• 5:43 صباحاً

خلاصه خبرتى

Like Tree48Likes

عضو فـعّـال
هيثم احمد is on a distinguished road
03 - 12 - 2015, 12:25 AM
هيثم احمد غير متواجد حالياً  
افتراضي خلاصه خبرتى
السلام عليكم ورحمه الله
بدايه انا بقالى فى سوق العملات حوالى 4 سنوات وعايز اقولكو عن خلاصه ماتوصلت اليه فى هذا السوق الصعب والعنيف اولا ببساطه شديده سر كتابتى لهذا الموضوع هو ان مفيش حد يكتشف ان كلامى صح بس بعد ميكون ضيع من عمره 4 سنين والمسئوليات كترت عليه والحياه تعبته وفرمته باعبائها وهو لسه مستنى ينجح فى الفوركس طيب انا هحاول اكون مباشر وبتكلم من قلبى واحب قوى اسمع ارائكم اول حاجه احب اقولها لكل واحد مبتدئ ولكل واحد تايه لسه قاعد يدور على استراتيجيات فى المنتديات احب اقوله توقف لو سمحت انت بتدور فى المكان الخاطئ ليه ؟
اجابتها اخدت منى وقت طويل عشان اوصل لقناعه تامه ان 90 فى الميه مما ينشر فى المنتديات بلا فائده حقيقيه ياعم انا شوفت ناس بتكسب وناس فاتحه مواضيع وبتحقق نقط كتير احب اقولك اى شخص بيحقق نقط كتير مش شرط يكون بسبب ايلى بيطرحه فى موضوعه فى المنتدى يعنى من الاخر فى كتيييير واصلين لحاجات بيكسبو بيها بس ميقدرش يقولها لحد وده مش هنا وبس ده فى كل المنتديات عربى او اجنبى وفى من ايلى بيحققو نقط او ربح فى الفوركس بيبقى عامل زى لعب القمار لما تقعد على طرابيزه روليت ممكن تكسب يوم ويومين و3 ايام وشهر انما فى قاعده هيا ايلى مخليه الكازينو فاتح وبيستقبللك باابتسامه عريضه ويرحب بيك اوى لو كسبت لاانه بيضمن كده انك هترجعله تانى طب ايه هيا القاعده ؟
القاعده بتقول you cannot win in long
you cannot win in long time
حتما ستخسر على المدى الطويل وده ايلى بيخليهم فاتحين زى بالضبط شركات الوساطه فى العملات وزى بالضبط فكره الاستراتيجيات المنتشره فى المنتديات المعتمده على الفنى فقط مجرد شارت او على مؤشرات او على ترندات او على دعوم ومقاومات او على اى اداه بيقولولنا اعتمدو عليها لو هما كلهم مجتمعين برده فى المستقبل هتكون نهايتك الخساره فقط حتى لو ربحت لكن هتسرى عليك القاعده زى مابتسرى على مرتادين صالات القمار طب ليه؟
اقولك ليه لاانك لما بتشتغل على الادوات دى فقط بتدخل فى نطاق المتاجره بمبدا الاحتمالات يعنى ياستوب ياهدف اصلا لو استوبك قد هدفك النسبه فى صالح شركه الوساطه او النسبه رياضيا ضدك ليه عشان فى فرق سبريد عليك تمام. فما بالكم بقى بايلى داخل استوب اكبر من الهدف ومن غير اداره ماليه اقوله مع السلامه ياحبيب قلبى والقلب داعيلك انت مارجن حتمى بلغه الرياضه عشان كده تلاقى متاجرين الاسكالبينج مهما بلغت براعتهم فى النهايه كلهم مارجن واتحدى متاجر اسكالبينج ابتدى بحساب وهو نفسه الحساب فضل يكبر لمده 5 سنين مستحييييييييل الا لو هدفك على الاقل قد استوبك او اكبر يعنى قد الاستوب دى مشكوك فيها كمان يعنى ببساطه لو هتاجر بمبدا الاحتمالات لاااااااااااااااااااااااااازم هدفك يكون ضعف استوبك كده ممكن اقولك استراتيجيات المنتدى والادوات ايلى اتعلمناها ممكن تجدى نفع معك ولكنك برده هتعانى لو مبتدى بمبلغ صغير لحد متوصل لمبلغ كبير يعنى زيه زى اى مشروع لكن الفرق ان انت عندك مشكله ان الاهداف الكبيره ايلى اكبر من الاستوب فى الغالب بالاستراتيجيات والتحليل الفنى فقط بتبقى مشكله يعنى لو داخل صفقه هدف 80 ستوب 40 هتلاقى على المدى الطويل عدد الاستوبات اكبر من عدد التيك بروفيت والكلام ده عن خبره مش كلام فى الهوا
طيب عشان مطولش عليكزوووووو خلاصه الموضوع ايه
اقولك انا ايه بس ركز
الخلاصه ان فى اسرار لسه مكتشفنهاش ولسه طلاسم بالنسبه لينا احنا كعرب زى مثلا ان فى شارتات انا عن نفسى معرفش بيجيبوها منين بس ايلى اعرفه انها شركات مدفوعه وممكن يكون ليها علاقه بالماركت بروفايل او الفوليوم بتقولك على كميه البائعين والمشتريين عند مستوى محدد وانت بقى بتفتح الشارت تشوف المستوى ده فى دعم او ترند وتبتدى تعرف مين فيهم اكتر بائعين او مشتريين وتدخل والناس ايلى بتعرف المعلومات دى بيحققو ملايين من الفوركس وايلى ميعرفوش زى حالاتنا بيقولو ياعم لو فى اصلا حاجه كده مكنش حد غلب وكانت ك الناس بتكسب من الفوركس اقولك لا موجود بس متكتم عليه ولو عايز الدليل ابحث فى النت عن حاجه اسمها footprint chart
لكن مش هتوصل لمعلومات كافيه لاان الموضوع متكتم عليه وايلى عارف مبيقولش ودى مشكله كبيره زى بالضبط ماكل الناس بتقنع بعضها وبيرددو زى البغبغانات ان سوق العملات افضل من الاسهم هو لو كانت المعلومه دى صح كنا هنشوف حسابات الفوركس ب10 دولار تفتح حساب انما حساب الاسهم والاوبشن الامريكى ايلى اسمع ان فى نسب ربح تصل الى 1000 فى الميه كانت تبقى فتح الحساب اقل شئ 5000 دولار و 2000 دولار واكتر وكمان شركات معدوده ومفيش حسابات تجريبيه طب ليه؟ علشان مش عايزينك تكسب انما الفوركس سهل اوى تفتح حساب حقيقى وتجريب لاانهم عارفين نهايتك وان ايلى بيكسب بجد معدودين انما الاسهم الموضوع بيختلف انا عن نفسى حاولت وملقتش مصادر كافيه فى الاسهم وكمان هتلاحظ كل ايلى عملو ثروات من المضاربه 95 فى الميه منهم اسهم مش عملات
الطريق التانى علشان تبقى بتكسب من الفوركس
انك تبقى محلل اساسى لايشق لك غبار يعنى بارع جدا فى فهم البيانات الاقتصاديه وهنا هتلاقى مشكله انك محتاج لغه لاأن المصادر العربيه والمفكره الاقتصاديه حاجات فكسانه
الموضوع بيمتد لمعرفه قوه الاقتصاد وايلى بيتقال فى المؤتمرات ودراسه البلد صاحبه العمله بتعمق شديد ومعرفه الدنيا ماشيه ازاى وتبتدى تدمج ده مع الفنى بس مش كل يوم يعنى مفيش حاجه اسمها انتر داى فى الموضوع ده انساه ياعم المبتدئ ويالى لسه تايه مفيش فى الفوركس حاجه اسمها كل يوم 20 نقطه ده وهم وهبل يعنى بتلاقى اخبار قويه وبتكون صوره عن ايلى بيحصل وبعديها بتدخل تشوف فرصه قويه على الزوج او العمله متوافقه تماما مع التحليل الاساسى وتدخل هدف واستوب كبار فى الغالب يعنى فريمات يوميه واربع ساعات ساعتها فى الحالات دى تقدر تكسب على المدى الطويل والخبره دى محتاجه دراسه ووقت وفهم وتطبيق ووقت تانى بس ياريت الرساله تكون وصلت وشكرا
soka, أحـمـد, maasa and 12 others like this.

موقوف

soka is on a distinguished road
افتراضي رد: خلاصه خبرتى
2#
03 - 12 - 2015, 12:47 AM
يااااااااااااااااه ياهيثم كل ده كتمه في نفسك يا بني

تلاقيك قعدت 4 ساعات في كتابة الهم ده

( معلش شوية فكاهة يا خويا)

بجد انت اصبت كبد الحقيقة

واضيف كلمة اخيرة علي كلام حضرتك

الفوركس لا يصنع اموالنا ....
بل العكس
اموالنا تصنع الفوركس....

افادة صغيرة يا صديقي ما هو

footprint chart

الذي قلت عليه
اذا كنت تعرف عنه

soka غير متواجد حالياً  
عضو نشيط

jemy89 is on a distinguished road
3#
03 - 12 - 2015, 01:32 AM
مش هقول اكتر من صدقت
و ان كنا مش عايزين نصدقك
الله كريم

التوقيع

استغفر الله
jemy89 غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية مدمن الفوركس
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية مدمن الفوركس

مدمن الفوركس is on a distinguished road
4#
03 - 12 - 2015, 01:43 AM
footprint chart

ايضا يخسرك هل تعرف لماذا؟ لانة السوق لا يعرف الى اين سيذهب اصلا لو كنت فى رينج وكنت فاتح هذا الشارت ستلاحظ الهبوط والصعود عندك متساوى مع الترند يعنى هتخسر هتخسر فى التذبذب اما فى الترند فهو قوى ولكن يجب ان تعرف متي سيحدث الترند لكى تستخدمة بكفاءة وتحقق ما تريد وهنا ندخل فى حلقة مفرغة اخرى وهكذا لو تريد تشوف الفوت برنت بدون برامج مدفوعة انظر للشموع الهابطة والصاعدة جسمها هذا هو قوة البيع والشراء التى تظهر لك على الفوت برنت.. وشكرا لك على ما كتبتة
مدمن الفوركس غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية أحـمـد
عضو سوبر
الصورة الرمزية أحـمـد

خبرة السوق: اكثر من 10 سنوات
أحـمـد is on a distinguished road
5#
03 - 12 - 2015, 01:55 AM
وانا حقولك حاجة اكتسبتها من خلال متاجرتى 5 سنوات

عندما يتضح السوق بنسبة كبيرة (يعنى اتجاة السوق يكون واضح للجميع) تجنب المتاجرة
وانتظر حتى يتحرك السوق عدد نقاط كبير ضد الاتجاة الواضح وابدأ ابنى مراكز من مناطق دعم او مقاومة قوية

باختصار ادخل بعد ان يأكل السوق اموال الجميع

لانه هيكون شبع ومش محتاج اموالك ولازم يحافظ على بعض المتداولين الذين يربحون حتى لا يفقد احد الثقة فى السوق

التوقيع

قال المتنبى

فإن سمعت كلاماً فيك جاوزه ... وخل قائله في غيه ساري
فما تبالي السما يوماً إذا نبحت ... كل الكلاب وحق الواحد الباري
لو كل كلب عوى ألقمته حجراً ... لأصبح الصخر مثقالاً بدينار
أحـمـد غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية maroctrader
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية maroctrader

خبرة السوق: اكثر من 10 سنوات
maroctrader is on a distinguished road
6#
03 - 12 - 2015, 02:07 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحـمـد مشاهدة المشاركة

وانتظر حتى يتحرك السوق عدد نقاط كبير ضد الاتجاة الواضح وابدأ ابنى مراكز من مناطق دعم او مقاومة قوية

لانه هيكون شبع ومش محتاج اموالك ولازم يحافظ على بعض المتداولين الذين يربحون حتى لا يفقد احد الثقة فى السوق
بسم الله الرحمن الرحيم
هده هي الخبرة الحقيقية

ان كان الاتجاه اتضح انه صاعد فسيهبط ليخرج أكبر عدد ممكن من المتداولين من السوق و ضرب استوباتهم المكشوفة تحت اللو ويجلس يضيع الوقت قليلا ثم يصعد لوحده مع النخبة
هدا رأيته عدة مرات و الخبرة كدلك 5 سنوات
maroctrader غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية Ahmed Bahrawy
عضو جديد
الصورة الرمزية Ahmed Bahrawy

Ahmed Bahrawy is on a distinguished road
7#
03 - 12 - 2015, 06:24 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هيثم احمد مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمه الله
بدايه انا بقالى فى سوق العملات حوالى 4 سنوات وعايز اقولكو عن خلاصه ماتوصلت اليه فى هذا السوق الصعب والعنيف اولا ببساطه شديده سر كتابتى لهذا الموضوع هو ان مفيش حد يكتشف ان كلامى صح بس بعد ميكون ضيع من عمره 4 سنين والمسئوليات كترت عليه والحياه تعبته وفرمته باعبائها وهو لسه مستنى ينجح فى الفوركس طيب انا هحاول اكون مباشر وبتكلم من قلبى واحب قوى اسمع ارائكم اول حاجه احب اقولها لكل واحد مبتدئ ولكل واحد تايه لسه قاعد يدور على استراتيجيات فى المنتديات احب اقوله توقف لو سمحت انت بتدور فى المكان الخاطئ ليه ؟
اجابتها اخدت منى وقت طويل عشان اوصل لقناعه تامه ان 90 فى الميه مما ينشر فى المنتديات بلا فائده حقيقيه ياعم انا شوفت ناس بتكسب وناس فاتحه مواضيع وبتحقق نقط كتير احب اقولك اى شخص بيحقق نقط كتير مش شرط يكون بسبب ايلى بيطرحه فى موضوعه فى المنتدى يعنى من الاخر فى كتيييير واصلين لحاجات بيكسبو بيها بس ميقدرش يقولها لحد وده مش هنا وبس ده فى كل المنتديات عربى او اجنبى وفى من ايلى بيحققو نقط او ربح فى الفوركس بيبقى عامل زى لعب القمار لما تقعد على طرابيزه روليت ممكن تكسب يوم ويومين و3 ايام وشهر انما فى قاعده هيا ايلى مخليه الكازينو فاتح وبيستقبللك باابتسامه عريضه ويرحب بيك اوى لو كسبت لاانه بيضمن كده انك هترجعله تانى طب ايه هيا القاعده ؟
القاعده بتقول you cannot win in long
you cannot win in long time
حتما ستخسر على المدى الطويل وده ايلى بيخليهم فاتحين زى بالضبط شركات الوساطه فى العملات وزى بالضبط فكره الاستراتيجيات المنتشره فى المنتديات المعتمده على الفنى فقط مجرد شارت او على مؤشرات او على ترندات او على دعوم ومقاومات او على اى اداه بيقولولنا اعتمدو عليها لو هما كلهم مجتمعين برده فى المستقبل هتكون نهايتك الخساره فقط حتى لو ربحت لكن هتسرى عليك القاعده زى مابتسرى على مرتادين صالات القمار طب ليه؟
اقولك ليه لاانك لما بتشتغل على الادوات دى فقط بتدخل فى نطاق المتاجره بمبدا الاحتمالات يعنى ياستوب ياهدف اصلا لو استوبك قد هدفك النسبه فى صالح شركه الوساطه او النسبه رياضيا ضدك ليه عشان فى فرق سبريد عليك تمام. فما بالكم بقى بايلى داخل استوب اكبر من الهدف ومن غير اداره ماليه اقوله مع السلامه ياحبيب قلبى والقلب داعيلك انت مارجن حتمى بلغه الرياضه عشان كده تلاقى متاجرين الاسكالبينج مهما بلغت براعتهم فى النهايه كلهم مارجن واتحدى متاجر اسكالبينج ابتدى بحساب وهو نفسه الحساب فضل يكبر لمده 5 سنين مستحييييييييل الا لو هدفك على الاقل قد استوبك او اكبر يعنى قد الاستوب دى مشكوك فيها كمان يعنى ببساطه لو هتاجر بمبدا الاحتمالات لاااااااااااااااااااااااااازم هدفك يكون ضعف استوبك كده ممكن اقولك استراتيجيات المنتدى والادوات ايلى اتعلمناها ممكن تجدى نفع معك ولكنك برده هتعانى لو مبتدى بمبلغ صغير لحد متوصل لمبلغ كبير يعنى زيه زى اى مشروع لكن الفرق ان انت عندك مشكله ان الاهداف الكبيره ايلى اكبر من الاستوب فى الغالب بالاستراتيجيات والتحليل الفنى فقط بتبقى مشكله يعنى لو داخل صفقه هدف 80 ستوب 40 هتلاقى على المدى الطويل عدد الاستوبات اكبر من عدد التيك بروفيت والكلام ده عن خبره مش كلام فى الهوا
طيب عشان مطولش عليكزوووووو خلاصه الموضوع ايه
اقولك انا ايه بس ركز
الخلاصه ان فى اسرار لسه مكتشفنهاش ولسه طلاسم بالنسبه لينا احنا كعرب زى مثلا ان فى شارتات انا عن نفسى معرفش بيجيبوها منين بس ايلى اعرفه انها شركات مدفوعه وممكن يكون ليها علاقه بالماركت بروفايل او الفوليوم بتقولك على كميه البائعين والمشتريين عند مستوى محدد وانت بقى بتفتح الشارت تشوف المستوى ده فى دعم او ترند وتبتدى تعرف مين فيهم اكتر بائعين او مشتريين وتدخل والناس ايلى بتعرف المعلومات دى بيحققو ملايين من الفوركس وايلى ميعرفوش زى حالاتنا بيقولو ياعم لو فى اصلا حاجه كده مكنش حد غلب وكانت ك الناس بتكسب من الفوركس اقولك لا موجود بس متكتم عليه ولو عايز الدليل ابحث فى النت عن حاجه اسمها footprint chart
لكن مش هتوصل لمعلومات كافيه لاان الموضوع متكتم عليه وايلى عارف مبيقولش ودى مشكله كبيره زى بالضبط ماكل الناس بتقنع بعضها وبيرددو زى البغبغانات ان سوق العملات افضل من الاسهم هو لو كانت المعلومه دى صح كنا هنشوف حسابات الفوركس ب10 دولار تفتح حساب انما حساب الاسهم والاوبشن الامريكى ايلى اسمع ان فى نسب ربح تصل الى 1000 فى الميه كانت تبقى فتح الحساب اقل شئ 5000 دولار و 2000 دولار واكتر وكمان شركات معدوده ومفيش حسابات تجريبيه طب ليه؟ علشان مش عايزينك تكسب انما الفوركس سهل اوى تفتح حساب حقيقى وتجريب لاانهم عارفين نهايتك وان ايلى بيكسب بجد معدودين انما الاسهم الموضوع بيختلف انا عن نفسى حاولت وملقتش مصادر كافيه فى الاسهم وكمان هتلاحظ كل ايلى عملو ثروات من المضاربه 95 فى الميه منهم اسهم مش عملات
الطريق التانى علشان تبقى بتكسب من الفوركس
انك تبقى محلل اساسى لايشق لك غبار يعنى بارع جدا فى فهم البيانات الاقتصاديه وهنا هتلاقى مشكله انك محتاج لغه لاأن المصادر العربيه والمفكره الاقتصاديه حاجات فكسانه
الموضوع بيمتد لمعرفه قوه الاقتصاد وايلى بيتقال فى المؤتمرات ودراسه البلد صاحبه العمله بتعمق شديد ومعرفه الدنيا ماشيه ازاى وتبتدى تدمج ده مع الفنى بس مش كل يوم يعنى مفيش حاجه اسمها انتر داى فى الموضوع ده انساه ياعم المبتدئ ويالى لسه تايه مفيش فى الفوركس حاجه اسمها كل يوم 20 نقطه ده وهم وهبل يعنى بتلاقى اخبار قويه وبتكون صوره عن ايلى بيحصل وبعديها بتدخل تشوف فرصه قويه على الزوج او العمله متوافقه تماما مع التحليل الاساسى وتدخل هدف واستوب كبار فى الغالب يعنى فريمات يوميه واربع ساعات ساعتها فى الحالات دى تقدر تكسب على المدى الطويل والخبره دى محتاجه دراسه ووقت وفهم وتطبيق ووقت تانى بس ياريت الرساله تكون وصلت وشكرا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة soka مشاهدة المشاركة

بجد انت اصبت كبد الحقيقة

بل العكس
اموالنا تصنع الفوركس....

footprint chart

الذي قلت عليه
اذا كنت تعرف عنه

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مدمن الفوركس مشاهدة المشاركة
footprint chart

ايضا يخسرك هل تعرف لماذا؟ لانة السوق لا يعرف الى اين سيذهب اصلا لو كنت فى رينج وكنت فاتح هذا الشارت ستلاحظ الهبوط والصعود عندك متساوى مع الترند يعنى هتخسر هتخسر فى التذبذب اما فى الترند فهو قوى ولكن يجب ان تعرف متي سيحدث الترند لكى تستخدمة بكفاءة وتحقق ما تريد وهنا ندخل فى حلقة مفرغة اخرى وهكذا لو تريد تشوف الفوت برنت بدون برامج مدفوعة انظر للشموع الهابطة والصاعدة جسمها هذا هو قوة البيع والشراء التى تظهر لك على الفوت برنت.. وشكرا لك على ما كتبتة
اقتباس:

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maroctrader مشاهدة المشاركة
بسم الله الرحمن الرحيم
هده هي الخبرة الحقيقية

ان كان الاتجاه اتضح انه صاعد فسيهبط ليخرج أكبر عدد ممكن من المتداولين من السوق و ضرب استوباتهم المكشوفة تحت اللو ويجلس يضيع الوقت قليلا ثم يصعد لوحده مع النخبة
الموضوع وكل المشاركات التى كتبت فيه خلاصة خبرة عميقة تكتب بماء الذهب
بارك الله فيكم جميعا على النصائح
Ahmed Bahrawy غير متواجد حالياً  
عضو فـعّـال

هيثم احمد is on a distinguished road
8#
03 - 12 - 2015, 11:32 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة soka مشاهدة المشاركة

بجد انت اصبت كبد الحقيقة

بل العكس
اموالنا تصنع الفوركس....

footprint chart

الذي قلت عليه
اذا كنت تعرف عنه

ههههههه حبيبى سوكا والله فعلا الفوركس خلانا مهمومين بالنسبه لشارت footprint انا اعرف ان فى شركات مدفوعه بتقدمه لكن بحثت على جوجل ملقتش حاجه واضحه قدرت استفاد منها يمكن لو حد من الاخوه هنا يعرف حاجه عنه يضيفها لعلنا نستفيد منه
اقتباس:

شكرا يااحمد فعلا بتحصل كتير جدا بس نفسى اعرف هل السوق ده عشوائى ولا فيه حد بيحركه ويضرب ستوبات وده كلنا بنشوفه وبيحصل معانا لكن بالنسبه للناس ايلى بتحرك السوق ده بيتفقو ازاى ماهو مينفعش جهه واحده فقط تحرك السوق بس ده برده بيدل على ان فى حاجات غامضه كتير من المتداولين لسه موصلوش ليها يااما السوق عشوائى
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maroctrader مشاهدة المشاركة
بسم الله الرحمن الرحيم
هده هي الخبرة الحقيقية

فعلا اتفق معك ومع استاذ احمد
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed Bahrawy مشاهدة المشاركة
الموضوع وكل المشاركات التى كتبت فيه خلاصة خبرة عميقة تكتب بماء الذهب
بارك الله فيكم جميعا على النصائح
بارك الله فيك نورتنا بمشاركتك
soka and أحـمـد like this.
هيثم احمد غير متواجد حالياً  
عضو نشيط جدا

ودالشريف is on a distinguished road
9#
03 - 12 - 2015, 12:26 PM
موضوع قيم واثروه الكبار بمداخلاتهم
لكن عشان تبطل فوريكس .... لازم تدخل مستشفي نفسي
ودالشريف غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية mahmoud elsayd
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية mahmoud elsayd

خبرة السوق: 3 الى 5 سنوات
mahmoud elsayd is on a distinguished road
10#
03 - 12 - 2015, 01:15 PM
الكلام اللى اتقال ده الخلاصه ومن الاخر اوى اوى اوى وانا كمان متفق معاك فى حجات بس مختلف فى حجات
اول حاجه سوق الفوركس زى اى مشروع بتثتسمر فيه وبتستنى منو ربح يعنى لو حسابك 1000$ زى 10000000$
هيا نسبه وتناسب اكتر الاخطاء اللى بتقابل الناس انها بتدور على نقط واستيراتجى تكسب 10 و20 نقطه والكلام الهبل اللى انتا قولتو لكن ده مش صح انا استوبى بيكون فلوس مش نقط يعنى الصفقه اللى بخشها اخسر 100$ او اكسب 300 ولازم يكون الاستيراتجى اللى بشتغل عليها يكون نسبه نجحها اكتر من 35% علشان يكون فيه بروفت وحتى لو نسبه نجاح الاستيراتجى اقل من كده ليها اداره تانيه خالص بس تكون عارف ان نسبه نجاحك قليله وترضى بالمكسب اللى جيلك
التحليل الفنى عامل رئيسى مش زى مانتا قلت بس الفشل من الناس بيكون فى الاداره اى تحليل موجود هو ناجح ولكن الاداره عند كل الناس غلط لازم تكون انتا عارف امكانياتك ايه علشان تحط الاداره الصح عليه واستيراتجيتك هيا اللى حتقلك انهو اداره تشتغل بيها انا واحد من الناس وصلت لطريقه شغل قلتها للناس كلها مش بخلت على حد بحاجه طيب وايه اللى يثبت انها ناجحه الباك تيست من 2005 الى الان مفيش مره فى اى سنه توصلك للمرجن ليه لان استحاله انى اخسر 100 صفقه ورا بعض 100 ورا بعض ده معناه مارجن كول طيب المكسب لو عملت 30 صفقه فى الشهر كسبت 10 وخسرت 20 يبقا انا كسبان 10% من الحساب وده مش هو اداره راس المال ده مثال بس لكن انا احب اوضح بالارقام فى نهايه كلامى انا الفوركس من وجه نظرى بيتلخص فى تلت اضلاع نقص منهم واحد يبقا سيب الفوركس علشان مهما عملت حتفشل

التوقيع

تمبلد الورشه الرسمى
http://forum.borsaat.com/uploaded/6...1446462606.rar
mahmoud elsayd غير متواجد حالياً  

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام

05:43 AM