موقع بورصات
  بورصات
تسجيل عضوية جديدة في المنتديات لوحة تحكم العضو البحث في المنتديات تسجيل الخروج الرئيسية الاتصال بنا

منتدى العملات العام لمتابعة كل ما يتعلق بتجارة العملات الاجنبية والذهب والنفط من اخبار وطرق المتاجرة وتحليلات ، قسم التوصيات – توصيات العملات لمتابعة توصيات ونقاط الدخول والخروج على مختلف العملات ، منتدى الدروس التعليمية يحتوي على دروس تعليمية لسوق العملات والتحليل الفني والاساسي وادارة رأس المال ، منتدى المؤشرات والاكسبيرتات يحتوي على اهم المؤشرات مع شرح لها بالاضافة الى بعض الدروس

العودة   بورصات > بورصة العملات الاجنبية > منتدى تداول العملات العام

مره اخرى نعود ( للربح السريع ان شاء الله ) اسكالبينج

منتدى تداول العملات العام

Like Tree40Likes

موضوع مغلق

قديم 27 - 03 - 2014, 09:20 PM   #41
عضو فـعّـال

الصورة الرمزية dodo1122

افتراضي رد: مره اخرى نعود ( للربح السريع ان شاء الله ) اسكالبينج

رد: مره اخرى نعود ( للربح السريع ان شاء الله ) اسكالبينج
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محلل فنى وكلاسيكى مشاهدة المشاركة
الموضوع اصبح فى طى الاهمال ولا يوجد اى تفاعل ولا تشجيع ..
طيب نطرح حاجه تانيه على الاعضاء لعلنا نجد استفاده وتشجيع اكتر ..
هذا كشف الحساب الذى طرحته فى الموضوع سابقا وقد ربح فى 4 ايام فى حدوؤد 60 % من الرصيد الاساسى .. ؟ وهذا شئ رائع ؟؟
الان اريد منكم ان تتعبوا وتفكروا شويه وتقوليولى رايكم فى الاتى ..
ما علاقه الصفقات على الحساب المطروح وبين الاستراتيجيه بنسختها الاولى التى تم وضعها هنا فى الموضوع ..
ملحوظه اذا وصلت لهذه العلاقه سوف تكون وصلت الى اخر نقطه فى الموضوع وسوف تجد بين يديك طريقه مربحه جدا جدا قد تغير حياتك بامر الله ..
ولكن احتاج منكم ان تفكروا واحتاج ان تقولوا انتم عن العلاقه احتاج
الى اراء الاعضاء ومحاوله تطويرهم واريد ان ارى اقتراحات كثيره ولمن يعرف هذا هو الطريق الاساسى لهذا السوق ..فغرضى من هذا كله ان اجعلكم تبتكرون الطرق الخاصه بكم عن طريق تفكيركم انتم فقط ولا تكونوا كباقى الاشخاص التى تدخل لتبحث عن استراتيجيه لتعمل بها وفى النهايه تجدها خاسره .. وتخسر اموالها ..
اريد ان تبتكروا وتتعمقوا بتفكيركم فى هذا السوق وكيفيه الوصول الى الربح بشتى الطرق واذا لم تنجح مره او اثنين او ثلاثه او مئه مره حتى لا تياس فمع الاصرار وعدم الياس والجهد المتواصل واصرارك على الوصول لهدف معين سوف تكون النهايه والنتيجه هى الوصول الى هدفك ان شاء الله .. ولكن لا شئ ياتى بسهوله لان ما ياتى بسهوله يضيع بسهوله .. وهذا غرضى من طرح الموضوع كما قلت فى البدايه وهو ليس من مجرد طرح استراتيجيه او اكسبيرت او طريقه عمل بل هى دعوه للتفكير والاستشارات بين الاعضاء وبعضها للوصول الى افضل الاراء والافكار التى قد تساعدنا لايجاد اشياء مميزه ...
اتمنى ان اسمع ارائكم فى هذا الموضوع واتمنى ان اجد تفاعل جاد من الاعضاء جميعا ..
مرفق كشف حساب للصفقات على الحساب للناس اللى مشافتش الحساب قبل كده ..
شكرا

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخى الفاضل
انا طبعا سبق ليا ودخلت على موضوعك وتابعت استراتيجيتك
وقولتلك رائى لو تفتكر
بس انتا سالت دلوقتى ليه الناس مش متفاعلة مع الموضوع
انا هحكيلك حاجة حصلت معايا انا بصفة شخصية وبناء عليه هتبقى فى حكايتى اجابتى على سؤالك
انا من سنتين روحت محاضرات فى احد المراكز كانو محاضرتين ب 700 جنيه
كل محاضرة ساعة ونص المهم
سيبك من اول محاضرة دى كانت الف به
المحاضرة التانية بقى
المحاضر المحترم فضل يشرحلنا فى مؤشر الفليوم
خد معاه شرح متواصل اكتر من ساعة
بعد ما شرحة وزهقنا كلنا
قالنا بس انا انصحكم نصيحة اخ اوعو تشتغلو عليه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
طبعا كلنا سالناه ليه
قال لان مؤشر الفليوم بيعبر عن الشركة اللى انتا بتتعامل معاها فقط لكنه لا يعبر عن السوق
طبعا احنا كلنا كنا عاوزين نقوم نعلقله المشنقة وانا بصفة خاصة لان هما كلهم كانو مش عارفين اى حاجة
انما انا كنت رايحة على امل اتعلم تحليل فنى

ياريت تكون فهمت قصدى بعد كل الرغى بتاعى ده

ياعزيزى احنا كلنا اهتمينا بموضوعك
بس ما ينفعش تقولى خدى اللقمة دى كليها واول ما ابدا اكلها تقولى لاء اوعى تاكليها دى مش حلوة انا عندى لقمة احسن بس هديهلك لما تبقى تقوليليى اللقمة دى وحشة ليه

بتاسفلك على صراحتى
بس صدقنى المشكلة مش فى المتلقى
شكرا لك واتمنى اننا جميعا نتعاون مع بعض ونكون دائما الافضل
ارجو تقبل مرورى

dodo1122 غير متواجد حالياً  

قديم 27 - 03 - 2014, 10:08 PM   #42
عضو فـعّـال

الصورة الرمزية صقر الفوركس

نتائج ممتازة في كشف الحساب لكن لي ملاحظات عزيزي
- تشتغل بلوت كبير جدا لا يحترم ادارة رأس المال كما أنك تغيره باستمرار
- 20 أو 30 صفقة و 3 أيام تداول غير كافي لتقييم أي استراتجية لذلك حبذا لو تشتغل بادارة مالية سليمة لمدة شهر أو شهرين ليتم تقييم بشكل أفضل و صراحة هذه نصيحة أوجهها لكبار المحللين
في المنتدى وهي وضع منصات العمل و باسوورد المشاهدة ليتم تقييم تحليلاتهم أو توصياتهم بشكل
أفضل بهذه الطريقة الكل يحس بثمرة تعبه لأن المهم في هذا السوق مش صفقة خابت ولا جابت الهدف ,المهم النتائج في نهاية كل شهر هل هي ايجابية ام سلبية مع الاستمرارية طبعا
أتمنى لك كل التوفيق و أنا من المتابعين بشغف لكل المواضيع التي يطرح اصحابها نتائج عملهم
و أحييك جدا جدا و متأكد أنك لو عملت كما أسلفت برواقة و ادارة مالية ستحقق نتائج رهيبة جدا
بالتوفيق

علي عبده likes this.
التوقيع:
it's very important to protect your art
Art Of Money
صقر الفوركس غير متواجد حالياً  
قديم 27 - 03 - 2014, 10:53 PM   #43
عضو نشيط

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dodo1122 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخى الفاضل
انا طبعا سبق ليا ودخلت على موضوعك وتابعت استراتيجيتك
وقولتلك رائى لو تفتكر
بس انتا سالت دلوقتى ليه الناس مش متفاعلة مع الموضوع
انا هحكيلك حاجة حصلت معايا انا بصفة شخصية وبناء عليه هتبقى فى حكايتى اجابتى على سؤالك
انا من سنتين روحت محاضرات فى احد المراكز كانو محاضرتين ب 700 جنيه
كل محاضرة ساعة ونص المهم
سيبك من اول محاضرة دى كانت الف به
المحاضرة التانية بقى
المحاضر المحترم فضل يشرحلنا فى مؤشر الفليوم
خد معاه شرح متواصل اكتر من ساعة
بعد ما شرحة وزهقنا كلنا
قالنا بس انا انصحكم نصيحة اخ اوعو تشتغلو عليه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
طبعا كلنا سالناه ليه
قال لان مؤشر الفليوم بيعبر عن الشركة اللى انتا بتتعامل معاها فقط لكنه لا يعبر عن السوق
طبعا احنا كلنا كنا عاوزين نقوم نعلقله المشنقة وانا بصفة خاصة لان هما كلهم كانو مش عارفين اى حاجة
انما انا كنت رايحة على امل اتعلم تحليل فنى

ياريت تكون فهمت قصدى بعد كل الرغى بتاعى ده

ياعزيزى احنا كلنا اهتمينا بموضوعك
بس ما ينفعش تقولى خدى اللقمة دى كليها واول ما ابدا اكلها تقولى لاء اوعى تاكليها دى مش حلوة انا عندى لقمة احسن بس هديهلك لما تبقى تقوليليى اللقمة دى وحشة ليه

بتاسفلك على صراحتى
بس صدقنى المشكلة مش فى المتلقى
شكرا لك واتمنى اننا جميعا نتعاون مع بعض ونكون دائما الافضل
ارجو تقبل مرورى
اعتقد انك مفهمتيش ايه قصدى من الموضوع والكلام اللى كنت كاتبه اولا وقبل كل حاجه انا سعيد جدا ان فيه حد بيناقشنى ويقولى على غلط فيا هو شايفه لان ده اللى هينفعنى لانه ممكن يكون هو شايف حاجه انا مش شايفها ..
ثانيا اعتقد ان القصه التى قولتى عليها لا تنطبق ابدا مع الموضوع الذى طرحته هنا فانا نشرت استراتيجيه قويه جدا ولكن بها بعض العيوب .. وقلت انى اريد فقط راى الاعضاء فى كيفيه التعديل على هذه الاستراتيجيه نفسها ولكن لتفادى العيوب او محاوله تقليل هذه العيوب ولم اقل انى سوف اعطيكم استراتيجيه ثانيه .. هذه الاستراتيجيه هى حجر الاساس للعمل فى هذا الموضوع ولكن سوف يكون عليها بعض التطوير حتى تكون متوافقه مع جميع الاعضاء ..
ومره اخيره انا عايز الناس تحط الاستراتيجيه على المنصه وتجرب فيها وتحاول تعدل فيها سواء بتغيير قيم المؤشرات او اضافه مؤشر او حذف مؤشر وهكذا ويعطينا رايه فى التغيير الذى فعله وفكرته فى هذا التغيير وشخص اخر يكون لديه تغيير اخر وهكذا الى ان نصل الى مجموعه تطويرات واراء وافكار من اعضاء كثيرين وبذلك نستطيع ان نصل مع بعض الى اقوى استراتيجيه يمكن ان نتوصل اليها ...
وبذلك يكون الشخص تعود على ان يكون لديه استراتيجيه ويتفكر فيها ويغير فيها ويطورها حتى تتوافق مع تجارته التى يفضلها وبذلك لا يكون محتاج لاى شخص او اى استراتيجيه اخرى ولكن يعتمد على فكرته هو فقط ..
هذا هو الهدف الاساسى من الموضوع ...
ارجوا ان تكون وجهه نظرى وصلت لحضرتك ...
شكرا لمرورك واتمنى ان تواصلى الردود حتى لو كانت مخالفه لى فى الراى فسوف اكون سعيد بها ..
شكرا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صقر الفوركس مشاهدة المشاركة
نتائج ممتازة في كشف الحساب لكن لي ملاحظات عزيزي
- تشتغل بلوت كبير جدا لا يحترم ادارة رأس المال كما أنك تغيره باستمرار
- 20 أو 30 صفقة و 3 أيام تداول غير كافي لتقييم أي استراتجية لذلك حبذا لو تشتغل بادارة مالية سليمة لمدة شهر أو شهرين ليتم تقييم بشكل أفضل و صراحة هذه نصيحة أوجهها لكبار المحللين
في المنتدى وهي وضع منصات العمل و باسوورد المشاهدة ليتم تقييم تحليلاتهم أو توصياتهم بشكل
أفضل بهذه الطريقة الكل يحس بثمرة تعبه لأن المهم في هذا السوق مش صفقة خابت ولا جابت الهدف ,المهم النتائج في نهاية كل شهر هل هي ايجابية ام سلبية مع الاستمرارية طبعا
أتمنى لك كل التوفيق و أنا من المتابعين بشغف لكل المواضيع التي يطرح اصحابها نتائج عملهم
و أحييك جدا جدا و متأكد أنك لو عملت كما أسلفت برواقة و ادارة مالية ستحقق نتائج رهيبة جدا
بالتوفيق
شكرا اخى الكريم على الرد فى الموضوع ولكن الحساب المرفق يتعامل معه اكسبيرت مبرمج بطريقه معينه وهو الذى يقوم بفتح الصفقات ويتحكم فى حجم اللوتات ولا يتم التدخل فيه يدويا نهائى ..
شكرا اخى الكريم واتمنى لك دوام التوفيق ..
منتظر المزيد من الاراء ان شاء الله

محلل فنى وكلاسيكى غير متواجد حالياً  
قديم 28 - 03 - 2014, 12:02 AM   #44
عضو فـعّـال

الصورة الرمزية mhb4all

يااخي والله هدا مااسمه غير ولدنة

يا اخي عندك شي مفيد حطه مافي لاعاد تفتح مواضيع فاضية

و انت عم تقول لوجه الله

يا اخي لازم تعذب الناس بالتجربة و غيرها لوجه الله

ماحد فاضي يجرب استراتيجية كل شهر ممكن تجيك فرصة هدا اذا اجى من اساسه

يللي بده يقدم شي لوجه الله مابيشتغل هيك

حط يللي عندك لوجه الله و خليه صدقة جارية او اغلق الموضوع و الله معك

رح نجرب كم سنة الاصدار الاول و بعدها 5 سنين الاصدار الثاني و المشكلة عنده مابعرف كم اصدار

I_MUSTAFA_I and yis2007 like this.
التوقيع:
قال تعالى

بسم الله الرحمن الرحيم
إن الذين يتلون كتاب الله وأقاموا الصلاة وأنفقوا مما رزقناهم سرا وعلانية يرجون تجارة لن تبور ليوفيهم أجورهم ويزيدهم من فضله إنه غفور شكور

صدق الله العظيم
mhb4all غير متواجد حالياً  
قديم 28 - 03 - 2014, 01:33 PM   #45
عضو نشيط

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mhb4all مشاهدة المشاركة
يااخي والله هدا مااسمه غير ولدنة

يا اخي عندك شي مفيد حطه مافي لاعاد تفتح مواضيع فاضية

و انت عم تقول لوجه الله

يا اخي لازم تعذب الناس بالتجربة و غيرها لوجه الله

ماحد فاضي يجرب استراتيجية كل شهر ممكن تجيك فرصة هدا اذا اجى من اساسه

يللي بده يقدم شي لوجه الله مابيشتغل هيك

حط يللي عندك لوجه الله و خليه صدقة جارية او اغلق الموضوع و الله معك

رح نجرب كم سنة الاصدار الاول و بعدها 5 سنين الاصدار الثاني و المشكلة عنده مابعرف كم اصدار
عندك حق والله يا اخى الكريم لازم منتعبش شويه ف التفكير وفيها ايه لما ندخل نلاقى حاجه سهله وجاهزه ونشتغل عليها على طول ده احسن فعلا بلاش وجع قلب احنا لسه هنجرب ....!!!!!!!!
والله عجيب امرك تهاجم الموضوع لمجرد انى اطرح دعوه للتفكير والتطوير وابداء الاراء .. سبحانك يارب ..

محلل فنى وكلاسيكى غير متواجد حالياً  
قديم 28 - 03 - 2014, 04:14 PM   #46
عضو نشيط

الصورة الرمزية دعبولة

يا صاحب الموضوع كفاية بس
تعبنا والكل تعب
خلاص، سنين نتعلم وفوقيهم سنين ديمو وبعدين يومين حقيقي يا اما يتمرجن او ارباح قليله
خلاص اغلق موضوعك الذين ان دل على شيء فإنه يدل على افلاس في علمك او لغز وسر لا تريد منا معرفته واكثر اعتقادي انه افلاس في العلم يا ابو سكالبينج

I_MUSTAFA_I and yis2007 like this.
دعبولة غير متواجد حالياً  
قديم 28 - 03 - 2014, 05:06 PM   #47
عضو نشيط جدا

اخي المحلل لازلت مهتم واتابع هذه الاستراتيجيه

انظر الشارت تحققت فرصه ولكنها عكست 80 نقطه

كيف نتفادى هذا الانعكاس

الحـاير غير متواجد حالياً  
قديم 28 - 03 - 2014, 10:38 PM   #48
عضو نشيط جدا

السلام عليكم
أخي صاحب الموضوع ماهكذا تورد الابل

سأفترض حسن النية في موضوعك و أنك تريد تحريك العقول لتطوير الاستراتيجية
لكن قل لي كيف سأفكر بتطوير استراتيجية و أنا أصلا لا أعرف طريقة عملها
المفروض (برأيي القاصر) أن تضع المؤشرات وتضع شرح ولو بسيط على أساسه يبدأ من يريد العمل معك بالبحث في الاستراتيجية وهذا كله يكون في الصفحة الاولى حتى لايمل من يتابعك

ثانيا أنت استخدمت عنوان جذاب
"مره اخرى نعود ( للربح السريع ان شاء الله ) اسكالبينج "هذا العنوان يضع في مخيلة من يقرأه أن هناك استراتيجية جاهزة للعمل ولا تحتاج للبحث لكن عندما يرى كلام مبهم
سيتذكر التجارب السيئة مع أصحاب المواضيع ذات العناوين الرنانة التي غرضها التسويق لا أكثر

باختصار موضوعك يشبه موضوع المسوقييييييييييييييييييين

و لا بأس أبدا من قول أن لدي استراتيجية تحتاج للبحث عندها من سيدخل الموضوع سيدخل بنية البحث وليس بنية العمل على استراتيجية جاهزة

كمثال موضوع "مناحي" للأخ كالوشا من يدخل الموضوع يظن أن الهدف للتسويق لولا أن كالوشا و ريان هم من الاعضاء الموثوقين في المنتدى لواجهوا نفس الانتقادات التي وجهت لك

آمل أن يكون كلامي قد أفادك و تقبل تحياتي

zouhirtaha likes this.
الملعب غير متواجد حالياً  
قديم 28 - 03 - 2014, 10:43 PM   #49
مشرف بورصات

الصورة الرمزية علي عبده

عزيزي بعتذر منك ,,

موضوعك مغلق

لاعاده فتح الموضوع برجاء مراسلتنا في قسم الاقتراحات والشكاوى

http://www.borsaat.com/vb/f7/

kimo0 likes this.