موقع بورصات
  بورصات
تسجيل عضوية جديدة في المنتديات لوحة تحكم العضو البحث في المنتديات تسجيل الخروج الرئيسية الاتصال بنا

منتدى العملات العام لمتابعة كل ما يتعلق بتجارة العملات الاجنبية والذهب والنفط من اخبار وطرق المتاجرة وتحليلات ، قسم التوصيات – توصيات العملات لمتابعة توصيات ونقاط الدخول والخروج على مختلف العملات ، منتدى الدروس التعليمية يحتوي على دروس تعليمية لسوق العملات والتحليل الفني والاساسي وادارة رأس المال ، منتدى المؤشرات والاكسبيرتات يحتوي على اهم المؤشرات مع شرح لها بالاضافة الى بعض الدروس

العودة   بورصات > بورصة العملات الاجنبية > منتدى المؤشرات و الاكسبرتات

وداعا للخسارة في الاكسبيرت الشامل

منتدى المؤشرات و الاكسبرتات

Like Tree16Likes

قديم 27 - 06 - 2013, 09:26 PM   #101
عضو جديد

افتراضي رد: وداعا للخسارة في الاكسبيرت الشامل

رد: وداعا للخسارة في الاكسبيرت الشامل
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسين الصائغ مشاهدة المشاركة

عند الانعكاس وبمسافة معينة يتم الدخول في صفقة مضاعفة بنفس الاتجاه لذا يفضل عدم وضع الستوب لوز اذا اردت العمل مع المضاعفات

يمكنك ان تلغي المضاعفات اذا احببت وبالتالي تضع الستوب الذي تريده في المكان المناسب من اعدادات الاكسبرت

شكرا جدا على التوضيح ومعلش تعبك معايا

xxhaissamxx غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

قديم 27 - 06 - 2013, 09:28 PM   #102
عضو جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة qaradaya مشاهدة المشاركة

سيعمل معك اكثر من ذلك لاني عملت له باك تسيت على اليورو دولار لمدة شهر على 100 دولار جعلها 300 دولار .

مينفعش يكون ستوب لوز لانه بيعتمد على المضاعفات والربح بالدولار يعني لو حطيت ستوب لوز ستكون الخسارة اكبر بكثير من الربح ....لدي مفاجئة جديدة لكم .... قمت بفضل الله بتصميم اكسبيرت بفكرة جنونية وها انا اعمل له باك تيست وعلى ما يبدو ان شاء الله سيكون رائع وسيحقق ارباح كبيرة باذن الله

دمت بخير
عمل فى شهر 300$ من 100$ لو دة حصل فعلا انا هبيع البيت وهحط كل الفلوس فى الاكسبرت دة ^_^

شكرا جدا لتوضيح فكرة الاستوز لوز ومعلش انا لسة جديد فهتعبكم معايا شوية

قديم 27 - 06 - 2013, 09:51 PM   #103
عضو نشيط جدا

الصورة الرمزية qaradaya

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبدالله البشر مشاهدة المشاركة
تمام حبيبي خليت اللوت اوتو والربح بالدولار 16 وبالله التوفيق الله يرضى عليك ياغالي
تسلم اخي الكريم
انا تحت امركم بس اريد منكم دعائكم لي في ظهر الغيب

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة xxhaissamxx مشاهدة المشاركة
عمل فى شهر 300$ من 100$ لو دة حصل فعلا انا هبيع البيت وهحط كل الفلوس فى الاكسبرت دة ^_^

شكرا جدا لتوضيح فكرة الاستوز لوز ومعلش انا لسة جديد فهتعبكم معايا شوية
صحيح بس بلاش البيت لانك كده هتنام بالشارع ... ههههههههههههه

على فكرة الاكسبيرت ده ان شاء الله فيه الخير لكن شو تحكي لو شفت الاكسبيرت اللي بجهز فيه ....... 1000 دولار تحولت خلال شهرين ونصف الى 9950 دولار .... صدق او لا تصدق

qaradaya غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 27 - 06 - 2013, 10:17 PM   #104
عضو نشيط جدا

اقتباس:
تسلم اخي الكريم
انا تحت امركم بس اريد منكم دعائكم لي في ظهر الغيب

على فكرة الاكسبيرت ده ان شاء الله فيه الخير لكن شو تحكي لو شفت الاكسبيرت اللي بجهز فيه ....... 1000 دولار تحولت خلال شهرين ونصف الى 9950 دولار .... صدق او لا تصدق
متى سوف ترفق هذا الإكسبيرت!!!!!!!!!

realyone غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 27 - 06 - 2013, 10:22 PM   #105
عضو نشيط جدا

الصورة الرمزية qaradaya

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة realyone مشاهدة المشاركة
متى سوف ترفق هذا الإكسبيرت!!!!!!!!!
هذا اكسبيرت مختلف تماما عن الاكسبيرت في هذا الموضوع ....

انا اعمل حاليا للوصول لافضل اعدادات تعمل على حسابات صغيرة بقيمة 100 دولار ... بالرغم انه شبه مستحيل العمل عليه بمثل هذا المبلغ لكني ساواصل العمل للجعله يعمل على المبالغ الصغيرة .

قديم 27 - 06 - 2013, 10:54 PM   #106
عضو جديد

اقتباس:
[COLOR="red"]

هو قبل السطر بتاع ال 1000 جنية قلت عندك حق بلاش البيت بس بعد السطر دة يا باشا انا هابيع البيت وابيع هدومى والعربية وابات فى الشارع 3 شهور مش هقول شهرين ونص وبعد كدة هجيب فيلا ^_^

قديم 27 - 06 - 2013, 11:15 PM   #107
عضو نشيط جدا

الصورة الرمزية qaradaya

اقتباس:
هو قبل السطر بتاع ال 1000 جنية قلت عندك حق بلاش البيت بس بعد السطر دة يا باشا انا هابيع البيت وابيع هدومى والعربية وابات فى الشارع 3 شهور مش هقول شهرين ونص وبعد كدة هجيب فيلا ^_^
قلبك ابيض يا عم

مشكلة الاكسبيرت الجديد ده انه عايز مبلغ كبير شوية وده مش كل الناس بتقدر عليه وانا شخصيا ما بقدر عليه ....

لكن هناك حل لمشكلة راس المال بس محتاج شوية دراسة للتاكد منه ...

على فكرة انا شغال على اكسبيرت على الحقيقي نتائجه ممتازة بس كمان بيحتاج راس مال وعشان كده انا شغال عليه وحاطط ايدي على قلبي وشغال عملة وحدة وباصغر لوت .... من الاخر ربنا يستر .

قديم 28 - 06 - 2013, 12:55 AM   #108
عضو جديد

اقتباس:
قلبك ابيض يا عم

مشكلة الاكسبيرت الجديد ده انه عايز مبلغ كبير شوية وده مش كل الناس بتقدر عليه وانا شخصيا ما بقدر عليه ....

لكن هناك حل لمشكلة راس المال بس محتاج شوية دراسة للتاكد منه ...

على فكرة انا شغال على اكسبيرت على الحقيقي نتائجه ممتازة بس كمان بيحتاج راس مال وعشان كده انا شغال عليه وحاطط ايدي على قلبي وشغال عملة وحدة وباصغر لوت .... من الاخر ربنا يستر .
معلش والله انا عارف ان احنا تعبنكم معانا ربنا يخليكم لينا ^_^ ويخليكم للغلابة وانا نفسى والله اقدر اساعد باى حاجة بس للاسف خبرتى فى الفوركس ملهاش لزمة بس بحاول اهو ابتدى اتعلم وان شاء الله بخبرتكم ومساعدتكم اقدر حتى ابقى نص خبرتكم
وشوف المبلغ كام عشان ابيع كل حاجة ^_^ وابقى اول واحد يشتغل بيه واغظكم :P بس لو الحساب اتمرجن هاجى ابات تحت بيت حضرتك وهدعى عليك ليل نهار

قديم 28 - 06 - 2013, 03:06 AM   #109
عضو نشيط جدا

الصورة الرمزية qaradaya

اقتباس:
معلش والله انا عارف ان احنا تعبنكم معانا ربنا يخليكم لينا ^_^ ويخليكم للغلابة وانا نفسى والله اقدر اساعد باى حاجة بس للاسف خبرتى فى الفوركس ملهاش لزمة بس بحاول اهو ابتدى اتعلم وان شاء الله بخبرتكم ومساعدتكم اقدر حتى ابقى نص خبرتكم
وشوف المبلغ كام عشان ابيع كل حاجة ^_^ وابقى اول واحد يشتغل بيه واغظكم :P بس لو الحساب اتمرجن هاجى ابات تحت بيت حضرتك وهدعى عليك ليل نهار
بص يا عمنا

اولا بتشرف البيت واصحابه ومش هتنام تحت البيت ده صدر البيت ليك بس لا سمح الله انك تخسر والحساب يتمرجن .....

اخي الحبيب

انا من خبرتي في عالم الفوركس وصلت لنتيجة مهمة وهي انه مفيش اكسبيرت بيعطيك نتيجة مية بالمية ولو عايز تكون اكثر امان استخدم الاكسبيرت اللي بالموضوع ده ..

لو عايز ربح سريع وكتير توقع خسارة سريعة وكتيرة كمان .... العبارة دي انا قريتها كتير وهي صحيحة مية بالمية .

لكن الحل للموضوع ده بسيط جدا .... الاكسبيرت لازم يتوقف عن العمل كل مدة وتغلق كل الصفقات المفتوحة وترجع تشغل الاكسبيرت تاني ...

وطبعا وقف الاكسبيرت واغلاق الصفقات لها شرطين اذا كان احدهما يمكن اغلاق الاكسبيرت والصفقات .

1- اما ان يكون اجمالي الربح في الصفقات المفتوحة موجب .

2- او ان يكون اجمالي الربح اكبر من اجمالي السالب في الصفقات المفتوحة

يعني كل ما نحصل مبلغ من الربح نغلق ونفتح تاني هي دي افضل طريقة وطبعا لازم تكون قريب من الكمبيوتر عشان تتابع عمل الاكسبيرت .

لك خالص تحياتي

قديم 28 - 06 - 2013, 04:13 AM   #110
عضو جديد

اقتباس:
بص يا عمنا
اولا بتشرف البيت واصحابه ومش هتنام تحت البيت ده صدر البيت ليك بس لا سمح الله انك تخسر والحساب يتمرجن .....
اخي الحبيب
انا من خبرتي في عالم الفوركس وصلت لنتيجة مهمة وهي انه مفيش اكسبيرت بيعطيك نتيجة مية بالمية ولو عايز تكون اكثر امان استخدم الاكسبيرت اللي بالموضوع ده
لو عايز ربح سريع وكتير توقع خسارة سريعة وكتيرة كمان .... العبارة دي انا قريتها كتير وهي صحيحة مية بالمية .
لكن الحل للموضوع ده بسيط جدا .... الاكسبيرت لازم يتوقف عن العمل كل مدة وتغلق كل الصفقات المفتوحة وترجع تشغل الاكسبيرت تاني ...
وطبعا وقف الاكسبيرت واغلاق الصفقات لها شرطين اذا كان احدهما يمكن اغلاق الاكسبيرت والصفقات .
1- اما ان يكون اجمالي الربح في الصفقات المفتوحة موجب .
2- او ان يكون اجمالي الربح اكبر من اجمالي السالب في الصفقات المفتوحة
يعني كل ما نحصل مبلغ من الربح نغلق ونفتح تاني هي دي افضل طريقة وطبعا لازم تكون قريب من الكمبيوتر عشان تتابع عمل الاكسبيرت .
لك خالص تحياتي
ربنا يخيلك والله ومن ذوق حضرنك احرجتنى انا مع حضرتك ان فكرة الربح السريع او الطمع ديما نهايتها المرجن او الخسارة وانا مشغل الاكسبرت على ديمو 100$ لو النتائج ممتازة ممكن افتح حساب حقيقى بس اهم حاجة افهم كل حاجة على الديمو الاول .
انا فعلا مكنتش بقفل اى صفقة يدوى خالص ان شاء الله من بكرة هبتدى اقفل الصفقات قبل الترجت اعتقد ان اقفل الصفقات اخر كل يوم عشان يرجع اللوت ب 0.01
انا مش عارف اشكر حضرتك ازاى بس ان شاء الله ربنا يكرمك ويساعدك زى مبتساعد الناس

جديد مواضيع منتدى المؤشرات و الاكسبرتات

مواضيع سابقة :

لماذا لا تجرب
طلب من خبراء البرمجة ( هام جدا )
سمير باشا ... ممكن عمل منبه لهذا المؤشر

مواضيع تالية :

الماجيك نمبر بالاكسبرت
روعة روعة أسرعوا بالدخول
فرصة لا تعوض

وداعا للخسارة في الاكسبيرت الشامل