موقع بورصات
  بورصات
تسجيل عضوية جديدة في المنتديات لوحة تحكم العضو البحث في المنتديات تسجيل الخروج الرئيسية الاتصال بنا

منتدى العملات العام لمتابعة كل ما يتعلق بتجارة العملات الاجنبية والذهب والنفط من اخبار وطرق المتاجرة وتحليلات ، قسم التوصيات – توصيات العملات لمتابعة توصيات ونقاط الدخول والخروج على مختلف العملات ، منتدى الدروس التعليمية يحتوي على دروس تعليمية لسوق العملات والتحليل الفني والاساسي وادارة رأس المال ، منتدى المؤشرات والاكسبيرتات يحتوي على اهم المؤشرات مع شرح لها بالاضافة الى بعض الدروس

العودة   بورصات > بورصة العملات الاجنبية > منتدى المؤشرات و الاكسبرتات

طلب تعديل على اكسبيرت جزاكم الله كل خير

منتدى المؤشرات و الاكسبرتات

قديم 26 - 08 - 2013, 03:01 PM   #1
عضو جديد

افتراضي طلب تعديل على اكسبيرت جزاكم الله كل خير

كانت تدور فى ذهنى وعقلى فكرة اكسبيرت وليقته الاكسبيرت ده اسمه
Waddah Attar Supaplex.mq4
وانا أستأجرت سيرفر لتجربته طبعاً بطريقتى اللى بشتغل بيها بس انا ليا طلب من حضراتكم لو تقدروا تعملهولى يبقى جزاكم الله كل خير انا عاوز بعض التعديلات عليه وإن شاء الله الاكسبيرت ده هينجح نجاح كبير إن شاء الله
التعديلات هى
1-تضاف خاصية للأكسبيرت تخليه مايشتغلشى غير لما اعمل أوردر وكمان يشتغل مع اى امر معلق أعمله
2-تضاف خاصيه تخلينى اخليه سواء يكمل شغل ولا لا بعد تحقيق الهدف
3- بعد تحقيق الهدف تكون الصفقة الجديدة عكسية بمعنى لو حقق الهدف بعد المضاعفة الرابعة وكانت شراء

فكرة عمل الاكسبيرت
الفكرة الاولى اللى اشتغلت بيها وهى صفقة شراء إذا عكست بعد 20 نقطة الدخول بيع مضاعف والهدف 30 نقطة دى النتايج بتاعتها جميله جداً جدا والطريقة الثانية مع بدايه الاسبوع مع وجود ضرب قمة او قاع الدخول المسافة بين الصفقات 25 نقطة والهدف عمل قمة جديده او قاع جديد بس دى ممكت توصل للمضاعفة الخامسة 5يعنى عاوزة رأس مال كبير انا جربت على 1000 دولار ديمو تم تحويلهم 1500 دولار فى اسبوع بس نسبة المخاطرة عاليه طبعاً
ثانياً الحركة دى بتأكدلك السعر رايح على فين بس لو فيه تذبذب يبقى عليه العوض فى الحساب لذا افضل الطريقة الاولى التى قد تصل للمضاعفة الثالثة فقط حيث ان اى تذبذب يتعدى 50

اذا اعجبك الموضوع و اردت نشره في المنتديات الاخرى فاستخدم هذا الرابط:
http://www.borsaat.com/vb/t585011.html

الملفات المرفقة
نوع الملف: rar Waddah Attar Supaplex.rar‏ (1.2 كيلوبايت, المشاهدات 7)
ahmed_amro1981 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 27 - 08 - 2013, 03:58 PM   #2
مشرف المؤشرات والاكسبرتات

الصورة الرمزية سمير محمد ارمان

افتراضي رد: طلب تعديل على اكسبيرت جزاكم الله كل خير

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_amro1981 مشاهدة المشاركة

كانت تدور فى ذهنى وعقلى فكرة اكسبيرت وليقته الاكسبيرت ده اسمه
Waddah Attar Supaplex.mq4
وانا أستأجرت سيرفر لتجربته طبعاً بطريقتى اللى بشتغل بيها بس انا ليا طلب من حضراتكم لو تقدروا تعملهولى يبقى جزاكم الله كل خير انا عاوز بعض التعديلات عليه وإن شاء الله الاكسبيرت ده هينجح نجاح كبير إن شاء الله
التعديلات هى
1-تضاف خاصية للأكسبيرت تخليه مايشتغلشى غير لما اعمل أوردر وكمان يشتغل مع اى امر معلق أعمله
2-تضاف خاصيه تخلينى اخليه سواء يكمل شغل ولا لا بعد تحقيق الهدف
3- بعد تحقيق الهدف تكون الصفقة الجديدة عكسية بمعنى لو حقق الهدف بعد المضاعفة الرابعة وكانت شراء

فكرة عمل الاكسبيرت
الفكرة الاولى اللى اشتغلت بيها وهى صفقة شراء إذا عكست بعد 20 نقطة الدخول بيع مضاعف والهدف 30 نقطة دى النتايج بتاعتها جميله جداً جدا والطريقة الثانية مع بدايه الاسبوع مع وجود ضرب قمة او قاع الدخول المسافة بين الصفقات 25 نقطة والهدف عمل قمة جديده او قاع جديد بس دى ممكت توصل للمضاعفة الخامسة 5يعنى عاوزة رأس مال كبير انا جربت على 1000 دولار ديمو تم تحويلهم 1500 دولار فى اسبوع بس نسبة المخاطرة عاليه طبعاً
ثانياً الحركة دى بتأكدلك السعر رايح على فين بس لو فيه تذبذب يبقى عليه العوض فى الحساب لذا افضل الطريقة الاولى التى قد تصل للمضاعفة الثالثة فقط حيث ان اى تذبذب يتعدى 50
السلام عليكم
تم عمل اضافة توقيت تشغيل الاكسبيرت
وتم اضافة التحكم فى عدد الصفقات فى اليوم : Maximum_Open
بتوفيق

الملفات المرفقة
نوع الملف: mq4 Waddah Attar Supaplex_sa1.mq4‏ (5.4 كيلوبايت, المشاهدات 8)
سمير محمد ارمان غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 27 - 08 - 2013, 07:36 PM   #3
عضو جديد

والله الواحد مش عارف يشكرك ازاى جزاك الله كل خير وربنا يكرمك يارب بس بالنسبة للطلب الثالث اللى هو
بعد تحقيق الهدف تكون الصفقة الجديدة عكسية بمعنى لو حقق الهدف بعد المضاعفة الرابعة وكانت شراء تكون الصفقة الجديدة بيع تم عمله ولا لا وشكراً على تعبك ومجهودك معايا الف شكر

ahmed_amro1981 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 31 - 08 - 2013, 02:27 PM   #4
مشرف المؤشرات والاكسبرتات

الصورة الرمزية سمير محمد ارمان

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_amro1981 مشاهدة المشاركة
والله الواحد مش عارف يشكرك ازاى جزاك الله كل خير وربنا يكرمك يارب بس بالنسبة للطلب الثالث اللى هو
بعد تحقيق الهدف تكون الصفقة الجديدة عكسية بمعنى لو حقق الهدف بعد المضاعفة الرابعة وكانت شراء تكون الصفقة الجديدة بيع تم عمله ولا لا وشكراً على تعبك ومجهودك معايا الف شكر
صعب عمل التعديل الرابع
سوف يجعل الاكسبيرت مش شغال كويس
كنت احب ان اساعد
تحياتى لك

سمير محمد ارمان غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

جديد مواضيع منتدى المؤشرات و الاكسبرتات

مواضيع سابقة :

اكسبيرت بسيط باذن الله
هل هذه النتائج ممتازه ؟؟؟
مشرفنا الغالي استاد سمير طلب صغير

مواضيع تالية :

طلب اكسبرت مافيا ؟