjadona1 is on a distinguished road
افتراضي رد: امجدونا للتوصيات السوبر ملكية
1151#
23 - 07 - 2012, 09:16 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ziyadiah مشاهدة المشاركة
ياريت لو واحد يفر فرة على فريم الربع ساعة ويحسب نقاط اليوم حيلاقيها اكثر من 600 بيب

ترا كلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اام

ابو انور يمدحون الربع ( دفع رباعي واحلى شي للطعوس )

والله يامؤيد على كيفكم الرأي رأيكم والشور شوركم لو حبيتو نرجع لفريم الربع ساعة مافي مشكلة بس انا كان قصدي وهدفي اني اوريكم الفرق بين الربع ساعة والساعة من ناحية الدقة والراحة النفسية على فريم الساعة لكن مادام انت قاعد تذكر لنا عدد البيبات من باب انك تسيل لعابنا نقدر من الأسبوع الجاي نرجع لفريم الربع ساعة لو حبيتو وبلاشي نخلي الفترة اسبوعين نخليها اسبوع واحد فقط هذي وجهة نظري واترك الرغبة اولا واخيرا لكم اجمعين هيا المسئلة اني ابغاكم تتعودو على كل الفريمين لااكثر ولا اقل
amin2012 likes this.
amjadona1 غير متواجد حالياً  

الصورة الرمزية Dr.Sherif Mohammad
عضو جديد

خبرة السوق: أقل من 6 شهور
Dr.Sherif Mohammad is on a distinguished road
1152#
23 - 07 - 2012, 09:22 PM
اقتباس:
اهلا وسهلا بيك يا دكتور شريف

موضوع الاكسبيرت لسا تحت التجربة ولم يتم اعتماده بعد.

بالنسبة ليك ماينفعش انك تشتغل على فريم كبير لانه رصيدك ما يسمحش (اسال مجرب ومتسالش طبيب

انا وجهة نظري وعن تجربة اقرأ الشرح الي في توقيعي وهوا بسيط جدا ومن بكرة انزل على فريم الربع ساعة من الصبح واي صفقة بتتحقق شروطها ادخل فيها لانه اليوم الربع ساعة الي احنا مش واخدين بالنا منه لانا ركزنا على فريم الساعة حقق ما يزيد عن 1450 نقطة وبامكانك ترجع للشارت وتشوف بنفسك

ونقطة مهمة في بعض الصفقات الأكيدة بمعنى زي الي بتكون مع الاخبار وانتا قدامك الشارت والتوليفة وبتتأكد من اتجاها ممكن انك تدخل النقطة بنص دولار وتخطفلك 30 او 40 نقطة وتهرب

ولو دخلت اكتر من صفقة وشفت الصفقات ربحانة وتحققت شروط لصفقات جديدة توكل على الله وادخل وبمجرد ما تقتنع بالربح او تشوف السعر بدأ الانعكاس تطلع على ربحك على طول
ولو اشتغلت بالطريقة هذه حيكون معاك في اسبوعين رصيد 400 او 500
وادعي لصاحب الموضوع

طبعا لو كانت الصفقات ربحانة وفيه اخبار بالسوق مهمة تخرج بربحك ومتستناش

تحياتي لك

اولا ألف شكر على سرعة الرد "و أكيد طبعا الكلام بعد الفطار حاجه تانيه "
على فكرة أنا قرأت الملف كامل و ملف الإكسبيرت امبارح بس للأمانه كنت محتار أجربه على الديمو فتره الأول ولا أبدأ على الحقيقى و أتوكل على الله !!
طبعا أى كتاب و أى شرح دايما ينصحك مهما كنت متأكد من استراتيجيتك الجديدة جربها على الديمو فترة مناسبة بس أكيد انت عارف روح المغامرة
عايز اسألك على كام حاجة كده لو تسمح :
1- هل أدخل على أى زوج يستوفى الشروط من ال 17 زوج اللى زكرهم الأخ أمجد ولا كده ممكن تفتح معايا و تكون ادارة خاطئه لرأس المال ,أشتغل على أزواج السبريد الصغبر؟
2- أجرب الإستراتيجيه على الديمو فتره الأول ولا أبدأ على الحقيقى و أتوكل على الله ؟
3- أنا حسابي على wwm .. هل اشتغل يدوي على fxcm واطبق على wwm أو اشتغل على wwm مباشرة "لو تعرف حد جرب عليها" ؟؟
4- أنا كنت تايه في موضوع مواعيد افتتاح و اغلاق البورصات الرئيسية .. و أغلب المواقع مش دقيقة عشان فيه توقيت صيفي لكل البورصات "عدا طوكيو " .. وعملت أنا ملف اكسيل بكل المواعيد وفروق التوقيت الصيفي وعلى حسب اللي عندي لندن من 9 :18 وامريكا من 14 : 23 بتوقيت مصر
قولي بقى إيه من 7 صباحا الي 7 مساء دي ؟؟
5-لو فاتنى نقطةالدخول ممكن أدخل بعدها بشويه ولا يفضل انى استنى للفرصة اللى بعدها ؟
هتعبك معايا معلش
amin2012 likes this.
Dr.Sherif Mohammad غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية ziyadiah
عضو فـضـي
الصورة الرمزية ziyadiah

خبرة السوق: 5 الى 10 سنوات
ziyadiah is on a distinguished road
1153#
23 - 07 - 2012, 09:23 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amjadona1 مشاهدة المشاركة
والله يامؤيد على كيفكم الرأي رأيكم والشور شوركم لو حبيتو نرجع لفريم الربع ساعة مافي مشكلة بس انا كان قصدي وهدفي اني اوريكم الفرق بين الربع ساعة والساعة من ناحية الدقة والراحة النفسية على فريم الساعة لكن مادام انت قاعد تذكر لنا عدد البيبات من باب انك تسيل لعابنا نقدر من الأسبوع الجاي نرجع لفريم الربع ساعة لو حبيتو وبلاشي نخلي الفترة اسبوعين نخليها اسبوع واحد فقط هذي وجهة نظري واترك الرغبة اولا واخيرا لكم اجمعين هيا المسئلة اني ابغاكم تتعودو على كل الفريمين لااكثر ولا اقل
والله وانا اخوك اني منفذ الاوامر وانا واثق من تدرج الافكار عندك وتسلسلها

فريم الربع سريع وفيه تذبب بس حلاوة اذا مسك الترند وزي ما قلت بنقفل اخر اليوم واحنا مبسوطين لاني والله متأكد الاغلبية ما حيقدر ينام وهوا فاتح صفات هههههههه يمكن يحلم في برنانك وهوا بيقله قوم السوق عكس عليك.

ومن قهري انا اليوم اضفت المؤشرات وجالس افرفر على الساعة لدرجة اني دخلت كم صفقة وعكست عليه 300 نقطة لحتى الان (رفعت ضغطي وانا صايم فقلت اشوف الربع وش اخباره لقيت معشق الاول ماشي ولا هوا سائل في احد وما وقف الا بعد 1467 نقطة

لو فيه أحد يتابع معايا يعني واحد مسؤول عن الساعة وانا مسؤول عن الربع انا مستعد لانه لوحدي ما حقدر اتابع خصوصا لاني اذا حولت من فريم الى فريم بيعلق الجهاز وبيخليني ارجع اعيد تشغيله تاني مرة

تحياتي وزي ما تؤمرني انا حنفذ
amin2012 likes this.
ziyadiah غير متواجد حالياً  
عضو نشيط

moosa1 is on a distinguished road
1154#
23 - 07 - 2012, 09:25 PM
اخوانيييييييييييي الباوند نيوزلندي اشتري من سعر السوق ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟ظظ
amin2012 likes this.
moosa1 غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية ziyadiah
عضو فـضـي
الصورة الرمزية ziyadiah

1155#
23 - 07 - 2012, 09:27 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr.Sherif Mohammad مشاهدة المشاركة

اولا ألف شكر على سرعة الرد "و أكيد طبعا الكلام بعد الفطار حاجه تانيه "
على فكرة أنا قرأت الملف كامل و ملف الإكسبيرت امبارح بس للأمانه كنت محتار أجربه على الديمو فتره الأول ولا أبدأ على الحقيقى و أتوكل على الله !!
طبعا أى كتاب و أى شرح دايما ينصحك مهما كنت متأكد من استراتيجيتك الجديدة جربها على الديمو فترة مناسبة بس أكيد انت عارف روح المغامرة
عايز اسألك على كام حاجة كده لو تسمح :
1- هل أدخل على أى زوج يستوفى الشروط من ال 17 زوج اللى زكرهم الأخ أمجد ولا كده ممكن تفتح معايا و تكون ادارة خاطئه لرأس المال ,أشتغل على أزواج السبريد الصغبر؟
2- أجرب الإستراتيجيه على الديمو فتره الأول ولا أبدأ على الحقيقى و أتوكل على الله ؟
3- أنا حسابي على wwm .. هل اشتغل يدوي على fxcm واطبق على wwm أو اشتغل على wwm مباشرة "لو تعرف حد جرب عليها" ؟؟
4- أنا كنت تايه في موضوع مواعيد افتتاح و اغلاق البورصات الرئيسية .. و أغلب المواقع مش دقيقة عشان فيه توقيت صيفي لكل البورصات "عدا طوكيو " .. وعملت أنا ملف اكسيل بكل المواعيد وفروق التوقيت الصيفي وعلى حسب اللي عندي لندن من 9 :18 وامريكا من 14 : 23 بتوقيت مصر
قولي بقى إيه من 7 صباحا الي 7 مساء دي ؟؟
5-لو فاتنى نقطةالدخول ممكن أدخل بعدها بشويه ولا يفضل انى استنى للفرصة اللى بعدها ؟
هتعبك معايا معلش
كلامك مزبوط جرب على الديمو اول وافهم الاستراتيجية مزبوط بعدين طبق حقيقي
المنصة المعتمده الان هي FXCM بتحلل عليها وبتابع عليها وبتدخل حقيقي على منصتك في اي شركة

سبعه صباحا بتوقيت المملكة الى سبعة مساءا

الازواج 17 الي حددهم عميد الفن امجدونا هما الي فيهم الحركة والشغل اكتر من غيرهم
وانتا شغال ديمو مش حيضر لو اشتغلت على الجميع برضه
الصورة الرمزية amjadona1
عضو مميـز
الصورة الرمزية amjadona1

amjadona1 is on a distinguished road
1156#
23 - 07 - 2012, 09:30 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moosa1 مشاهدة المشاركة
اخي اشتري الباوند نيزولاندي من سعر السوق ؟
لا لاتشتري مادام مالحقت تشتري من بداية اختراق خط ال 7 لاخر خط او خط ال 7 وال 21 لاخر خط لاتفكر تشتري ابدا بعد كذا خصوصا ان السعر ماصعد 10 او 20 نقطة لا السعر صعد 100 نقطة وممكن انك تدخل تشتري من هذي الأسعار وبعدها يعكس الترند ويرجع يهبط مع العلم انه ممكن لو قلتلك ادخل شراء الان احتمال يصعد 200 نقطة ولكن مااضمن لك اي شي من ناحية الصعود عشان كذا اتعامل مع الصفقات زي ماتتعامل مع الفواكه سئل حكيم عن جوامع الطب فقال لاتنكح الا فتاة ولا تأكل من اللحم الا فتيا واذا تغديت فنم واذا تعشيت فمشي ولو على الشوك وكل الفاكهة في اقبالها وذرها في ادبارها يعني اتخيل الصفقة انها زي الفاكهة اذا مالحقت عليها في بداية نضجها لاتفكر انك تاكلها بعد ماتستوي بزيادة نفس الشي الصفقة ماندخل فيها بعد ماتكون الفرصة مستهلكة تماما لا ولكن ندخل في الصفقة من بداية الطريق من بداية الإختراق عشان نضمن اننا نربح اكبر قدر ممكن من الأرباح بأمر الله او نقفل على خسارة بسيطة
moosa1, amin2012 and ziyadiah like this.
amjadona1 غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية ziyadiah
عضو فـضـي
الصورة الرمزية ziyadiah

1157#
23 - 07 - 2012, 09:48 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amjadona1 مشاهدة المشاركة
لا لاتشتري مادام مالحقت تشتري من بداية اختراق خط ال 7 لاخر خط او خط ال 7 وال 21 لاخر خط لاتفكر تشتري ابدا بعد كذا خصوصا ان السعر ماصعد 10 او 20 نقطة لا السعر صعد 100 نقطة وممكن انك تدخل تشتري من هذي الأسعار وبعدها يعكس الترند ويرجع يهبط مع العلم انه ممكن لو قلتلك ادخل شراء الان احتمال يصعد 200 نقطة ولكن مااضمن لك اي شي من ناحية الصعود عشان كذا اتعامل مع الصفقات زي ماتتعامل مع الفواكه سئل حكيم عن جوامع الطب فقال لاتنكح الا فتاة ولا تأكل من اللحم الا فتيا واذا تغديت فنم واذا تعشيت فمشي ولو على الشوك وكل الفاكهة في اقبالها وذرها في ادبارها يعني اتخيل الصفقة انها زي الفاكهة اذا مالحقت عليها في بداية نضجها لاتفكر انك تاكلها بعد ماتستوي بزيادة نفس الشي الصفقة ماندخل فيها بعد ماتكون الفرصة مستهلكة تماما لا ولكن ندخل في الصفقة من بداية الطريق من بداية الإختراق عشان نضمن اننا نربح اكبر قدر ممكن من الأرباح بأمر الله او نقفل على خسارة بسيطة
منكم نستفيد

انا فكر ت الساعة بيختلف عن الربع ساعة في الصبر اكثر وفي النقاط اكثر
amin2012 likes this.
الصورة الرمزية amin2012
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية amin2012

amin2012 is on a distinguished road
1158#
23 - 07 - 2012, 10:14 PM
أخي مؤيد مساء الخير

إيش رأيك في

اليورو باوند على الربع شراء

التوقيع

فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا // يُرْسِلِ السَّمَاء عَلَيْكُم مِّدْرَارًا //وَيُمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَيَجْعَل لَّكُمْ جَنَّاتٍ وَيَجْعَل لَّكُمْ أَنْهَارًا // مَّا لَكُمْ لا تَرْجُونَ لِلَّهِ وَقَارًا // وَقَدْ خَلَقَكُمْ أَطْوَارًا ( سورة نوح)
amin2012 غير متواجد حالياً  
عضو جديد

خبرة السوق: أقل من 6 شهور
Dr.Sherif Mohammad is on a distinguished road
1159#
23 - 07 - 2012, 10:19 PM
اقتباس:
كلامك مزبوط جرب على الديمو اول وافهم الاستراتيجية مزبوط بعدين طبق حقيقي
المنصة المعتمده الان هي FXCM بتحلل عليها وبتابع عليها وبتدخل حقيقي على منصتك في اي شركة

سبعه صباحا بتوقيت المملكة الى سبعة مساءا

الازواج 17 الي حددهم عميد الفن امجدونا هما الي فيهم الحركة والشغل اكتر من غيرهم
وانتا شغال ديمو مش حيضر لو اشتغلت على الجميع برضه
شكرا يا كبيرنا
أنا هجرب ع الديمو و مفيش مانع آخد كام صفقه كده ع الحقيقى عشان نحاول نظبط الرصيد
و بردو خليكوا معانا بمجهوداتكم و احنا بدعواتنا ليكم
amin2012 and ziyadiah like this.
Dr.Sherif Mohammad غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية ziyadiah
عضو فـضـي
الصورة الرمزية ziyadiah

1160#
23 - 07 - 2012, 10:29 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amin2012 مشاهدة المشاركة
أخي مؤيد مساء الخير

إيش رأيك في

اليورو باوند على الربع شراء
عزيزي الساعة 10 والفرصة من بدري كانت وما تحركت بشكل مرضي وانا خرجت منها على الدخول زي ما قلت
amin2012 likes this.

جديد مواضيع قسم التوصيات - توصيات العملات