موقع بورصات
  بورصات
تسجيل عضوية جديدة في المنتديات لوحة تحكم العضو البحث في المنتديات تسجيل الخروج الرئيسية الاتصال بنا

منتدى العملات العام لمتابعة كل ما يتعلق بتجارة العملات الاجنبية والذهب والنفط من اخبار وطرق المتاجرة وتحليلات ، قسم التوصيات – توصيات العملات لمتابعة توصيات ونقاط الدخول والخروج على مختلف العملات ، منتدى الدروس التعليمية يحتوي على دروس تعليمية لسوق العملات والتحليل الفني والاساسي وادارة رأس المال ، منتدى المؤشرات والاكسبيرتات يحتوي على اهم المؤشرات مع شرح لها بالاضافة الى بعض الدروس

العودة   بورصات > بورصة العملات الاجنبية > منتدى تداول العملات العام

وداعا فوركس

منتدى تداول العملات العام

Like Tree136Likes

قديم 13 - 03 - 2016, 01:05 PM   #51
عضو فـعّـال

افتراضي رد: وداعا فوركس

رد: وداعا فوركس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة High Dam مشاهدة المشاركة
اخى هيثم انت لم تضيع 5 سنوات الا اذا تركت الفوركس نهائيا
قرأت ردود لبعض الاخوة ينصحونك بمتابعة الزولو
انا اقترح عليك عمل حساب فى الزولو كمزود اشارات وليس تابع وسوف تنبهر من تحسن مستواك وحسابك وخبرة ال 5 سنوات سوف تستفيد منها بعد مرور اسابيع قليلة
اهلا اخى والله اعتذر لك لاانى مشفتش مشاركتك واشكرك على نصيحتك الغاليه بس الحقيقه ان الاستمرار فى هذا السوق يحتاج الى هدوء تام بعيد عن المسئوليات والضغط العصبى والصراحه الفتره دى بقى عندى شك كبييير فى عدد الرابحين الفعليين من السوق ده فى ناس بتربح بس كام النسبه احنا قضينا فتره كبيره فى الماركت وربحنا بس النهايه مجملها خساره واعتقد مش انا لوحدى فى كتييير حتى اسمائهم رنانه فى المنتديات ممكن تكون محافظهم خاسره لكن الاصعب من الاستمرار فى الطريق هو السؤال نفسه هل الطريق هيوصلك لااحلامك ولا انت قاعد تعاند نفسك عشان الوقت ايلى راح الحسبه صعبه جدا بس ممكن لو رجعت للبورصه هتجه للاسهم انما العملات الموضوع بالنسبالى بقى صعب ومش هعاند نفسى كتير
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة soka مشاهدة المشاركة

((انت لم تضيع 5 سنوات الا اذا تركت الفوركس نهائيا))

احلي كلام واحسن حكمة سمعتها من العضوHigh Dam

صحيح لا تراجع ولا استسلام
اخي هيثم
لا تجعل ولا تترك شي يهزمك في المعركة
اثبت وتقوي واستمر حتي لو بفترة ديمو

الله المستعان
اشكرك ياسوكا والله انا كفايه عندى دعم الاعضاء المحترمينن جدا هنا والله بعتبركو اخواتى فعلا يعنى والله ناس مشفتهاش بس فى قمه الاحترام واشكركم جميعا المشكله بس لو هنكمل نقعد قعده ع القهوة مع اتنين شاى ونشوف هنكمل ازاى من غير منيجى اخر السنه نلاقى نفسنا خسرانين ولا حتى كسبانين واحد فى الميه ههههه يعنى انا نفسى والله واحد يكون وصل لمبلغ كبير من الفوركس يفتح موضوع ويغير نظره الناس البائسه ويقول والله يجدعان انا عملت كده اقولك على حاجه مش عايزة يشرح الطريقه لكن بس يورينا انه حقق ارباح لمده سنتين متواصل او حتى سنه ياعم 6 شهور انما شهر وشهرين ميلزمناش انا بحقق ارباح شهر وشهرين عادى وبعمل 100 فى الميه فى شهر وانزلك كشف حساب تقول ايه ده عبقرى الفوركس لكن فى النهاسه بتخسر بسبب عوامل تانيه كتير او بسبب عشوائيه السوق وعدم احترامه للمنطق فى ايام كتيير

soka likes this.
هيثم احمد غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 13 - 03 - 2016, 01:10 PM   #52
عضو فـعّـال

يعنى انا اذكر فى منتدى مجاور شخص يتبع استراتيجيه وعامله عدد مشاهدات قويه والطريقه احيانا بتحقق ارباح واحيانا تانيه بتبقى كلها خساير لكن فى وقت الربح الاعضاء تحمسو لعمل رحله مليونيه لكن بعد شهرين وقفو الرحله وفضل صاحب الاستراتيجيه مكمل فى الاستراتيجيه عادى والاعضاء بيدخلو يتفاعلوه معاه فى الموضوع لكن لما جيت سئلتو ليه وقفتو الرحله قالى ان الشباب رفضو تكمله الرحله بالاستراتيجيه طب ده معناه ايه يعنى موضوع كبير استراتيجيه كبيره لكن فى الحسابات الحقيقيه الشباب رفضت تكمل الموضوع كبير ومعقد

soka likes this.
هيثم احمد غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 13 - 03 - 2016, 03:16 PM   #53
عضو جديد

انت كسبت خبرة ( 5 ) سنوات

انت زي اللي درس جامعه 4 سنوات واخر سنة قبل الاختبار بساعه قرر يترك الجامعه

حرام مجهود السنين والخبره كلها تروح خسارة ... بشوف لك استراتيجية في احد المنتديات الشقيقه و اذا ادارة منتدانا لا تمانع ممكن ((( ممكن يعني ليس اكيد )))
اعمل لها موضوع بس ممكن برضه المنتدى الشقيق يرفض وانت عربي وعارف الدول العربيه ومشاكلها فما بالك بالمنتديات العربية ومشاكلها ايضا هي الاخرى ... حدث ولا حرج .

ممكن ارسلك رابط الاستراتيجية على الخاص اذا لم تمانع ادارة منتدانا الغالي

ملاحظة ( كل الاستراتيجيات تفشل وقت الاخبار اذا كان الاستوب قريب او نسبة المخاطرة من رأس مالك كبيرة جدا .. الا في حالة حالفك الحظ ولم يهبط او يصعد السعر وقت الخبر عكس اتجاه صفقتك ) .

soka and هيثم احمد like this.
عبدالمجيب غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 13 - 03 - 2016, 03:27 PM   #54
عضو برونزي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبدالمجيب مشاهدة المشاركة
انت كسبت خبرة ( 5 ) سنوات

انت زي اللي درس جامعه 4 سنوات واخر سنة قبل الاختبار بساعه قرر يترك الجامعه

حرام مجهود السنين والخبره كلها تروح خسارة ... بشوف لك استراتيجية في احد المنتديات الشقيقه و اذا ادارة منتدانا لا تمانع ممكن ((( ممكن يعني ليس اكيد )))
اعمل لها موضوع بس ممكن برضه المنتدى الشقيق يرفض وانت عربي وعارف الدول العربيه ومشاكلها فما بالك بالمنتديات العربية ومشاكلها ايضا هي الاخرى ... حدث ولا حرج .

ممكن ارسلك رابط الاستراتيجية على الخاص اذا لم تمانع ادارة منتدانا الغالي

ملاحظة ( كل الاستراتيجيات تفشل وقت الاخبار اذا كان الاستوب قريب او نسبة المخاطرة من رأس مالك كبيرة جدا .. الا في حالة حالفك الحظ ولم يهبط او يصعد السعر وقت الخبر عكس اتجاه صفقتك ) .

تستطيع كتابه عنوان الاستراتيجيه فقط وهويبحث عنها عن طريق جوجل

soka and هيثم احمد like this.
محمد سلمان غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 13 - 03 - 2016, 04:12 PM   #55
عضو جديد

The Godfather's Strategy - منتدى المتداول

عبدالمجيب غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 26 - 04 - 2016, 05:34 PM   #57
عضو نشيط

الصورة الرمزية Master 4X

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة K.o مشاهدة المشاركة
القرار لك
صباح الخير أخي K.o

Master 4X غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01 - 05 - 2016, 02:45 PM   #58
K.o
عضو نشيط جدا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Master 4X مشاهدة المشاركة
صباح الخير أخي K.o

K.o غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01 - 05 - 2016, 07:59 PM   #59
عضو جديد

الصورة الرمزية nadim9

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Abu Ali Abu Taher مشاهدة المشاركة
سؤال صريح و عاوز من أي حد يشوفه يجاوب عليه

هل فعلا يوجد رابحين من هذا السوق من هذا المنتدى على الأقل و لو شخص واحد ، بمعنى أنه نهاية كل شهر يسحب أرباح محترمة بانتظام تغنيه عن أقوى الوظائف ؟

أريد إجابة صريحة رجاء و ما تخافش يا اللي بتربح عيني باردة عليك ، بس عايز قلبي يطمن و يستريح ان فيه ناس فعلا بتربح من السوق ده على مدى سنين طويلة

نعم أخي الكريم،عن نفسي أحقق ربح معقول كل شهر،رغم أنني نادرا ما أدخل للمنتديات التي تعنى بالتداول أو أكتب ردود فيها،إلا أنني قررت أن أكتب موضوعا أشرح فيه كيفية تحقيق عائد شهري من التداول،و آمل أن أرى الجميع رابحين بعون الله

nadim9 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 04 - 05 - 2016, 11:03 PM   #60
عضو جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nadim9 مشاهدة المشاركة

نعم أخي الكريم،عن نفسي أحقق ربح معقول كل شهر،رغم أنني نادرا ما أدخل للمنتديات التي تعنى بالتداول أو أكتب ردود فيها،إلا أنني قررت أن أكتب موضوعا أشرح فيه كيفية تحقيق عائد شهري من التداول،و آمل أن أرى الجميع رابحين بعون الله
في انتظار ما لديك اخي ..

asem9870 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام

مواضيع سابقة :

فيديو تعليمي: تعلم كيف تضيف مؤشر وتقوم باستيراد قالب لبرنامج ميتاتريدر 4 في دقائق
هل يمكنني شراء خطة عمل
فيديو للمبتدئين: اتعلم رسم خط الإتجاه في 5 دقائق

مواضيع تالية :

___الاسترالي نيوز___
استراتيجية اليورو ين المطورة وتدبيل الحساب ينقلها سلطان شمس
نشأت في عائلة فقيرة لتصبح بعدها اول امرأة افريقية تصبح مليارديره {أوبرا ونفيري}

وداعا فوركس