• 6:42 صباحاً

احد يعرف الشركه ETX capital التي اشترت قاعده بيانات العملاء للباري

Like Tree3Likes

عضو نشيط
هيا عبيد is on a distinguished road
28 - 03 - 2015, 05:11 PM
هيا عبيد غير متواجد حالياً  
افتراضي احد يعرف الشركه ETX capital التي اشترت قاعده بيانات العملاء للباري
وصلتنا ايميلات بان الشركه Ext capital. اشترت قاعده بيانات العملاء للباري واتصلوا علينا للفتح حساب عندهم للنقل اموالنا عندهم بعد افلاس الباري اذا ممكن كل واحد تعامل مع الشركه هذي يعطينا رأيه

عضو نشيط

mohamed982 is on a distinguished road
افتراضي رد: احد يعرف الشركه Ext capital التي اشترت قاعده بيانات العملاء للبري
2#
28 - 03 - 2015, 07:25 PM
اذا كنت تقصد ETX capital ,وليس EXT capital فانا مشترك معاهم الشركة بصراحة نظيفة جدا كفاية انها بريطانية اب عن جد ,, وانا مشترك معاهم من قبل مايكون عندهم دعم عربي حتى . بس عندهم شوية عيوب يعنى مثلا السحب فقط عن طريق التحويلات البنكية او الكريدي كارد فقط , الرافعة المالية مش عاليه اقصاها 200 . اعتقد حد ادنى للايداع 750 دولار في منصة تريدر برو اللى انا مشترك فيها . اه ملاحظة مفيهاش هيدج غير على الميتا تريدر . ده اللى اعرفه عنها وعموما تقدر تدور فى المنتديات البريطانية . بس خد بالك لما تقتح حساب هم عندهم نوعين حاجة اسمها سبريد بيد و سي اف دي اختار السي اف دي ... اه نسيت فيه عيب كمان صعبة شويتين فى فتح الحساب وتفعيله يعنى طلبو منى كشف حساب من البنك مختوم وفيه عنواني فيزيكال ورفضو صندوق البريد قالو لازم العنونا يكون فيزيكال .
Rock likes this.
mohamed982 غير متواجد حالياً  
عضو نشيط

3#
28 - 03 - 2015, 07:30 PM
اسفه جدا جدا كتبت اسم الشركه خطاء وفعلا هي اي تي اكس البريطانيه وأشكرك اخوي على ردك الذي اثلج صدري لكن ياليت تقول لنا كم مده التحويل من الشركه
عضو نشيط

4#
28 - 03 - 2015, 07:43 PM
هم مكتوب على موقعهم انها يومين عمل وبعدين وبيعملو ريليز للمبلغ بس على متوصل لحسابك فى البنك مش قبل اسبوع ... الشركة ممتازة جدا محترفين بصراحة بس عيوبهم عدم المرونة شوية يعنى مفيش ايداعات عن طريق بنوك الكترونية او سحب عن طريقها , تفعيل الحساب غلس شوية بس الكلام ده كان قبل سنة ساعة اما فتحت حساب جايز عشان كان مفيش دعم عربي او عملاء عرب غيري وقتها يمكن ممكن يكون الكلام ده اتغير بس عموما كلها مؤشرات على ان الشركة فى السليم . عموما انصحك بحساب تريدر برو و بصراحة السبب الاساسي اللى خلاني اشترك معاهم هو CFD للاسهم الامريكية والبريطانية . بعد بحث على النت منتديات اجنية توصلت لشركتين واحدة اسمها IG , و التانية ETX Capital وعلى فكرة IG اقوى كمان هم دول اللى لقيتهم مضمونين فى السي اف دي وليهم سمعة جيدة فى بريطانيا او هم الاشهر فى بريطانيا
عضو نشيط

5#
28 - 03 - 2015, 07:57 PM
الله يعطيك العافيه على هذه المعلومات
Wade Kinsella likes this.
عضو نشيط

6#
29 - 03 - 2015, 01:25 AM
ياليت اي احد يعرف عن الشركه يعطينا رأيه وهي شركه اي تي اكس البريطانيه Etx capital البريطانيه
عضو جديد

أبو عاشور is on a distinguished road
7#
29 - 03 - 2015, 11:10 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed982 مشاهدة المشاركة
اذا كنت تقصد ETX capital ,وليس EXT capital فانا مشترك معاهم الشركة بصراحة نظيفة جدا كفاية انها بريطانية اب عن جد ,, وانا مشترك معاهم من قبل مايكون عندهم دعم عربي حتى . بس عندهم شوية عيوب يعنى مثلا السحب فقط عن طريق التحويلات البنكية او الكريدي كارد فقط , الرافعة المالية مش عاليه اقصاها 200 . اعتقد حد ادنى للايداع 750 دولار في منصة تريدر برو اللى انا مشترك فيها . اه ملاحظة مفيهاش هيدج غير على الميتا تريدر . ده اللى اعرفه عنها وعموما تقدر تدور فى المنتديات البريطانية . بس خد بالك لما تقتح حساب هم عندهم نوعين حاجة اسمها سبريد بيد و سي اف دي اختار السي اف دي ... اه نسيت فيه عيب كمان صعبة شويتين فى فتح الحساب وتفعيله يعنى طلبو منى كشف حساب من البنك مختوم وفيه عنواني فيزيكال ورفضو صندوق البريد قالو لازم العنونا يكون فيزيكال .
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed982 مشاهدة المشاركة
هم مكتوب على موقعهم انها يومين عمل وبعدين وبيعملو ريليز للمبلغ بس على متوصل لحسابك فى البنك مش قبل اسبوع ... الشركة ممتازة جدا محترفين بصراحة بس عيوبهم عدم المرونة شوية يعنى مفيش ايداعات عن طريق بنوك الكترونية او سحب عن طريقها , تفعيل الحساب غلس شوية بس الكلام ده كان قبل سنة ساعة اما فتحت حساب جايز عشان كان مفيش دعم عربي او عملاء عرب غيري وقتها يمكن ممكن يكون الكلام ده اتغير بس عموما كلها مؤشرات على ان الشركة فى السليم . عموما انصحك بحساب تريدر برو و بصراحة السبب الاساسي اللى خلاني اشترك معاهم هو CFD للاسهم الامريكية والبريطانية . بعد بحث على النت منتديات اجنية توصلت لشركتين واحدة اسمها IG , و التانية ETX Capital وعلى فكرة IG اقوى كمان هم دول اللى لقيتهم مضمونين فى السي اف دي وليهم سمعة جيدة فى بريطانيا او هم الاشهر فى بريطانيا
كل ما ذكرته أخى الفاضل بصراحة يحسب للشركة وليس عليها جزاك الله خير على المعلومات ولو ممكن نبذة عن الاسبيرد لحسابك معاهم مع الشكر.
أبو عاشور غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية فوركس نجد
عضو برونزي
الصورة الرمزية فوركس نجد

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
فوركس نجد is on a distinguished road
افتراضي رد: احد يعرف الشركه ETX capital التي اشترت قاعده بيانات العملاء للباري
8#
29 - 03 - 2015, 03:39 PM
بقي الاهم : هل لديهم حسابات اسلامية ... ويتضح لي انهم يشبهون انظمة فوركس كوم خاصة الهيدج واختلافه بين الميتاتريدر وبرنامج برو والرافعة ..

التوقيع

قال تعالى (فلا تزكوا أنفسكم هو أعلم بمن اتقى )

اللهم اغفرلي ولوالدي و للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات
فوركس نجد غير متواجد حالياً  
عضو نشيط

9#
29 - 03 - 2015, 04:53 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أبو عاشور مشاهدة المشاركة
كل ما ذكرته أخى الفاضل بصراحة يحسب للشركة وليس عليها جزاك الله خير على المعلومات ولو ممكن نبذة عن الاسبيرد لحسابك معاهم مع الشكر.

على منصة تريدر برو اللى انا مشترك فيها السبريد متغير وعلى ما اذكر يبدا من اقل من نقطه على اليورو دولار و اعتقد اقل من نقطتين على الباوند دولار . و فيه منصة عندهم اسمها تريدر دي اعتقد السبريد ثابت دائما . الميتا تريدر والله ماعرف ايه نظام السبريد تبعه . بس عموما فى ملاحظة غريبة لاحظتها الشركة دى المارجن المحجوز بيتغير طول ما الصفقة مفتوحة , وعلى حسب الستوب لوز معرفش ليه يعنى مثلا لو انا فتحت عقد ميني ومحطش ستوب لوز تلاقي المارجن عالى جدا و ولو حطيت استوب تلاقي المارجن المحجوز يقل , وكذلك كل لما الصفقة تبقى فى مصلحتك " يعنى محقق مكسب " تلاقي المارجن عمال يزيد . دي بصراحة انا مشفتهاش فى شركة قبل كده . وممكن تدخل على صفحتهم وتشوف انواع الفرق بين المنصات اللي بيقدموها وايه الفرق وهتلاقي لست بالاسبريد .

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فوركس نجد مشاهدة المشاركة
بقي الاهم : هل لديهم حسابات اسلامية ... ويتضح لي انهم يشبهون انظمة فوركس كوم خاصة الهيدج واختلافه بين الميتاتريدر وبرنامج برو والرافعة ..
والله لا اعتقد ان عندهم حسابات اسلامية . جايز يكون حاليا موجود بس ساعة لما فتحت حساب معاهم ماكنش فيه
فوركس نجد likes this.
عضو جديد

omarito is on a distinguished road
10#
28 - 05 - 2015, 09:09 PM
هل في احد من الاخوة سحب من الشركة بعد وصول اموال الباري لها ؟

لان في اكثر من عميل طلب سحب امواله بعد وصول اموال الباري لها وطلبوا منهم

كشف حساب بنكي للتحويل وتم ارساله للشركة وذكروا لهم ان العملية جارية التنفيذ

وحتي الان مر اكثر من اسبوع وحتي الان لم يتم حتي سحب الاموال من منصة التداول

وتم التواصل معهم اكثر من مره دون اي رد

؟؟؟
omarito غير متواجد حالياً  

جديد مواضيع منتدى برامج التداول و الشارتات و الشركات