• 12:49 مساءاً

♫♪♫♫♪ يا فوركس قول لى رايح على فين ♫♪♫♫ (1- خواطر فوركسية)

عضو نشيط

Dr.SeMSeM is on a distinguished road
افتراضي رد: ♫♪♫♫♪ يا فوركس قول لى رايح على فين ♫♪♫♫ (1- خواطر فوركسية)
31#
26 - 09 - 2009, 12:45 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darsh_7ob87 مشاهدة المشاركة
كلام جميل من استاذ كثيرا م ااعتز به وبتحليله النادر في كتاباته ... ويزين هذا الكلام عامل وحيد يسمي (الصبر) حيث ان السوق ليس علي وتيرة واحدة وربما يؤدي تغيير بسيط للاتجاه الي توتر للمضارب ممايدفعه لضرب التحليل الخاص به المتجه في الاساس مع الكبار علي اعتبار تغيير وضع السوق وهو ما لا يحدث .

وعامة اتجاه الكبار من وجهه نظري لايغيره الا عامل اساسي ( يعني خير من الاخبار ... يعني رؤية سياسية ) دا اللي يغير اتجاه عام للكبار من بنوك او صناع سوق .... لكن التغيير الوقتي للأتجاه الناتج عن التحليل دا بتاع المضاربين اللي هما بيحركوا السوق علي المدي القصير ( من ساعة ليوم بس ) ... دا والله أعلم .. وياريت رأي استاذي .
اولا أنا فكرة في موضوع إني اتاجر مع الكبار ده من زمان وحاولت أعرف أدخل معاهم إزاي وأركب الموجة من اولها بس مقدرتش ونسيت الفكرة لكن كلامك مظبوط وانا مرمتش الكلمتين وخلاص والله أنا بس انشغلت شوية ودخلت النهاردة عشان ادور عالموضوع

نعلق بقى عالأخ درش فعلا الصبر ده فظييع عمل كبير جدا يمكن الصفقة بتحتاج 90% صبر , الكلام ده لسة حصل معايا من يومين خسرني 40 دولار في عقد ميكرو إنه يجي خبر يعكس معايا اقوم أخرج أو أدخل بالعكس يادوب يضرب الستوب ويرجع للاتجاه بتاعي تاني وببقى عايز اضرب نفسي 100 جزمة
بس المشكلة أنا أعرف منين إنه بيضحك عليَّ ولا غير الاتجاه بجد
يا ريت نكمل الموضوع

التوقيع

Dr.SeMSeM غير متواجد حالياً  

الكلمات الدلالية (Tags)
♫♪♫♫, أستراتيجية, أكسبرت, الأخبار, الترند, خواطر, رايح, على, فين, فوركس, فوركسية, قول

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام

12:49 PM