• 8:25 مساءاً

وقف كل التعاملات مع شركة انستا فوركس

موضوع مغلق
Like Tree10Likes

عضو جديد

خبرة السوق: 3 الى 5 سنوات
A7med H is on a distinguished road
افتراضي رد: وقف كل التعاملات مع شركة انستا فوركس
11#
06 - 03 - 2013, 02:51 PM
الشركه دي لم اجد من يقول كلمه حلوة فحقها
فياريت يا اخواني الجداد واللى عاوزين يدخلو المجال
يدخلو مع اى شركه الا انستا فوركس نصابههههههههههههههههههه
بشهاده الجميع

لكن ممكن تستفادو منها عن طريق بونص المنتديات مثلا
او المسابقات لكن كايداع لا فانت ترمي اموالك فتهلكه
modyalex likes this.

التوقيع

توصيات الماركت بروفايل
حساب تجريبي علي منصه بوسطن ميرشنت ميتا تريدر 4

Login: 33369606
Investor password: et5ybor
Server: BMFN-DemoCFD
رابط تحميل المنصه
CDN.BMFN.COM/bmfn4setup.exe
A7med H غير متواجد حالياً  

الصورة الرمزية Marvey
عضو متميز
الصورة الرمزية Marvey

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
Marvey is on a distinguished road
12#
06 - 03 - 2013, 03:38 PM
المشكلة كما سبق وذكرتم أن الشركة بتطلعك غلطان في كل مرة يحدث مشكلة ويقول لك أن البند كذا وكذا
ناهيكم عن الدعم الفني اللي مش فاهم أي شئ في أي حتة تكلمهم يقولك راسل الدعم
"أومال أنتوا مين بتبيعوا بطاطا" ؟
جاري عرض كل مشكلة علي حدي وحلها لمن يريد التعامل ولكي يكون علي علم بكل شئ داخل الشركة لكي لا يقع في الفخ "الاتفاقية"

التوقيع

جميع مشاركاتي لا تمس الواقع بصلة ... واي تشابه بينها وبين الواقع فهي أغرب من الخيال
Marvey غير متواجد حالياً  
عضو فـعّـال

Saif-Eldeen is on a distinguished road
13#
06 - 03 - 2013, 03:54 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Marvey مشاهدة المشاركة
المشكلة كما سبق وذكرتم أن الشركة بتطلعك غلطان في كل مرة يحدث مشكلة ويقول لك أن البند كذا وكذا
ناهيكم عن الدعم الفني اللي مش فاهم أي شئ في أي حتة تكلمهم يقولك راسل الدعم
"أومال أنتوا مين بتبيعوا بطاطا" ؟
جاري عرض كل مشكلة علي حدي وحلها لمن يريد التعامل ولكي يكون علي علم بكل شئ داخل الشركة لكي لا يقع في الفخ "الاتفاقية"
طيب أخى ميرفى، أنا عندى حساب بالفعل معاهم، تفتكر هينفع أسحب فلوسى منهم ولا عليه العوض كده فى الفلوس...
Saif-Eldeen غير متواجد حالياً  
عضو فـعّـال

zogota is on a distinguished road
14#
06 - 03 - 2013, 04:31 PM
انا ليا معاها اكثر من سنتين .. كان في مشاكل ولكن ليسبت بالكبيرة لكن في الفترة الاخيرة المشاكل اصبحت اكثر واكثر

منذ كام يوم عملت ايداع بـ 150 دولار ولم يتم اضافة الرصيد انا قمت بعمل ايداع عن طريق الليبرتي

المهم انا قولت يظهر في مشكلة كلمت الدعم وقالي هيتم حل المشكلة في وقت لاحق .

انا عندي حساب تاني فيها فا عملت ايداع بـ 100 دولار لان كان في فرصة قوية بالنسبالي علي اليورو ين

عملت الايداع وخدت البونص المهم اليورو ين هبط شوية وكان في الحساب صفقة اخري علي الباوند نيوزلاندي ضربت ستوب بالملي ومن ثم هبط السعر .. مع ان في منصات تاني السعر موصلش لرقم الاستوب فرق نقطتين او تلاتة قولت مش مشكلة المهم اليورو ين هبط لاقيتهم سحبوا مني البونص 30 دولار والحساب طار وارتفع من بعد ما اتمرجن حسابي من اليورو ين وفرقت معايا علي 8 نقاط يعني لو كان البونص موجود مكنش هيبقي في مشكلة اصلا وكان هيبقي في امكانية ان يستحمل الحساب اكتر واكتر وصعد اليورو ين فوق الـ 200 نقطة .. ابداع في انهم يخلوا العميل يخسر فلوسه

نرجع بقا لموضوع الايداع 150 دولار قعدت معاهم 4 أيام كلمت تقريبا كل افراد الدعم اللي عندهم وكل واحد يقولي تم تبليغ القسم المالي وفي الاخر وبعد عذاب تم ايداع المبلغ في الحساب .. بس انا دلوقتي بدور علي شركة تاني تكون محترمة وبتقبل البنوك الالكترونية

دا طبعا غير العيب بتاعها انك مينفعش تشتغل في وقت الاخبار ودي من اسوء قوانين انستا فوركس كنت محضر موضوع لو تم النصب عليا في 150 دولار ولكن لما رجعوا قولت يمكن المشاكل دي بتحصل معايا انا بس والطيب احسن ولكن الظاهر ان هي بقت شركة سيئة مع الكل
zogota غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية Marvey
عضو متميز
الصورة الرمزية Marvey

15#
06 - 03 - 2013, 04:34 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Saif-Eldeen مشاهدة المشاركة
طيب أخى ميرفى، أنا عندى حساب بالفعل معاهم، تفتكر هينفع أسحب فلوسى منهم ولا عليه العوض كده فى الفلوس...
بص خلينا نوضح الفروقات مابين الحساب لديهم
قولي حسابك بونص ولا ايداع عادي وهل هو تحت وكيل معين ام تحت الشركة مباشرة
وهل الحساب مفعل أم لا وأنا هرد عليك مباشرة

التوقيع

جميع مشاركاتي لا تمس الواقع بصلة ... واي تشابه بينها وبين الواقع فهي أغرب من الخيال
Marvey غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية Marvey
عضو متميز
الصورة الرمزية Marvey

16#
06 - 03 - 2013, 04:36 PM
دة أحد بنود العقد المهمة وأنا هعرض كل بنود العقد اللي بتسبب مشاكل للعملاء داخل الشركة

3.14.6. يوافق العميل على خضوع حسابه التجارى للفحص إذا تبين استخدامه طرق تداول تتضمن فتح وفتح/إغلاق الصفقات فى مدة زمنية أقل من 5 دقائق. وفقاً لنتائج الفحص يحق للشركة تصحيح نتائج هذه الصفقات.

هل دة معناه ان الحساب لا يخضع للفحص لو يتبين عكس ما سبق ؟!!
لم يتم توضيح وتركوها

التوقيع

Marvey غير متواجد حالياً  
عضو فـعّـال

zogota is on a distinguished road
17#
06 - 03 - 2013, 04:36 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Saif-Eldeen مشاهدة المشاركة
لا اسحب فلوسك مفيش مشاكل ان شاء الله
zogota غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية Marvey
عضو متميز
الصورة الرمزية Marvey

18#
06 - 03 - 2013, 04:44 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zogota مشاهدة المشاركة
انا ليا معاها اكثر من سنتين .. كان في مشاكل ولكن ليسبت بالكبيرة لكن في الفترة الاخيرة المشاكل اصبحت اكثر واكثر

منذ كام يوم عملت ايداع بـ 150 دولار ولم يتم اضافة الرصيد انا قمت بعمل ايداع عن طريق الليبرتي

انا عندي حساب تاني فيها فا عملت ايداع بـ 100 دولار لان كان في فرصة قوية بالنسبالي علي اليورو ين

عملت الايداع وخدت البونص المهم اليورو ين هبط شوية وكان في الحساب صفقة اخري علي الباوند نيوزلاندي ضربت ستوب بالملي ومن ثم هبط السعر .. مع ان في منصات تاني السعر موصلش لرقم الاستوب فرق نقطتين او تلاتة قولت مش مشكلة المهم اليورو ين هبط لاقيتهم سحبوا مني البونص 30 دولار والحساب طار وارتفع من بعد ما اتمرجن حسابي من اليورو ين وفرقت معايا علي 8 نقاط يعني لو كان البونص موجود مكنش هيبقي في مشكلة اصلا وكان هيبقي في امكانية ان يستحمل الحساب اكتر واكتر وصعد اليورو ين فوق الـ 200 نقطة .. ابداع في انهم يخلوا العميل يخسر فلوسه

نرجع بقا لموضوع الايداع 150 دولار قعدت معاهم 4 أيام كلمت تقريبا كل افراد الدعم اللي عندهم وكل واحد يقولي تم تبليغ القسم المالي وفي الاخر وبعد عذاب تم ايداع المبلغ في الحساب .. بس انا دلوقتي بدور علي شركة تاني تكون محترمة وبتقبل البنوك الالكترونية

دا طبعا غير العيب بتاعها انك مينفعش تشتغل في وقت الاخبار ودي من اسوء قوانين انستا فوركس كنت محضر موضوع لو تم النصب عليا في 150 دولار ولكن لما رجعوا قولت يمكن المشاكل دي بتحصل معايا انا بس والطيب احسن ولكن الظاهر ان هي بقت شركة سيئة مع الكل
بص يا الغالي هقولك مشكلة البونص الملغي بالتفصيل الممل
الشركة طبعاً لازم تطلع نفسها مش غلطانة في كل مرة يحدث مشكلة
بالنسبة لإيداعك 100 دولار وبونص 30 دولار وطبقاً لاتفاقية البونص اللي انت وافقت عليها بدون قراءتها بتقولك ايه

7. العلاوة 30% يمكن سحبها فقط بعد اكتمال صفقات شراء او بيع. الحجم الكلى للصفقات يجب ان يساوى ×*3 لوت إنستافوركس, حيث أن ×= الحجم الكلى للعلاوات المستلمة. الارباح المحققة فوق حجم العلاوة يمكن سحبها بدون اى قيود.

دة معناه ايه لو راسلت قسم البونص هيرد عليك بعدها بيوم ويقولك كالتالي
Dear Sir,

The bonuses in your accounts were cancelled according to paragraph 8 of the Agreement on the 30% Bonus receipt:
8. The Company reserves the right to cancel bonus without prior warning, so we strongly recommend not to use bonus funds in calculation
of profit in your trading strategy.
The Company is not responsible for any consequences of bonus’s cancellation, including Stop Out, because bonus is the ownership of the
Company until trader works it out by opening deals of total volume specified in the point 7 of the present Offer Agreement.

We apologize for inconvenience.

دة معناه انك بتجيب البونص اللي هو 30$ وتضربه ×3 = 90 لوت انستافوركس
يعني لا يمكن فتح اجمالي العقود بأكثر من 90 سنت للنقطة الواحدة علي الازواج الرئيسية
خلي بالك من النقطة الاخيرة دي لأني وقعت فيها
يعني لو هتفتح علي يورو ين وفتحت ب90 سنت مش هتبقي 90 سنت صحيحة لأن النقطة علي الازواج التقاطعية لا تساوي الواحد الصحيح ولكنها تساوي 1.1
دة بالنسبة للبونص الملغي وسبب الغاؤه طبعاً لو اتبعت القانون لايحق لهم الغاؤه علي الاطلاق

أما بالنسبة للإيداع اللي مظهرش دة مشكلة بتحصل كل مليون مرة ايداع وبيكون مشكلة في الاسكريبت بتاع الموقع ليس اكثر وبينزل تاني من قسم الحسابات

التوقيع

Marvey غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية Marvey
عضو متميز
الصورة الرمزية Marvey

19#
06 - 03 - 2013, 05:01 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zogota مشاهدة المشاركة

هذا البند المتعلق بتأخر ايداعك

4.2.1. يوافق العميل على أنه فى حالة حدوث عطل فى عمل البرنامج فمن الممكن حدوث تأخير فى إيداع الأموال فى حساب التداول.
4.2.2. تضطر الشركة لإدخال مبلغ لحساب التداول الخاص بالعميل فى حالة إكتشاف عطل فى البرنامج والذى أدى إلى تأخير فى الإيداع الآلى للأموال, وذلك لو أبلغ العميل عن التأخير.

التوقيع

Marvey غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية Marvey
عضو متميز
الصورة الرمزية Marvey

20#
06 - 03 - 2013, 05:04 PM
دة للحسابات الغير اسلامية

4.3.2. معدلات الفائدة على الأموال الحرة يتم ايداعها فى الحساب التجارى شهرياً وذلك ضمن حملة الشركة لتشجيع نشاط العملاء. كل عميل لإنستافوركس يجب أن يعرف أن شركة إنستافوركس ليست بنك ولذلك فإن معدلات الفائدة لن تكون مثل معدلات فائدة البنوك. فى حالة اكتشاف الشركة أى محاولة استغلال سئ لهذه الفائدة لمدة طويلة، فإن الشركة سوف تقوم بخصم جميع معدلات الفائدة التى تم اضافتها للحساب.

التوقيع

Marvey غير متواجد حالياً  

موضوع مغلق

جديد مواضيع منتدى برامج التداول و الشارتات و الشركات

08:25 PM