موقع بورصات
  بورصات
تسجيل عضوية جديدة في المنتديات لوحة تحكم العضو البحث في المنتديات تسجيل الخروج الرئيسية الاتصال بنا

منتدى العملات العام لمتابعة كل ما يتعلق بتجارة العملات الاجنبية والذهب والنفط من اخبار وطرق المتاجرة وتحليلات ، قسم التوصيات – توصيات العملات لمتابعة توصيات ونقاط الدخول والخروج على مختلف العملات ، منتدى الدروس التعليمية يحتوي على دروس تعليمية لسوق العملات والتحليل الفني والاساسي وادارة رأس المال ، منتدى المؤشرات والاكسبيرتات يحتوي على اهم المؤشرات مع شرح لها بالاضافة الى بعض الدروس

العودة   بورصات > بورصة العملات الاجنبية > منتدى المؤشرات و الاكسبرتات

مؤشر ZZ_Window

منتدى المؤشرات و الاكسبرتات

قديم 20 - 07 - 2009, 05:33 AM   #11
عضو جديد

افتراضي رد: مؤشر ZZ_Window

رد: مؤشر ZZ_Window
أنا عملت فيجوال باكتيست و كمان جربته لايف دلوقتي على فريم الدقيقة .. أنا آسف .. المؤشر بيعيد رسم نفسه و ماينفعش بحال من الأحوال نعتمد عليه .. لكن عموما شكرا لصاحب الموضوع على محاولة المساعده .

dawns_mist غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 21 - 07 - 2009, 08:55 AM   #12
عضو جديد

اسمحلي اخي dawns
المؤشر مش بيعيد نفسعه ولا حاجة ... وصعب انك تحكم عليه على فريم الدقيقه ... لأن الافجار السعري لما هيحصل هيكون اكقرب حاجة ليه فريم الساعه

entaomry غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 21 - 07 - 2009, 03:44 PM   #13
عضو جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة entaomry مشاهدة المشاركة
اسمحلي اخي dawns
المؤشر مش بيعيد نفسعه ولا حاجة ... وصعب انك تحكم عليه على فريم الدقيقه ... لأن الافجار السعري لما هيحصل هيكون اكقرب حاجة ليه فريم الساعه

حضرتك الإصدار ده من المؤشر عندي من أكتر من 6 شهور فاتت .. و صاحب المؤشر مش كاتب أي حاجة عن الانفجار السعري ..و غير كده كلمة انفجار سعري دي كلمة نسبيه جدا و ممكن تتطبق على اي timefram ... و أنا والله كنت منزله في أغلب التيمبلات اللي كنت شغال بيها لحد مالاقيت إنه مش مفيد بسبب تغير إشارته .. و عموما مافيش حاجة اسمها مؤشر بيعيد رسم نفسه على الدقيقة لكن على الساعة مش بيعيد رسم نفسه ، و أكيد كل المبرمجين فاهمين كلامي ده كويس .. مدام الكود موجود فيه إنه ممكن يمسح جزء منه و يعيده يبقى احتمالية إنه يعمل كده على كل الفريمات موجوده لإن ده جزء من برمجة المؤشر .. وياريت بس بهدوء كده نعمل باكتيست للمؤشر عادي على الشارت هتلاقي حضرتك إن المؤشر ده فعلا لو مش بيعيد رسم نفسه فحضرتك بقيت مليونير بمعنى الكلمة في يوم و ليلة ، لإن شكله على الشارتات مافيهوش ولا غلطة و ده مش منطقي ابدا .. صدقني أنا نفسي والله فعلا بأمانه إن المؤشر مايكونش بيعيد رسم نفسه .. ولو أنا بعارض من باب المعارضه و خلاص كنت من أول مشاركه عارضتك و قولتلك إن المؤشر مش هيكون مفيد ، لكن أنا قولت لحضرتك إني هجربه لعله يكون إصدار حديث مش بيعيد رسم نفسه و نزلته عندي على الشارت و جربته مع المؤشر القديم اللي عندي و فتحت الكود بتاعه ولاقيتهم الاتنين نفس الكود و نفس الشكل على الشارت و الاتنين بيعيدوا رسم نفسهم .... أنا والله بقول كده علشان أفيدكم و علشان ماحدش يتغر بشكل المؤشر الجميل على الشارت ، و كام ممكن اسيب الموضوع و ماشغلش بالي .. لكن أنا كان نفسي يكون المؤشر فعلا شغال كويس .
ياريت حضرتك تعمل فيجوال باكتيست ليه على اي فريم تحبه و تشوف بنفسك .
و آسف مرة تانية لو كنت ضايقت حضرتك بتعليقي .

dawns_mist غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 31 - 07 - 2009, 04:11 AM   #14
عضو نشيط جدا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dawns_mist مشاهدة المشاركة
حضرتك الإصدار ده من المؤشر عندي من أكتر من 6 شهور فاتت .. و صاحب المؤشر مش كاتب أي حاجة عن الانفجار السعري ..و غير كده كلمة انفجار سعري دي كلمة نسبيه جدا و ممكن تتطبق على اي timefram ... و أنا والله كنت منزله في أغلب التيمبلات اللي كنت شغال بيها لحد مالاقيت إنه مش مفيد بسبب تغير إشارته .. و عموما مافيش حاجة اسمها مؤشر بيعيد رسم نفسه على الدقيقة لكن على الساعة مش بيعيد رسم نفسه ، و أكيد كل المبرمجين فاهمين كلامي ده كويس .. مدام الكود موجود فيه إنه ممكن يمسح جزء منه و يعيده يبقى احتمالية إنه يعمل كده على كل الفريمات موجوده لإن ده جزء من برمجة المؤشر .. وياريت بس بهدوء كده نعمل باكتيست للمؤشر عادي على الشارت هتلاقي حضرتك إن المؤشر ده فعلا لو مش بيعيد رسم نفسه فحضرتك بقيت مليونير بمعنى الكلمة في يوم و ليلة ، لإن شكله على الشارتات مافيهوش ولا غلطة و ده مش منطقي ابدا .. صدقني أنا نفسي والله فعلا بأمانه إن المؤشر مايكونش بيعيد رسم نفسه .. ولو أنا بعارض من باب المعارضه و خلاص كنت من أول مشاركه عارضتك و قولتلك إن المؤشر مش هيكون مفيد ، لكن أنا قولت لحضرتك إني هجربه لعله يكون إصدار حديث مش بيعيد رسم نفسه و نزلته عندي على الشارت و جربته مع المؤشر القديم اللي عندي و فتحت الكود بتاعه ولاقيتهم الاتنين نفس الكود و نفس الشكل على الشارت و الاتنين بيعيدوا رسم نفسهم .... أنا والله بقول كده علشان أفيدكم و علشان ماحدش يتغر بشكل المؤشر الجميل على الشارت ، و كام ممكن اسيب الموضوع و ماشغلش بالي .. لكن أنا كان نفسي يكون المؤشر فعلا شغال كويس .
ياريت حضرتك تعمل فيجوال باكتيست ليه على اي فريم تحبه و تشوف بنفسك .
و آسف مرة تانية لو كنت ضايقت حضرتك بتعليقي .
كلامك صح ميم فى المية الموءشر بيعيد رسم نفسة

ramy hanna غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 11 - 04 - 2010, 01:55 PM   #15
عضو جديد

بجد انا مشترك من فترة فى المنتدى واول مرة ارد على اى موضوع رغم انى جربت حاجات كتيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييير فى المنتدى واستفدت طبعا بحاجات كتير وبجد متشكر على المؤشر الجامد دة

egyptian200100 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

جديد مواضيع منتدى المؤشرات و الاكسبرتات

الكلمات الدلالية (Tags)
مؤشر, zzwindow

مواضيع سابقة :

مؤشر Camarilladt8
asctrendsignal
مؤشر Heiken

مواضيع تالية :

مؤشر فيبوناتشي رائع ودقيق في رسم مستويات تصحيح فيبوناتشي
مؤشر Shi Channels لرسم القنوات
مؤشر SHI_SilverTrendSig يعطي اشارات شراء وبيع جيدة