موقع بورصات
  بورصات
تسجيل عضوية جديدة في المنتديات لوحة تحكم العضو البحث في المنتديات تسجيل الخروج الرئيسية الاتصال بنا

منتدى العملات العام لمتابعة كل ما يتعلق بتجارة العملات الاجنبية والذهب والنفط من اخبار وطرق المتاجرة وتحليلات ، قسم التوصيات – توصيات العملات لمتابعة توصيات ونقاط الدخول والخروج على مختلف العملات ، منتدى الدروس التعليمية يحتوي على دروس تعليمية لسوق العملات والتحليل الفني والاساسي وادارة رأس المال ، منتدى المؤشرات والاكسبيرتات يحتوي على اهم المؤشرات مع شرح لها بالاضافة الى بعض الدروس

العودة   بورصات > بورصة العملات الاجنبية > منتدى تداول العملات العام

♫♪♫♫♪ يا فوركس قول لى رايح على فين ♫♪♫♫ (1- خواطر فوركسية)

منتدى تداول العملات العام

قديم 26 - 09 - 2009, 12:45 AM   #31
عضو نشيط

افتراضي رد: ♫♪♫♫♪ يا فوركس قول لى رايح على فين ♫♪♫♫ (1- خواطر فوركسية)

رد: ♫♪♫♫♪ يا فوركس قول لى رايح على فين ♫♪♫♫ (1- خواطر فوركسية)
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darsh_7ob87 مشاهدة المشاركة
كلام جميل من استاذ كثيرا م ااعتز به وبتحليله النادر في كتاباته ... ويزين هذا الكلام عامل وحيد يسمي (الصبر) حيث ان السوق ليس علي وتيرة واحدة وربما يؤدي تغيير بسيط للاتجاه الي توتر للمضارب ممايدفعه لضرب التحليل الخاص به المتجه في الاساس مع الكبار علي اعتبار تغيير وضع السوق وهو ما لا يحدث .

وعامة اتجاه الكبار من وجهه نظري لايغيره الا عامل اساسي ( يعني خير من الاخبار ... يعني رؤية سياسية ) دا اللي يغير اتجاه عام للكبار من بنوك او صناع سوق .... لكن التغيير الوقتي للأتجاه الناتج عن التحليل دا بتاع المضاربين اللي هما بيحركوا السوق علي المدي القصير ( من ساعة ليوم بس ) ... دا والله أعلم .. وياريت رأي استاذي .
اولا أنا فكرة في موضوع إني اتاجر مع الكبار ده من زمان وحاولت أعرف أدخل معاهم إزاي وأركب الموجة من اولها بس مقدرتش ونسيت الفكرة لكن كلامك مظبوط وانا مرمتش الكلمتين وخلاص والله أنا بس انشغلت شوية ودخلت النهاردة عشان ادور عالموضوع

نعلق بقى عالأخ درش فعلا الصبر ده فظييع عمل كبير جدا يمكن الصفقة بتحتاج 90% صبر , الكلام ده لسة حصل معايا من يومين خسرني 40 دولار في عقد ميكرو إنه يجي خبر يعكس معايا اقوم أخرج أو أدخل بالعكس يادوب يضرب الستوب ويرجع للاتجاه بتاعي تاني وببقى عايز اضرب نفسي 100 جزمة
بس المشكلة أنا أعرف منين إنه بيضحك عليَّ ولا غير الاتجاه بجد
يا ريت نكمل الموضوع

التوقيع:

Dr.SeMSeM غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام

الكلمات الدلالية (Tags)
♫♪♫♫, أستراتيجية, أكسبرت, الأخبار, الترند, خواطر, رايح, على, فين, فوركس, فوركسية, قول

مواضيع سابقة :

نتائج البيانات الامريكيه ليوم الثلاثاء 18/ 8/ 2009
نتائج البيانات الكنديه ليوم الثلاثاء 18/ 8/ 2009
تحذير هام على اليورو دولار

مواضيع تالية :

الأخبار والتقارير الاقتصادية الهامة ليوم الأربعاء 19/8/2009
أبرز المستويات الفنية للعملات ليوم الأربعاء 19/8/2009
نتائج البيانات الكندية ليوم الأربعاء 19/ 8/ 2009

♫♪♫♫♪ يا فوركس قول لى رايح على فين ♫♪♫♫ (1- خواطر فوركسية)