• 8:55 صباحاً
logo




بــــداية حلم بداية جديدة :) ! ..

إضافة رد
Like Tree7Likes

الصورة الرمزية ahmed samir taher
عضو نشيط
تاريخ التسجيل: Apr 2013
المشاركات: 420
خبرة السوق : 1 الى 3 سنوات
الدولة: egypt
معدل تقييم المستوى: 6
ahmed samir taher is on a distinguished road
05 - 12 - 2013, 10:15 PM
  #1
ahmed samir taher غير متواجد حالياً  
افتراضي بــــداية حلم بداية جديدة :) ! ..
قال تعالي
بسم الله الرحمن الرحيم
..في السماء رزقكم وما توعدون..
صدق الله العظيم
وقال تعالي
بسم الله الرحمن الرحيم
..ومن يتق الله يجعل له مخرجا ويرزقه من حيث لايحتسب..
صدق الله العظيم

اذكركم اخوتي ونفسي بتقوي الله انه علي كل شئ قدير..

كل واحد فينا عندو حلم كان حلم صغير أو حلم كبير
بس كلنا بنحلم
اللي بيحلم يطلع القمر زي اللي طلعو
اللي بيحلم يكون اغني واحد
واللي بيحلم يتجوز
واللي بيحلم يأمن مستقبل اسرته
واللي بيحلم يجيب شقة
واللي بيحلم يجيب عربية بي إم دبليو

كلنا داخلين السوق دا عايزين نحقق منو حلم

اسألك سؤال !
..
بتعرف تقرا وتكتب؟

أكيد مفيش حد هيقولي مبعرفش

هات كتب من علي النت واقرا
ف الفوركس ممكن معلومة ماقرتهاش تكون هي النقلة ف حياتك
زي حياتك الشخصية بالظبط


جرب تكتب احلامك ف ورقة

اكتب نفسي اعمل كذا وكذا واجيب كذا ..........

وهات ورقة تاني اكتب فيها خطوة خطوة انت عارف انك لو عملتها هتوصل للحلم دا ..

وابدأ اعمل اول خطوة ولما تخلصها اشطب عليها
ولو معرفتش اكتب ممكن تعمل ايه عشان تخلص الخطوة دي
واقعد اقراواكتب ومتتعبش هتلاقي كل حاجة ف حياتك اتغيرت
لغاية ماتحقق كل اللي نفسك فيه
ونرتقي بمجتمعاتنا العربية والاسلامية

ابدأ من دلوقتي اكتب الخطة اللي هتمشي بيها ف الفوركس ف ورقة
التزم وماتجهدش نفسك وخطط لكل حاجة واي حاجة ممكن تصدك عن خطتك
اخسر وجرب طعم الخسارة هتحس بالفرق اللي يخليك متخسرش ويشجعك انك تبقي احسن يعني هيديك مناعه ..
واكسب وحس باللي عملتو وكمل علي الطريق دا واوعي حاجة تشتتك

خليك عارف لو الحلم بتاعك مستحيل تحققه
سهل جدا ربنا يحققهولك ..


الكلام داه بسيط وممكن ميفيدكش بس ممكن يفيد واحد بس هيقراه دا كفايا

يارب كلنا نحقق كل اللي ف بالنا ..


التوقيع


................
رد مع اقتباس


عضو جديد
 
تاريخ التسجيل: Aug 2013
المشاركات: 172
معدل تقييم المستوى: 6
desertstorm is on a distinguished road
افتراضي رد: بــــداية حلم بداية جديدة :) ! ..
2#
05 - 12 - 2013, 11:23 PM
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
جزيت خيرا اخي الكريم على كلامك العطر , تفكيرك خطوة بالاتجاه السليم ان شاء الله تعالى , ولكن لدي تعقيب بسيط وهو عن كيفية تعلم الفوركس , انا نصيحتي الشخصية " ورأي يحتمل الصحة والخطأ " ان افضل طريقة لتعلم الفوركس هي التلقي من شخص خبير ذو باع بهذا المجال , فالشخص الخبير يستطيع ان يعلمك من اين تأكل الكتف كما يقول المثل , اما القراءة الشخصية فحتما ستحصل على معلومات ولابد ان يكون منها المفيد لك , لكنها ستبقى معلومات نظرية , اما الشخص الخبير فسيعطيك خبرة عملية وحصيلة تجارب لسنوات عديدة, والشيء المهم جدا ان الشخص الخبير الصادق سيعطيك صورة واقعية عن هذا السوق , بعيدا عن الاحلام والخيالات التي ترسمها لنا شركات الفوركس بدعاياتها , وبعيدا عن التثبيط الذي قد يبثه لنا الاشخاص الخاسرين في هذا المجال. وهذا ولا بد من اعادة التأكيد على ماذكرته حضرتك وهو جوهر النجاح للانسان المسلم , وهو الاتكال على الله سبحانه وتعالى وطلب الرزق منه قبل كل شيء ...
احيك مرة اخرى وأسأل الله لك وللجميع تحقيق احلامنا جميعها.
desertstorm غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
الصورة الرمزية Rock
عضو مبدع
الصورة الرمزية Rock
 
تاريخ التسجيل: Apr 2011
الدولة: EGYPT
المشاركات: 12,245
خبرة السوق: 3 الى 5 سنوات
معدل تقييم المستوى: 20
Rock will become famous soon enough
افتراضي رد: بــــداية حلم بداية جديدة :) ! ..
3#
05 - 12 - 2013, 11:38 PM
واالله توبيك ولا اروع حبيبى
ويرفع من الروح المعنويه
جزاك الله عنا كل خير
($£¥€)
Rock غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
عضو نشيط جدا
 
تاريخ التسجيل: Apr 2010
الدولة: الجزائر
المشاركات: 508
خبرة السوق: 6 شهور الى سنة
معدل تقييم المستوى: 9
amago is on a distinguished road
افتراضي رد: بــــداية حلم بداية جديدة :) ! ..
4#
05 - 12 - 2013, 11:42 PM
موضوع مميز ، بارك الله فيك
amago غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
الصورة الرمزية ahmed samir taher
عضو نشيط
الصورة الرمزية ahmed samir taher
 
تاريخ التسجيل: Apr 2013
الدولة: egypt
المشاركات: 420
خبرة السوق: 1 الى 3 سنوات
معدل تقييم المستوى: 6
ahmed samir taher is on a distinguished road
Smile رد: بــــداية حلم بداية جديدة :) ! ..
5#
06 - 12 - 2013, 02:06 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة desertstorm مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
جزيت خيرا اخي الكريم على كلامك العطر , تفكيرك خطوة بالاتجاه السليم ان شاء الله تعالى , ولكن لدي تعقيب بسيط وهو عن كيفية تعلم الفوركس , انا نصيحتي الشخصية " ورأي يحتمل الصحة والخطأ " ان افضل طريقة لتعلم الفوركس هي التلقي من شخص خبير ذو باع بهذا المجال , فالشخص الخبير يستطيع ان يعلمك من اين تأكل الكتف كما يقول المثل , اما القراءة الشخصية فحتما ستحصل على معلومات ولابد ان يكون منها المفيد لك , لكنها ستبقى معلومات نظرية , اما الشخص الخبير فسيعطيك خبرة عملية وحصيلة تجارب لسنوات عديدة, والشيء المهم جدا ان الشخص الخبير الصادق سيعطيك صورة واقعية عن هذا السوق , بعيدا عن الاحلام والخيالات التي ترسمها لنا شركات الفوركس بدعاياتها , وبعيدا عن التثبيط الذي قد يبثه لنا الاشخاص الخاسرين في هذا المجال. وهذا ولا بد من اعادة التأكيد على ماذكرته حضرتك وهو جوهر النجاح للانسان المسلم , وهو الاتكال على الله سبحانه وتعالى وطلب الرزق منه قبل كل شيء ...
احيك مرة اخرى وأسأل الله لك وللجميع تحقيق احلامنا جميعها.

تسلم حبيبي وكل طريقة لتعليم الفوركس اساسها الشخص نفسه واستعداده العقلي يعني ممكن واحد ميفهمش حاجة غير بالقراءة وتاني لازم حد يوجهه وتالت يجرب ديمو لوحده لغاية مايتعلم وجزاك الله خير أجر . .



اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Rock مشاهدة المشاركة
واالله توبيك ولا اروع حبيبى
ويرفع من الروح المعنويه
جزاك الله عنا كل خير
($£¥€)

وجزاك الله خير أخي .. يسلملي مرورك الكريم ..




اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amago مشاهدة المشاركة
موضوع مميز ، بارك الله فيك

مرورك المتميز تسلم ..

التوقيع


................
ahmed samir taher غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
 
تاريخ التسجيل: Sep 2013
المشاركات: 206
معدل تقييم المستوى: 6
ابو حمد التميمي is on a distinguished road
افتراضي رد: بــــداية حلم بداية جديدة :) ! ..
6#
06 - 12 - 2013, 05:12 AM
نقص حرف واحد من الايات يدخل في طور التحريف

ارجوا عند كتابة اي اية ابحث عنها بقوقل و ستجد المواقع الثقه اللي تنقل منها الايه

كأسهل الطرق

قال -تعالى-: {وَفِي السَّمَاءِ رِزْقُكُمْ وَمَا تُوعَدُونَ}[الذاريات:22]
ابو حمد التميمي غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
عضو فـضـي
 
تاريخ التسجيل: Dec 2011
الدولة: الاردن
المشاركات: 3,335
خبرة السوق: 5 الى 10 سنوات
معدل تقييم المستوى: 11
مضارب طموح is on a distinguished road
افتراضي رد: بــــداية حلم بداية جديدة :) ! ..
7#
06 - 12 - 2013, 11:22 AM
والله زمان عنك يا ابو حميد واحشنا يا رجل
ان شاء الله تكون خلصت تدريب على خير ورجعتلنا

التوقيع

بسم الله الرحمن الرحيم { وَٱبْتَغِ فِيمَآ آتَاكَ ٱللَّهُ ٱلدَّارَ ٱلآخِرَةَ وَلاَ تَنسَ نَصِيبَكَ مِنَ ٱلدُّنْيَا وَأَحْسِن كَمَآ أَحْسَنَ ٱللَّهُ إِلَيْكَ وَلاَ تَبْغِ ٱلْفَسَادَ فِي ٱلأَرْضِ إِنَّ ٱللَّهَ لاَ يُحِبُّ ٱلْمُفْسِدِينَ } صدق الله العظيم
مضارب طموح غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
الصورة الرمزية شادي عبده
عضو خبير
الصورة الرمزية شادي عبده
 
تاريخ التسجيل: Jan 2009
الدولة: القاهرة
المشاركات: 15,750
معدل تقييم المستوى: 25
شادي عبده is on a distinguished road
افتراضي رد: بــــداية حلم بداية جديدة :) ! ..
8#
06 - 12 - 2013, 11:57 AM
حمدًا لله على سلامتك أخي الحبيب
استمتعت جدًّا بقراءة موضوعك
جمعتك مباركة

التوقيع

حلم المليون
شادي عبده غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
الصورة الرمزية ahmed samir taher
عضو نشيط
الصورة الرمزية ahmed samir taher
 
تاريخ التسجيل: Apr 2013
الدولة: egypt
المشاركات: 420
خبرة السوق: 1 الى 3 سنوات
معدل تقييم المستوى: 6
ahmed samir taher is on a distinguished road
افتراضي رد: بــــداية حلم بداية جديدة :) ! ..
9#
06 - 12 - 2013, 02:17 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو حمد التميمي مشاهدة المشاركة
نقص حرف واحد من الايات يدخل في طور التحريف

ارجوا عند كتابة اي اية ابحث عنها بقوقل و ستجد المواقع الثقه اللي تنقل منها الايه

كأسهل الطرق

قال -تعالى-: {وَفِي السَّمَاءِ رِزْقُكُمْ وَمَا تُوعَدُونَ}[الذاريات:22]
متأسف اخي الكريم وشكرا علي التنبيه وسلمت يداك ..

التوقيع


................
ahmed samir taher غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
الصورة الرمزية ahmed samir taher
عضو نشيط
الصورة الرمزية ahmed samir taher
 
تاريخ التسجيل: Apr 2013
الدولة: egypt
المشاركات: 420
خبرة السوق: 1 الى 3 سنوات
معدل تقييم المستوى: 6
ahmed samir taher is on a distinguished road
افتراضي رد: بــــداية حلم بداية جديدة :) ! ..
10#
06 - 12 - 2013, 02:23 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مضارب طموح مشاهدة المشاركة
والله زمان عنك يا ابو حميد واحشنا يا رجل
ان شاء الله تكون خلصت تدريب على خير ورجعتلنا

والله وانتو اكتر غيابي كان تاعبني وانا بعيد عن حبايبي واخواتي واساتذتي والسوق الجميل اللي مغلبنا معاه

مكدبش عليك ياأخي الشغل والدراسة عطلوني جامد الفترة الاخيرة يعني ممكن ارجع اكمل الطريق بس بفكرة ابسط وان شاء الله مفيش رجوع حتي لو كانت فيها خسارة طويلة المهم اني مرجعش عن اللي ف بالي ..

التوقيع


................
ahmed samir taher غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس


إضافة رد

أدوات الموضوع


جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
يوم جديد بداية جديدة حسااام استراحة بورصات 2 20 - 06 - 2011 02:21 AM


08:55 AM