• 5:34 صباحاً

توصيات اليورو ين

Like Tree1863Likes

عضو نشيط جدا

خبرة السوق: 3 الى 5 سنوات
abdelmadjid41 is on a distinguished road
افتراضي رد: توصيات اليورو ين
801#
03 - 05 - 2014, 02:40 PM
اخ بشائر عندي استفسار رجاءا هل عند اغلاق السوق يوم الجمعة على سعر هل عند افتتاح السوق يوم الاحد بالليل يفتح على سعر اخر غير السعر الذي اغلق عليه وهل سيفتح على سعر بعيد جدا عن السعر الذي اغلق عليه
abdelmadjid41 غير متواجد حالياً  

الصورة الرمزية بشائر الخيرات
عضو متألـّق

بشائر الخيرات is on a distinguished road
802#
03 - 05 - 2014, 03:10 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hsa2489 مشاهدة المشاركة
مع التحية للجميع وتنويه مهم بخصوص شركة OctaFX مع احترامي وتقدير للعزيزة بشائر الخيرات .
انا اودعت معهم يوم الخميس 1000 $ لهدف تجربة الشركة الاسبيرد سرعة التنفيذ , الايداع والسحب , اعادة التسعير , الدعم , نظام الشركة ( غرفة العميل )
الملاحظات على الشركة
1/ قلة العملات على حسابات المايكرو .
2 / اقل عقد يمكن فتحة بقيمة 1 $ على حسابات esn
3/ التنفيذ سريع ولم اشاهد اعادة تسعير رغم ان فترة التجربة قصيرة جدا .
4 / كان ايداعي عن طريق نيتلر وتم خلال ثواني , وتم تحقيق ارباح بسيطة خلال 5 ساعات , وتم عمل طلب لسحب رأس المال + الارباح الى نيتلر وعلى حسب نظام الشركة ان السحب الى نيتلر يستغرق من 1-3 ساعات عمل ولم يتم التنفيذ وكانت المبررات ان القسم المالي غير متوجد ( بعد التواصل معهم بعد ساعة من طلب السحب , وتم التواصل معهم بعد 12 ساعة اليوم الجمعه وكان المبرر ان الشركة تدفع رسوم للإيداع والسحب وان الشركة استغربت من عميل اودع وطلب سحب خلال 6 ساعات , وان عملية السحب تحتاج الى 3 ايام عمل .
5 / تسجيل الشركة في الهيئات الرقابية ضعيف جدا
OctaFX activity is supervised and regulated by the authorities of Saint Vincent and the Grenadines
6/ غرفة االعميل جيدة جدا وتستطيع من خلالها الايداع السحب وتغير الرافعة المالية وتغير نوع الحساب وتغير الحساب الى اسلامي او العكس , الكثير من المميزات .
انا اتمنى ان اسحب المبلغ وللامانة لن اكرر التجربة لعدم المصداقية بنظام السحب و ضعف تسجيل الشركة والهيئات الرقابية المصرحة للشركة .
ملاحظه هام تقييم سريع جدا وتجربة قصيرة جدا .
الهدف من نشر التجربة لعدم التسرع وفتح أي حساب مع مثل هذه الشركات ,,,,,
والله اخى الكريم انت ليك كل الحق فى سحب كامل ايداعك اضافه الى الارباح محدش يقدر يفرض عليك حاجه
لكن الى الان منقدرش نقول انه الشركه مثلا نصبت عليك انتظر فقط ليوم الاثنين وهتلاقى المبلغ فى حسابك
برضه عاوز اقولك انه تعاملنا مع الشركات لازم يكون بحذر يعنى اشتغل فى الشركه زى ما انا عاوز واحقق ربح واسحب دايما لكن الشركه تفاجات انك عملت ايداع فى يوم وطلبت سحب الربح والايداع فى نفس اليوم ودا اكيد من حقك لكن برضه كان ممكن تسحب الربح او الربح وجزء من الايداع وتكمل عادى طالما انه الشركه عجباك وفيها مميزات عاليه
انما موضوع الترخيص وان كان مطلوب مفيش شك لكن اى شركه عاوزه تتلاعب او تخسر العميل هتعمل اللى هى عوزاه ومش هطول عندها حق ولا باطل وشوف انت الشكاوى الكتيره من الشركات الكبرى اد ايه
الاهم عندى فى اى شركه انى ادع واسحب من دون مشاكل وكمان تكون مناسبه لطريقة شغلى

مره اخرى يوم الاثنين ان شاء الله بكل تاكيد هيوصلك كامل المبلغ بتاعك اضافه الى الارباح
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdelmadjid41 مشاهدة المشاركة
اخ بشائر عندي استفسار رجاءا هل عند اغلاق السوق يوم الجمعة على سعر هل عند افتتاح السوق يوم الاحد بالليل يفتح على سعر اخر غير السعر الذي اغلق عليه وهل سيفتح على سعر بعيد جدا عن السعر الذي اغلق عليه
موضوع الجاب اخى الحبيب وارد طبعا مفيش شك ودا بيحصل اما نتيجة احداث سياسيه او اقتصاديه حصلت فى اجازة السوق او تكون هناك اخبار قويه مثلا على اليوان الصينى لانه الصين ما فى اجازه عندها السبت والاحد فتلاقى الاسواق تفتح على اما ارتفاع او انخفاض
وعلشان تقدر تتابع اسعار السوق فى فترة الاجازه تابعها من خلال الموقع ده
xe.com
الموع بيعرض اسعار العملات فى فترة اجازة السوق تابعه وشوف بكره ان شاء الله قبل افتتاح الاسواق هل فيه جاب ولا لا
abdelmadjid41 likes this.

التوقيع

ضاقت فلما استحكمت حلقاتها فرجت
وكنت اظنها لا تفرج
بشائر الخيرات غير متواجد حالياً  
عضو نشيط جدا

خبرة السوق: 3 الى 5 سنوات
abdelmadjid41 is on a distinguished road
803#
03 - 05 - 2014, 03:21 PM
شكرااااااااااااا فعلا هذا الموقع لم اكن اعلم بوجوده شكرا جزيلا لك اخي الكريم اخ بشائر ممكن تفيدني رجاءا بالطرق التي تعتمد عليها ان لم يكن هذا يزعجك رجاءا انا مبتدئ واريد احتراف الفوركس حاليا اشتغل مع شركة اوكتا بالبونص والحمد لله في رصيدي 13 دولار كان 18 بالامس ولكن خسرت بسبب الاخبار ولدي حساب في انستا فيه 39 دولار وانا فاتح حسابات تجريبية اجرب عليها المؤشرات والاستراتيجيات
abdelmadjid41 غير متواجد حالياً  
عضو متألـّق

804#
03 - 05 - 2014, 03:34 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdelmadjid41 مشاهدة المشاركة
شكرااااااااااااا فعلا هذا الموقع لم اكن اعلم بوجوده شكرا جزيلا لك اخي الكريم اخ بشائر ممكن تفيدني رجاءا بالطرق التي تعتمد عليها ان لم يكن هذا يزعجك رجاءا انا مبتدئ واريد احتراف الفوركس حاليا اشتغل مع شركة اوكتا بالبونص والحمد لله في رصيدي 13 دولار كان 18 بالامس ولكن خسرت بسبب الاخبار ولدي حساب في انستا فيه 39 دولار وانا فاتح حسابات تجريبية اجرب عليها المؤشرات والاستراتيجيات
مفيش اى ازعاج ولا حاجه اخى الحبيب
انا قلتلك فى مشاركه سابقه انى بعتمد على الدعوم والمقاومات بجانب بعض الطرق الرقميه ليس اكثر

نصيحه منى لو عاوز تستمر فى السوق ده وربنا يكرمك وتحقق اللى بتحلم بيه لازم تتعلم اولا

هتتعلم هتوفر على نفسك سنيين ووقت ممكن يضيع فى اتباع التوصيات فقط من غير اى فائده تعود عليك

ادخل القسم التعليمى فى المنتدى هنا او فى المنتديات الاخرى الخاصه بالفوركس واتعلم منها اساسيات المضاربه فى السوق وخد وقتك الكافى فى التعلم واى حاجه تقف معاك اسئل عنها هتلاقى الاخوه ما شاء الله هنا هيجاوبك ومحدش بيبخل باى حاجه او اعمل بحث صغير عن اى سؤال هتلاقى الجواب بسهوله ان شاء الله

نصيحه اخرى لنفسى اولا ولك ولجميع المتابعين

النجاح فى الفوركس يتلخص فى

تعلم تجريب التزام اداره سليمه لراس المال

دعواتى لك وللجميع بالتوفيق باذن الله

التوقيع

وكنت اظنها لا تفرج
عضو متألـّق

805#
03 - 05 - 2014, 03:56 PM
نتائج صفقات هذا الاسبوع

200 نقطه خساره

458 نقطه ربح

الاجمالى 258 نقطه صافى ارباح لهذا الاسبوع

ولله الحمد محافظين على متوسط ربح اسبوعى 250 نقطه من تاريخ بدا الموضوع بفضل الله

يمكن للجميع متابع وحساب نقاط الربح والخساره داخل الموضوع

تمنايتى للجميع بالتوفيق واجازه سعيده ان شاء الله
ريسك and abdelmadjid41 like this.

التوقيع

وكنت اظنها لا تفرج
عضو جديد

hsa2489 is on a distinguished road
806#
03 - 05 - 2014, 04:17 PM
شكرا لرد وعلى فكرة انا لم اقل ان الشركة نصابة حتي يحث ذلك لاسمح الله وسيتم بتزويدكم بكل جديد الاسبوع القادم ان شاء الله .
انا استغربت وكنت اعتقد ان السحب الالي للبنوك الالكترونية فوري مثل بعض الشركات
عندي اقتراح بخصوص توصياتك الجميلة لماذا لاتفتح حساب بالزولو تريدر وتستفيد ونستفيد
شكرا لك ,,,,,
hsa2489 غير متواجد حالياً  
عضو متألـّق

807#
03 - 05 - 2014, 05:15 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hsa2489 مشاهدة المشاركة
شكرا لرد وعلى فكرة انا لم اقل ان الشركة نصابة حتي يحث ذلك لاسمح الله وسيتم بتزويدكم بكل جديد الاسبوع القادم ان شاء الله .
انا استغربت وكنت اعتقد ان السحب الالي للبنوك الالكترونية فوري مثل بعض الشركات
عندي اقتراح بخصوص توصياتك الجميلة لماذا لاتفتح حساب بالزولو تريدر وتستفيد ونستفيد
شكرا لك ,,,,,
ان شاء الله تستلم ارباحك مع بداية الاسبوع لا تقلق ابدا
الشركه وعن تجربه شخصيه اشتغلت معها ايداع بالفيزا وكان السحب اسرع ما يمكن ايداع بنكى كان السحب لا يستغرق اكثر من يومين عمل ويكون بالحساب
كذلك عملت مع الشركه ايداع بالمونى بوكرز وكان السحب يتم فى خلال ساعه الى 3 ساعات كما ذكرت انت اذا كان السحب فى النهار فى فترة وجود القسم المالى اما لو طلبت السحب ليلا مثلا يصلك صباح اليوم التالى مباشرة ولم يحدث ان تاخر السحب على الاطلاق سواء بنوك الكترونيه او فيزا و تحويل بنكى
اما موضوع السحب الالى الفورى لا تجده الا فى شركة اكسنس

اما عن اقتراحك فهو محل دراسه باذن الله

بالتوفيق لك وللجميع ان شاء الله

التوقيع

وكنت اظنها لا تفرج
عضو متألـّق

808#
03 - 05 - 2014, 05:21 PM
مع افتتاح الاسواق ان شاء الله سيتغير نظامنا فى وضع التوصيات

سيتم الدخول بامر الله كل يوم بعد اغلاق السوق فى صفقات باوامر معلقه
وسيكون العمل على ازاوج الباوند ين واليورو ين والباوند دولار واليورو دولار

الدخول على ازواج الين سيكون كالتالى

4 اوامر معلقه شراء و 4 اوامر معلقه بيع والاستوب 100 نقطه والهدف من 50 الى 150 نقطه
بعد تحقق الهدف الاول 50 نقطه ينقل الوقف الى نقطة الدخول
مع ضرب الوقف على الدخول ندخل بعقد معاكس بهدف من 50 الى 100 نقطه والاستوب 50 نقطه

الدخول على اليورو والباوند سيكون على النحو التالى

امرين معلقين شراء وامرين معلقين بيع
الهدف الاول 30 نقطه ثم 50 نقطه وبعد تحقق الهدف الثانى نضع الاستوب على الدخول ونتابع ارباحنا والاستوب 50 نقطه

الدخول سيكون الساعه 11 ليلا بتوقيت القاهره سيتم وضع الاوامر باذن الله

وقت الاخبار القويه المؤثره سننوه اما الخروج من الصفقه او البقاء فيها

اضافة الى وجود صفقات على الاخبار القويه فقط باذن الله والتى سننوه عنها فى حينها حتى يتسنى للجميع متابعتنا باذن الله

واى سؤال انا حاضر معكم وان شاء الله نقدر نستمر على هذا النظام الجديد للتوصيات

بالتوفيق للجميع باذن الله
__hoos__ and abdelmadjid41 like this.

التوقيع

وكنت اظنها لا تفرج
عضو فـعّـال

فهد12 is on a distinguished road
809#
03 - 05 - 2014, 09:40 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بشائر الخيرات مشاهدة المشاركة
والله اخى الكريم انت ليك كل الحق فى سحب كامل ايداعك اضافه الى الارباح محدش يقدر يفرض عليك حاجه
لكن الى الان منقدرش نقول انه الشركه مثلا نصبت عليك انتظر فقط ليوم الاثنين وهتلاقى المبلغ فى حسابك
برضه عاوز اقولك انه تعاملنا مع الشركات لازم يكون بحذر يعنى اشتغل فى الشركه زى ما انا عاوز واحقق ربح واسحب دايما لكن الشركه تفاجات انك عملت ايداع فى يوم وطلبت سحب الربح والايداع فى نفس اليوم ودا اكيد من حقك لكن برضه كان ممكن تسحب الربح او الربح وجزء من الايداع وتكمل عادى طالما انه الشركه عجباك وفيها مميزات عاليه
انما موضوع الترخيص وان كان مطلوب مفيش شك لكن اى شركه عاوزه تتلاعب او تخسر العميل هتعمل اللى هى عوزاه ومش هطول عندها حق ولا باطل وشوف انت الشكاوى الكتيره من الشركات الكبرى اد ايه
الاهم عندى فى اى شركه انى ادع واسحب من دون مشاكل وكمان تكون مناسبه لطريقة شغلى

مره اخرى يوم الاثنين ان شاء الله بكل تاكيد هيوصلك كامل المبلغ بتاعك اضافه الى الارباح

موضوع الجاب اخى الحبيب وارد طبعا مفيش شك ودا بيحصل اما نتيجة احداث سياسيه او اقتصاديه حصلت فى اجازة السوق او تكون هناك اخبار قويه مثلا على اليوان الصينى لانه الصين ما فى اجازه عندها السبت والاحد فتلاقى الاسواق تفتح على اما ارتفاع او انخفاض
وعلشان تقدر تتابع اسعار السوق فى فترة الاجازه تابعها من خلال الموقع ده
xe.com
الموع بيعرض اسعار العملات فى فترة اجازة السوق تابعه وشوف بكره ان شاء الله قبل افتتاح الاسواق هل فيه جاب ولا لا
طيب لو الواحد اودع مبلغ جامد وحقق ارباح ممتازه واصبح مبلغ كبير
هل يحق له السحب بالفيزا
فهد12 غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية صقر الفوركس
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية صقر الفوركس

صقر الفوركس is on a distinguished road
810#
03 - 05 - 2014, 09:43 PM
الله يوفقك حبيبي
نتائج ممتازة متابع معك باذن الله