موقع بورصات
  بورصات
تسجيل عضوية جديدة في المنتديات لوحة تحكم العضو البحث في المنتديات تسجيل الخروج الرئيسية الاتصال بنا

منتدى العملات العام لمتابعة كل ما يتعلق بتجارة العملات الاجنبية والذهب والنفط من اخبار وطرق المتاجرة وتحليلات ، قسم التوصيات – توصيات العملات لمتابعة توصيات ونقاط الدخول والخروج على مختلف العملات ، منتدى الدروس التعليمية يحتوي على دروس تعليمية لسوق العملات والتحليل الفني والاساسي وادارة رأس المال ، منتدى المؤشرات والاكسبيرتات يحتوي على اهم المؤشرات مع شرح لها بالاضافة الى بعض الدروس

العودة   بورصات > بورصة العملات الاجنبية > منتدى تداول العملات العام

مره اخرى نعود ( للربح السريع ان شاء الله ) اسكالبينج

منتدى تداول العملات العام

Like Tree40Likes

موضوع مغلق

قديم 22 - 03 - 2014, 01:31 AM   #11
مشرف بورصات

الصورة الرمزية احمد ريان

افتراضي رد: مره اخرى نعود ( للربح السريع انشاء الله ) اسكالبينج

رد: مره اخرى نعود ( للربح السريع انشاء الله ) اسكالبينج
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محلل فنى وكلاسيكى مشاهدة المشاركة
متفهم الامر جدا ولكن لى بعض الاستفسارات فقط
هل انا عرضت هذه الاستراتيجيه للبيع او ما شابه وحطيت دعايه ليها
ام اننى لم اضع الاستراتيجيه كامله وبعد كده قلت للناس كلمونى ..
اعتقد اخى الكريم عمرو ابراهيم انى لم اقم باى دعايه لاى شئ لان الموضوع اصلا نزلته وهو مجانى وهو لوجه الله تعالى فقط وليس من اجل اى شخص او اى شئ والا لما كنت انزلته من الاساس ..
اعتقد ان الملف المرفق كان يوضح حقوق الحمايه لصاحبه فقط وانا لم احذف اى شئ منه بل وضعته مثل ما هو ولم التفت الى اى شئ لان الموضوع من وجهه نظرى لا يوجد به اى دعايه .. واصلا هيكون فى دعايه لايه مش عارف لما الموضوع والاستراتيجيه موجوده ممكن الكل يستفاد منها مجانا يبقى هعمل ليها دعايه ليه انا مش عارف .. ( يمكن هبيعها تانى بعدمنزلتها مثلا ) ..
ممكن
...

بالفعل اخى ريان انا بعمل دعايه رخيصه علشان ابيع الاستراتيجيه اللى هى اصلا موجوده ... فعلا هذا استخفاف بعقول الاعضاء ...وعجبى

وفى البدايه والنهايه فانا لم انزلها الا لوجه الله تعالى والدليل انى قد ارفقتها بالفعل ولم انتظر اى شئ حتى ارفقها وانشرها .. يبقى انا كده مش بفيد الاعضاء لوجه الله .. يمكن كل عضو هيدينى دولار مقابل انى اسيبه يدخل على الموضوع مثلا .. فعلا استخفاف بعقول الاعضاء .. وعجبى تانى

معلومه بسيطه الملف الذى كان مرفق خاص بصاحب الاستراتيجيه وليس خاص بى وهو موضح به ان الاستراتيجيه ملك حصرى له ولمؤسسته ولا يجوز نشرها او بيعها بدون الرجوع اليه ... فين الاعلان فى هذا تقدر تقولى ...

موفق

ولا اقصد الهجوم
لكن لما يكون فى فايل مستقل
يحتوى على الايميل
وعنوان الفيس بوك
ورقمين موبيل

اكيد دى مش حقوق ملكيه
لان مبرمج اى اكسيبرت ممكن يضع حقوق ملكيته فى واجهه المؤشر على الشارت

تحياتى
وللمره الاخيره لا تأخذ كلامى على محمل شخصى

احمد ريان غير متواجد حالياً  
قديم 22 - 03 - 2014, 03:11 AM   #12
عضو نشيط

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ريان. مشاهدة المشاركة
موفق

ولا اقصد الهجوم
لكن لما يكون فى فايل مستقل
يحتوى على الايميل
وعنوان الفيس بوك
ورقمين موبيل

اكيد دى مش حقوق ملكيه
لان مبرمج اى اكسيبرت ممكن يضع حقوق ملكيته فى واجهه المؤشر على الشارت

تحياتى
وللمره الاخيره لا تأخذ كلامى على محمل شخصى

انا لا ااخذ الموضوع من اى جهه سواء شخصيه او غير شخصيه فنحن اخوه فى النهايه .. ولكن تعجبت من القول ان الموضوع للدعايه فاين الدعايه والاستراتيجيه قد نشرت بالفعل مجانا ... هذا ما لفت انتباهى فقط
فى النهايه اتمنى ان لا ننظر الى مثل هذه الاشياء الصغيره ونوجه كل تفكيرنا فى العمل والتطوير ولا ندخل فى خلافات شخصيه لن تجدى نفعا ..
شكرا جزيلا اخى ريان

محلل فنى وكلاسيكى غير متواجد حالياً  
قديم 22 - 03 - 2014, 03:14 AM   #13
عضو نشيط

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kuber مشاهدة المشاركة
نفس طريقتي الا ان الموفينك لم تحدد لنا اي رقم للموفينك
ارجوا ان تضع رابط الموضوع بتاع استراتيجيتك اذا كنت ناشرها حتى نراها ونستفيد منها اذا كانت شبيه بتلك ..
ولا ادرى عن اى موفينج تتحدث ..
شكرا

قديم 22 - 03 - 2014, 03:34 AM   #14
عضو نشيط

الفرص نادرة وليست قليلة فقط على الخمس دقائق خاصة بشرط ان يكون الخط الاحمر فوق وانا لاحظت حتى بوجوده اسفل تتحقق الفرص المهم ملامسة السعر للموفينج الاصفر وتشبع البيعي بالتوفيق اخي ننتظر تعقيباتك

smouaouia غير متواجد حالياً  
قديم 22 - 03 - 2014, 10:34 AM   #15
عضو جديد

الصـبـــــــر
وعلى ما الناس تحمل الاصدار الاول وتكتب مشاركات حضرتك تنزل الاصدار التاني
وعلى ما الناس تحمل الاصدار التاني وتكتب مشاركات حضرتك تنزل الاصدار التالت
وعلى ما الناس تحمل الاصدار التالت وتكتب مشاركات حضرتك تنزل الاصدار الرابع
وعلى ما الناس تحمل الاصدار الرابع وتكتب مشاركات حضرتك تنزل الاصدار الخامس
افعل الخير مباشرة اخي الكريم - الناس لم تعد تنجذب للمواضيع المشوقة - يكفيك دعوة في ظهر الغيب لك
أتذكر اخر موضوع لك طرحت صور من استراتيجية اخرى وقلت انها الاقوى ولم ترى مثلها في حياتك - وانشغلت والناس انتظرتك ولم تطرحها
اطرح استراتيجيتك كاملة اذا اردت واطرح الفرص وشارك والناس هتتفاعل معاك ولك في ورش المنتدى اللي بمئات الصفحات أمثله عدة .

همسة : اللي بيعزم حد عالغدا الاتنين بياكلوا مع بعض ، وبيقدمله الاكل كله مرة واحدة مبيقلوش خلص الطبق دا واستمز منه واستطعمه ، ولو عجبك لما تخلصه هحطلك الطبق التاني

اتمنالك التوفيق

smarty9_2009 غير متواجد حالياً  
قديم 22 - 03 - 2014, 10:41 AM   #16
عضو نشيط جدا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محلل فنى وكلاسيكى مشاهدة المشاركة
ارجوا ان تضع رابط الموضوع بتاع استراتيجيتك اذا كنت ناشرها حتى نراها ونستفيد منها اذا كانت شبيه بتلك ..
ولا ادرى عن اى موفينج تتحدث ..
شكرا
لم اضعها على العام لحد الان...
انت من قلت موفينج
على العموم التوفيق

kuber غير متواجد حالياً  
قديم 22 - 03 - 2014, 11:03 AM   #17
عضو جديد

للي اعتدنا عليه ان الربح مباشر من السوق بعيد عن المحللين
و الكل يعلم ان ربحهم محصور في (التوصيات، منتديات، دور تعليميه ...الخ)
فكيف انك اخترت معروف : محلل فنى وكلاسيكى ؟

smouaouia likes this.
AHMED 43 غير متواجد حالياً  
قديم 22 - 03 - 2014, 04:45 PM   #19
عضو نشيط

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة smouaouia مشاهدة المشاركة
الفرص نادرة وليست قليلة فقط على الخمس دقائق خاصة بشرط ان يكون الخط الاحمر فوق وانا لاحظت حتى بوجوده اسفل تتحقق الفرص المهم ملامسة السعر للموفينج الاصفر وتشبع البيعي بالتوفيق اخي ننتظر تعقيباتك
كما قلت العيب فيها هى ان الفرص فيها قليله ولكنها قويه جدا وهذا ما نحتاجه وفى التطويرات القادمه ان شاء الله سيتم تفادى ذلك العيب
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة smarty9_2009 مشاهدة المشاركة
الصـبـــــــر
وعلى ما الناس تحمل الاصدار الاول وتكتب مشاركات حضرتك تنزل الاصدار التاني
وعلى ما الناس تحمل الاصدار التاني وتكتب مشاركات حضرتك تنزل الاصدار التالت
وعلى ما الناس تحمل الاصدار التالت وتكتب مشاركات حضرتك تنزل الاصدار الرابع
وعلى ما الناس تحمل الاصدار الرابع وتكتب مشاركات حضرتك تنزل الاصدار الخامس
افعل الخير مباشرة اخي الكريم - الناس لم تعد تنجذب للمواضيع المشوقة - يكفيك دعوة في ظهر الغيب لك
أتذكر اخر موضوع لك طرحت صور من استراتيجية اخرى وقلت انها الاقوى ولم ترى مثلها في حياتك - وانشغلت والناس انتظرتك ولم تطرحها
اطرح استراتيجيتك كاملة اذا اردت واطرح الفرص وشارك والناس هتتفاعل معاك ولك في ورش المنتدى اللي بمئات الصفحات أمثله عدة .

همسة : اللي بيعزم حد عالغدا الاتنين بياكلوا مع بعض ، وبيقدمله الاكل كله مرة واحدة مبيقلوش خلص الطبق دا واستمز منه واستطعمه ، ولو عجبك لما تخلصه هحطلك الطبق التاني

اتمنالك التوفيق

انا قلت وجهه نظرى فى الموضوع وهى انى عايز الكل يشارك فى تطوير الاستراتيجيه وابداء الاراء فى التطوير والتغير لعلنا نستفيد من راى احد الاشخاص معنا فى فكره جديده تنفعنا .و وايضا اريد ان نتعلم جميعا كيفيه تطوير طرق العمل الخاصه بنا وبتكارها ..
فاذا كنت تريد استراتيجيه موجوده وتدخل تجربها وخلاص ففى استراتيجيات كتير تملئ المنتديات --
الموضوع طرحته للنقاش والتفكير واعطاء الاراء والافكار فى الابتكار والتطوير وهذا ما يهمنى اكثر من انها مجرد استراتيجيه
وبالنسبه للاستراتيجيه السابقه فلم انشرها بسبب الهجوم الشديد .. وان شاء الله سوف يتم نشرها هنا فى احد النسخ الحديثه للاستراتيجيه
شكرا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kuber مشاهدة المشاركة
لم اضعها على العام لحد الان...
انت من قلت موفينج
على العموم التوفيق
اتمنى لك التوفيق
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AHMED 43 مشاهدة المشاركة
للي اعتدنا عليه ان الربح مباشر من السوق بعيد عن المحللين
و الكل يعلم ان ربحهم محصور في (التوصيات، منتديات، دور تعليميه ...الخ)
فكيف انك اخترت معروف : محلل فنى وكلاسيكى ؟
لم افهم كلامك جيدا .. ولكن كل ما استطيع فهمه هو ان موضوع اختيار معرفى شئ يخصنى انا فقط ولا يخص اى احد مهما يكن .. حتى لو كنت مسميه اى اسم مهما يكن المهم انه مش اسم خادش للحياء فما لك ان تتدخل فى موضوع اختيار معرفى اطلاقا .. وفى النهايه ايضا لم افهم كلامك جيدا لعلى كنت افهم الموضوع بشكل خاطئ
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الإرادة مشاهدة المشاركة
شكرا اخي ان شاء الله
شكرا جزيلا

قديم 22 - 03 - 2014, 05:02 PM   #20
عضو نشيط

مره اخرى اعود واكرر يا اخوانى ارجوا ان تركزوا كل تفكيركم على العمل فقط فارجوا ان تكون كتابتكم وتعليقاتكم عباره عن افكار واقتراحات واراء تفيدنا جميعا فى هذا السوق الضخم لانه من واقع خبرتى فى هذا المجال ان التطوير شئ اساسى جدا لان السوق يتغير باستمرار فارجوا عدم الدخول فى مهاترات جانبيه لن تجدى نفعا ..

كما قلنا سابقا ان العيب فى هذه النسخه من الاستراتيجيه ان فرصها قليله لانها مفلتره بشكل عالى جدا بحيث تكون قويه جدا فى فرصها كما ترون فى الاستراتيجيه لو انكم تابعتموها فى باك تيست ..
ارى الان ان نفكر فى تطوير بسيط باضافه شئ او تعديل شئ فى الاستراتيجيه يعطينا فرص اكتر وبنفس النتائج ..
اريد منكم التفكير وكتابه ارائكم ومقتراحاتكم فى الموضوع وكيف نزود فرص الدخول لهذه الاستراتيجيه بشرط ان يكون نسبه النجاح كما هى ..
انتظر ارائكم وبعدها لنا لقاء مع التطويرات الثانيه ولكن اريد ان ارى ارائكم فى البدايه

موضوع مغلق

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام

مواضيع سابقة :

جانت يلين من النسور الى الحمائم
ما رأيكم في ERU-USD هذه الايام
head & shoulders شامبو وبلسم

مواضيع تالية :

حكم مالية
هل للصفقات البيع او الشراء وقت معين
أريد تحقيقي المليون فما سبيل إلى ذلك?

مره اخرى نعود ( للربح السريع ان شاء الله ) اسكالبينج