• 2:18 مساءاً

تجربة اخري مع شركة exness.com

Like Tree6Likes

عضو فـعّـال

zogota is on a distinguished road
افتراضي رد: تجربة اخري مع شركة exness.com
11#
05 - 02 - 2014, 01:13 AM
طيب علشان بس الناس اللي مش بتصدق

انا النهاردة عملت كدا حركة معاهم بمبلغ بسيط دخلت صفقة بيع علي النيوزلاندي وقت الخبر وضربت استوبها اللي كنت حاطه عند 8260 ومفيش اي منصة وصلها السعر دا وقت الخبر

رحت دخلت بيع تاني بعد الخبر بدقائق وراحت حصلت حركة غريبة كدا وطلع وببص لاقيت الصفقة ضربت استوب عند 8266 بصيت علي باقي المنصات لاقيت السعر موصلش للنقطة دي اساسا

الكلام دا كله حبيت بس اعرف انا غلطان مع الشركة دي وظلمتها ولالا

عموما انا عملت اللي عليا وكل واحد حر في فلوسه

اللهم بلغت اللهم فاشهد
zogota غير متواجد حالياً  

عضو فـعّـال

zogota is on a distinguished road
12#
05 - 02 - 2014, 01:15 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Star-FX مشاهدة المشاركة
اولا الله يعوض عليك يا اخى باحسن من اللى خسرته

بالنسبه للاخوه الاعضاء انا مش عارف الراجل مظلوم و تقولوا له غلطتك ازاى مش عارف

من حقى اتاجر بالطريقه اللى انا شايفها مناسبه لى اضع استوب لوز ولا لا انا حر الشركه دى بتقول فى اعلاناتها سرعة تنفيذ الاوامر هى فين السرعه دلوقتى

التجاره على الاخبار فى شركات كتير بتقول صراحة ممنوع التجاره على الاخبار انا شايف انها شركات محترمه من الاول محدده موقفها لكن تلاقى شركات تقول لك عادى جدا التجاره على الاخبار و ساعة الجد تلاقى الكلام بيتغير

انا عندى سؤال اخير ليه دائما الاعطال بتحصل ساعة الخساره او بتزود الخسائر
انت جبت من الاخر عندك مشاكل مع الاخبار اكتب زي الشركات المحترمة ممنوع التداول علي الاخبار

لكن دا يقولك اعمل اللي انت عايزة وبعدين هما ياكلوا فلوسك ويقولك خارج عن ارداتنا وبيحصل في كل حته

قبل كدا برضة كانوا قايلن مسموح الربح من الفجوات روحت معلق اوردرات قبل السوق ما يقفل والمفروض انها كانت جايبه مكسب كبير جدا ببص لاقيتها اتفعلت من مكان تاني خالص وقفلت علي خسارة معنديش مشكلة في كل دا لان معظم الشركات الكبيرة مش مسموح فيها الكلام دا بس انت قايل للناس اكسبوا بالطريقة دي ولما نيجي نكسب يخسرك ويقولك دي خارجه عن ارداتنا
zogota غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية saaahm
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية saaahm

saaahm is on a distinguished road
13#
05 - 02 - 2014, 02:13 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zogota مشاهدة المشاركة

انا النهاردة عملت كدا حركة معاهم بمبلغ بسيط دخلت صفقة بيع علي النيوزلاندي وقت الخبر وضربت استوبها اللي كنت حاطه عند 8260 ومفيش اي منصة وصلها السعر دا وقت الخبر

رحت دخلت بيع تاني بعد الخبر بدقائق وراحت حصلت حركة غريبة كدا وطلع وببص لاقيت الصفقة ضربت استوب عند 8266 بصيت علي باقي المنصات لاقيت السعر موصلش للنقطة دي اساسا

اللهم بلغت اللهم فاشهد
وصل 8266 ع منصة fxdd
saaahm غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية omar_exness
عضو برونزي

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
omar_exness is on a distinguished road
14#
05 - 02 - 2014, 02:23 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Star-FX مشاهدة المشاركة
اولا الله يعوض عليك يا اخى باحسن من اللى خسرته

بالنسبه للاخوه الاعضاء انا مش عارف الراجل مظلوم و تقولوا له غلطتك ازاى مش عارف

من حقى اتاجر بالطريقه اللى انا شايفها مناسبه لى اضع استوب لوز ولا لا انا حر الشركه دى بتقول فى اعلاناتها سرعة تنفيذ الاوامر هى فين السرعه دلوقتى

التجاره على الاخبار فى شركات كتير بتقول صراحة ممنوع التجاره على الاخبار انا شايف انها شركات محترمه من الاول محدده موقفها لكن تلاقى شركات تقول لك عادى جدا التجاره على الاخبار و ساعة الجد تلاقى الكلام بيتغير

انا عندى سؤال اخير ليه دائما الاعطال بتحصل ساعة الخساره او بتزود الخسائر

السلام عليكم اخى العزيز ,

من فضلك اقرأ كلامى فى المشاركة الاولى فى الموضوع هنا , لقد قلت ان التداول وقت الاخبار مسموح به فى الشركة و ليس فى كل الاخبار القوية تحدث مشاكل بالمنصة ,

المشاكل البسيطة التى قد تحدث فى المنصة وقت الاخبار القوية هو امر طبيعي فى اوقات الاخبار العنيفة فقط .

اما بخصوص سرعة التنفيذ , سرعة التنفيذ موجودة بالفعل فى الشركة يا اخى و لكن وقت الاخبار القوية قد يكون السيرفر بطئ قليلا او تحدث بعض المشكلات و هذا امر طبيعي و لكن لا يحدث فى كل الاخبار القوية كما اخبرتك فى مشاركاتى السابقة فى هذا الموضوع .

بالتوفيق .

التوقيع

EXNESS

اخلاء مسؤولية :

ينطوي التداول من خلال عقود الفروقات والمنتجات الأخرى المرفوعة ماليا على مخاطر خسارة كبيرة.
omar_exness غير متواجد حالياً  
عضو برونزي

15#
05 - 02 - 2014, 02:26 AM
اقتباس:

اللهم بلغت اللهم فاشهد

السلام عليكم ,

هل كلام حضرتك مرفق بصور و ارقام اوردرات تؤكد كلامك ؟

من فضلك ارسل لى سكرين شوت و ارقام الاوردرات , بالاضافة الى انه بالنسبة لزوج النيوزيلندى دولار قد وصل بالفعل الى هذه المستويات وقت الاخبار و لا اعرف ما هى مشكلتك بالضبط حيث ان كلامك غير واضح مثل ( الشركة عملت حركة غريبة كدا و طلع ببص ) .

بالتوفيق للجميع .

التوقيع

EXNESS

اخلاء مسؤولية :

ينطوي التداول من خلال عقود الفروقات والمنتجات الأخرى المرفوعة ماليا على مخاطر خسارة كبيرة.
عضو برونزي

16#
05 - 02 - 2014, 02:31 AM
اقتباس:
انت جبت من الاخر عندك مشاكل مع الاخبار اكتب زي الشركات المحترمة ممنوع التداول علي الاخبار

لكن دا يقولك اعمل اللي انت عايزة وبعدين هما ياكلوا فلوسك ويقولك خارج عن ارداتنا وبيحصل في كل حته

قبل كدا برضة كانوا قايلن مسموح الربح من الفجوات روحت معلق اوردرات قبل السوق ما يقفل والمفروض انها كانت جايبه مكسب كبير جدا ببص لاقيتها اتفعلت من مكان تاني خالص وقفلت علي خسارة معنديش مشكلة في كل دا لان معظم الشركات الكبيرة مش مسموح فيها الكلام دا بس انت قايل للناس اكسبوا بالطريقة دي ولما نيجي نكسب يخسرك ويقولك دي خارجه عن ارداتنا

لقد اخبرتك انه ليست كل الاخبار تحدث فيها بعض المشاكل فى المنصة ,

هناك متداولين بالشركة يضاربون على الاخبار فقط ولا يوجد مشكلة و حينما يواجهون مشكلة يدركون تماما ان هذه هى مخاطر التداول وقت الاخبار .

ارجو ان تتفهم اخى ان التداول وقت الاخبار يجب ان يؤخذ بالحيطة و قد اخبرتك بذلك مرارا و تكرار فى مشاركاتى السابقة فى هذا الموضوع , لا تخلو اى منصة من المشاكل وقت الاخبار القوية .

و لكن فى نفس الوقت لا تحدث مشاكل المنصة فى كل خبر قوى .

بخصوص الفجوات من فضلك اطلع على الرابط التالى لمزيد من المعلومات حول الفجوات .

[عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ]

سوف تجد كافة المعلومات حول الفجوات فى اسفل الصفحة على الرابط اعلاه .

بالتوفيق للجميع .

التوقيع

EXNESS

اخلاء مسؤولية :

عضو فـعّـال

هيثم احمد is on a distinguished road
17#
05 - 02 - 2014, 12:52 PM
لو سمحت كنت عايز اعرف السبريد فى ااكسنس فى الحساب المينى هل بيكون نص نقطه مثل مابيقولو ولا بيبقى اغلب اليوم كبير
هيثم احمد غير متواجد حالياً  
عضو برونزي

18#
05 - 02 - 2014, 01:16 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هيثم احمد مشاهدة المشاركة
لو سمحت كنت عايز اعرف السبريد فى ااكسنس فى الحساب المينى هل بيكون نص نقطه مثل مابيقولو ولا بيبقى اغلب اليوم كبير
السلام عليكم ,

الاسبريد فى الشركة دائما قليل و لكن فى وقت الاخبار القوية او السيولة الضعيفة جدا قد تجد بعض الارتفاع فى الاسبريد و لكن لا يكون كبيرا .

فى اغلب الاوقات يكون الاسبريد فى الشركة ما بين نصف نقطة الى 3 نقاط على اغلب ازواج العملات .

و للمزيد من المعلومات حول الاسبريد بالشركة يمكنك الضغط على الرابط التالى

[عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ]

بالتوفيق و اذا لديك اى سؤال او استفسار اخر فلتتفضل فى اى وقت .

التوقيع

EXNESS

اخلاء مسؤولية :

عضو جديد

برطم is on a distinguished road
19#
05 - 02 - 2014, 02:06 PM
الشركه تتلاعب بالسبريد فمثلاً قبل تفتح صفقه على اليورو دولار السبريد نصف نقطه وبعد ماتفتح الصفقه تجد السبريد 8 نقاط او 9 نقاط مع انه لايوجد اخبار
برطم غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية mhb4all
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية mhb4all

خبرة السوق: اكثر من 10 سنوات
mhb4all is on a distinguished road
20#
05 - 02 - 2014, 02:39 PM
السلام عليكم

انا لا ادافع عن الشركات بشكل عام لانه لو يصحلهم اي شي مربح لهم مابقصروا

لاحظت نقطتين ذكروا في هذا الموضوع

1 - المتاجرة على الفجوة السعرية : هذا اكبر خطا بيعمله المتاجر كيف بتحط اوردر معللق قبل اغلاق السوق بدقيقة و عند الافتتاح على فجوة بدك الشركة تفتحلك الاوردر على نفس السعر ( يا اخي السعر يللي حطيته انت غير متوفر لدى اي شركة بالعالم لانه هذه الفجوة لاتقوم فيها الشركة بل هذا السعر عالمي و اذا في هيك شركات بتعمل هيك صفقات فاما بتخسر شوي لحت جيب زبائن او شركة نصابة مارح تعطيك ارباحك بالاخر )
ولهيك اغلب المتاجرين بفضلوا اغلاق الصفقات قبل اغلاق السوق يوم الجمعة

2 - موضوع الاخبار موضوع جدا صعب التحكم فيه و بحركت الاسعار و لن تكون الاسعار دقية و لا حتى 70% وقت الاخبار القوية لانك انت عم تشتغل على كمبيوتر و انترنيت و منصة

فلهيك لااحد يلوم الشركات اذا صار في اخطاء بسيطة طبعا

انا برايي وقت الاخبار اذا اختلف السعر بين المنصات حتى ولو 15 نقطة فهوى طبيعي و يجن ان تكون حاطط هذا الموضوع ببالك

بالاخر ماحدا بريد يخسر و الشركات كمان بتحط هذا الموضوع من اولوياتها لانه بالاخر شركة و لها مصاريفها و غيره و غيراته

تقبلوا مروري

و اسف على الاطالة

التوقيع

قال تعالى

بسم الله الرحمن الرحيم
إن الذين يتلون كتاب الله وأقاموا الصلاة وأنفقوا مما رزقناهم سرا وعلانية يرجون تجارة لن تبور ليوفيهم أجورهم ويزيدهم من فضله إنه غفور شكور

صدق الله العظيم
mhb4all غير متواجد حالياً  

جديد مواضيع منتدى برامج التداول و الشارتات و الشركات