موقع بورصات
  بورصات
تسجيل عضوية جديدة في المنتديات لوحة تحكم العضو البحث في المنتديات تسجيل الخروج الرئيسية الاتصال بنا

منتدى العملات العام لمتابعة كل ما يتعلق بتجارة العملات الاجنبية والذهب والنفط من اخبار وطرق المتاجرة وتحليلات ، قسم التوصيات – توصيات العملات لمتابعة توصيات ونقاط الدخول والخروج على مختلف العملات ، منتدى الدروس التعليمية يحتوي على دروس تعليمية لسوق العملات والتحليل الفني والاساسي وادارة رأس المال ، منتدى المؤشرات والاكسبيرتات يحتوي على اهم المؤشرات مع شرح لها بالاضافة الى بعض الدروس

العودة   بورصات > بورصة العملات الاجنبية > منتدى تداول العملات العام

شركه محترمه السبريد لايزيد عن نقطه ؟؟

منتدى تداول العملات العام

Like Tree4Likes

قديم 19 - 11 - 2012, 02:54 PM   #11
عضو جديد

افتراضي رد: شركه محترمه السبريد لايزيد عن نقطه ؟؟

رد: شركه محترمه السبريد لايزيد عن نقطه ؟؟
شكرا لكل من شرفني بالمرور على موضوعي

اخواني لقيت شكة وندسور بروكرز تقريبا السبريد نصف نقطه على اليورو والباوند

على محطة الميتاتريدر ؟ بس ماني عارف كيف مصداقية هالشركه ؟ ماعندهم حساب اسلامي

ولكن الفوائد تحتسب بعد عشر ايام من فتح الصفقه ومااعتقد احد يخلي الصفقه عشر ايام شغاله .

منحاش من الاسهم غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 20 - 11 - 2012, 01:54 AM   #12
عضو جديد

اخوي في شركه سويسريه
فارق السبرند يبدا من نقطه الى 3 نقاط للازواج الرئيسيه

اسمها
fxtswssi

ارجو ان تتاكد من معلومات الشركه قبل دخولها

التوقيع:

مميز وللبيع

سيد الاذكار (( الاستغفار ))
ابــو شوووق غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 20 - 11 - 2012, 04:31 AM   #13
عضو جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة منحاش من الاسهم مشاهدة المشاركة
شكرا لكل من شرفني بالمرور على موضوعي

اخواني لقيت شكة وندسور بروكرز تقريبا السبريد نصف نقطه على اليورو والباوند

على محطة الميتاتريدر ؟ بس ماني عارف كيف مصداقية هالشركه ؟ ماعندهم حساب اسلامي

ولكن الفوائد تحتسب بعد عشر ايام من فتح الصفقه ومااعتقد احد يخلي الصفقه عشر ايام شغاله .
بص يا باشا انا مجرب الحساب ال اس تى بى بتاع ويندسور

اعمل حسابك ان انت هيتنصب عليك فى كل صفقه فى 0.8 نقطه
افسرهالك ازاى وجربها لو انت داخل شراء على زوج اليورو دولار على سعر ال ask 1.27902 ودوست باى خلاص هتلاقى اتسجلت ان انت دخلت شراء من سعر 1.27906 بزياده 0.4 نقطه
واما تيجى تنهى الصفقه بتاعتك وتقفلها برضه هيتلعب عليك فى 0.4 نقطه بنفس الاسلوب دا سعر اقل من اللى انت بتقفل عليه ب 0.4

ومفيش حد ذكى يطلع بقولى دا فرق الاسبريد بين ال ask و ال bid ولو داخل شراء بتتحاسب على سعر البيع واعكس .. اكيد انا عارف الكلام دا والله .. وجرب بنفسك واللى مش مصدق يجرب

يبقى المحصله 0.8 نقطه + الاسبريد اللى بيبقى فى االغالب عى اليورو دولار مثلا 0.6 نقطه = 1.4 نقطه الاسبريد على اليورو دولار فى الغالب

ولو هتشتغل على اى زوج تانى اعمل حسابك فى ال 0.8 نقطه دول كدا كدا بيتنصب عليك فيهم ...

ف اما تيجى تحسبها ياباشا شوف الاسبريد الموجود دلوقتى كام على اى زوج وزود عليه اوتوماتيك ال 0.8 نقطه على طول وشوف النهائى كام

بالتوفيق ...

وبخصوص مصداقيه الشركه فهى بتدفع والتحويل بيجيلك على طول ومبتلعبش فى حسابك ادخل معاها وانت مطمن بس اعمل حسابك فى ال 0.8 نقطه تقريبا دا الكوميشن بتاع الشركه بس مجبيتهاش بطريقه رسميه وحطيته تحت خانه الكوميشن وقالت اهو الزبون مش هياخد باله من الفرق دا افرحه واديله ااسبريد قليل زى ما هو واضحك عليه فى الفروقات دى من غير ما ياخد باله !!!

وحسابك لا يزيد باى حال من الاحوال عن 5000 دولار ... لو ايداعك اللى انت عايز تودعه اكتر من كدا انصحك باكثر من شركه .. وحسابك فى اى شركه لا يزيد عن 5000 دولار

selim غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 21 - 11 - 2012, 01:23 AM   #14
عضو جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة selim مشاهدة المشاركة
بص يا باشا انا مجرب الحساب ال اس تى بى بتاع ويندسور

اعمل حسابك ان انت هيتنصب عليك فى كل صفقه فى 0.8 نقطه
افسرهالك ازاى وجربها لو انت داخل شراء على زوج اليورو دولار على سعر ال ask 1.27902 ودوست باى خلاص هتلاقى اتسجلت ان انت دخلت شراء من سعر 1.27906 بزياده 0.4 نقطه
واما تيجى تنهى الصفقه بتاعتك وتقفلها برضه هيتلعب عليك فى 0.4 نقطه بنفس الاسلوب دا سعر اقل من اللى انت بتقفل عليه ب 0.4

ومفيش حد ذكى يطلع بقولى دا فرق الاسبريد بين ال ask و ال bid ولو داخل شراء بتتحاسب على سعر البيع واعكس .. اكيد انا عارف الكلام دا والله .. وجرب بنفسك واللى مش مصدق يجرب

يبقى المحصله 0.8 نقطه + الاسبريد اللى بيبقى فى االغالب عى اليورو دولار مثلا 0.6 نقطه = 1.4 نقطه الاسبريد على اليورو دولار فى الغالب

ولو هتشتغل على اى زوج تانى اعمل حسابك فى ال 0.8 نقطه دول كدا كدا بيتنصب عليك فيهم ...

ف اما تيجى تحسبها ياباشا شوف الاسبريد الموجود دلوقتى كام على اى زوج وزود عليه اوتوماتيك ال 0.8 نقطه على طول وشوف النهائى كام

بالتوفيق ...

وبخصوص مصداقيه الشركه فهى بتدفع والتحويل بيجيلك على طول ومبتلعبش فى حسابك ادخل معاها وانت مطمن بس اعمل حسابك فى ال 0.8 نقطه تقريبا دا الكوميشن بتاع الشركه بس مجبيتهاش بطريقه رسميه وحطيته تحت خانه الكوميشن وقالت اهو الزبون مش هياخد باله من الفرق دا افرحه واديله ااسبريد قليل زى ما هو واضحك عليه فى الفروقات دى من غير ما ياخد باله !!!

وحسابك لا يزيد باى حال من الاحوال عن 5000 دولار ... لو ايداعك اللى انت عايز تودعه اكتر من كدا انصحك باكثر من شركه .. وحسابك فى اى شركه لا يزيد عن 5000 دولار
شكرا لك اخي الكريم على مداخلتك القيمه للامانه انا فتحت حساب ديمو واشتغلت عليه وفعلا لقيت

هناك فرق بين كلامهم انه السبريد نصف نقطه وبين اللي انا اشوفه عند تنفيذ العمليه ( نقطه ونصف

نقطه واربعه ، نقطه وسته ) .

منحاش من الاسهم غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام

مواضيع سابقة :

طلب شرح نموذج الوطواط
الذهب راس وكتفين والهدف 1828
استراتجية رقمية رائعة ومضمونة وبسيطة جداا

مواضيع تالية :

نظرة اسبوعية من 19-23 نوفمبر
مفكرة بورصات للبيانات الاقتصادية - الاسبوع من 19/11 حتى 23/11/2012
مشكلة في منصة التداول

شركه محترمه السبريد لايزيد عن نقطه ؟؟