• 7:22 صباحاً

الزعيم والـ12% شهرياً بدون مخاطرة

Like Tree110Likes

الصورة الرمزية Marvey
عضو متميز
الصورة الرمزية Marvey

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
Marvey is on a distinguished road
افتراضي رد: الزعيم والـ12% شهرياً بدون مخاطرة
811#
08 - 06 - 2014, 08:44 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نبيل ماهر نايف مشاهدة المشاركة
اخي ميرفي السلام عليكم
ربما يكون حظ المبتدىء واخبار اليورو حيث كانت حركته سريعه وانا عادتا اضع الاوردرات معلقه فوق وتحت الاوردرات المفعله يعني تحت البيع المفعل اضع اوردرين معلقين تحت المفعل للاحتياط و وكذلك للشراء .اليورو تحرك بسبب الاخبار بين 1.367 و1.3527 يعني حوالي 140 نقطه فتفعل عندي اوردرين البيع يعني 60 نقطه ثم عاد وارتفع بعد ان فعل اوردر تعزيز الشراء على بعد 100 نقطه واغلقوا الاثنين ثم تفعل واردرين الشراء وايضا 60 نقطه يعني حركه السعر نزول صاروخي ثم ارتفاع صاروخي وهذا من الظروف المثاليه للاستراتيجيه حيث تم الاستفاده من كل النزول ومباشره ارتفع وتم الاستفاده من كل الارتفاع اما بالنسبه لاداره راس المال فحسابي 100دولار ودخلت 0.01 والتعزيز كما هو معروف 0.02
اما بالنسبه للحساب 40 دولار فقد اختلط الامر على وتبين لاحقا لي ان هذا هو الفري مارجن وليس الاكويتي
وللامانه ممكن اني لن اتقيد حرفيا بالمستقبل بالاستراتيجيه بحيث نستفيد من تحليلات ونقاط اخصائي اليورو الاخ ماركوف اشكرك مره اخرى على هذه الاستراتيجيه السهله والتي تريحك من كل التحليلات والاسترتيجيات والمؤشرات وممكن الاستفاده منها وقت الاخبار وانت مطمئن اينما كان اتجاه الخبر فأنت تستفيد منه
حظك كويس بس خليك فاكر إني حذرتك من المخاطرة

التوقيع

جميع مشاركاتي لا تمس الواقع بصلة ... واي تشابه بينها وبين الواقع فهي أغرب من الخيال
Marvey غير متواجد حالياً  

الصورة الرمزية Marvey
عضو متميز
الصورة الرمزية Marvey

812#
08 - 06 - 2014, 08:45 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نبيل ماهر نايف مشاهدة المشاركة
اخي اذا عدت الى ورشه الاخ ميرفي على هذا الرابط ستجد جوابك وهو انه لم يغلق اي صفقه على خساره

http://forum.borsaat.com/t669062-7.html

اما سؤالك عن وصول السعر الى العقد المعلق الخامس فهذا يعني ان السعر اتجه بشكل صاروخي باتجاه واحد وبدون اي تصحيح حوالي 600 نقطه وهذا لم يحدث على ارض الواقع لكنه ممكن الحصول من الناحيه النظريه اذا تعرضت اوروبا كلها لزلزال او حرب نوويه وساعتها مش رايح يكون في فوركس اصلا .اما انت تصور انه اذا كسر عليك السعر 200 نقطه وصحح فقط 62 نقطه فأنت تخرج من عقودك حتى على ربح
عجبني ردك جداً حقيقي أرفع لك القبعة احتراماً

التوقيع

جميع مشاركاتي لا تمس الواقع بصلة ... واي تشابه بينها وبين الواقع فهي أغرب من الخيال
Marvey غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية Marvey
عضو متميز
الصورة الرمزية Marvey

813#
08 - 06 - 2014, 08:47 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة The7skulls مشاهدة المشاركة
ممكن سؤال للاخوة الكرام بفرض فى اى صفقه انعكس السعر محققا هدف العقد المعلق هل اخر صفقه من ذوى الاهداف 30 نقطة سواء بيع او شراء تغلق على خسارة لان السعر سينعكس محققا هدف العقد المعلق ؟؟
ستغلق العقد اللي هدفه 30 نقطة مع العقد المعلق اللي اتفعل وأصبح هدفه 44 نقطة وهدف العقد اللي هدفه 30 نقطة سيتغير للسالب
أتمني تكون وضحت الفكرة
The7skulls likes this.

التوقيع

Marvey غير متواجد حالياً  
عضو جديد

The7skulls is on a distinguished road
814#
09 - 06 - 2014, 01:33 AM
يا جماعة انا حتجنن بجد حد يلحقققققققققققنى وانا قاعد مع استاذى فى الكورس قولتله على الاستراتيجيه بعد الكورس وان شاء الله هو زمانه شايفنى دلوقتى المهم فضلت احكيله على اخى ميرفى وامدح فيه وفى الاستراتيجيه وكنت متشوق جدا جدا انى اوريه النتائج المهم قعدنا نجرب الاستراتيجيه على الفريم الشهرى او الاسبوعى مش فاكر المصيبه لقيناها صفرت الحسااب بسبب كام شمعه انا موضحهم فى الشارت !!! وهو قالى ان فعلا سعات اليورو بينزل بال 600 نقطة لما بيكون فى تريند وشكلى بقى وحش اوى وكنت حعيط وانا مروح والله من كتر الزعل المهم بقى لما روحت جيت اجرب التريدز على الفريم اليومى لقيت الاستراتيجيه مخسرتش ولا مرة مع انى جربتها على نفس الشموع انا مش فاااااااااااهم حاجة حد يفهمنى ايه اللى بيحصل ؟؟؟

ارجوكم حد يطمنى اكيد انتوا عاملين باك تيست على سنه 2008 و 2009 حد يقولى ان العيب من البرنامج او الفريم او العيب منى بس متقولوش ان العيب فى الاستراتيجيه ؟

The7skulls غير متواجد حالياً  
عضو جديد

815#
09 - 06 - 2014, 01:34 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Marvey مشاهدة المشاركة
ستغلق العقد اللي هدفه 30 نقطة مع العقد المعلق اللي اتفعل وأصبح هدفه 44 نقطة وهدف العقد اللي هدفه 30 نقطة سيتغير للسالب
أتمني تكون وضحت الفكرة
الف شكر لحضرتك على التوضيح
عضو نشيط جدا

عايد العرفج is on a distinguished road
816#
09 - 06 - 2014, 01:47 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة The7skulls مشاهدة المشاركة
يا جماعة انا حتجنن بجد حد يلحقققققققققققنى وانا قاعد مع استاذى فى الكورس قولتله على الاستراتيجيه بعد الكورس وان شاء الله هو زمانه شايفنى دلوقتى المهم فضلت احكيله على اخى ميرفى وامدح فيه وفى الاستراتيجيه وكنت متشوق جدا جدا انى اوريه النتائج المهم قعدنا نجرب الاستراتيجيه على الفريم الشهرى او الاسبوعى مش فاكر المصيبه لقيناها صفرت الحسااب بسبب كام شمعه انا موضحهم فى الشارت !!! وهو قالى ان فعلا سعات اليورو بينزل بال 600 نقطة لما بيكون فى تريند وشكلى بقى وحش اوى وكنت حعيط وانا مروح والله من كتر الزعل المهم بقى لما روحت جيت اجرب التريدز على الفريم اليومى لقيت الاستراتيجيه مخسرتش ولا مرة مع انى جربتها على نفس الشموع انا مش فاااااااااااهم حاجة حد يفهمنى ايه اللى بيحصل ؟؟؟

ارجوكم حد يطمنى اكيد انتوا عاملين باك تيست على سنه 2008 و 2009 حد يقولى ان العيب من البرنامج او الفريم او العيب منى بس متقولوش ان العيب فى الاستراتيجيه ؟

يا حبيبي انت تشوفها على الفريم اليومي يعني شمعه واحده نازله وبالتالي تتوقع انه ترند نازل بقوه بلا ارتداد وهذا خطأ

لأن شمعة الساعات تجد شمعه أو 2 او 10 شمعات هابطه لايهم لكن اكيد يصحح السعر ويرتد للأعلى

وحتى لو فرضنا انه هبط 600 نقطه هل يعقل انه لايرتد 80 نقطه لكي يحقق ربح
The7skulls likes this.
عايد العرفج غير متواجد حالياً  
عضو جديد

817#
09 - 06 - 2014, 01:52 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عايد العرفج مشاهدة المشاركة
يا حبيبي انت تشوفها على الفريم اليومي يعني شمعه واحده نازله وبالتالي تتوقع انه ترند نازل بقوه بلا ارتداد وهذا خطأ

لأن شمعة الساعات تجد شمعه أو 2 او 10 شمعات هابطه لايهم لكن اكيد يصحح السعر ويرتد للأعلى

وحتى لو فرضنا انه هبط 600 نقطه هل يعقل انه لايرتد 80 نقطه لكي يحقق ربح
كلامك صحيح بس والله انا مكنتش بتوقع انا كنت بحط تريدات واجرب بس على فريم كبيير على الفوركس تستر فيقوم مصفرلى الحساب والاقيه موصلش لاى تيك بروفيت فتقريبا كدة العيب من برنامج فوركس تستر وححاول اتاكد بنفسى من خلال عمل باك تست على فريم صغير
عضو جديد

818#
09 - 06 - 2014, 02:17 AM
بصوا كدة ارجوكم حد يشوف اليوم دة 2008.12.11 عشان البرنامج دة بايظ خالص دة حتى مش فريم يوم واحد دة تقريبا فريم يومين فى بعض حسبى الله ونعم الوكيل فى دة برنامج اعصابى باظت ونفسى ارتاااح

الصورة الرمزية Marvey
عضو متميز
الصورة الرمزية Marvey

819#
10 - 06 - 2014, 10:48 PM
حذف عقد

التوقيع

Marvey غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية Marvey
عضو متميز
الصورة الرمزية Marvey

820#
10 - 06 - 2014, 10:49 PM
حذف عقد

التوقيع

Marvey غير متواجد حالياً  

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام