موقع بورصات
  بورصات
تسجيل عضوية جديدة في المنتديات لوحة تحكم العضو البحث في المنتديات تسجيل الخروج الرئيسية الاتصال بنا

منتدى العملات العام لمتابعة كل ما يتعلق بتجارة العملات الاجنبية والذهب والنفط من اخبار وطرق المتاجرة وتحليلات ، قسم التوصيات – توصيات العملات لمتابعة توصيات ونقاط الدخول والخروج على مختلف العملات ، منتدى الدروس التعليمية يحتوي على دروس تعليمية لسوق العملات والتحليل الفني والاساسي وادارة رأس المال ، منتدى المؤشرات والاكسبيرتات يحتوي على اهم المؤشرات مع شرح لها بالاضافة الى بعض الدروس

العودة   بورصات > بورصة العملات الاجنبية > منتدى تداول العملات العام

نتيجة عدد النقاط المحققه هذا الاسبوع في الورشه

منتدى تداول العملات العام

Like Tree48Likes

قديم 31 - 10 - 2015, 02:47 PM   #11
عضو جديد

افتراضي رد: نتيجة عدد النقاط المحققه هذا الاسبوع في الورشه

رد: نتيجة عدد النقاط المحققه هذا الاسبوع في الورشه
ا ستاذ عدي احب تحليلاتك فهي رائعة حقا واحترم مجهودك جدا واخبرتك بذلك في الورشة

ولكن لا يمكن غض الطرف عن احتساب النتائج بهذا الشكل لانها غير دقيقة خصوصا وانك تضع منطقة عرض أو طلب كبيرة واهداف عائمة ,, ثم في النهاية تحسب النقاط على أكبر كيرف

هذا ظلم لنفسك ولجميع المنافسين لان المنافسة يجب ان تكون شريفة وعادلة .. وبدون شبهات

أيضا لو هتحتسب بنفس الطريقة ستخسر كثيرا من صفقات بضرب الاستوب العائم على أبعد نقطة دخول في مناطق العرض والطلب ويكون مجموع نقاطك الأسبوعيى 43 نقطة

انت لست بحاجة لشهادة مني ولا من غيري ولا بحاجة لفتح موضوع مع كل صفقة أو للنتائج فانت متميز ولكن المشكلة في محاولات جذب الانتباه بنتائج محسوبة بشكل فيه شبهة
أنا أقول ذلك لانني أريد لك الخير واحترم مجهودك الرائع

Mohamed_Amr and ana 3uDai like this.
أبوحمص الحماميص غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

قديم 31 - 10 - 2015, 03:13 PM   #12
عضو فـعّـال

الصورة الرمزية ana 3uDai

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoud elsayd مشاهدة المشاركة
الف مبروك ياصديقى وان شاء الله الى الامام عندى انتقاد صغير بما انك صحبى ومش حتزعلى منى انتا مش محتاج انك تعمل موضوع جديد علشان تعرف الناس مين هو عدى انتا تقيل ومعروف ثانيا اللى طالبو منك والناس اللى بتنتقض شغلك خلى فى مصداقيه شويه الناس مش حتقدر تقول عليك كلمه علشان انتا صحبى بقلك الكلام ده يعنى انا مش عارف صفقاتك بس صفقه زى يورو زار دى استحاله تكون 40 نقطه استوب اقل حاجه فيها 600 نقطه استوب قيس بقا كام صفقه على كده واللى بيشتغل على الازواج ديه عارف الكلام ده فالناس بعيده عنها بسبب كده انتا بتحاول تخلهم يتابعوك وفى نفس الوقت بتقلهم انا حشتغلكو بالطريقه طبعا انتا لو مش حبيبى انا مش حقلك كده بس راس مال اى حد سمعتو خلى فى مصداقيه والناس فعلا منغير اى حاجه حتبعك وفى ناس قالتلى عليك بصراحه وعلشان كده دخلتلك اقلك حدد الهدف والاستوب للناس علشان تفهم مش اكتر
حبيبي يا حوده انا مقدرش ازعل منك و فتح موضوع عشان النتيجه ده مش فرد عضلات يا صاحبي والله بس عشان المسابقه و عايزين منافسه ... بخصوص اليورو زار يا كبير فاحب اعرفك ان ال 10 نقط منه بيتحسبو نقطه واحده مش 10 يا صاحبي ده مش زي بقيت الازواج
و لو النقطه بتتحسب نقطه صدقني هشتغل عليه بس هو و البورو نورويجي و هفشخ الدنيا و العمليه هتقلب مسخره لاني هعملك 10000 نقطه ولا حاجه في اسبوع ههههه

mahmoud elsayd likes this.
التوقيع:
ana 3uDai غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 31 - 10 - 2015, 04:36 PM   #13
عضو فـعّـال

الصورة الرمزية ana 3uDai

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أبوحمص الحماميص مشاهدة المشاركة
ا ستاذ عدي احب تحليلاتك فهي رائعة حقا واحترم مجهودك جدا واخبرتك بذلك في الورشة

ولكن لا يمكن غض الطرف عن احتساب النتائج بهذا الشكل لانها غير دقيقة خصوصا وانك تضع منطقة عرض أو طلب كبيرة واهداف عائمة ,, ثم في النهاية تحسب النقاط على أكبر كيرف

هذا ظلم لنفسك ولجميع المنافسين لان المنافسة يجب ان تكون شريفة وعادلة .. وبدون شبهات

أيضا لو هتحتسب بنفس الطريقة ستخسر كثيرا من صفقات بضرب الاستوب العائم على أبعد نقطة دخول في مناطق العرض والطلب ويكون مجموع نقاطك الأسبوعيى 43 نقطة

انت لست بحاجة لشهادة مني ولا من غيري ولا بحاجة لفتح موضوع مع كل صفقة أو للنتائج فانت متميز ولكن المشكلة في محاولات جذب الانتباه بنتائج محسوبة بشكل فيه شبهة
أنا أقول ذلك لانني أريد لك الخير واحترم مجهودك الرائع
بصراحه مفهمتش حضرتك بتفكر ازاي؟؟؟؟!!! ومن الواضح جدا انك مش عارف انا شغال ازاي اصلا و فين نقطة الدخول ولا الاستوب ولا حتي الهدف !!! ازاي تقول ان المجموع 43 نقطه ههههه ده امر عجيب وغريب ومحير فعلا !! انت واعي للي بتقوله؟؟ انا منضربليش غير 3 استوبات فقط و الباقي كله اهداف ازاي تخلي مجموع الاهداف كلها 43 نقطه؟؟؟ هل حضرتك بتتابعني اصلا يا ريت توضح وجهة نظرك .. لان شغلي واضح جدا جدا و نقطة الدخول اوضح من الشمس و الاستوب واضح جدا و الاهداف واضحه جدا جدا يبقي ايه عيب الطريقه .. قبل ما تتكلم او ترمي اتهامات يا ريت تفهم شغلي و تتابعني كويس عشان بجد كده كتير الموضوع عامل وجع في قلوب كتير ولا ايه
شوف مثال لصفقه وضعتها وركز ابوس ايدك عشان كده كتير .. الباوند ين

في المثال ده ركز في الشارت انا قولت و وضحت للناس اللي متابعاني ان نقطة الدخول محدده باللون الوردي و نقطة الاستوب محدده باللون الاحمر و الاهداف باللون الازرق المتوقع وصول السعر لها ها ده الناس اللي معايا و متابعني مش جايين يعلمو علينا ..
دلوقتي نقطة الدخول كانت من 148.13 و نقطة الاستوب هي 138.77 اي انه باستوب 36 نقطه فقط ( ازاي حضرتك بتقول ان المنطقه كبيره ) ؟؟؟؟ و انظر الي تحديث الشارت السعر لم يضرب الاستوب و طار للهدف الاخير المتوقع وصوله له 190 نقطه .. هل في هنا تضليل او تزوير؟؟ لو شايف ان ده سهل اعمل زيه يا باشا و علي عيني و علي راسي و بقيت الصفقات كلها كده يبقي العيب من حضرتك انك مش فاهم مش العيب مني و شكرا علي رايك اللي مش واضح خالص ولا فاهمه

التوقيع:
قديم 31 - 10 - 2015, 04:38 PM   #14
عضو فـعّـال

الصورة الرمزية ana 3uDai

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed_Amr مشاهدة المشاركة
نتائج رائعه حقا
ولكن هل هذه النتائج موجوده على حساب ديمو؟؟
اتمنى اخى حساب النتائج عند دخولك الصفقه الفعلى سواء
كان على حساب ديمو او حقيقى
وبالتوفيق ياغالى
حبيبي يهمك في ايه اذا كانت ديمو ولا حقيقي ده امر غريب جدا اقسم بالله

Ahmed Bahrawy likes this.
التوقيع:
قديم 31 - 10 - 2015, 04:45 PM   #15
عضو فـعّـال

الصورة الرمزية ana 3uDai

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoud elsayd مشاهدة المشاركة
الف مبروك ياصديقى وان شاء الله الى الامام عندى انتقاد صغير بما انك صحبى ومش حتزعلى منى انتا مش محتاج انك تعمل موضوع جديد علشان تعرف الناس مين هو عدى انتا تقيل ومعروف ثانيا اللى طالبو منك والناس اللى بتنتقض شغلك خلى فى مصداقيه شويه الناس مش حتقدر تقول عليك كلمه علشان انتا صحبى بقلك الكلام ده يعنى انا مش عارف صفقاتك بس صفقه زى يورو زار دى استحاله تكون 40 نقطه استوب اقل حاجه فيها 600 نقطه استوب قيس بقا كام صفقه على كده واللى بيشتغل على الازواج ديه عارف الكلام ده فالناس بعيده عنها بسبب كده انتا بتحاول تخلهم يتابعوك وفى نفس الوقت بتقلهم انا حشتغلكو بالطريقه طبعا انتا لو مش حبيبى انا مش حقلك كده بس راس مال اى حد سمعتو خلى فى مصداقيه والناس فعلا منغير اى حاجه حتبعك وفى ناس قالتلى عليك بصراحه وعلشان كده دخلتلك اقلك حدد الهدف والاستوب للناس علشان تفهم مش اكتر
معلش يا معلم حابب اضيف حاجه كمان .. انا مبضللش حد الحمد لله و كل حاجه واضحه زي الشمس مفيش حاجه مستخبيه نقط الدخول واضحه الاستوب واضح الهدف واضح .. حتي احتساب النقط واضح يا ريس يبقي فين المشكله؟!
اليورو زار دي الصفقه الوحيده ( الوحيده ) اللي حطيتها ليه بتقول قيس علي كده كتير؟؟؟ ال 10 نقاط منه بيتحسبو نقطه واحده فقط و لو مجربتش تدخل عليه يا ريت تدجرب لاني كنت داخل الصفقه دي عندي اصلا والخساره اتحسبت 40 نقطه ..
و لو مسموح باني اشتغل علي العملات مثل اليورو زار و اليورو نرويجي و عدد النقاط تحتسب بفكرك ده هعدي كل الحدوود و هعمل كده عشرميت الف نقطه هههه و مش مهم الناس تلبس و في غيري حسبها لنفسه كده بس مع ذلك انا معملتش زيه ..
و اخيرا يا ريت مشوفش الحساسيه دي كلها لان الاداره هي المسؤله عن احتساب النتيجه .. و يا ريت ترد علي اللي بيقول اني مجموع النقاط 40 نقطه ده عشان انا هتجنن هههههه

التوقيع:
قديم 31 - 10 - 2015, 04:47 PM   #16
عضو نشيط جدا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ana 3uDai مشاهدة المشاركة
حبيبي يهمك في ايه اذا كانت ديمو ولا حقيقي ده امر غريب جدا اقسم بالله
امر غريب!!!!
امر غريب انى بسألك دخلت الصفقات دى حتى ولو على حساب ديمو؟؟
انا قولت نفسى اشوف عدد النقاط دى على حساب ولو ديمو؟
مش مجرد تحليل وفى الاخر بتحسب عدد نقاط!!!
انا عارغ انك شخص مميز وتحليلك قوى بس اتمنى
ان يصاحب التحليل دخول حتى ولو حساب ديمو
واذا ردى ازعجك فانا اعتذر لك
وبالتوفيق

ana 3uDai likes this.
Mohamed_Amr غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 31 - 10 - 2015, 04:47 PM   #17
عضو فـعّـال

الصورة الرمزية ana 3uDai

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة heshamk12 مشاهدة المشاركة
الف مبروك استاذ عدي ومنتظرينك ان شاء الله
ان شاء الله يا غالي
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mhmdfx مشاهدة المشاركة
ماشاء الله نتائج مبهره وورشه موفقه
حبيبي
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هيثم احمد مشاهدة المشاركة
لو سمحت ممكن شرح للطريقه وجزاك الله كل خير
ياذن الله هنشرح كل حاجه
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ALI-1971 مشاهدة المشاركة
ألف ألف مبروك عدي باشا
الله يبارك فيك يا حبي
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سفاح الفوركس مشاهدة المشاركة
[cB]ألف مبروك[/B]
الله يباركلك
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lamaarag مشاهدة المشاركة
ماشاء الله نتائج مبهره
الحمد لله في توفيق من ربنا

التوقيع:
قديم 31 - 10 - 2015, 04:47 PM   #18
عضو فـعّـال

ما شاء الله
الف مبروك
الى مزيد من النجاح

عثمان الشهيري غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 31 - 10 - 2015, 04:52 PM   #19
عضو فـعّـال

الصورة الرمزية ana 3uDai

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed_Amr مشاهدة المشاركة
امر غريب!!!!
امر غريب انى بسألك دخلت الصفقات دى حتى ولو على حساب ديمو؟؟
انا قولت نفسى اشوف عدد النقاط دى على حساب ولو ديمو؟
مش مجرد تحليل وفى الاخر بتحسب عدد نقاط!!!
انا عارغ انك شخص مميز وتحليلك قوى بس اتمنى
ان يصاحب التحليل دخول حتى ولو حساب ديمو
واذا ردى ازعجك فانا اعتذر لك
وبالتوفيق
اوو اسف يا غالي فهمت سؤالك غلط .. حسبتك بتقول هي النتائج دي موجوده علي حساب ديمو او حقيقي؟ فرديت عليك بان ايه الفرق او ده يهمك ف ايه ..
للاسف انا ليا طريقه تانيه بدخل بيها و عموما انا من عشاق الاسكالبنج ودي طريقة شغلي علي حسابي .. اما التوصيات اللي بنزلها مش بدخل عليها لكن في ناس بتدخل معايا و بتستفيد الحمد لله .. مش مجرد بحسب نقط و خلاص لا انا بحسب النقط من نتيجة توصياتي وتحليلي يا غالي مش من الهوا .. و خير برهان ورشة العمل و تحديث الصفقات اول باول

التوقيع:
قديم 31 - 10 - 2015, 07:32 PM   #20
عضو جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ana 3uDai مشاهدة المشاركة
بصراحه مفهمتش حضرتك بتفكر ازاي؟؟؟؟!!! ومن الواضح جدا انك مش عارف انا شغال ازاي اصلا و فين نقطة الدخول ولا الاستوب ولا حتي الهدف !!! ازاي تقول ان المجموع 43 نقطه ههههه ده امر عجيب وغريب ومحير فعلا !! انت واعي للي بتقوله؟؟ انا منضربليش غير 3 استوبات فقط و الباقي كله اهداف ازاي تخلي مجموع الاهداف كلها 43 نقطه؟؟؟ هل حضرتك بتتابعني اصلا يا ريت توضح وجهة نظرك .. لان شغلي واضح جدا جدا و نقطة الدخول اوضح من الشمس و الاستوب واضح جدا و الاهداف واضحه جدا جدا يبقي ايه عيب الطريقه .. قبل ما تتكلم او ترمي اتهامات يا ريت تفهم شغلي و تتابعني كويس عشان بجد كده كتير الموضوع عامل وجع في قلوب كتير ولا ايه
شوف مثال لصفقه وضعتها وركز ابوس ايدك عشان كده كتير .. الباوند ين

في المثال ده ركز في الشارت انا قولت و وضحت للناس اللي متابعاني ان نقطة الدخول محدده باللون الوردي و نقطة الاستوب محدده باللون الاحمر و الاهداف باللون الازرق المتوقع وصول السعر لها ها ده الناس اللي معايا و متابعني مش جايين يعلمو علينا ..
دلوقتي نقطة الدخول كانت من 148.13 و نقطة الاستوب هي 138.77 اي انه باستوب 36 نقطه فقط ( ازاي حضرتك بتقول ان المنطقه كبيره ) ؟؟؟؟ و انظر الي تحديث الشارت السعر لم يضرب الاستوب و طار للهدف الاخير المتوقع وصوله له 190 نقطه .. هل في هنا تضليل او تزوير؟؟ لو شايف ان ده سهل اعمل زيه يا باشا و علي عيني و علي راسي و بقيت الصفقات كلها كده يبقي العيب من حضرتك انك مش فاهم مش العيب مني و شكرا علي رايك اللي مش واضح خالص ولا فاهمه
أستاذ عدي انا من متابعيك ولا اتهمك بأي شيء بالعكس انا من اشد المعجبين بالورشة و قولت كلمة حق عندما لمح البعض بخصوص مشكلة نقاط الدخول والاهداف وسأذكرك بمشاركتي في ورشتك الرائعة
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أبوحمص الحماميص مشاهدة المشاركة
كلمة حق ,, الاستاذ عدي يقدم رؤية ممتازة وواضحة على الشارت تفيد الجميع وبشكل خاص من يفضل الدخول بدون انعكاسات كبيرة ,, وبصراحة هذا افضل من تقديم توصيات بنقط دخول ثابتة

ومفهوم طبعا ان هناك مسابقة ومنافسة ,, لكن المصلحة العامة وفهم رؤية الشرح أهم بكثير والكل يستفيد

وعندي اقتراح يحل هذه المشكلة ,, ان يكتب الأستاذ عدي اكتر من نقطة دخول للتوصية حتى ترتاح كل القلوب ,, والأيفون في كل الأحوال لن يذهب بعيدا فاتجاه البوصلة لا يتغير
انا فقط أعتب عليك في طريقة احتساب النقاط .. والاستوبات التي ضربت من توصياتك فانت غير مسؤوول عنها لانني قبلت الدخول بطريقتك .. وبالعكس كنت أدخل مرة ثانية بعد ضرب الاستوبات واحقق ارباح والفضل لله ثم لك ,,

حضرتك غيرت الطريقة مؤخرا لكنك ما زلت تحتسب الهدف على أعلى نقطة وصل لها السعر حتى وان لم يحقق كل الأهداف أو حققها بعد انعكاسات أو انك تخرج فجأة من الصفقة ثم تقول خرجنا بكذا نقطة

اعتذر ان كانت مشاركتي وصلت اليك بصورة أخرى واشكرك على مجهودك الكبير

أبوحمص الحماميص غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام

مواضيع سابقة :

استفسار عن الفوليوم سبريد
الشيخة الفضيلة نعيمة 00905318493787
فضيلة الشيخة الروحانية نعيمة لحل مشاكل الزوجية وعلاج تئخير الحمل 00905318493787

مواضيع تالية :

صفقة الاسبوع القادم الكندي للشراء الآن أو مع الافتتاح @
طريقة ادارة راس المال من 1000 الى 10000 بدون مخاطره عالية
الفرق بين المارجن كوول و الـ Stop Out level

نتيجة عدد النقاط المحققه هذا الاسبوع في الورشه