موقع بورصات
  بورصات
تسجيل عضوية جديدة في المنتديات لوحة تحكم العضو البحث في المنتديات تسجيل الخروج الرئيسية الاتصال بنا

منتدى العملات العام لمتابعة كل ما يتعلق بتجارة العملات الاجنبية والذهب والنفط من اخبار وطرق المتاجرة وتحليلات ، قسم التوصيات – توصيات العملات لمتابعة توصيات ونقاط الدخول والخروج على مختلف العملات ، منتدى الدروس التعليمية يحتوي على دروس تعليمية لسوق العملات والتحليل الفني والاساسي وادارة رأس المال ، منتدى المؤشرات والاكسبيرتات يحتوي على اهم المؤشرات مع شرح لها بالاضافة الى بعض الدروس

العودة   بورصات > بورصة العملات الاجنبية > منتدى تداول العملات العام

2014 : 13x20 ماتركس

منتدى تداول العملات العام

Like Tree137Likes

موضوع مغلق

قديم 18 - 01 - 2014, 01:19 AM   #171
موقوف

افتراضي رد: 2014 : 13x20 ماتركس

رد: 2014 : 13x20 ماتركس
شكرا لكم نجوم فايف ستارز
اسبوع صعب تجاوزتموه وفالكم التوفيق

بعد إغلاق الاسبوع اليوم:

الصور المرفقة
نوع الملف: png x.png‏ (31.9 كيلوبايت, المشاهدات 97)
دراغي غير متواجد حالياً  
قديم 18 - 01 - 2014, 01:26 PM   #172
موقوف

ذكرنا ان ماتركس-2 انضربت وبالتالي لايحق لها البدء الا أول يوم من الشهر القادم. وتتأخر شهر - يصبح اخر يوم نهاية يناير 2015 وليس 31 ديسمبر 2014
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ريان. مشاهدة المشاركة
حسب الشارت المفروض اليوم يوم 14 والرصيد 164 دولار
ايه الاخبار يا معلم دراجى
حاليا اخي ريان انتهى الاسبوع الثالث من عام 2014 و يفترض مر 17 يوم تداولي من عام 2014 (كل الايام ماعدا السبت والاحد)
17: يفترض الرصيد 158.21 دولار

ماتركس-1:

ماتركس-3:

الدروداون هنا لايعكس حقيقة نجوم الماتركس
جميع العمليات مفصلة في موقع فوركس فاكتوري تحت اسم adv

دراغي غير متواجد حالياً  
قديم 18 - 01 - 2014, 01:33 PM   #173
موقوف

نهاية التوسع هو:
1) محفظة الباي-قائمة
2) محفظة الفايف ستارز-قائمة
3) المحفظة الموازية للفايف ستارز-انتظار-تبدأ بحد أقصى 1 ابريل-حسب توفر العدد
4) محفظة نجم الماتركس-1 - قائمة
5) محفظة نجم الماتركس-2 - قائمة تحت الإنذار
6) محفظة نجم الماتركس-3 - قائمة
7) محفظة نجم الماتركس-4 - انتظار-تبدأ 1 ابريل
8) محفظة نجم الماتركس-5 - انتظار-تبدأ 1 مايو

كانت فكرتي الأساسية فايف ستارز وكل شهر ينتقل منها عضو الى نجم ماتركس - إذا امكن - وإدخال عضو جديد محله ومع هذا نعيش فوضى البدايات وتناقضها

دراغي غير متواجد حالياً  
قديم 18 - 01 - 2014, 02:23 PM   #174
عضو برونزي

الصورة الرمزية s̀́à́f̀́à́r̀́ à́l̀́g̀

Smile رد: 2014 : 13x20 ماتركس

ياريت اخي دراغي توضح لي الفكره وما اهدافها اذا امكن ولو بإختصار
تحياتي لك

التوقيع:
(ألحروف رسالة أكتب بها خير عبارة)
.
.

.
.
s̀́à́f̀́à́r̀́ à́l̀́g̀ غير متواجد حالياً  
قديم 18 - 01 - 2014, 03:03 PM   #175
مشرف بورصات

الصورة الرمزية احمد ريان

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة دراغي مشاهدة المشاركة
ذكرنا ان ماتركس-2 انضربت وبالتالي لايحق لها البدء الا أول يوم من الشهر القادم. وتتأخر شهر - يصبح اخر يوم نهاية يناير 2015 وليس 31 ديسمبر 2014

حاليا اخي ريان انتهى الاسبوع الثالث من عام 2014 و يفترض مر 17 يوم تداولي من عام 2014 (كل الايام ماعدا السبت والاحد)
17: يفترض الرصيد 158.21 دولار

ماتركس-1:

ماتركس-3:

الدروداون هنا لايعكس حقيقة نجوم الماتركس
جميع العمليات مفصلة في موقع فوركس فاكتوري تحت اسم adv
مبارك اخى الكريم وعقبال ما نشوف المليون

احمد ريان متواجد حالياً  
قديم 18 - 01 - 2014, 03:33 PM   #176
موقوف

يارب اخي ريان
يعلم الله انه بودي ان تكون معنا ولكن راسك ناشف

كنت اتحدث مع احد اعز الاصدقاء عنك - اظن رشح اسمك

دراغي غير متواجد حالياً  
قديم 18 - 01 - 2014, 03:43 PM   #177
موقوف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة safar alghamdi مشاهدة المشاركة
ياريت اخي دراغي توضح لي الفكره وما اهدافها اذا امكن ولو بإختصار
تحياتي لك
الفكرة: انني انا ممنوع من التداول
الردود هنا تغني عن الشرح
---------
ولكن باختصار هناك هدف كبير على فترة محددة على اكثر من محفظة - بحيث ان شاء الله تنجح واحدة على الاقل فيكون ريعها للجميع حسب نسب معينة
والهدف النهائي-هدف السنين القادمة- على الصعيد الشخصي - صناعة اناس تفهم السوق بفهمي اانا - فهمي المقدس - على الأقل 8 (نحن قفلنا 8 وان شاء الله فيهم الخير)
حاليا أفكر في العدد 16 (بحيث يتخصص في كل عملة شخصين)
إذا سارت الامور كويس قد نفتح المجال لـ 24 وهكذا

لديهم مسارات متعددة يجب عليهم احترافها اهمها,
المسار الرياضيا
مسار التداول
مسار الاساسي
مسار الفني
مسار البرمجة

حاليا انا منحت نفسي لقب: المتداول الأفضل على مستوى العالم, اريد ان يكون افضل 8 متداولين على مستوى العالم هؤلاء الثمانية.
حيث اريدهم الافضل رياضيا برمجيا فنيا اساسيا الخ وهذ ياأتي بالجهد الشاق بالممارسة بالخبرة - بالتجريب على حساب حقيقي.

امامهم جهد شاق - لازم يذاكرون كل يوم 6 ساعات

قد يكون لديهم افكار شخصية - ولكن من الأفضل ان تبقى لديهم حبيسة الادراج - لاننا هنا نتعلم الاهم وهو ابجديات السوق فاركانه.

فنحن هنا مسيرون غير مخيرون.

دراغي غير متواجد حالياً  
قديم 18 - 01 - 2014, 04:06 PM   #178
مشرف بورصات

الصورة الرمزية احمد ريان

اقتباس:
يارب اخي ريان
يعلم الله انه بودي ان تكون معنا ولكن راسك ناشف

كنت اتحدث مع احد اعز الاصدقاء عنك - اظن رشح اسمك
ربنا يكرمك اخى محمد
الواحد طبعا مبيكرهش الخير لنفسه وللناس اكدب عليك لو اقولك انى فاهم اللى انت بتعمله فى حاجات مش واضحه
1- اثتأثارك لنفسك بالصفقات -- ليه متدعيش كل الاعضاء للمشاركه وتقول ان 100 دولار شيء بسيط جدا اكيد هتلاقى مئات من الاعضاء هتشارك معاك وده مش هيمنع طبعا ان فريق العمل عندك يشتغل بانتظام
ليه الصفقات مبيستفدش منها الا انت ؟
مثلا انا كنت فتحت موضوع لرحله باستراتيجيه خاصه طبعا انا ملقتش فريق عمل للمساعده بس مع احتفاظى بسر الاستراتيجيه كنت بضع الصفقات للاعضاء للاستفاده
-----
بالنسبه ليا واحنا فى اجازه احب اقولك انى دخلت الفوركس من 2009 الى 2010 كنت طبعا مع الفريق المبتدأ وخسرت كتيير جدا تقريبا 16 الف دولار
من 2010الى 2012 ومع حرصى على تعليم التحليل الفنى بشكل رسمى وفى اماكن معتمده عملت مشروع عند ابى اعطانى مبلغ تقريبا 20 الف دولار وفى خلال عام ونصف تم تحويلهم الى 120 الف ده كان اكبر انجاز ليا ومن ساعاتها وانا مقاطه الرحلات وباكتفى بنسبه ثابته شهريا من 10الى 20% والسبب عائلى جدا لان حصل شيء غريب
بعد ما ابى اخد اللى هوا عايزه من الحساب سابلى تقريبا 30 الف بس هههه زى الفل الحمد لله
وبعد تحويلى لهم فى وقت قصير جدا الى 90 الف كنت محتاج ساعتها شقه فى مدينه ونترك انا وزوجتى وبنتى القريه بسبب عدم توافر اى مدارس لغات فى القريه واول مدرسه تبعد عن قريتنا تقريبا ساعتين رايح وساعتين جاى نصحتنى زوجتى بسحب المبلغ بحيث نجيب شقه علشان نكون جنب مدرسه البنت وده هيوفر علينا تعب بنتى 4 سنوات طبعا وهيوفر علينا مصاريف كتيير جدا
ومع مكابرتى انى هكمل ب ال 90 الف الى مبلغ خرافى ومع اقتراب ميعاد المدرسه تواجد ضغط كبير عليا وخسرت نص المبلغ وكان ساعتها خيبه امل كبيره جدا جدا ولوم وعتاب لعدم استماعى للنصيحه -- بعد شهر تم سحب من المبلغ 90% منه واشتريت الشقه والحمد لله نقلت وكلفتنى مجهود ومصاريف كبيره جدا كان ده مايو 2013
والان انا تقريبا فى بدايه الطريق مره اخرى مقسم حسابى الى 3 اجزاء الجزء الاكبر منه باكتفى ب 10الى 20% شهريا كدخل ثابت
والحساب الثانى عامل بيه رحله الى عالم الاحلام هههههه تقريبا 200% سنويا على خمس سنوات للوصول لمبلغ مليون على حسب الحسبه وانا فى العام الاول لسه
والحساب رقم 3 لمغامره وده بسحب منه مبالغ حلوه فى بعض الاوقات وفى بعض الاوقات استغرق شهر او اثنين لتعويض الخساره - الحساب ده بتاع كله ههههه---
----
ده بجانب طبعا عملى محلل فنى فى شركه كبيره ومعروفه والحمد لله

احمد ريان متواجد حالياً  
قديم 18 - 01 - 2014, 05:43 PM   #179
عضو برونزي

اقتباس:
الفكرة: انني انا ممنوع من التداول
الردود هنا تغني عن الشرح
---------
ولكن باختصار هناك هدف كبير على فترة محددة على اكثر من محفظة - بحيث ان شاء الله تنجح واحدة على الاقل فيكون ريعها للجميع حسب نسب معينة
والهدف النهائي-هدف السنين القادمة- على الصعيد الشخصي - صناعة اناس تفهم السوق بفهمي اانا - فهمي المقدس - على الأقل 8 (نحن قفلنا 8 وان شاء الله فيهم الخير)
حاليا أفكر في العدد 16 (بحيث يتخصص في كل عملة شخصين)
إذا سارت الامور كويس قد نفتح المجال لـ 24 وهكذا

لديهم مسارات متعددة يجب عليهم احترافها اهمها,
المسار الرياضيا
مسار التداول
مسار الاساسي
مسار الفني
مسار البرمجة

حاليا انا منحت نفسي لقب: المتداول الأفضل على مستوى العالم, اريد ان يكون افضل 8 متداولين على مستوى العالم هؤلاء الثمانية.
حيث اريدهم الافضل رياضيا برمجيا فنيا اساسيا الخ وهذ ياأتي بالجهد الشاق بالممارسة بالخبرة - بالتجريب على حساب حقيقي.

امامهم جهد شاق - لازم يذاكرون كل يوم 6 ساعات

قد يكون لديهم افكار شخصية - ولكن من الأفضل ان تبقى لديهم حبيسة الادراج - لاننا هنا نتعلم الاهم وهو ابجديات السوق فاركانه.

فنحن هنا مسيرون غير مخيرون.
تسلم بارك الله فيك وجزاك الله خير على ردك
تقبل تحياتي وخالص ودي

احمد ريان likes this.
التوقيع:
.
.

.
.
قديم 18 - 01 - 2014, 05:45 PM   #180
عضو برونزي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ريان. مشاهدة المشاركة
ربنا يكرمك اخى محمد
الواحد طبعا مبيكرهش الخير لنفسه وللناس اكدب عليك لو اقولك انى فاهم اللى انت بتعمله فى حاجات مش واضحه
1- اثتأثارك لنفسك بالصفقات -- ليه متدعيش كل الاعضاء للمشاركه وتقول ان 100 دولار شيء بسيط جدا اكيد هتلاقى مئات من الاعضاء هتشارك معاك وده مش هيمنع طبعا ان فريق العمل عندك يشتغل بانتظام
ليه الصفقات مبيستفدش منها الا انت ؟
مثلا انا كنت فتحت موضوع لرحله باستراتيجيه خاصه طبعا انا ملقتش فريق عمل للمساعده بس مع احتفاظى بسر الاستراتيجيه كنت بضع الصفقات للاعضاء للاستفاده
-----
بالنسبه ليا واحنا فى اجازه احب اقولك انى دخلت الفوركس من 2009 الى 2010 كنت طبعا مع الفريق المبتدأ وخسرت كتيير جدا تقريبا 16 الف دولار
من 2010الى 2012 ومع حرصى على تعليم التحليل الفنى بشكل رسمى وفى اماكن معتمده عملت مشروع عند ابى اعطانى مبلغ تقريبا 20 الف دولار وفى خلال عام ونصف تم تحويلهم الى 120 الف ده كان اكبر انجاز ليا ومن ساعاتها وانا مقاطه الرحلات وباكتفى بنسبه ثابته شهريا من 10الى 20% والسبب عائلى جدا لان حصل شيء غريب
بعد ما ابى اخد اللى هوا عايزه من الحساب سابلى تقريبا 30 الف بس هههه زى الفل الحمد لله
وبعد تحويلى لهم فى وقت قصير جدا الى 90 الف كنت محتاج ساعتها شقه فى مدينه ونترك انا وزوجتى وبنتى القريه بسبب عدم توافر اى مدارس لغات فى القريه واول مدرسه تبعد عن قريتنا تقريبا ساعتين رايح وساعتين جاى نصحتنى زوجتى بسحب المبلغ بحيث نجيب شقه علشان نكون جنب مدرسه البنت وده هيوفر علينا تعب بنتى 4 سنوات طبعا وهيوفر علينا مصاريف كتيير جدا
ومع مكابرتى انى هكمل ب ال 90 الف الى مبلغ خرافى ومع اقتراب ميعاد المدرسه تواجد ضغط كبير عليا وخسرت نص المبلغ وكان ساعتها خيبه امل كبيره جدا جدا ولوم وعتاب لعدم استماعى للنصيحه -- بعد شهر تم سحب من المبلغ 90% منه واشتريت الشقه والحمد لله نقلت وكلفتنى مجهود ومصاريف كبيره جدا كان ده مايو 2013
والان انا تقريبا فى بدايه الطريق مره اخرى مقسم حسابى الى 3 اجزاء الجزء الاكبر منه باكتفى ب 10الى 20% شهريا كدخل ثابت
والحساب الثانى عامل بيه رحله الى عالم الاحلام هههههه تقريبا 200% سنويا على خمس سنوات للوصول لمبلغ مليون على حسب الحسبه وانا فى العام الاول لسه
والحساب رقم 3 لمغامره وده بسحب منه مبالغ حلوه فى بعض الاوقات وفى بعض الاوقات استغرق شهر او اثنين لتعويض الخساره - الحساب ده بتاع كله ههههه---
----
ده بجانب طبعا عملى محلل فنى فى شركه كبيره ومعروفه والحمد لله
بسم الله ماشاءالله وإلى الأمام بإذنه تعالى ويحفظ الله لك أسرتك الكريمه
دمت بود

احمد ريان likes this.
التوقيع:
.
.

.
.
موضوع مغلق

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام

مواضيع سابقة :

المجنون وصفقه مضمونه باذن الله تعالى
هل يقوم البنك الفيدرالي الأمريكي بخفض برنامج التسهيل النقدي خلال ديسمبر؟
الاحتياطى الامريكى لن يسحب التحفيز !؟

مواضيع تالية :

هل تعتقد ان الجنيه دولار سوف يصعد حتى 1.6411
المستويات الفنية للازواج الرئيسية
تنبية لمتداولي البورصات العالمية بكافة أنواعها ليوم 18 ديسمبر 2013

2014 : 13x20 ماتركس