موقع بورصات
  بورصات
تسجيل عضوية جديدة في المنتديات لوحة تحكم العضو البحث في المنتديات تسجيل الخروج الرئيسية الاتصال بنا

منتدى العملات العام لمتابعة كل ما يتعلق بتجارة العملات الاجنبية والذهب والنفط من اخبار وطرق المتاجرة وتحليلات ، قسم التوصيات – توصيات العملات لمتابعة توصيات ونقاط الدخول والخروج على مختلف العملات ، منتدى الدروس التعليمية يحتوي على دروس تعليمية لسوق العملات والتحليل الفني والاساسي وادارة رأس المال ، منتدى المؤشرات والاكسبيرتات يحتوي على اهم المؤشرات مع شرح لها بالاضافة الى بعض الدروس

العودة   بورصات > بورصة العملات الاجنبية > منتدى المؤشرات و الاكسبرتات

Momods_MACD_Martin_EA_V1.01 متابعة خاصة وحصريا

منتدى المؤشرات و الاكسبرتات

Like Tree82Likes

قديم 16 - 05 - 2013, 02:29 AM   #401
عضو فـعّـال

افتراضي رد: Momods_MACD_Martin_EA_V1.01 متابعة خاصة وحصريا

رد: Momods_MACD_Martin_EA_V1.01 متابعة خاصة وحصريا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng_medo1 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم
والله يا باشا فعلا هذا ما حصل معي انا كنت ديمو على منصة exness وفتحت حساب فيها ب 1000 دولار واستخدمت الاصدار v2_2 باعدادات الميديوم ريسك وزي ما حضرتك عارف تايم المنصه دي على جرينتش يعني ما عدلتش في السيتنج اصلا وانا كنت من فتره عملت باك تيست للاكسبرت ده على تايم فرايم 30 يورو دولار وتايم فرايم 30 دولار ين وكانت نتائج مبهره وعرفت حسام بيها في احد مشاراكاتي انا عموما هابعت لحضرتك اليوسر والباسورد بتاع الاكونت ده على المنصه دي وانت تحكم بنفسك وتقوللي الخطا كان فين لاني بردو على فكره عندي حساب بتقريبا نفس المبلغ ديمو بردو على منصة iron fx كان ماشي تمام زي الفل باعدادات اللو ريسك لحد امبارح الثلاثاء والنهارده كانت المفاجأه خساره 400 دولار لان الترند كان نازل والاكسبيرت كان بيشتري

معلش طولت عليك وعلى الناس لكن انا حابب انك تشوف لي حل في الموضوع ده رقم الحساب 6123458
الباس
9459g1R5Tz

الخادم: mt4trial1.exness.com:443
للاسف ما عندى هذه المنصة ..... طيب ممكن تقولى كنت شغال على كام زوج و على فريم ايه ؟؟

والباك تيست اللى كنت عامله كان لمدة كام سنة و جودته ايه

التوقيع:

كـل ا
لشكـر لصديقـى حسـام الصــاوى

forex 2012 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

قديم 16 - 05 - 2013, 02:34 AM   #402
عضو نشيط جدا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 مشاهدة المشاركة
للاسف ما عندى هذه المنصة ..... طيب ممكن تقولى كنت شغال على كام زوج و على فريم ايه ؟؟

السلام عليكم

سؤال موجه للأخ فوركساوي وهو خارج النص وخارج الموضوع هذا واسمحوا لي يا شباب على المداخله لكن انا اجد الاخ فوركساوي ها هنا وهو خبير في الاكسبرتات والباك تيست

لو سمحت كيف اعمل باك تيست لاكسبريت خاص لشموع الرنكو بجودة عاليه 99%

وشكرا لكم

عايد العرفج غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 16 - 05 - 2013, 03:06 AM   #403
عضو فـعّـال

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عايد العرفج مشاهدة المشاركة
السلام عليكم

سؤال موجه للأخ فوركساوي وهو خارج النص وخارج الموضوع هذا واسمحوا لي يا شباب على المداخله لكن انا اجد الاخ فوركساوي ها هنا وهو خبير في الاكسبرتات والباك تيست

لو سمحت كيف اعمل باك تيست لاكسبريت خاص لشموع الرنكو بجودة عاليه 99%

وشكرا لكم
تم الرد عليك يا عزيزى فى موضوع اكسبرت نايت اسكلبير

التوقيع:

كـل ا

قديم 16 - 05 - 2013, 02:13 PM   #404
عضو جديد

اقتباس:

السلام عليكم ازيك يا باشا

مش مشكله انا ممكن بعد كده ارفق لك صوره او تقرير من الهيستوري وتشوف بنفسك . في الحقيقه انا كنت باشتغل على زوجين هما اليورو دولار فرايم 30 ودولار ين فرايم 30 الباك تيست اللي انا عملته كان من 2008 جودته 90 % انا بس عايز اعرف ليه الترند نازل والاكسبيرت بيشتري وده ما ظهرش غير مؤخرا عايزك توضحي القصه دي ضروري يا فوركساوي وعايز استشيرك في حاجه كمان ايه الفرق بين الاعدادات الاصليه للاكسبيرت واعدادات اللو ريسك ويعني ايه الريسك 1.2 او 1.6 ؟ شاكر ليك جدا يا باشا

eng_medo1 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 16 - 05 - 2013, 03:30 PM   #405
عضو فـعّـال

اقتباس:
السلام عليكم ازيك يا باشا

مش مشكله انا ممكن بعد كده ارفق لك صوره او تقرير من الهيستوري وتشوف بنفسك . في الحقيقه انا كنت باشتغل على زوجين هما اليورو دولار فرايم 30 ودولار ين فرايم 30 الباك تيست اللي انا عملته كان من 2008 جودته 90 % انا بس عايز اعرف ليه الترند نازل والاكسبيرت بيشتري وده ما ظهرش غير مؤخرا عايزك توضحي القصه دي ضروري يا فوركساوي وعايز استشيرك في حاجه كمان ايه الفرق بين الاعدادات الاصليه للاكسبيرت واعدادات اللو ريسك ويعني ايه الريسك 1.2 او 1.6 ؟ شاكر ليك جدا يا باشا
اهلا يا ميدو

اول شئ مش انا مبرمج الاكسبرت بس من كتر الباك تيست اللى عملتوه للاكسبرت دا مع متابعتى لكل حركة يعملها خلال الباك تيست من على الشارت قدرت الحمد لله افهم هو بيشتغل ازاى بنسبة كبيرة ... ولو انت عملته باك تيست اى كان عادى ولا 90 ولا 99 المفروض تكون متابعه و تشوف تصرف الاكسبرت عامل ازاى على الشارت

ثانى شئ بس احب اوضح وانا قولت الكلام دا سابقا ... ان الاكسبرت دا اتعمل عليه تجارب تيست على عملات زى اليورو ين و المجنون باعدادات اقل ما يمكن فريم الساعة وكلهم اتمرجنوا ما عدا اليورو دولار قريم الساعة تحديدا .... لان كل ما قل الفريم كل ما تقلبات اشارة الماكد حتكون متقلبه اكتر كل ما راح يدخل فى دوامة اكتر و اكتر

بالنسبة لقصة ان الترند نازل والاكسبيرت بيشتري انا شرحت الية عمل الاكسبرت فى المشاركة 399 وهى باختصار ان الاكسبرت بيدخل بناء على اشارة الماكد ... يعنى الماكد اعطى اشارة بيع يدخل بيع ... اعطى شراء يدخل شراء وماله علاقة بالترند ولا بالاخبار القوية اللى ممكن تغير مسار العملة فى دقائق او ساعات ويعكس السعر ... وهنا ياتى دور التبريد المضاعف ... ولو الماكد اعطى اخيرا اشارة تغير اتجاه جديدة يبدا الدخول عكس الصفقات السابقة بمضاعفات اكبر بناء على الاعدادات المعطية له لحين الخروج من الصفقة على الربح المطلوب تحقيقه

بالنسبة للاعدادات الاصلية فاى اكسبرت بيتم برمجته بتكون بناء على اساس الطريقة وتبدا بعد ذلك رحلة البحث عن افضل اعدادات له ...... والاعدادات اللو ريسك هى اعدادات ربح نقاطها قليل مع مضاعفات ايضا قليلة للخوف من تقلبات السوق لان هذا الاكسبرت ماله غير طريقين اما مكسب اما مارجن كووول ربنا يبعده عنا ..... يعنى بمعنى اصح وادق مخاطرة قليلة = ربح بسيط / مخاطرة متوسطة = ربح متوسط / مخاطرة عالية = مكسب عالى او حبيب الملايين مارجن كوووول

بالنسبة للريسك و البروفيت فاكتور و الباسكيت فاكتور فهما ال 3 مسئولين عن تحديد ربح الصفقات و مضاعفة الصفقات و ادارة راس مال الصفقات فى حين زيادة الرصيد

ارجو ان تكون كل الامور وضحت الان .... ونصيحة بلاش فريم النص ساعة دا وبلاش اليورو ين ايضا .... بس لو عاوز تجرب جرب براحتك بس ما تيجى تطلع هنا و تقول الحسابات اتمرجنت لان والحمد لله الاعدادات المرفقة هنا بالموضوع لم تتمرجن على مدار 4 سنين سابقين ولكن الغيب لا يعلمه سوا الله سبحانه وتعالى

تحياتى لك و للجميع

التوقيع:

كـل ا

قديم 16 - 05 - 2013, 08:42 PM   #406
عضو جديد

اقتباس:
اهلا يا ميدو

اول شئ مش انا مبرمج الاكسبرت بس من كتر الباك تيست اللى عملتوه للاكسبرت دا مع متابعتى لكل حركة يعملها خلال الباك تيست من على الشارت قدرت الحمد لله افهم هو بيشتغل ازاى بنسبة كبيرة ... ولو انت عملته باك تيست اى كان عادى ولا 90 ولا 99 المفروض تكون متابعه و تشوف تصرف الاكسبرت عامل ازاى على الشارت

ثانى شئ بس احب اوضح وانا قولت الكلام دا سابقا ... ان الاكسبرت دا اتعمل عليه تجارب تيست على عملات زى اليورو ين و المجنون باعدادات اقل ما يمكن فريم الساعة وكلهم اتمرجنوا ما عدا اليورو دولار قريم الساعة تحديدا .... لان كل ما قل الفريم كل ما تقلبات اشارة الماكد حتكون متقلبه اكتر كل ما راح يدخل فى دوامة اكتر و اكتر

بالنسبة لقصة ان الترند نازل والاكسبيرت بيشتري انا شرحت الية عمل الاكسبرت فى المشاركة 399 وهى باختصار ان الاكسبرت بيدخل بناء على اشارة الماكد ... يعنى الماكد اعطى اشارة بيع يدخل بيع ... اعطى شراء يدخل شراء وماله علاقة بالترند ولا بالاخبار القوية اللى ممكن تغير مسار العملة فى دقائق او ساعات ويعكس السعر ... وهنا ياتى دور التبريد المضاعف ... ولو الماكد اعطى اخيرا اشارة تغير اتجاه جديدة يبدا الدخول عكس الصفقات السابقة بمضاعفات اكبر بناء على الاعدادات المعطية له لحين الخروج من الصفقة على الربح المطلوب تحقيقه

بالنسبة للاعدادات الاصلية فاى اكسبرت بيتم برمجته بتكون بناء على اساس الطريقة وتبدا بعد ذلك رحلة البحث عن افضل اعدادات له ...... والاعدادات اللو ريسك هى اعدادات ربح نقاطها قليل مع مضاعفات ايضا قليلة للخوف من تقلبات السوق لان هذا الاكسبرت ماله غير طريقين اما مكسب اما مارجن كووول ربنا يبعده عنا ..... يعنى بمعنى اصح وادق مخاطرة قليلة = ربح بسيط / مخاطرة متوسطة = ربح متوسط / مخاطرة عالية = مكسب عالى او حبيب الملايين مارجن كوووول

بالنسبة للريسك و البروفيت فاكتور و الباسكيت فاكتور فهما ال 3 مسئولين عن تحديد ربح الصفقات و مضاعفة الصفقات و ادارة راس مال الصفقات فى حين زيادة الرصيد

ارجو ان تكون كل الامور وضحت الان .... ونصيحة بلاش فريم النص ساعة دا وبلاش اليورو ين ايضا .... بس لو عاوز تجرب جرب براحتك بس ما تيجى تطلع هنا و تقول الحسابات اتمرجنت لان والحمد لله الاعدادات المرفقة هنا بالموضوع لم تتمرجن على مدار 4 سنين سابقين ولكن الغيب لا يعلمه سوا الله سبحانه وتعالى

تحياتى لك و للجميع

السلام عليكم

شاكر جدا ردك يا فوركساوي لكن انت زعلان ليه لما باقول الحساب اتمرجن ده فعلا اللي حصل والله كان يورو دولار مش ين دولار حتى وانا لما عرضت على حسام الفكره في احد مشاركاتي في هذا الموضوع قاللي ماشي جرب وشوف لكن والله الين دولار فريم
30 ما خسر بس انا استاذنك في حاجه ممكت تعمل انت باك تيست تاني على الين دولار وترفقه على فريم نص ساعه مش ساعه

تحياتي لك يا باشا

قديم 16 - 05 - 2013, 09:47 PM   #407
عضو فـعّـال

اقتباس:
السلام عليكم

شاكر جدا ردك يا فوركساوي لكن انت زعلان ليه لما باقول الحساب اتمرجن ده فعلا اللي حصل والله كان يورو دولار مش ين دولار حتى وانا لما عرضت على حسام الفكره في احد مشاركاتي في هذا الموضوع قاللي ماشي جرب وشوف لكن والله الين دولار فريم
30 ما خسر بس انا استاذنك في حاجه ممكت تعمل انت باك تيست تاني على الين دولار وترفقه على فريم نص ساعه مش ساعه

تحياتي لك يا باشا
انا مو زعلان يا اخى الكريم ... الموضوع انك انحرفت عن الفريم المعتمد للاكسبرت بغرض التجربة وتعرضت لخسائر ومن ثم تاتى و تقول اتمرجنت يا رجالة .... طيب ماذا لو معنا اعضاء لسه جديدة على الموضوع او مبتدئين او زائر اول مرة يدخل هنا ماذا سوف يقولون .... بالطبع سيقولون ان الموضوع والاكسبرت و القائمين عليه فاشلين ... رغم تعب الاخ محمد المبرمج جزاه الله خيرا و رغم تعب الاخ حسام جزاه الله خيرا ايضا و رغم ضياع ساعات و ايام و ليالى منى جالس امام الباك تيستات لتحليل طريقة عمل الاكسبرت كما شرحتها فى مشاركتى السابقة

او بمعنى اصح اللى بيتعب فى شئ معين بيعز عليه ان حد يجيى يغير فى الاسلوب المتبع بغرض التجارب و لما التجارب تفشل يقول تعرضت لمرجن و خسائر و و و ... وليس معنى كلامى اننا لا نقبل الاقتراحات او الاعدادات الجديدة ولكن ليس كل التجارب او الاعدادات راح تنجح ونحن غير مسئولين عن اى انحراف او تغيير

التوقيع:

كـل ا

قديم 16 - 05 - 2013, 10:27 PM   #408
عضو جديد

اقتباس:
انا مو زعلان يا اخى الكريم ... الموضوع انك انحرفت عن الفريم المعتمد للاكسبرت بغرض التجربة وتعرضت لخسائر ومن ثم تاتى و تقول اتمرجنت يا رجالة .... طيب ماذا لو معنا اعضاء لسه جديدة على الموضوع او مبتدئين او زائر اول مرة يدخل هنا ماذا سوف يقولون .... بالطبع سيقولون ان الموضوع والاكسبرت و القائمين عليه فاشلين ... رغم تعب الاخ محمد المبرمج جزاه الله خيرا و رغم تعب الاخ حسام جزاه الله خيرا ايضا و رغم ضياع ساعات و ايام و ليالى منى جالس امام الباك تيستات لتحليل طريقة عمل الاكسبرت كما شرحتها فى مشاركتى السابقة

او بمعنى اصح اللى بيتعب فى شئ معين بيعز عليه ان حد يجيى يغير فى الاسلوب المتبع بغرض التجارب و لما التجارب تفشل يقول تعرضت لمرجن و خسائر و و و ... وليس معنى كلامى اننا لا نقبل الاقتراحات او الاعدادات الجديدة ولكن ليس كل التجارب او الاعدادات راح تنجح ونحن غير مسئولين عن اى انحراف او تغيير
السلام عليكم

حقك عليا يا سيدي انت وكل القائمين على هذا العمل المحترم وانت كان كلامك من البدايه صح انا اللي انحرفت عن التايم فريم المحدد انا عملت باك تيست على فريم الساعه لكن لفتره طويله شويه باعدادات الميديوم كان قوي جدا لكن اعلنها هنا ان اعدادات اللو ريسك هي الافضل واشكرك على مجهودك انت والناس كلها وباعتذر مره اخرى

السلام عليكم

قديم 16 - 05 - 2013, 11:35 PM   #409
عضو نشيط جدا

الصورة الرمزية qaradaya

السلام عليكم
اخواني الاعضاء وعلى راسهم عمالقة المنتدى الاستاذ القدير محمد والاستاذ القدير سمير والاستاذ القدير حسام والاستاذ القدير فركساوي والجميع كل باسمه ولقبه حتى لا اكون قد نسيت احد ...

اخواني انا ارغب بمساعدة ...

انا حابب ادخل تجارة حقيقية بقيمة 500 $ طبعا هالملبلغ ربما يكون قليل بس بجد هذا ما استطيع الدخول به بسبب الظروف المادية الصعبة ....

طلبي هو مساعدتي بافضل اكسبيرت ممكن ابدأ فيه بهذا المبلغ شرط الا تكون هناك خسارة لانه المبلغ لا يحتمل الخسارة ..... بمعنى اخر ان يكون اكسبيرت شبه مضمون ....

انا تابعت هذا الاكسبيرت ولكن لما ضفته على المنصة لم يفتح معي اي صفقة لعدة ساعات ولم يكن لدي الوقت الكافي لانتظار نتائجه ....

انا جربت اكسبيرت اللي في هذا الموضوع http://www.borsaat.com/vb/t530430-2.html وقمت بتجربته على جميع العملات وهو يفتح صفقات كثيرة ويحقق اهداف ايضا ولكن الاكسبيرت يدخل بطريقة عشوائية لا اعرف على ماذا يدخل تلك الصفقات واذا اغلق صفقة يقوم بفتح صفقة بنفس الاتجاه حتى وان تغيرت الاشارة وهذا يزيد من الخسارة ولكن على المدى الطويل يمكن انعكاس السوق والربح بالصفقة لكن لا شئ مضمون ...
ولكن ما عجبني في هذا الاكسبيرت انه تستطيع تحديد عدد نقاط الربح فهو يقوم تلقائيا بجني الارباح حتى لو انقطع الانترنت يكمل الصفقات التي قام بفتحها .... لذا هو افضل من غيره بهذه الميزة ...

الان انا اريد الحصول على اكسبيرت يضع تاك بروفيت ( جني ارباح ) وذلك بسبب انقطاع الكهرباء وانقطاع الانترنت لضمان اكمال الصفقات وايضا تكون صفقاته مدروسة بحيث الدخل وتحقيق عدد من النقاط يتم تحديدها واغلاق الصفقة وان يكون اوتو لوت يتم تحديد اللوت تلقائيا حسب راس المال ....

اسف للاطالة اتمنى ان اجد مبتغاي عندكم وبارك الله فيكم

qaradaya غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 17 - 05 - 2013, 12:39 AM   #410
عضو جديد

السلام عليكم

الاخ العزيز فوركساوي مرفق باك تيست على الين دولار فريم 30 لمدة عام شوف وقوللي ايه رايك انت والشباب

الملفات المرفقة
نوع الملف: zip StrategyTester.zip‏ (46.1 كيلوبايت, المشاهدات 19)

جديد مواضيع منتدى المؤشرات و الاكسبرتات

مواضيع سابقة :

سؤال للاستاذ سمير
ممكن هذا المؤشر القوى
تحويل مؤشر الى اكسبريت

مواضيع تالية :

طلب تعديل على إكسبرت
مؤشر يعطي توصيات باهداف ضعف الاستوب
اكسبيرت ECN FX ROBOT

Momods_MACD_Martin_EA_V1.01 متابعة خاصة وحصريا