• 12:11 مساءاً

قل وداعا للخسارة(3daM)

Like Tree50Likes

عضو نشيط جدا

3daM is an unknown quantity at this point
افتراضي رد: قل وداعا للخسارة(3daM)
51#
03 - 04 - 2016, 02:54 AM
السلام عليكم وبعد....
طوال هذا الموضوع لم اجد الا رد او ردين يحفزني على العمل بالطريقة...
اما البقية فتحطيم معنوي ومادي ??ليه !اقلك ليه يحطمونك?

اولا-يجيك واحد يدخل من الباب للطاقة ويقول طريقة فاشلة دون ان يعلم ماهي..

ثانيا-يجيك واحد يلعب بعصابك وويحاول يبعدك عن هذي المضاعفات بحجة ان من سبقوني بها فشلوااا جميعهم.. رغم ان لكل مضارب وجهة نظر وايضا قدرة خاصه فيه...

ثالثا-يجيك واحد يكتب عن الموضوع مالايقل عن 500سطر في النهاية تقرا كلامه وتجد انه لم يفهم كلامي وانما كلام الاعضاء وومشى وراهم..فهذا--ورى الخيل ياشقرا--

رابعا-اسلوبكم استفزازي جدا جدا ومحطم للامال .....ويقهر

خامسا-حكمتم علي دون ان ترون نتايج وانما فقط اعتمدتم ع كلام من سنوات في فشل المضاعفات...

سادسا-ولاتزال تستمر معنا هاذي المقولة
العرب محطمين للأفكار----والغرب منمين للأفكار..وواضح انتم من اي قسم فيهم...

سابعا---اابعض يقول قد جرب غيرك كثير في المضاعفت وفشلوا وتمرجنوا.....فأنا لايهمني تجارب غيري وانما اخذ منهم الفكرة واطورها حسب قدراتي ووجهة نظر خاصه فيني

ثامنا--يلغى الموضوع (حذف الموضوع من الادارةرجاء)

والسلام مسك الختام....
3daM

التوقيع

بسم الله الرحمن الرحيم.....

القناعة كنز لاتفنى

لا اله الا الله سبحانك ربي اني كنت من الظالمين

تحياتي......

3daM
3daM غير متواجد حالياً  

عضو نشيط

mohamed982 is on a distinguished road
52#
03 - 04 - 2016, 07:40 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 3daM مشاهدة المشاركة
تم الوصول اخيرا لطريقة لاتعرف الخسارة ابدا ان شاء الله تعالى وعلى ضمانتي الشخصية 100% انها لاتخسر واتحدى اي احد ان يثبت فشل الطريقة وانا مستعد100% اهدية 100$ اذا اثبت ان الطريقة فاشلة.....ساطرحها خلال ساعه من الان

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 3daM مشاهدة المشاركة
السلام عليكم وبعد....
طوال هذا الموضوع لم اجد الا رد او ردين يحفزني على العمل بالطريقة...
اما البقية فتحطيم معنوي ومادي ??ليه !اقلك ليه يحطمونك?

اولا-يجيك واحد يدخل من الباب للطاقة ويقول طريقة فاشلة دون ان يعلم ماهي..

ثانيا-يجيك واحد يلعب بعصابك وويحاول يبعدك عن هذي المضاعفات بحجة ان من سبقوني بها فشلوااا جميعهم.. رغم ان لكل مضارب وجهة نظر وايضا قدرة خاصه فيه...

ثالثا-يجيك واحد يكتب عن الموضوع مالايقل عن 500سطر في النهاية تقرا كلامه وتجد انه لم يفهم كلامي وانما كلام الاعضاء وومشى وراهم..فهذا--ورى الخيل ياشقرا--

رابعا-اسلوبكم استفزازي جدا جدا ومحطم للامال .....ويقهر

خامسا-حكمتم علي دون ان ترون نتايج وانما فقط اعتمدتم ع كلام من سنوات في فشل المضاعفات...

سادسا-ولاتزال تستمر معنا هاذي المقولة
العرب محطمين للأفكار----والغرب منمين للأفكار..وواضح انتم من اي قسم فيهم...

سابعا---اابعض يقول قد جرب غيرك كثير في المضاعفت وفشلوا وتمرجنوا.....فأنا لايهمني تجارب غيري وانما اخذ منهم الفكرة واطورها حسب قدراتي ووجهة نظر خاصه فيني

ثامنا--يلغى الموضوع (حذف الموضوع من الادارةرجاء)

والسلام مسك الختام....
3daM
خي الكريم هدي اعصابك شوي , وراجع كلامك فى اول اقتباس انت اللى قلت اتحدى اي حد يثبت ان الطريقة فاشلة يعني انت اللى عرضت التحدى وقلت انك اكتشفت طريقة 100% وعلى ضمانتك طيب احط الصبح 500 دولار ولو خسرتهم انت هترجعهملي ؟!!!!!!

ثانيا : ايه استفادة الاعضاء من انهم يبعدوك عن طريقة معينة ؟!!! مستفدين مثلا انك تخسر فى حاجة اصلا تم مناقشتها مرات ومرات ومرات ؟ وللعلم طريقتك نصا موجودة فى موضوع هنا للاخ سلطان شمس اسمه توافق الفريمات وفيه فيديو اجنبي ليها يعنى هي مش جديدة ولا حاجة

ثالثا : ليه اسلوب الاعضاء محطم للامال فى حين انك انت اللى بالبداية تحديت اثبات فشل الطريقة يعني المفروض انك مستعد لاي رد بيشكك فى طريقتك وبالدليل

رابعا : لا احد يعرفك عشان يحكم عليك كشخص ولكن يتم مناقشة الطريقة بناء على طلبك برده

خامسا : العرب محطمين للافكار والغرب منمين للافكار ؟ طيب انا عايزك تطرح طريقتك فى اي منتدى تداول اجنبي وشوف التحطيم بجد وشوف كمية الاسئلة فى كل جزئية والتشكيك وللعلم ده اسلوب البحث العلمي " التشكيك "

سادسا : اخي الكريم فيه مقولة قديمة ولاتعتبرها اهانة لاني والله مش قاصدها من باب الاهانة ولكنها حكمة بتقول ايه " من الغباء تجربة الشئ بنفس الادوات وانتظار نتيجة مختلفة " بمعنى ان لما تجد الاف عرب واجانب جربو هذه الطريقة بمختلف اادوات ولم تثبت نجاحها يبقى جايز ان مفيش فايدة منها وجايز يكون ربنا اعطاك موهبة وتقدر تطلع نتيجة جديدة منها واكتشفت حاجة جديدة ناجحة

سابعا : مبنى على سادسا سؤال هيكون ايه رد فعلك لو بعد الشر روحت لدكتور فى مستشفى بتشتكي من الزايدة مثلا ولقيته بيحط ايده وبيكشف على جنبك الشمال ؟!! او لقيته بيحط السماعة عشان يسمع صوت القلب على الناحية اليمين ؟؟؟؟ ايه هيكون رد فعلك بجد بالذمة مش هتسيبه وتمشي ؟!!!! اهو انت عملت زيه بالظبط قلت انا اكتشفت طريقة 100% ومش بتخسر ابدا واتحدى وفجاءة فى موضوع ليك وحتى هنا رد ليك بيقول انا متاكد اني عندي غلط فى طريقة حساب اللوت وطالب فى الموضوع التاني طريقة حساب اللوت عشان تعوض الخسارة ؟!!!! الله يعني معلش مع احترامي انت مش عارف المبدئ اصلا اللى بتبني على طريقتك او أ ب مضاعفات او هيدج وفجاءة تقول انك اكتشفت طريقة وبعد كده تقول اننا بنحطمك ؟!!!!! وللعلم انت فتحت موضوع تاني بتسال عن طريقة رعب50 احب ابشر سيادتك اني لما بحب اجرب استراتيجية بجربها على حساب حقيقي صغير مايكرو وابشرك ان طريقة مرعبة مرجنتلي حساب بنفس التفاصيل اللى هي كاتباها ولو دورت فى الموضوع هتلاقيني كنت عاملها اكسبيرت عشان بس متتعبش نفسك مع الطريقة

اخيرا اخي الكريم لو انت واثق من طريقتك استمر بيها وجربها واسهل حاجة تفتح حساب ديمو ببلاش مش هتخسر حاجة . او تنزل اي برنامج محاكي تداول عشان تجرب طريقتك بسرعة ولو دورت فى مشاركات هتلاقي فى موضوع الاخ روك منزله محاكي السوق الجزء الثاني من صنع العبدلله نزله وجرب وورينا النتائج
mohamed982 غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية tedjboyka
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية tedjboyka

tedjboyka is on a distinguished road
53#
03 - 04 - 2016, 10:59 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed982 مشاهدة المشاركة
خي الكريم هدي اعصابك شوي , وراجع كلامك فى اول اقتباس انت اللى قلت اتحدى اي حد يثبت ان الطريقة فاشلة يعني انت اللى عرضت التحدى وقلت انك اكتشفت طريقة 100% وعلى ضمانتك طيب احط الصبح 500 دولار ولو خسرتهم انت هترجعهملي ؟!!!!!!

ثانيا : ايه استفادة الاعضاء من انهم يبعدوك عن طريقة معينة ؟!!! مستفدين مثلا انك تخسر فى حاجة اصلا تم مناقشتها مرات ومرات ومرات ؟ وللعلم طريقتك نصا موجودة فى موضوع هنا للاخ سلطان شمس اسمه توافق الفريمات وفيه فيديو اجنبي ليها يعنى هي مش جديدة ولا حاجة

ثالثا : ليه اسلوب الاعضاء محطم للامال فى حين انك انت اللى بالبداية تحديت اثبات فشل الطريقة يعني المفروض انك مستعد لاي رد بيشكك فى طريقتك وبالدليل

رابعا : لا احد يعرفك عشان يحكم عليك كشخص ولكن يتم مناقشة الطريقة بناء على طلبك برده

خامسا : العرب محطمين للافكار والغرب منمين للافكار ؟ طيب انا عايزك تطرح طريقتك فى اي منتدى تداول اجنبي وشوف التحطيم بجد وشوف كمية الاسئلة فى كل جزئية والتشكيك وللعلم ده اسلوب البحث العلمي " التشكيك "

سادسا : اخي الكريم فيه مقولة قديمة ولاتعتبرها اهانة لاني والله مش قاصدها من باب الاهانة ولكنها حكمة بتقول ايه " من الغباء تجربة الشئ بنفس الادوات وانتظار نتيجة مختلفة " بمعنى ان لما تجد الاف عرب واجانب جربو هذه الطريقة بمختلف اادوات ولم تثبت نجاحها يبقى جايز ان مفيش فايدة منها وجايز يكون ربنا اعطاك موهبة وتقدر تطلع نتيجة جديدة منها واكتشفت حاجة جديدة ناجحة

سابعا : مبنى على سادسا سؤال هيكون ايه رد فعلك لو بعد الشر روحت لدكتور فى مستشفى بتشتكي من الزايدة مثلا ولقيته بيحط ايده وبيكشف على جنبك الشمال ؟!! او لقيته بيحط السماعة عشان يسمع صوت القلب على الناحية اليمين ؟؟؟؟ ايه هيكون رد فعلك بجد بالذمة مش هتسيبه وتمشي ؟!!!! اهو انت عملت زيه بالظبط قلت انا اكتشفت طريقة 100% ومش بتخسر ابدا واتحدى وفجاءة فى موضوع ليك وحتى هنا رد ليك بيقول انا متاكد اني عندي غلط فى طريقة حساب اللوت وطالب فى الموضوع التاني طريقة حساب اللوت عشان تعوض الخسارة ؟!!!! الله يعني معلش مع احترامي انت مش عارف المبدئ اصلا اللى بتبني على طريقتك او أ ب مضاعفات او هيدج وفجاءة تقول انك اكتشفت طريقة وبعد كده تقول اننا بنحطمك ؟!!!!! وللعلم انت فتحت موضوع تاني بتسال عن طريقة رعب50 احب ابشر سيادتك اني لما بحب اجرب استراتيجية بجربها على حساب حقيقي صغير مايكرو وابشرك ان طريقة مرعبة مرجنتلي حساب بنفس التفاصيل اللى هي كاتباها ولو دورت فى الموضوع هتلاقيني كنت عاملها اكسبيرت عشان بس متتعبش نفسك مع الطريقة

اخيرا اخي الكريم لو انت واثق من طريقتك استمر بيها وجربها واسهل حاجة تفتح حساب ديمو ببلاش مش هتخسر حاجة . او تنزل اي برنامج محاكي تداول عشان تجرب طريقتك بسرعة ولو دورت فى مشاركات هتلاقي فى موضوع الاخ روك منزله محاكي السوق الجزء الثاني من صنع العبدلله نزله وجرب وورينا النتائج

ما شاء الله عليك اخ محمد رد و لا اروع و لكن عندي نقطة مختلف معك و هي في استراتيجية رعب 50....
الاستراتيجية جيدة و لكن لها شروط لكي تنجح و الا راح تخسر اكيد :
- الشرط الاول: مناطق الدخول الجيدة
- الشرط الثاني: الاخد يعين الاعتبار هدف كل دورة يعني لما الدروة الربحية مثلا 100 دولار لما تححققهم تقفل باقي الصفقات و لا تتركهم
- الشرط الثالث: لازم تحسب جيداااا نسبة خسارتك و هذا ما يسمى بقالب الامان ....
سؤالي ليك : لو اتبعت هذه الشروط كيف راح تتمرجن؟؟ انتظر سؤالك....
tedjboyka غير متواجد حالياً  
عضو نشيط

mohamed982 is on a distinguished road
54#
03 - 04 - 2016, 11:26 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tedjboyka مشاهدة المشاركة
ما شاء الله عليك اخ محمد رد و لا اروع و لكن عندي نقطة مختلف معك و هي في استراتيجية رعب 50....
الاستراتيجية جيدة و لكن لها شروط لكي تنجح و الا راح تخسر اكيد :
- الشرط الاول: مناطق الدخول الجيدة
- الشرط الثاني: الاخد يعين الاعتبار هدف كل دورة يعني لما الدروة الربحية مثلا 100 دولار لما تححققهم تقفل باقي الصفقات و لا تتركهم
- الشرط الثالث: لازم تحسب جيداااا نسبة خسارتك و هذا ما يسمى بقالب الامان ....
سؤالي ليك : لو اتبعت هذه الشروط كيف راح تتمرجن؟؟ انتظر سؤالك....

طيب مبدئيا كده الطريقة فيها خطا في حساب المخاطرة بمعنى ان مرعبة اغترضت لما كنت سالتها ان ال خسارة هي مجموع نقط الاوامر بمعني اخر نفترض ان عندنا ١٥ امر ومسافة ١٠ نقط يبقى الخسارة هي ١٠*١٥ نقطه ً١٥٠ نقطه يعني اول لوت لو ٠.١ الخسارة هس ١٥٠ هو ده اللي افترضته ،،، طبعا انا مش محتاج اقول ان اي طالب في اولى اعدادي عارف ان ده خطا قاتل ، وهي غلطت نفس الغلطة اللي الاخ هنا غلطها . وحتى كنت في موضوعها حطيت معدلة لاجمالي المخاطرو بناء عل ي عدد الاوامر والنقط وهتكون كده مج(عدد الاوامر-اندكس الامر)*عدد النقط*قيمة النقطه للوت .. طبعا لو طبقت العادلو دي هتلاقي الريسك كبيييييييييير جدا مقارنة بالهدف اللي هو كان علب قالب امان علي مااذكر ٠.٥٠ ، طيب ازاي اتمرجنت اقولك هي للدقة مش كرجنه بالمعني الحرفي بس شبه مرجنه لو ركزت هتلاقي اليورو دولار قعد من اول السنة اللي هو تقريبا اتفتح فيه الموضوع في فترة تذبذب طويلة جدا لدرجة ان تقريبا معظم الاوامر اللي فوق اتنفذت ومعظم الاوامر اللي تحت اتنفذت وكانت الخسارة العايمة وصلت حوالي ٣٠٠ دولار تخيل انت بقي شايف الحساب كله ٣٥٠ دولار منه خسارة عايمة تقريبا ٣٠٠ دولار عشان تكسب ٠.٥٠ دولار كانت النتيجة اني ضاع علي فرص افضل بكتير نظرا لان الحساب محجوز. وطبعا الخسارة بالنسبة للمكسب مش محتاج اقولك النسبة مش حتى ٠.١٠ : ١ مش محتاج بقي اقولك الباقي وكانت دي نهاية فرقة الحساب المسرحية " عبدالله فرغلي ستايل"
mohamed982 غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية tedjboyka
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية tedjboyka

tedjboyka is on a distinguished road
55#
04 - 04 - 2016, 12:48 AM
مشكور على روحك العالية و الطيبة اخ محمد و الله اتمنالك النجاح في الفوركس
tedjboyka غير متواجد حالياً  
عضو نشيط جدا

3daM is an unknown quantity at this point
56#
04 - 04 - 2016, 06:12 AM
باذن الله بدينا اليوم باتباع اسلوب المضاعفات والتوقف بعد3مضاعف والفرق هو بين كل امر 15نقطه بين اول لوت هدف ثابت هو 10نقاط ?..
وقسمتها ل3اقسام:

1-الحسابات الكبيرة هاذي هي اللوتات للدخول
0.5+2+12 ابتداء ب0.5 --->

2-الحسابات المتوسطه هاذي هي اللوتات للدخول
0.25+1+6 ابتداء ب0.25--->

3- الحسابات الصغيرة هاذي هي لوتات الدخول
0.12+0.5+3 ابتداء ب0.12--->

مافي حد مجبور يتبع كلامي خلوني اجرب واقول لكم... النتايج

mohamed982 likes this.

التوقيع

بسم الله الرحمن الرحيم.....

القناعة كنز لاتفنى